ARK-i lehekyljel ka vorm teabenõude esitamiseks
http://www.ark.ee/atp/?id=392#
ma arvan ikkagi, et peaksime esitama teabenõuded iga autoomanik eraldi, konkreetselt tema autot puudutavate küsimustega (istmed/kiirusepiirang/rehvimõõt)
Esitada võiks samal ajal, et nad ametniku lauale koos jõuaksid
Teabenõude mustand (arvamused ettepanekud täiendused teretulnud):
Sooviksin teavet, millisel põhjusel on minu Landrover Discovery (registreerimismärk 02ZHL, valmistatud 1994 Suurbritannias, esmakordselt kasutusele võetud Saksamaa Liitvabariigis 22.12.1994, VIN-kood SALLJGMF4MA122725) registreerimistunnistusele kantud 7 istmekoha asemel 5. Arvestamata on jäetud tehases paigaldatud külgsuunalised kokkupandavad kahepunkti turvavöödega varustatud istmed.
Mootorsõiduki tehnoseisundile esitatavad nõuded on sätestatud Teede- ja sideministri 18. mai 2001. a määruse nr 50 "Mootorsõiduki ja selle haagise tehnoseisundile ja varustusele esitatavad nõuded".
Kehtivas redaktsioonis (
https://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=1026522) on istmeid puudutav osa järgmine:
-----------------
ĢKood 612. Istmed, nende kinnitus, reguleeritavus ja tugevus
Nõuded: 1) sõidu ajal kasutatav M, N ja O kategooria sõiduki iste, istme tugevus, istme kinnitused sõiduki kerele ja istme reguleerimise seadmed peavad olema valmistaja juhendi kohased ja peavad toimima.
Ühele inimesele arvestatakse istmel vähemalt 400 mm × 400 mm pinda ja 500 mm kõrgusel istmepadjast vähemalt 400 mm laiust leeni pinda. Istekoha laiust mõõdetakse 100 mm kaugusel leenist ja leeni laiust mõõdetakse 50 mm kaugusel leeni mõõtmispunktist. Tagaiste loetakse erandina kolmekohaliseks, kui selle kogulaius on vähemalt 1100 mm ja leeni laius vähemalt 1200 mm.
Istekohtade arv ei tohi olla suurem kui seda on ette näinud valmistaja;
2) alates 1. jaanuarist 1998. a esmakordselt kasutusele võetud M ja N kategooria sõiduki istmed peavad olema sertifitseeritud vastavalt E-reeglile nr 17 või nr 80 või direktiivile 74/408/EMÜ. Nõue ei laiene kokkupandavatele, küljega sõidu suunas olevatele või seljaga sõidu suunas olevatele istmetele ja Siseministeeriumi või Justiitsministeeriumi poolt hallatavate asutuste eriotstarbelistele sõidukitele;
3) alates 20. oktoobrist 2007. a esmakordselt kasutusele võetud M1 ja N1 kategooria sõidukitesse on keelatud paigaldada küljega sõidu suunas olevaid istmeid. Keeld ei laiene:
a) kiirabiautodele;
b) Siseministeeriumi või Justiitsministeeriumi poolt hallatavate asutuste eriotstarbelistele sõidukitele.
--------------
seega punktide 2 ja 3 kohaselt võivad istmed olla külgsuunalised ja kokkupandavad, kui auto võetakse esmakordselt kasutusele enne 20.10.2007 ning enne 01.01.1998 esmakordselt kasutusele võetud sõidukite küljega sõidu suunas olevatele ja kokkupandavatele istmetele E-reegelid nr 17 või nr 80 või 74/408/EMÜ ei laiene.
Euroopa ühenduse direktiivi 2005/39/EC (
http://eur-lex.europa.eu/Notice.do?mode ... words=null) kohaselt on kõlgsuunaliste istmete paigutamine "1. Küljega sõidu suunas olevate istmete paigaldamine on keelatud M1-, N1-, M2- (III või B klass) ja M3- (III või B klass) kategooria sõidukites."
Sellega keelatakse külgsuunaliste istmete paigaldamine, kuid ei keelata olemasolevate kasutamist ega ega nõuta nende eemaldamist.
Lähtuvalt ülaltoodust on küsimused Autoregistrile järgnevad:
1. Kas on veel mõni õigusakt, mis antud teemat reguleerib?
2. Kas võib registrisse kanda istekohtadena ka külgsuunas olevad istmed, kui need on paigaldatud autosse valmistajatehase poolt, kui ei, siis millise õigusakti alusel.
3. Kes peab kandma ümbervormistamise kulud juhul, kui autot saab registrisse kanda lugedes istmete hulka ka külgsuunalised istmed?
Lugupidamisega,
Toomas Tamme