Plaanime vaikselt selle suve väljasõitu ning avastasin, et eelmise kokkuvõte kirja panemata. Kirjutan paari sõnaga eelmise aasta augustis toimunust. Helsingist panime auto rongile ning järgmisel hommikul alustasime Kolarist transiiti Abisko poole.
Autorong Kolaris
300km lõik ühe päevaga traktoriga oli täiesti talutav ja ega eriti rohkem ei viitsiks ka. Teele jäi rootslaste kaevanduslinn Kiruna vt. ka Kohta-Järve. Järgmisel hommikul ületasime Norra piiri ning olime praktiliselt kohe Narvikus. Alguses ehmatasid tunnelite ja sildade tasude märgid natuke ära aga sisuliselt ainsad tasulised lõigud jäidki Narviku ja Harstadi kanti. Tasude maksmiseks regasin masina koos krediitkaardiga enne netis ära, et ei saaks aastaid hiljem koos viivistega teateid. Samas süsteemis saab ka praamipiletite eest maksta ning pärast saad meili peale arve, ülimugav.
Henningsvaer
Lofootidel tuhnisime peaaegu nädala, ronisime mitme mäe otsa (Djeveporten, Tindstinden, Grytetippen) ning matkasime roheluses.
Telkimine Fiskebøli muulil
Turistikas Flakstadi lähistelt
Kvalvika matk
Kokku tuli 5 praamiületust ning lugematul hulgal tunneleid ja sildasid. Mandrile tagasi tulime üle Senja saare ning seal tegime ka kogu reisi kõige vahvama matka Grytetippenile ~800m.
Turistikas Grytetippenil
Land Roverid Melbu sadamas
Natuke uuemad Land Roverid Å's
Viimases otsas käisime veel Tromsos ning sealt edasi Kilpisjärvile telkima. Viimasel päeval tulistasime mööda käsivart Kolarisse tagasi ~250km. Auto jälle rongile ning ise dušši alla.
Laev kuival maal
Vahejuhtumitest vast kõige meeleolukam oli Tromsost ca 20km väljas maanteel kui keset õhtust tipptundi esimene vasak rattalaager lõplikult saba andis. Praktiliselt kohe kui helkurvestiga välja hüppasin leidus abivalmis bussijuht, kes oma isiklikest varudest tõttas laagrimääret tooma. Ettenägelikult olid mul rattalaagrid küll kaasas kuid määret targu kaasa ei võtnud. Kirvemeetodil rattalaagri vahetamine ning põõsamehhaaniku proovilepanek olid üle ootuste edukad ning rohkem probleeme ei esinenud. Norra bussijuht arvas, et Tromso teeninduses oleks see lõbu läinud min. 500€ maksma. Õnneks juhtus tsivilisatsioonis, 300km edasi oleks pidanud laagri täitma kohapeal pussitatud põhjapõdra rasvaga.
Rattalaagri jäänused
Kirvemeetod
Lisan siia lõppu natuke rahajuttu ka. 2 nädalat Lofootidel kõik kulud kokku kahele inimesele olid ~1700€.
Sh. Soome laev ning autorongid 635€
Norra praamipiletid 140€
Kütus 450€
Söök 500€ (restos ei söönud, kõik kämpasöök)
Reine tankla
Läbi sõitsime ~2100km, sh. transiit Kolarist Norrasse.
Trass
Kõige kallima kütuse ostsime Abiskost 2.12€/L
Kõige soodsam kütus oli Andeneses 1.85€/L
Off-road tankla
Oli väga meeleolukas reis ning soovitan kindlasti. Eriti mugav osa oli kõik see, mis puudutas autorongi. Üks ots ca. 920km ning arvestades kütuse hindasid oli rong edasi-tagasi ainult 100€ kallim kui ise sõita. Lisaks kõik mugavused, pehme voodi, puhtad linad, dušš ning ajaline kokkuhoid.