Külgsuunalised istmed vol2
Kuna teabenõue on sisuline formaalsus, siis pole sellet mitmekordsest saatmisest kasu.
Kasu on sellest, kui me kõik saadme ARK-le oma taotluse oma soovidega. Seda aga peale tebenõudele vastuse saamist.
Teabenõude tähitud kirja tasu võib klubi hüvitada. Võta meie nimele palun kviitung.
Kasu on sellest, kui me kõik saadme ARK-le oma taotluse oma soovidega. Seda aga peale tebenõudele vastuse saamist.
Teabenõude tähitud kirja tasu võib klubi hüvitada. Võta meie nimele palun kviitung.
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
-----------------------------------
SERIES II A 109"( '70 )-"Tindiplekk" / LR90 ( '88 )- "Inetu Pardipoeg" + palju unistusi
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
-----------------------------------
SERIES II A 109"( '70 )-"Tindiplekk" / LR90 ( '88 )- "Inetu Pardipoeg" + palju unistusi
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
Teabenõudele ja ka kirjale, milles on äratoodud meie soovid/küsimused a.la miks kiirusepiirang, miks rehvipiirang peavad nad vastama põhjendatult. Vastata ei saa, et lihtsalt, rohkem, vähem jne... terminites.
Seega paberkandjal ja tähitult. Tegelikkuses võiks sinna teabenõudele/kirjale allkirjad anda ka teised samade probleemide käes vaevlevad LR kodanikud ja lisada sinna ka teh.passid. Vastamiseks annaks neile ühe aadressi (näiteks klubi oma).
Näen siis ohtu, et ühele kirjale vastatakse vastavalt kirjas sisalduvale infole, st. kui räägitakse ühest autost, millel on oma reg.nr jne..., siis teisi masinaid see ei puuduta. Seega peaks kohtuma ja edastama oma teh.passi koopiad ja allkirjastama paberi üheskoos.
Vastasel juhul peame me kõik eraldi kirjutama.
Indrek
5020705
Seega paberkandjal ja tähitult. Tegelikkuses võiks sinna teabenõudele/kirjale allkirjad anda ka teised samade probleemide käes vaevlevad LR kodanikud ja lisada sinna ka teh.passid. Vastamiseks annaks neile ühe aadressi (näiteks klubi oma).
Näen siis ohtu, et ühele kirjale vastatakse vastavalt kirjas sisalduvale infole, st. kui räägitakse ühest autost, millel on oma reg.nr jne..., siis teisi masinaid see ei puuduta. Seega peaks kohtuma ja edastama oma teh.passi koopiad ja allkirjastama paberi üheskoos.
Vastasel juhul peame me kõik eraldi kirjutama.
Indrek
5020705
Teabenõude mustand
ARK-i lehekyljel ka vorm teabenõude esitamiseks
http://www.ark.ee/atp/?id=392#
ma arvan ikkagi, et peaksime esitama teabenõuded iga autoomanik eraldi, konkreetselt tema autot puudutavate küsimustega (istmed/kiirusepiirang/rehvimõõt)
Esitada võiks samal ajal, et nad ametniku lauale koos jõuaksid
Teabenõude mustand (arvamused ettepanekud täiendused teretulnud):
Sooviksin teavet, millisel põhjusel on minu Landrover Discovery (registreerimismärk 02ZHL, valmistatud 1994 Suurbritannias, esmakordselt kasutusele võetud Saksamaa Liitvabariigis 22.12.1994, VIN-kood SALLJGMF4MA122725) registreerimistunnistusele kantud 7 istmekoha asemel 5. Arvestamata on jäetud tehases paigaldatud külgsuunalised kokkupandavad kahepunkti turvavöödega varustatud istmed.
Mootorsõiduki tehnoseisundile esitatavad nõuded on sätestatud Teede- ja sideministri 18. mai 2001. a määruse nr 50 "Mootorsõiduki ja selle haagise tehnoseisundile ja varustusele esitatavad nõuded".
Kehtivas redaktsioonis (https://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=1026522) on istmeid puudutav osa järgmine:
-----------------
ĢKood 612. Istmed, nende kinnitus, reguleeritavus ja tugevus
Nõuded: 1) sõidu ajal kasutatav M, N ja O kategooria sõiduki iste, istme tugevus, istme kinnitused sõiduki kerele ja istme reguleerimise seadmed peavad olema valmistaja juhendi kohased ja peavad toimima.
Ühele inimesele arvestatakse istmel vähemalt 400 mm × 400 mm pinda ja 500 mm kõrgusel istmepadjast vähemalt 400 mm laiust leeni pinda. Istekoha laiust mõõdetakse 100 mm kaugusel leenist ja leeni laiust mõõdetakse 50 mm kaugusel leeni mõõtmispunktist. Tagaiste loetakse erandina kolmekohaliseks, kui selle kogulaius on vähemalt 1100 mm ja leeni laius vähemalt 1200 mm.
Istekohtade arv ei tohi olla suurem kui seda on ette näinud valmistaja;
2) alates 1. jaanuarist 1998. a esmakordselt kasutusele võetud M ja N kategooria sõiduki istmed peavad olema sertifitseeritud vastavalt E-reeglile nr 17 või nr 80 või direktiivile 74/408/EMÜ. Nõue ei laiene kokkupandavatele, küljega sõidu suunas olevatele või seljaga sõidu suunas olevatele istmetele ja Siseministeeriumi või Justiitsministeeriumi poolt hallatavate asutuste eriotstarbelistele sõidukitele;
3) alates 20. oktoobrist 2007. a esmakordselt kasutusele võetud M1 ja N1 kategooria sõidukitesse on keelatud paigaldada küljega sõidu suunas olevaid istmeid. Keeld ei laiene:
a) kiirabiautodele;
b) Siseministeeriumi või Justiitsministeeriumi poolt hallatavate asutuste eriotstarbelistele sõidukitele.
--------------
seega punktide 2 ja 3 kohaselt võivad istmed olla külgsuunalised ja kokkupandavad, kui auto võetakse esmakordselt kasutusele enne 20.10.2007 ning enne 01.01.1998 esmakordselt kasutusele võetud sõidukite küljega sõidu suunas olevatele ja kokkupandavatele istmetele E-reegelid nr 17 või nr 80 või 74/408/EMÜ ei laiene.
Euroopa ühenduse direktiivi 2005/39/EC (http://eur-lex.europa.eu/Notice.do?mode ... words=null) kohaselt on kõlgsuunaliste istmete paigutamine "1. Küljega sõidu suunas olevate istmete paigaldamine on keelatud M1-, N1-, M2- (III või B klass) ja M3- (III või B klass) kategooria sõidukites."
Sellega keelatakse külgsuunaliste istmete paigaldamine, kuid ei keelata olemasolevate kasutamist ega ega nõuta nende eemaldamist.
Lähtuvalt ülaltoodust on küsimused Autoregistrile järgnevad:
1. Kas on veel mõni õigusakt, mis antud teemat reguleerib?
2. Kas võib registrisse kanda istekohtadena ka külgsuunas olevad istmed, kui need on paigaldatud autosse valmistajatehase poolt, kui ei, siis millise õigusakti alusel.
3. Kes peab kandma ümbervormistamise kulud juhul, kui autot saab registrisse kanda lugedes istmete hulka ka külgsuunalised istmed?
Lugupidamisega,
Toomas Tamme
http://www.ark.ee/atp/?id=392#
ma arvan ikkagi, et peaksime esitama teabenõuded iga autoomanik eraldi, konkreetselt tema autot puudutavate küsimustega (istmed/kiirusepiirang/rehvimõõt)
Esitada võiks samal ajal, et nad ametniku lauale koos jõuaksid
Teabenõude mustand (arvamused ettepanekud täiendused teretulnud):
Sooviksin teavet, millisel põhjusel on minu Landrover Discovery (registreerimismärk 02ZHL, valmistatud 1994 Suurbritannias, esmakordselt kasutusele võetud Saksamaa Liitvabariigis 22.12.1994, VIN-kood SALLJGMF4MA122725) registreerimistunnistusele kantud 7 istmekoha asemel 5. Arvestamata on jäetud tehases paigaldatud külgsuunalised kokkupandavad kahepunkti turvavöödega varustatud istmed.
Mootorsõiduki tehnoseisundile esitatavad nõuded on sätestatud Teede- ja sideministri 18. mai 2001. a määruse nr 50 "Mootorsõiduki ja selle haagise tehnoseisundile ja varustusele esitatavad nõuded".
Kehtivas redaktsioonis (https://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=1026522) on istmeid puudutav osa järgmine:
-----------------
ĢKood 612. Istmed, nende kinnitus, reguleeritavus ja tugevus
Nõuded: 1) sõidu ajal kasutatav M, N ja O kategooria sõiduki iste, istme tugevus, istme kinnitused sõiduki kerele ja istme reguleerimise seadmed peavad olema valmistaja juhendi kohased ja peavad toimima.
Ühele inimesele arvestatakse istmel vähemalt 400 mm × 400 mm pinda ja 500 mm kõrgusel istmepadjast vähemalt 400 mm laiust leeni pinda. Istekoha laiust mõõdetakse 100 mm kaugusel leenist ja leeni laiust mõõdetakse 50 mm kaugusel leeni mõõtmispunktist. Tagaiste loetakse erandina kolmekohaliseks, kui selle kogulaius on vähemalt 1100 mm ja leeni laius vähemalt 1200 mm.
Istekohtade arv ei tohi olla suurem kui seda on ette näinud valmistaja;
2) alates 1. jaanuarist 1998. a esmakordselt kasutusele võetud M ja N kategooria sõiduki istmed peavad olema sertifitseeritud vastavalt E-reeglile nr 17 või nr 80 või direktiivile 74/408/EMÜ. Nõue ei laiene kokkupandavatele, küljega sõidu suunas olevatele või seljaga sõidu suunas olevatele istmetele ja Siseministeeriumi või Justiitsministeeriumi poolt hallatavate asutuste eriotstarbelistele sõidukitele;
3) alates 20. oktoobrist 2007. a esmakordselt kasutusele võetud M1 ja N1 kategooria sõidukitesse on keelatud paigaldada küljega sõidu suunas olevaid istmeid. Keeld ei laiene:
a) kiirabiautodele;
b) Siseministeeriumi või Justiitsministeeriumi poolt hallatavate asutuste eriotstarbelistele sõidukitele.
--------------
seega punktide 2 ja 3 kohaselt võivad istmed olla külgsuunalised ja kokkupandavad, kui auto võetakse esmakordselt kasutusele enne 20.10.2007 ning enne 01.01.1998 esmakordselt kasutusele võetud sõidukite küljega sõidu suunas olevatele ja kokkupandavatele istmetele E-reegelid nr 17 või nr 80 või 74/408/EMÜ ei laiene.
Euroopa ühenduse direktiivi 2005/39/EC (http://eur-lex.europa.eu/Notice.do?mode ... words=null) kohaselt on kõlgsuunaliste istmete paigutamine "1. Küljega sõidu suunas olevate istmete paigaldamine on keelatud M1-, N1-, M2- (III või B klass) ja M3- (III või B klass) kategooria sõidukites."
Sellega keelatakse külgsuunaliste istmete paigaldamine, kuid ei keelata olemasolevate kasutamist ega ega nõuta nende eemaldamist.
Lähtuvalt ülaltoodust on küsimused Autoregistrile järgnevad:
1. Kas on veel mõni õigusakt, mis antud teemat reguleerib?
2. Kas võib registrisse kanda istekohtadena ka külgsuunas olevad istmed, kui need on paigaldatud autosse valmistajatehase poolt, kui ei, siis millise õigusakti alusel.
3. Kes peab kandma ümbervormistamise kulud juhul, kui autot saab registrisse kanda lugedes istmete hulka ka külgsuunalised istmed?
Lugupidamisega,
Toomas Tamme
Kui saad kirja valmis, siis postita see kinnisesse mailigruppi, sest kõik huvilised seda foorumit ei loe.
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
-----------------------------------
SERIES II A 109"( '70 )-"Tindiplekk" / LR90 ( '88 )- "Inetu Pardipoeg" + palju unistusi
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
-----------------------------------
SERIES II A 109"( '70 )-"Tindiplekk" / LR90 ( '88 )- "Inetu Pardipoeg" + palju unistusi
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
Täna hommikul helistas mulle hr Soots ARK Tehnoosakonnast ja küsis mis mu auto VIN kood on, et asjaga tegeleda saaks.
Vestluse toon oli märksa sõbralikum kui eelmine kord.
Külgsuunaliste istmete keeld uutel autodel hakkab kehtima alates 20.10.2007 ja juba kasutusel olevatele keeld ei laiene. Selle väite peale hr Soots ütles "meie tõlgendame seda teistmoodi" eks näeme
Küsisin ka 60 km/h kiiruse- ja rehvipiirangu kohta - see olevat valesti pandud/tõlgendatud jne - nende piirangutega autoomanikel tuleks temaga ühendust võtta - saatke juba täna reg.nr. ja vin-kood jne ja oma küsimus andressoots@ark.ee
Muide, ka hr Sootsile on hakkanud meeldima eksklusiivsed asjad (esimeses telefonikõnes paar nädalat tagasi sain teada, et mulle meeldivad eksklusiivsed asjad (discovery)), ta ütles, et on Defenderiga kord metsas käinud.
Vestluse toon oli märksa sõbralikum kui eelmine kord.
Külgsuunaliste istmete keeld uutel autodel hakkab kehtima alates 20.10.2007 ja juba kasutusel olevatele keeld ei laiene. Selle väite peale hr Soots ütles "meie tõlgendame seda teistmoodi" eks näeme
Küsisin ka 60 km/h kiiruse- ja rehvipiirangu kohta - see olevat valesti pandud/tõlgendatud jne - nende piirangutega autoomanikel tuleks temaga ühendust võtta - saatke juba täna reg.nr. ja vin-kood jne ja oma küsimus andressoots@ark.ee
Muide, ka hr Sootsile on hakkanud meeldima eksklusiivsed asjad (esimeses telefonikõnes paar nädalat tagasi sain teada, et mulle meeldivad eksklusiivsed asjad (discovery)), ta ütles, et on Defenderiga kord metsas käinud.
- Valge Hiir
- Fire Control
- Postitusi: 704
- Liitunud: E Okt 24, 2005 09:10
- Asukoht: Kadri Orus
- Kontakt:
Et siis kui auto veel arvel pole tuleb lasta 9 kohta ( tegu on LR 110'ga ) koos 60 km/h piiranguga teh.passi märkida ja siis hr.Sootsile märgukiri kiiruspiirangu eemaldamiseks teh.passist?
Mud Yourself!
In mud since 1999.
Land Rover Series I 107 '55 "RUDY" + Bantam T3 '54
Land Rover 110 FC '67 "Fire Control"
Land Rover Series III 109 '81 "Röve Rover"+ GMC M101
Land Rover 110 V8 '84 "Sotilaspoliisi" + 2xGAZ 704
In mud since 1999.
Land Rover Series I 107 '55 "RUDY" + Bantam T3 '54
Land Rover 110 FC '67 "Fire Control"
Land Rover Series III 109 '81 "Röve Rover"+ GMC M101
Land Rover 110 V8 '84 "Sotilaspoliisi" + 2xGAZ 704
eks see asi hakkab vaikselt juba kafkat meenutamaValge Hiir kirjutas:Et siis kui auto veel arvel pole tuleb lasta 9 kohta ( tegu on LR 110'ga ) koos 60 km/h piiranguga teh.passi märkida ja siis hr.Sootsile märgukiri kiiruspiirangu eemaldamiseks teh.passist?
minu disco keretüüp eesti regtunnistusel "universaal" ja mu isa opel frontera keretüüp on "maastur", ma küsin, kus on õiglus
- Valge Hiir
- Fire Control
- Postitusi: 704
- Liitunud: E Okt 24, 2005 09:10
- Asukoht: Kadri Orus
- Kontakt:
Ja mul on arvel oleval LR 110'l keretüüp "mahtuniversaal" .tt kirjutas:eks see asi hakkab vaikselt juba kafkat meenutama
minu disco keretüüp eesti regtunnistusel "universaal" ja mu isa opel frontera keretüüp on "maastur", ma küsin, kus on õiglus
M1G kategooria mahtuniversaal - kõlab uhkelt .
Mud Yourself!
In mud since 1999.
Land Rover Series I 107 '55 "RUDY" + Bantam T3 '54
Land Rover 110 FC '67 "Fire Control"
Land Rover Series III 109 '81 "Röve Rover"+ GMC M101
Land Rover 110 V8 '84 "Sotilaspoliisi" + 2xGAZ 704
In mud since 1999.
Land Rover Series I 107 '55 "RUDY" + Bantam T3 '54
Land Rover 110 FC '67 "Fire Control"
Land Rover Series III 109 '81 "Röve Rover"+ GMC M101
Land Rover 110 V8 '84 "Sotilaspoliisi" + 2xGAZ 704
Kiired ajad, pole mahti olnud seda asja edasi ajada - aga kuna oli tarvidus tarvitada külgsuunalisi istmeid inimeste transpordiks siis meenus too istekohtade arvu pisiasi
Kuna hr A. Sootsilt eelmise kirja peale ei mingit vastust, saatsin siis üldisest teabenõude saatmise veebivormist sama teksti uuesti teele, eks näis kas nüüd mingit reaktsiooni on. Kui see ka ei aita siis tõesti peab hakkama paberil kirjutama.
Kuna hr A. Sootsilt eelmise kirja peale ei mingit vastust, saatsin siis üldisest teabenõude saatmise veebivormist sama teksti uuesti teele, eks näis kas nüüd mingit reaktsiooni on. Kui see ka ei aita siis tõesti peab hakkama paberil kirjutama.
RÕÕM
helistasin ARK-i
infotehnoloogiliselt miskit seal lonkab ning polnud hr soots minu detsembrikuist teabenõuet kätte saanud, kuid septembrikuise sai küll ja saatis ark büroodesse laiali kirja, et külgsuunailised istmed loetakse ikkagi istmeteks ja isegi bussidel pole enam 60km/h piirangut külgsuunaliste istmetega maaturitest räägimata.
niisiis kodanikud, mingem ARK-i regtunnistusi vahetama, raha ei pidavat kah kysitama (hr sootsi vastus minu küsimusele: "ma arvan et ei pea riigilõivu maksma")
õnn on saabunud õuele
no tegelt saabub siis kui tõepoolest mul on auto pass pihus 7 istekohaga
masinale hääled sisse ja ARK-i poole teele, pealelõunat annan teada mis syndis
infotehnoloogiliselt miskit seal lonkab ning polnud hr soots minu detsembrikuist teabenõuet kätte saanud, kuid septembrikuise sai küll ja saatis ark büroodesse laiali kirja, et külgsuunailised istmed loetakse ikkagi istmeteks ja isegi bussidel pole enam 60km/h piirangut külgsuunaliste istmetega maaturitest räägimata.
niisiis kodanikud, mingem ARK-i regtunnistusi vahetama, raha ei pidavat kah kysitama (hr sootsi vastus minu küsimusele: "ma arvan et ei pea riigilõivu maksma")
õnn on saabunud õuele
no tegelt saabub siis kui tõepoolest mul on auto pass pihus 7 istekohaga
masinale hääled sisse ja ARK-i poole teele, pealelõunat annan teada mis syndis
terve mõstus tagasi
usu või ära usu aga lõpuks ometi 7 kohta reg tunnistusel kirjas - külgsuunalised istmed on jälle istmed
riigilõivu ei maksnud, angaaris tuleb lasta ülevaatusaktile kirjutada, et andmed valed ARK-i süül
võrreldes vana reg tunnistusega on vähenenud haagise mass 3500kg pealt auto täismassini, aga noh selle elame yle
riigilõivu ei maksnud, angaaris tuleb lasta ülevaatusaktile kirjutada, et andmed valed ARK-i süül
võrreldes vana reg tunnistusega on vähenenud haagise mass 3500kg pealt auto täismassini, aga noh selle elame yle
Viimati muutis tt, R Aug 24, 2007 12:56, muudetud 1 kord kokku.
Re: terve mõstus tagasi
See on muidugi ebameeldiv isetegevus, millele tuleb tähelepanu pöörata.tt kirjutas:võrreldes vana reg tunnistusega on vähenenud haagise mass 3500kg pealt auto täismassini, aga noh selle elame yle
Viimati muutis landy, K Jaan 03, 2007 07:53, muudetud 1 kord kokku.
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
-----------------------------------
SERIES II A 109"( '70 )-"Tindiplekk" / LR90 ( '88 )- "Inetu Pardipoeg" + palju unistusi
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
-----------------------------------
SERIES II A 109"( '70 )-"Tindiplekk" / LR90 ( '88 )- "Inetu Pardipoeg" + palju unistusi
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!