Nii nagu Margo juba ühes teises lõimes hõikas, tuleb sel suvel Lofootidel käia. Meie stardime Tallinnast 15. augusti keskpäeval praamiga Soome suunas. Õhtul paneme auto Pasilast rongile ning 16.08 hommikul võtame Kolaris välja. Sealt on Lofoodid juba ~400km kiviviske kaugusel - täpselt jõukohane traktoriga läbimiseks. Ca. 2 nädalat oleme planeerinud piirkonnas tiirutamisele ning täpselt sama logistilise viskega oleme 28.08 keskpäeval Tallinnas tagasi.
Kõik, kes ei ole ennast sidunud erinevate perekondlike ning tööalaste ankrutega ning tunnevad ennast vabad kui linnud ja hirmsasti kipitab, siis olete oodatud meiega liituma mis tahes vormis, kujul ning ajal.
Lauri ja Liisi
Reklaampilt ka internetist:
Lofoodid 2022 august
Re: Lofoodid 2022 august
Siinkohal jagan kinnitust faktile, et reklaami juures olev pilt oli illustratiivne ning tegelikkuses on asi palju argisem.
- DreamWalker
- Hurraa, pooltuhat postitust!
- Postitusi: 558
- Liitunud: L Juun 03, 2017 21:50
- Asukoht: Tartu
Re: Lofoodid 2022 august
Aikurja
Tuttav ka just hetkel lofootidel ja pani ka pildid nö "instagram VS reality" üles et istuvad telgis tuule eest varjus
Loodetavasti läheb kiirelt paremaks - ilm pidi seal muutuma suht ootamatult.
Meil paistab päike ja viljad valmivad aga.... "PALAV ON!" noh peab ju vinguma millegi üle
Sai nädalaga 1000km Eestis maha vuratud - ilm on super-suvine ja ei nurise millegi üle tegelt
Muhedat trippimist
Tuttav ka just hetkel lofootidel ja pani ka pildid nö "instagram VS reality" üles et istuvad telgis tuule eest varjus
Loodetavasti läheb kiirelt paremaks - ilm pidi seal muutuma suht ootamatult.
Meil paistab päike ja viljad valmivad aga.... "PALAV ON!" noh peab ju vinguma millegi üle
Sai nädalaga 1000km Eestis maha vuratud - ilm on super-suvine ja ei nurise millegi üle tegelt
Muhedat trippimist
Where comfortzone ends - adventure begins!
1990 Toyota Hilux
1990 Toyota Hilux
Re: Lofoodid 2022 august
Plaanime vaikselt selle suve väljasõitu ning avastasin, et eelmise kokkuvõte kirja panemata. Kirjutan paari sõnaga eelmise aasta augustis toimunust. Helsingist panime auto rongile ning järgmisel hommikul alustasime Kolarist transiiti Abisko poole.
Autorong Kolaris
300km lõik ühe päevaga traktoriga oli täiesti talutav ja ega eriti rohkem ei viitsiks ka. Teele jäi rootslaste kaevanduslinn Kiruna vt. ka Kohta-Järve. Järgmisel hommikul ületasime Norra piiri ning olime praktiliselt kohe Narvikus. Alguses ehmatasid tunnelite ja sildade tasude märgid natuke ära aga sisuliselt ainsad tasulised lõigud jäidki Narviku ja Harstadi kanti. Tasude maksmiseks regasin masina koos krediitkaardiga enne netis ära, et ei saaks aastaid hiljem koos viivistega teateid. Samas süsteemis saab ka praamipiletite eest maksta ning pärast saad meili peale arve, ülimugav.
Henningsvaer
Lofootidel tuhnisime peaaegu nädala, ronisime mitme mäe otsa (Djeveporten, Tindstinden, Grytetippen) ning matkasime roheluses.
Telkimine Fiskebøli muulil
Turistikas Flakstadi lähistelt
Kvalvika matk
Kokku tuli 5 praamiületust ning lugematul hulgal tunneleid ja sildasid. Mandrile tagasi tulime üle Senja saare ning seal tegime ka kogu reisi kõige vahvama matka Grytetippenile ~800m.
Turistikas Grytetippenil
Land Roverid Melbu sadamas
Natuke uuemad Land Roverid Å's
Viimases otsas käisime veel Tromsos ning sealt edasi Kilpisjärvile telkima. Viimasel päeval tulistasime mööda käsivart Kolarisse tagasi ~250km. Auto jälle rongile ning ise dušši alla.
Laev kuival maal
Vahejuhtumitest vast kõige meeleolukam oli Tromsost ca 20km väljas maanteel kui keset õhtust tipptundi esimene vasak rattalaager lõplikult saba andis. Praktiliselt kohe kui helkurvestiga välja hüppasin leidus abivalmis bussijuht, kes oma isiklikest varudest tõttas laagrimääret tooma. Ettenägelikult olid mul rattalaagrid küll kaasas kuid määret targu kaasa ei võtnud. Kirvemeetodil rattalaagri vahetamine ning põõsamehhaaniku proovilepanek olid üle ootuste edukad ning rohkem probleeme ei esinenud. Norra bussijuht arvas, et Tromso teeninduses oleks see lõbu läinud min. 500€ maksma. Õnneks juhtus tsivilisatsioonis, 300km edasi oleks pidanud laagri täitma kohapeal pussitatud põhjapõdra rasvaga.
Rattalaagri jäänused
Kirvemeetod
Lisan siia lõppu natuke rahajuttu ka. 2 nädalat Lofootidel kõik kulud kokku kahele inimesele olid ~1700€.
Sh. Soome laev ning autorongid 635€
Norra praamipiletid 140€
Kütus 450€
Söök 500€ (restos ei söönud, kõik kämpasöök)
Reine tankla
Läbi sõitsime ~2100km, sh. transiit Kolarist Norrasse.
Trass
Kõige kallima kütuse ostsime Abiskost 2.12€/L
Kõige soodsam kütus oli Andeneses 1.85€/L
Off-road tankla
Oli väga meeleolukas reis ning soovitan kindlasti. Eriti mugav osa oli kõik see, mis puudutas autorongi. Üks ots ca. 920km ning arvestades kütuse hindasid oli rong edasi-tagasi ainult 100€ kallim kui ise sõita. Lisaks kõik mugavused, pehme voodi, puhtad linad, dušš ning ajaline kokkuhoid.
Autorong Kolaris
300km lõik ühe päevaga traktoriga oli täiesti talutav ja ega eriti rohkem ei viitsiks ka. Teele jäi rootslaste kaevanduslinn Kiruna vt. ka Kohta-Järve. Järgmisel hommikul ületasime Norra piiri ning olime praktiliselt kohe Narvikus. Alguses ehmatasid tunnelite ja sildade tasude märgid natuke ära aga sisuliselt ainsad tasulised lõigud jäidki Narviku ja Harstadi kanti. Tasude maksmiseks regasin masina koos krediitkaardiga enne netis ära, et ei saaks aastaid hiljem koos viivistega teateid. Samas süsteemis saab ka praamipiletite eest maksta ning pärast saad meili peale arve, ülimugav.
Henningsvaer
Lofootidel tuhnisime peaaegu nädala, ronisime mitme mäe otsa (Djeveporten, Tindstinden, Grytetippen) ning matkasime roheluses.
Telkimine Fiskebøli muulil
Turistikas Flakstadi lähistelt
Kvalvika matk
Kokku tuli 5 praamiületust ning lugematul hulgal tunneleid ja sildasid. Mandrile tagasi tulime üle Senja saare ning seal tegime ka kogu reisi kõige vahvama matka Grytetippenile ~800m.
Turistikas Grytetippenil
Land Roverid Melbu sadamas
Natuke uuemad Land Roverid Å's
Viimases otsas käisime veel Tromsos ning sealt edasi Kilpisjärvile telkima. Viimasel päeval tulistasime mööda käsivart Kolarisse tagasi ~250km. Auto jälle rongile ning ise dušši alla.
Laev kuival maal
Vahejuhtumitest vast kõige meeleolukam oli Tromsost ca 20km väljas maanteel kui keset õhtust tipptundi esimene vasak rattalaager lõplikult saba andis. Praktiliselt kohe kui helkurvestiga välja hüppasin leidus abivalmis bussijuht, kes oma isiklikest varudest tõttas laagrimääret tooma. Ettenägelikult olid mul rattalaagrid küll kaasas kuid määret targu kaasa ei võtnud. Kirvemeetodil rattalaagri vahetamine ning põõsamehhaaniku proovilepanek olid üle ootuste edukad ning rohkem probleeme ei esinenud. Norra bussijuht arvas, et Tromso teeninduses oleks see lõbu läinud min. 500€ maksma. Õnneks juhtus tsivilisatsioonis, 300km edasi oleks pidanud laagri täitma kohapeal pussitatud põhjapõdra rasvaga.
Rattalaagri jäänused
Kirvemeetod
Lisan siia lõppu natuke rahajuttu ka. 2 nädalat Lofootidel kõik kulud kokku kahele inimesele olid ~1700€.
Sh. Soome laev ning autorongid 635€
Norra praamipiletid 140€
Kütus 450€
Söök 500€ (restos ei söönud, kõik kämpasöök)
Reine tankla
Läbi sõitsime ~2100km, sh. transiit Kolarist Norrasse.
Trass
Kõige kallima kütuse ostsime Abiskost 2.12€/L
Kõige soodsam kütus oli Andeneses 1.85€/L
Off-road tankla
Oli väga meeleolukas reis ning soovitan kindlasti. Eriti mugav osa oli kõik see, mis puudutas autorongi. Üks ots ca. 920km ning arvestades kütuse hindasid oli rong edasi-tagasi ainult 100€ kallim kui ise sõita. Lisaks kõik mugavused, pehme voodi, puhtad linad, dušš ning ajaline kokkuhoid.
- DreamWalker
- Hurraa, pooltuhat postitust!
- Postitusi: 558
- Liitunud: L Juun 03, 2017 21:50
- Asukoht: Tartu
Re: Lofoodid 2022 august
Superluks!
Kahju et ei saanud seekord osaleda
Omalt poolt lisaks et Soome / põhja poolse rongiga tasub võimalikult palju ette bronnida pilet ja jälgida erinevaid kuupäevasid (pühad!)
Paljud kohalikud kasutavad oma "cabin"itesse minemiseks ntx pühade ajal ja pileti hind võib vabalt olla 2-3X olenevalt kuupäeva nõudlusest
Kahju et ei saanud seekord osaleda
Omalt poolt lisaks et Soome / põhja poolse rongiga tasub võimalikult palju ette bronnida pilet ja jälgida erinevaid kuupäevasid (pühad!)
Paljud kohalikud kasutavad oma "cabin"itesse minemiseks ntx pühade ajal ja pileti hind võib vabalt olla 2-3X olenevalt kuupäeva nõudlusest
Where comfortzone ends - adventure begins!
1990 Toyota Hilux
1990 Toyota Hilux
Re: Lofoodid 2022 august
Ülilahe tripp paistab olem neile, kellel lisaks autoreisile ka matkamise pisik sees.
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
-----------------------------------
SERIES II A 109"( '70 )-"Tindiplekk" / LR90 ( '88 )- "Inetu Pardipoeg" + palju unistusi
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
-----------------------------------
SERIES II A 109"( '70 )-"Tindiplekk" / LR90 ( '88 )- "Inetu Pardipoeg" + palju unistusi
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!