DC 100 ehk mida LR on viimastel kümnenditel valesti teinud

Kõik need jutud, mis mujale ei sobi.

Moderaatorid: inseneer, landy

Vasta
Kasutaja avatar
landy
Site Admin
Site Admin
Postitusi: 10302
Liitunud: R Juul 01, 2005 17:31
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

DC 100 ehk mida LR on viimastel kümnenditel valesti teinud

Postitus Postitas landy »

Teen pisikese tagasivaate ja seega on ehk õigem öelda – mida ta on tegemata jätnud.
Land Rover on 1948.- 1985 aastani sisuliselt iga 10 aasta tagant uuendanud oma mudelivalikut, jättes Series/Defender tooteliini autode põhikontseptsiooni samaks ja välimuse juba eemalt vaadates ilmeksimatult äratuntavaks.
Võtkem kasvõi kõrvuti legendaarse HUE 166 ja Defenderi.
Pilt

Siin väike ajaline telg, kus on jäetud välja keremodifikatsioonid, ja mootori muudatused
1948 – Land Rover (Series I)
1958 - Land Rover (Series II)
1968 - Land Rover (Series IIA)
1971 - Land Rover (Series III)
1983 - Land Rover (110)
Veel kaks aastat toimus suurem arendustöö ning 1984. aastal toodi turule mudel 90 ja 1985. aastal 127. 1990. aastal nimetati need mudelid ümber vastavalt Defender 110, 90 ja 130.

Seega on selgelt näha, et edasine areng peatus ning tegeleti vaid kosmeetiliste ja sisemiste tehniliste muudatustega. Loogiliselt võttes oleks pidanud hiljemalt 1995 tulem uus mudel, kuid seda ei tulnud ka 2005.

Nüüd lubatakse 2015. aastal DC 100 nimelist liikurit.
Siin kohal on pandud kõrvuti HUE166 ja DC 100
Pilt
Paraku need kaks autot on erinevad nagu öö ja päev. Järjepidevus ja disaini edasikandvus on ilmselgelt katkenud.

Nüüd peab Land Rover sööma seda mõrudat ja mitte eriti meeldivat suppi mille ta ise on viimase 30 aasta pikkuse tegemata tööga kokku keetnud. Olukord, kus andunud fännid sulle selga on keeramas ja su uus mudel saalis välja vilistatakse ei ole just kuigi meeldiv ühegi autotootja jaoks.

Olgem ausad, viimased 30 aastat on olnud Land Roveri jaoks keeruline aeg . Palju omanike ja juhtide vahetusi ning sellega kaasnevaid ideoloogia muudatusi on toonud kaas olukorra, kus kogu aur on läinud teiste mudeleite (Range Rover, Discovery, Freelander) arendamisele, jättes lipulaevaks oleva Defenderi vaeslapse ossa. Aastakümnete jooksul on välja töötatud mitmeid uusi Defenderi prototüüpe, kuid kahjuks pole neile eluõigust antud. Nüüd tuleb aga silmitsi seista olukorraga kus karmistuvate keskkonna ja liiklusturvalisuse nõuetega ei suudet enam olemaolevat ja 30 aastat tagasi revolutsiooniliseks peetud autot ühildada.
Viimati muutis landy, N Okt 06, 2011 20:46, muudetud 1 kord kokku.
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
-----------------------------------
SERIES II A 109"( '70 )-"Tindiplekk" / LR90 ( '88 )- "Inetu Pardipoeg" + palju unistusi
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
muzmuzik
Edasi, ainult Hi-Lift'iga !
Postitusi: 22
Liitunud: T Mär 13, 2007 22:16
Asukoht: Raplamaa

Postitus Postitas muzmuzik »

Jääb hämaraks see nutulaul.

DC 100 on eelkõige ideeauto. Lugedes neid omadusi, mis inseneride/disainerite arvates sellel masinal peaks olema on ju tegemist utoopiaga (a la rehvid millel saab mustri sügavust muuta ja vajadusel ka naelad välja võluda). Unistama peab, muidu ei jõutagi kuhugi :) aga ebaselgeks jääb hala, mis baseerub kellegi utoopial.

Minu arvates on tore, et keegi vähemalt mingi edasimõtlemisega tegeleb. Legend legendiks, suvaline trakror on metsas võimekam ja suvaline sõiduauto on maanteel mugavam. Suur hulk eestiski liiklevaist 4x4 masinatest ei näe kruusagi, mudast rääkimata. Lääne-Euroopas/USAs veel vähem. Pole ka viimasel ajal kedagi kurtmas kuulnud, et LR ei paku enam põllumajanduslikke lisasid autoga kaasa, nii nagu 1948 esitlusel seda tehti. Aeg läheb edasi ja autoostjate vajadused muutuvad. Tegemist on siiski äriettevõttega. Mul pole küll andmeid aga huupi pakun, et Defender pole see mudel, mis Land Roverile suurema hulga sissetulekust tagaks.

Kõik isehakanud spetsialistid toovad veebiavarustes punktidena välja, mida LR just peaks tegema, et eriti vinget masinat saada. Keegi ei keela ettevõtlikkul kodanikul oma bisnessi püsti panna ja LRga konkureerima asuda. Ideed on ju väidetavalt maailma parimad.

Siiajuurde sobib väga hästi Henry Fordi arvamus potensiaalsete klientide kuulamisest:
“If I had asked people what they wanted, they would have said faster horses.”
― Henry Ford

Disclaimer: pole kunagi omanud Defenderit või muud Series masinat. Ei oska ja ei taha ka ise oma Discot remontida, Veiko teeb seda palju paremini.
Discovery II 2.5 TDI 2002
Kasutaja avatar
landy
Site Admin
Site Admin
Postitusi: 10302
Liitunud: R Juul 01, 2005 17:31
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas landy »

muzmuzik kirjutas:Jääb hämaraks see nutulaul.

DC 100 on eelkõige ideeauto. Lugedes neid omadusi, mis inseneride/disainerite arvates sellel masinal peaks olema on ju tegemist utoopiaga (a la rehvid millel saab mustri sügavust muuta ja vajadusel ka naelad välja võluda). Unistama peab, muidu ei jõutagi kuhugi :) aga ebaselgeks jääb hala, mis baseerub kellegi utoopial.

Nagu olen korduvalt öenud, siis DC 100 ei ole ilmselt üldse halb auto, kuid ta EI OLE Defenderi asendja.
Pigem platseerub Disco ja Freekrdula vahele. Mõnus kruiisida ja funnida, kuid tööhobusest on asi kaugel.
Kuidas kujutaks sa ette sellel masinal baserivat kallurit, tõstukit, segumasinat või või muud tööagekaarti.
Huitav oleks näha DC 100 baasil HCPU versiooni millebaasil sak luua 7 tonnise autorongi inimeste ja kauba samaaegseks veoks nagu D130 baasil.

Peab pidama meeles, et Defender ei ole "nagu iga teine maastur". Kasutajaskond ja seda mudelit fännvad inimesed on tugeva kiiksuga ja reeglina VÄGA margitruud ning tundlikud suuremate PÕHJENDAMATUTE muutuste suhtes.
Valdva enamus Freekardula, RR, RRS või kasvõi Dico omanikest ei protestieritu uue mudeli disani peale. Paljud neist ei osa endale enam mitte uut LAND ROVRIT vaid lihtsalt järjekordet meelpärast 4x4 või isegi 2WD sõidukit.
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
-----------------------------------
SERIES II A 109"( '70 )-"Tindiplekk" / LR90 ( '88 )- "Inetu Pardipoeg" + palju unistusi
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
Kasutaja avatar
landy
Site Admin
Site Admin
Postitusi: 10302
Liitunud: R Juul 01, 2005 17:31
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas landy »

muzmuzik kirjutas: Minu arvates on tore, et keegi vähemalt mingi edasimõtlemisega tegeleb. Legend legendiks, suvaline trakror on metsas võimekam ja suvaline sõiduauto on maanteel mugavam. Suur hulk eestiski liiklevaist 4x4 masinatest ei näe kruusagi, mudast rääkimata. Lääne-Euroopas/USAs veel vähem. Pole ka viimasel ajal kedagi kurtmas kuulnud, et LR ei paku enam põllumajanduslikke lisasid autoga kaasa, nii nagu 1948 esitlusel seda tehti. Aeg läheb edasi ja autoostjate vajadused muutuvad. Tegemist on siiski äriettevõttega. Mul pole küll andmeid aga huupi pakun, et Defender pole see mudel, mis Land Roverile suurema hulga sissetulekust tagaks.
Õnneks on kõigil neil, kes ei taha Defenderi nimelist traktorit osta, võimalus valida VIIE erineva mudeli hulgast endale meelepärane ning ka kahe erineva 2WD veoskeemiga mudeli seast. Jah, Defender pole "topseller", kuid põhjuseid tuleb ostida Land Roveri enda tegematajätmisest nagu esmases postis kirjutasin.
Kõik isehakanud spetsialistid toovad veebiavarustes punktidena välja, mida LR just peaks tegema, et eriti vinget masinat saada. Keegi ei keela ettevõtlikkul kodanikul oma bisnessi püsti panna ja LRga konkureerima asuda. Ideed on ju väidetavalt maailma parimad.
Aga selline pretsedent on ju Santana SP10 ja Iveco Massif näol loodud. Paraku on mõlema tootmine lõpetatud, kuna Santana Motors SA läks juhtimisvigade ja valede strateegiliste otsuste tõttu (katkestatud tulused koostöölepingud) pankroti.
Iveco Massif oli tegelikult väga hea näide sellest kuhu Defender oleks võinud areneda.
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
-----------------------------------
SERIES II A 109"( '70 )-"Tindiplekk" / LR90 ( '88 )- "Inetu Pardipoeg" + palju unistusi
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
Tubiniit
Kohe panen 33" rehvid!
Postitusi: 238
Liitunud: R Jaan 08, 2010 17:55
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Tubiniit »

Aga selline pretsedent on ju Santana SP10 ja Iveco Massif näol loodud. Paraku on mõlema tootmine lõpetatud, kuna Santana Motors SA läks juhtimisvigade ja valede strateegiliste otsuste tõttu (katkestatud tulused koostöölepingud) pankroti.
Aga uusi arenguid pakutakse ikka: http://cardesigncommunity.com/galleries ... 11/188675/
LR Discovery I 83kW manuaal
Rein
Land Rover-mu ainus armastus!
Postitusi: 1150
Liitunud: K Juul 16, 2008 19:49
Asukoht: Lõuna
Kontakt:

Postitus Postitas Rein »

muzmuzik kirjutas:Jääb hämaraks see nutulaul.

Suur hulk eestiski liiklevaist 4x4 masinatest ei näe kruusagi, mudast rääkimata. Lääne-Euroopas/USAs veel vähem.

Ei oska ja ei taha ka ise oma Discot remontida, Veiko teeb seda palju paremini.
Aga milleks siis üldse maastur tekib küsimus. Teistel on tahan ka? Hea kõrgelt vaadata? Ise tunnen küll muret, et kui mu Disco 1 peaks kunagi ära kustuma, et mis edasi. Talasildadega autosid on suht väheks jäänud. Lisaks veel kompromiss mingisuguse mahutavuse ja gabariitide vahel veel nadim. LC80 või suburbaniga ikka enam sinna ei mahu, kuhu Disco, Defekaga juurde pääseb. Mul on oma tava sõitudega juba piisavalt off-roadi, et spets pargid ja muu säärane võiks täitsa olemata olla. Selles suhtes tahan öelda, et kogu maailma ei kaeta kunag asfaltteedega, et meil võiks olla sõltumatu vedrustusega kõrgemad autod. Iialgi ei lõppe ära tuuled, ega metsad, mis aeg ajalt maha murdunud puudenäol takistusi teedele toovad jne. Selles suhtes peab ikkagi maailma jääma alles üks rauast auto, mida sõltumata maailma paigast saab sama lihtsalt ja laialt levinud juppidega ka tohterdada, kui vajadus peaks tekkima. Väga hea näide Rebaseonu seiklused Helgaga mööda maailma. Kui ainult mööda Tallinat ringi kooserdada siis pole tõesti vahet masinal, kuid kui maal elada ja ka seda autot ekspluateerida, siis peab ise hakkama saama. Veiko võib ju jääda isegi oma 200-300 kilomeetri kaugusele ja ei saa teda lasta mingit risti või rooliotsa vahetama. Sellistes kohtades ongi vaja rauast autosid.
http://reinufoto.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;, http://pilt.delfi.ee/user/Reinz/" onclick="window.open(this.href);return false;
RR III 2002
EX Disco 1
Vasta