DC 100 ehk mida LR on viimastel kümnenditel valesti teinud
Postitatud: N Okt 06, 2011 15:49
Teen pisikese tagasivaate ja seega on ehk õigem öelda mida ta on tegemata jätnud.
Land Rover on 1948.- 1985 aastani sisuliselt iga 10 aasta tagant uuendanud oma mudelivalikut, jättes Series/Defender tooteliini autode põhikontseptsiooni samaks ja välimuse juba eemalt vaadates ilmeksimatult äratuntavaks.
Võtkem kasvõi kõrvuti legendaarse HUE 166 ja Defenderi.
Siin väike ajaline telg, kus on jäetud välja keremodifikatsioonid, ja mootori muudatused
1948 Land Rover (Series I)
1958 - Land Rover (Series II)
1968 - Land Rover (Series IIA)
1971 - Land Rover (Series III)
1983 - Land Rover (110)
Veel kaks aastat toimus suurem arendustöö ning 1984. aastal toodi turule mudel 90 ja 1985. aastal 127. 1990. aastal nimetati need mudelid ümber vastavalt Defender 110, 90 ja 130.
Seega on selgelt näha, et edasine areng peatus ning tegeleti vaid kosmeetiliste ja sisemiste tehniliste muudatustega. Loogiliselt võttes oleks pidanud hiljemalt 1995 tulem uus mudel, kuid seda ei tulnud ka 2005.
Nüüd lubatakse 2015. aastal DC 100 nimelist liikurit.
Siin kohal on pandud kõrvuti HUE166 ja DC 100
Paraku need kaks autot on erinevad nagu öö ja päev. Järjepidevus ja disaini edasikandvus on ilmselgelt katkenud.
Nüüd peab Land Rover sööma seda mõrudat ja mitte eriti meeldivat suppi mille ta ise on viimase 30 aasta pikkuse tegemata tööga kokku keetnud. Olukord, kus andunud fännid sulle selga on keeramas ja su uus mudel saalis välja vilistatakse ei ole just kuigi meeldiv ühegi autotootja jaoks.
Olgem ausad, viimased 30 aastat on olnud Land Roveri jaoks keeruline aeg . Palju omanike ja juhtide vahetusi ning sellega kaasnevaid ideoloogia muudatusi on toonud kaas olukorra, kus kogu aur on läinud teiste mudeleite (Range Rover, Discovery, Freelander) arendamisele, jättes lipulaevaks oleva Defenderi vaeslapse ossa. Aastakümnete jooksul on välja töötatud mitmeid uusi Defenderi prototüüpe, kuid kahjuks pole neile eluõigust antud. Nüüd tuleb aga silmitsi seista olukorraga kus karmistuvate keskkonna ja liiklusturvalisuse nõuetega ei suudet enam olemaolevat ja 30 aastat tagasi revolutsiooniliseks peetud autot ühildada.
Land Rover on 1948.- 1985 aastani sisuliselt iga 10 aasta tagant uuendanud oma mudelivalikut, jättes Series/Defender tooteliini autode põhikontseptsiooni samaks ja välimuse juba eemalt vaadates ilmeksimatult äratuntavaks.
Võtkem kasvõi kõrvuti legendaarse HUE 166 ja Defenderi.
Siin väike ajaline telg, kus on jäetud välja keremodifikatsioonid, ja mootori muudatused
1948 Land Rover (Series I)
1958 - Land Rover (Series II)
1968 - Land Rover (Series IIA)
1971 - Land Rover (Series III)
1983 - Land Rover (110)
Veel kaks aastat toimus suurem arendustöö ning 1984. aastal toodi turule mudel 90 ja 1985. aastal 127. 1990. aastal nimetati need mudelid ümber vastavalt Defender 110, 90 ja 130.
Seega on selgelt näha, et edasine areng peatus ning tegeleti vaid kosmeetiliste ja sisemiste tehniliste muudatustega. Loogiliselt võttes oleks pidanud hiljemalt 1995 tulem uus mudel, kuid seda ei tulnud ka 2005.
Nüüd lubatakse 2015. aastal DC 100 nimelist liikurit.
Siin kohal on pandud kõrvuti HUE166 ja DC 100
Paraku need kaks autot on erinevad nagu öö ja päev. Järjepidevus ja disaini edasikandvus on ilmselgelt katkenud.
Nüüd peab Land Rover sööma seda mõrudat ja mitte eriti meeldivat suppi mille ta ise on viimase 30 aasta pikkuse tegemata tööga kokku keetnud. Olukord, kus andunud fännid sulle selga on keeramas ja su uus mudel saalis välja vilistatakse ei ole just kuigi meeldiv ühegi autotootja jaoks.
Olgem ausad, viimased 30 aastat on olnud Land Roveri jaoks keeruline aeg . Palju omanike ja juhtide vahetusi ning sellega kaasnevaid ideoloogia muudatusi on toonud kaas olukorra, kus kogu aur on läinud teiste mudeleite (Range Rover, Discovery, Freelander) arendamisele, jättes lipulaevaks oleva Defenderi vaeslapse ossa. Aastakümnete jooksul on välja töötatud mitmeid uusi Defenderi prototüüpe, kuid kahjuks pole neile eluõigust antud. Nüüd tuleb aga silmitsi seista olukorraga kus karmistuvate keskkonna ja liiklusturvalisuse nõuetega ei suudet enam olemaolevat ja 30 aastat tagasi revolutsiooniliseks peetud autot ühildada.