Arutelud kuulutuste teemal

Kõik need jutud, mis mujale ei sobi.

Moderaatorid: inseneer, landy

Kasutaja avatar
Chopper
Rohkem muda- PALUN!
Postitusi: 421
Liitunud: E Jaan 09, 2012 17:44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Chopper »

Nagu eelpool mainitud võid oma kehtivat sõnavabadust 4x4 foorumisse nautima minna. Meie oleme sellest teemast out, oli tore.
LR Disco III 2,7 2007
Kasutaja avatar
landy
Site Admin
Site Admin
Postitusi: 10303
Liitunud: R Juul 01, 2005 17:31
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas landy »

Härrased, võtame kõik tuure maha!
Vastasel juhul pean kasutama oma moderaatori õgusi ja teie kirjapandu ei liigu mitte teise teemasse, vaid kaob sootuks siit foorumist.
Antud avaldus komenteerimisele või vastu vaidlemisele EI KUULU!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
-----------------------------------
SERIES II A 109"( '70 )-"Tindiplekk" / LR90 ( '88 )- "Inetu Pardipoeg" + palju unistusi
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
Black66
Ärge peske mu landikat!
Postitusi: 85
Liitunud: E Jaan 31, 2011 19:41
Asukoht: Märjamaa

Postitus Postitas Black66 »

Chopper kirjutas:Nagu eelpool mainitud võid oma kehtivat sõnavabadust 4x4 foorumisse nautima minna. Meie oleme sellest teemast out, oli tore.
Oota mis sorti sõnavõtt see nüüd oli? Kas mul ei olegi õigust kommenteerida sinu arvamust? :shock:

Landy, püüa mõista, et hetkel tembeldatakse mind lolliks ja ülbikuks, kes julges kommenteerida natukene teravamalt ühe kasutaja üsna labast väljaütlust. Mitte et mul sellest sooja ega külma oleks, aga lihtsalt kuidagi nõdrad argumendid on siin kasutajatel minu ütluste suunas. Umbes et mölise vähem, oled loll.

Ütlen vist juba kolmandat korda, et minu sõnavõtud on koguaeg ühesugused ning ei tasu kõike hinge võtta. Olgem sõbrad edasi.
Mõmmi
Esimesed mudapiisad :-)
Postitusi: 34
Liitunud: T Mär 13, 2007 12:42
Asukoht: UK/Tartu

Postitus Postitas Mõmmi »

Black66 kirjutas:. Ei ole ju reaalne, et kui lähed saksast tooma 4-5 aastat vana autot, on see sõitnud üldjuhul 200-250k km ja siis 10-15 aastat vana auto on ikka samapalju sõitnud.

Ma lihtsalt ei saa aru, miks seda läbisõitu nii silmad krõllis on vaja vahtida. Jah, ka 200 ja 300k on pahatihti valed numbrid. Pole ju mõtet siis tatti pritsida ja kahtlustavat nägu teha, et 120tuhat tundub väike läbisõit ja kahtlane. Saad ju ise kah aru, et see läbisõit nii vana auto puhul on üldiselt stiilis rakvere aiateibaid näitav kell, mitte mingi adekvaatne number auto kohta
Minu meelest on ebakompetentne väita, et läbisõit ei näita mitte midagi. Läbisõit on üks otsesemaid auto kulumise mõõte hoolduse ja kasutusintensiivsuse kõrval. Vastuseks Su esimesele väitele: on vägagi reaalne. Arvesta mu teist lauset ja jälgi järgmist mõttekäiku: auto müüakse maha siis, kui ta omajagu kulunud on ja rohkem remonti hakkab nõudma. ütleme, et see juhtub kuskil 200k peal. Seega, kes sõidab rohkem, müüb autot 4-5 vanuselt. Kes vähem, 10 a vanuselt. Head ja vähekulunud autot ei müüda odavalt. Esitatud mõttekäik ei tähenda, et ma ignoreeriks läbisõidu võltsimise probleemi.
"A Land Rover immobilised is a moral defeat for the driver and bad publicity to the vehicle"
Black66
Ärge peske mu landikat!
Postitusi: 85
Liitunud: E Jaan 31, 2011 19:41
Asukoht: Märjamaa

Postitus Postitas Black66 »

Mõmmi kirjutas:
Black66 kirjutas:. Ei ole ju reaalne, et kui lähed saksast tooma 4-5 aastat vana autot, on see sõitnud üldjuhul 200-250k km ja siis 10-15 aastat vana auto on ikka samapalju sõitnud.

Ma lihtsalt ei saa aru, miks seda läbisõitu nii silmad krõllis on vaja vahtida. Jah, ka 200 ja 300k on pahatihti valed numbrid. Pole ju mõtet siis tatti pritsida ja kahtlustavat nägu teha, et 120tuhat tundub väike läbisõit ja kahtlane. Saad ju ise kah aru, et see läbisõit nii vana auto puhul on üldiselt stiilis rakvere aiateibaid näitav kell, mitte mingi adekvaatne number auto kohta
Minu meelest on ebakompetentne väita, et läbisõit ei näita mitte midagi. Läbisõit on üks otsesemaid auto kulumise mõõte hoolduse ja kasutusintensiivsuse kõrval. Vastuseks Su esimesele väitele: on vägagi reaalne. Arvesta mu esimest lauset ja jälgi järgmist mõttekäiku: auto müüakse maha siis, kui ta omajagu kulunud on ja rohkem remonti hakkab nõudma. ütleme, et see juhtub kuskil 200k peal. Seega, kes sõidab rohkem, müüb autot 4-5 vanuselt. Kes vähem, 10 a vanuselt. Head ja vähekulunud autot ei müüda odavalt. Esitatud mõttekäik ei tähenda, et ma ignoreeriks läbisõidu võltsimise probleemi.
Olles autoturuga Saksas väga hästi kursis, siis enamus 5 aastat vanad autod on seal tegelikkuses sõitnud 500-700 tuhat km. 200 tuhandest on asi väga kaugel. Kahjuks on tänapäeval väga lihtne võltsida hoolduspabereid ning kerida spidonäitu, seega minu jaoks pole läbisõit küll mingi näitaja auto juures.
Hoopis lihtsam on hinnata läbisõitu ning seisukorda istmete kulumise, käigukangi nupu ja koti naha, rooli, pedaali kummide jms detailide järgi. Kui sisu on rääbakas ja kelladel on 200tuhat, siis ma väga kahtlen selles.

Ma ütlen veelkord, et alati on erandeid ja müüakse ka 200tuhat sõitnud autosid, kuid suurem enamus on siiski keritud läbisõiduga.
Hea näide on minu arust Soome, sealsed autod on kõik palju sõitnud, 10-15 aastat vanad autod lausa miljoni ligi. Ja sisud on neil üldjuhul täpselt sama kulunud, kui saksast toodavatel 200tuhat sõitnud masinatel. Loogika? Saksas meeldib kerida türklasele, eestlane kerib, leedukas kerib, ühesõnaga lõuna poolt saada originaal läbisõiduga auto, on küllalt ulmeline, kui sa just tõesti ise seda autot mõne pereema või papi käest ei osta.
LR90
ELRK liige
ELRK liige
Postitusi: 575
Liitunud: L Juul 02, 2005 10:52

Postitus Postitas LR90 »

Black66 kirjutas:
Olles autoturuga Saksas väga hästi kursis, siis enamus 5 aastat vanad autod on seal tegelikkuses sõitnud 500-700 tuhat km. 200 tuhandest on asi väga kaugel. Kahjuks on tänapäeval väga lihtne võltsida hoolduspabereid ning kerida spidonäitu, seega minu jaoks pole läbisõit küll mingi näitaja auto juures.
Hoopis lihtsam on hinnata läbisõitu ning seisukorda istmete kulumise, käigukangi nupu ja koti naha, rooli, pedaali kummide jms detailide järgi. Kui sisu on rääbakas ja kelladel on 200tuhat, siis ma väga kahtlen selles.

Ma ütlen veelkord, et alati on erandeid ja müüakse ka 200tuhat sõitnud autosid, kuid suurem enamus on siiski keritud läbisõiduga.
Hea näide on minu arust Soome, sealsed autod on kõik palju sõitnud, 10-15 aastat vanad autod lausa miljoni ligi. Ja sisud on neil üldjuhul täpselt sama kulunud, kui saksast toodavatel 200tuhat sõitnud masinatel. Loogika? Saksas meeldib kerida türklasele, eestlane kerib, leedukas kerib, ühesõnaga lõuna poolt saada originaal läbisõiduga auto, on küllalt ulmeline, kui sa just tõesti ise seda autot mõne pereema või papi käest ei osta.
5 aastaga 500-700tkm, 10-15 aastaga million km, Sa räägid taksodest mis on 24/7 tules.
Ükski lihtsureliku auto ei ole sellise aja jooksul saavutanud sellist läbisõitu. Samas ise ostaksin
5 a vana 500tkm sõitnud masina (takso) sama vana 200 tkm lihtsureliku masina asemel, küsid miks,
sest taksojuht hoiab oma leivaandjat paremas korras kui lihtsurelik.
Black66
Ärge peske mu landikat!
Postitusi: 85
Liitunud: E Jaan 31, 2011 19:41
Asukoht: Märjamaa

Postitus Postitas Black66 »

LR90 kirjutas:
Black66 kirjutas:
Olles autoturuga Saksas väga hästi kursis, siis enamus 5 aastat vanad autod on seal tegelikkuses sõitnud 500-700 tuhat km. 200 tuhandest on asi väga kaugel. Kahjuks on tänapäeval väga lihtne võltsida hoolduspabereid ning kerida spidonäitu, seega minu jaoks pole läbisõit küll mingi näitaja auto juures.
Hoopis lihtsam on hinnata läbisõitu ning seisukorda istmete kulumise, käigukangi nupu ja koti naha, rooli, pedaali kummide jms detailide järgi. Kui sisu on rääbakas ja kelladel on 200tuhat, siis ma väga kahtlen selles.

Ma ütlen veelkord, et alati on erandeid ja müüakse ka 200tuhat sõitnud autosid, kuid suurem enamus on siiski keritud läbisõiduga.
Hea näide on minu arust Soome, sealsed autod on kõik palju sõitnud, 10-15 aastat vanad autod lausa miljoni ligi. Ja sisud on neil üldjuhul täpselt sama kulunud, kui saksast toodavatel 200tuhat sõitnud masinatel. Loogika? Saksas meeldib kerida türklasele, eestlane kerib, leedukas kerib, ühesõnaga lõuna poolt saada originaal läbisõiduga auto, on küllalt ulmeline, kui sa just tõesti ise seda autot mõne pereema või papi käest ei osta.
5 aastaga 500-700tkm, 10-15 aastaga million km, Sa räägid taksodest mis on 24/7 tules.
Ükski lihtsureliku auto ei ole sellise aja jooksul saavutanud sellist läbisõitu. Samas ise ostaksin
5 a vana 500tkm sõitnud masina (takso) sama vana 200 tkm lihtsureliku masina asemel, küsid miks,
sest taksojuht hoiab oma leivaandjat paremas korras kui lihtsurelik.
Tahad öelda, et soome turg on täis kõik taksosid, mis on sõitnud 500-1000tkm ja praktiliselt mitte ühtegi 200tkm sõitnud autot? Ütleme siis nii 10-15 aastat vanad autod. Ikka väga vähesed on sõitnud 200-300tkm. Mujal maailmas, kaasa arvatud Euroopas on vahemaad hoopis teised, kui Eestis, seega aastas läbida 100t km pole mingi prolbeem. Sõidad iga päev tööle 100 ja natukene km peale ning õhtul koju tagasi, oma sõidud kah ning ongi sul 7 aastaga 600tuhat km täis. Saksa taksodega kipub nii olema, et 3-4 aastat ja on juba pool milli eest.

Teine asi. Kõik eestis platsidel müüdavad autod on tegelikult suuresti mingi konksuga. Kas mingi kindlustuse teema või väga odavalt saadud takso. Sest need saab odavalt kätte ning eestlane ju ei ole nõus ostma õige läbisõiduga autot 10kilo euro eest, kui kõrval müüakse sama läbisõiduga autot 7kilo euro eest. Olgugi et viimasel on näitu keritud või üle elanud mingi suurema paugu.

Mingi aeg tagasi vaatasin Volvosid meie turul. Jutt ilus, otse Hollandist, hind 2500€. Läbisõit 190tuhat km. Istmed pragulised või kulunud, rooli nahk suht narmas, pedaali kummid kulunud jne. Löön siis Hollandi autolehed lahti ja mis ma näen. Hinnaga 1700-2200€ liiguvad autod, mille läbisõit on 400-800tuhat km. Sisud umbes sama räimed, nagu Eestis pakutaval 2500€ maksval autol. Arvestades, et autoärikas tahab midagi teenida kah, siis üritate jälle väita mulle, et asi on aus? Kahtlen väga. 200-300tuhat km sõitnud Volvod maksid kahjuks 4000€ ringis ning sisud olid oluliselt paremas seisukorras.
Kasutaja avatar
landy
Site Admin
Site Admin
Postitusi: 10303
Liitunud: R Juul 01, 2005 17:31
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas landy »

Eesti siseriiklikes tingimutes on näiteks ~5000km kuus päris korralik läbisõit. Olen sellist elu elanud, kus tööautoga (sõiduauto) sai kuus ca 5000km maha kimatud ning isikiklikud sõidud lisaks. See teeb ca 50-60t km aastas.
Tavaoludes sõidan ma praegu mitte üle 25.000 km aastas. Daciaga 100.000km jõudmiseks kulub praeguse seisuga veidi üle 4 aasta. 5000 km veel jäänud.
Tean smas inimesi,eks ei saa kuus 1000km -gi täis ja seega võib vabalt leida siit uuena ostetud 5 aasta vanuseid autosid, kus tegelik läbisõit ongi 50.-60t km e. sama palju, kui ma 10 aastat tagasi osakonna juhina aastas läbi kimasin.
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
-----------------------------------
SERIES II A 109"( '70 )-"Tindiplekk" / LR90 ( '88 )- "Inetu Pardipoeg" + palju unistusi
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
Black66
Ärge peske mu landikat!
Postitusi: 85
Liitunud: E Jaan 31, 2011 19:41
Asukoht: Märjamaa

Postitus Postitas Black66 »

Eestis on see täiesti võimalik, ei vaidle vastu. Mitte võimalik, vaid ütleks pigem isegi reaalne.
Kasutaja avatar
Chopper
Rohkem muda- PALUN!
Postitusi: 421
Liitunud: E Jaan 09, 2012 17:44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Chopper »

Black66 kirjutas: Mujal maailmas, kaasa arvatud Euroopas on vahemaad hoopis teised, kui Eestis, seega aastas läbida 100t km pole mingi prolbeem. Sõidad iga päev tööle 100 ja natukene km peale ning õhtul koju tagasi, oma sõidud kah ning ongi sul 7 aastaga 600tuhat km täis. Saksa taksodega kipub nii olema, et 3-4 aastat ja on juba pool milli eest.
100km päevas ja tiba peale = umbes 50k aastas
umbes 270km päevas = 100k aastas

Mujal maailmas tavaline ära sõita jah, meil ikka igaüks ei istuks 3 tundi päevast roolis.
LR Disco III 2,7 2007
Mõmmi
Esimesed mudapiisad :-)
Postitusi: 34
Liitunud: T Mär 13, 2007 12:42
Asukoht: UK/Tartu

Postitus Postitas Mõmmi »

Rääkides eraauto läbisõidust, siis ei tasu müstifitseerida, et Lääne-Euroopas kõigil tohutud läbisõidud on. Tööautod on omaette teema (kasvõi 1x nädalas Tln-Trt-Tln annab lupsti 20k aastas). Eurooplased loevad väga raha, rohkem kui eestlased. Reeglina kolitakse töökohale suhteliselt lähedale elama (kuni 30 min). Mõelge ise, käin tööl 15 km kauguselt, 1x nädalas poes, seega 6 korda nädalas sõidan 30 km maha, mis teeb 9360 km aastas. Tööl olen enam-vähem 8-19. Kust ma selle aja ja raha võtan, et 50k aastas sõita oma lõbuks? Kui mul 2 autot on (100k aastas!?)? Tööd on ka vaja teha. Arvestage ka liiklustihedust, mis on kordi suurem, kui Eestis. Kahtlemata on olemas ka kõvasti suurema läbisõiduga eraautosid, muidu oleks Eesti turg tühi :). Maailm on suur ja lai, nagu öeldakse. Laias laastus on keskmine aastaläbisõit 20k kanti, Soomes on see üks Eurooopa kõrgemaid. Statistliste uuringute andmed on netist leitavad.

Olen päri Black66-ga (Postitatud: Kolm 14 Märts 2012 22:53). Hea auto on kallis. Poeetiliselt väljendudes, Eesti autoturg on nagu pasameri, kus hulbivad üksikud õiekesed :) Mul endal ja lähikondsetel on õnnestunud leida alla 20k aastas läbisõiduga autosid. Osad neist konksuga, nagu Black66 tabavalt märkis (tehniline rike, avarii). Aga selliste autode välja raalimine on ära tasunud, sest autod on hästi teeninud ja lõviosa probleemidest, millega foorumites maadeldakse, on olemata olnud.
Viimati muutis Mõmmi, N Mär 15, 2012 12:01, muudetud 3 korda kokku.
"A Land Rover immobilised is a moral defeat for the driver and bad publicity to the vehicle"
Mõmmi
Esimesed mudapiisad :-)
Postitusi: 34
Liitunud: T Mär 13, 2007 12:42
Asukoht: UK/Tartu

Postitus Postitas Mõmmi »

Chopper kirjutas:100km päevas ja tiba peale = umbes 50k aastas
umbes 270km päevas = 100k aastas
Mujal maailmas tavaline ära sõita jah, meil ikka igaüks ei istuks 3 tundi päevast roolis.
Näiteks eelmine kolmapäev tegin 180 km töösõidu Inglismaal. Esimese 40 km läbimiseks hommikul 7-8 ajal kiirteel kulus 1 tund (sic!), so M6 läbi Birminghami. Kogu 180 km läbimiseks kulus mingi 2,5 h (kiirtee, 4-realine, tavaline maantee). Aeglasem kui Eesti maanteid kütta :)
"A Land Rover immobilised is a moral defeat for the driver and bad publicity to the vehicle"
Black66
Ärge peske mu landikat!
Postitusi: 85
Liitunud: E Jaan 31, 2011 19:41
Asukoht: Märjamaa

Postitus Postitas Black66 »

Otseloomulikult on igalpool Lääne-Euroopas autosid, millede läbisõit on aastas 20-25tuhat km. Ja selliseid ka müüakse. Aga jällegi, eestlane on hinna suhtes nii tundlik, et kui ma tooksin nüüd Saksast kaks autot, mõlemad umbes sama aastajärgu omad ja samad mudelid. Ühel ilutseks kella peal 150tuhat km ning hind oleks 10000€ ning teisel keriks nahhaalselt 500tuhande km pealt 200tuhande km peale, vajadusel ka väiksed värviparandused ja plekisirgestamised ning hinnaks kannataks panna nt 7000€, siis ostetakse mul ära enne 10 sellist 7000€ maksvat autot ning see korralik, tõesti korralik 10000€ maksev auto ilmselt jääb veel tükiks ajaks sinna seisma.

Milles probleem. Inimene, kes otsib nüüd seda konkreetset autot ning tal on 8000€, siis ta ostabgi selle, mida on keritud. Kui tal oleks 10000€, siis ta ostab uuema auto, mida on kah keritud, kuid kindlasti mitte seda, mis on 3 aastat vanem ning seisab juba kuuendat kuud platsil, olgugi, et läbisõit on õige ning auto väga korralik.

Ehk, olenemata selles, kui palju inimesel raha käes on, ostab ta ikkagi maksimaalselt uue auto, mitte eelmise põlve auto. Kindlasti mitte ei kehti see kõigi inimeste kohta, kuid valdav enamus kahjuks nii käitub.
Kalamees
Hurraa, pooltuhat postitust!
Hurraa, pooltuhat postitust!
Postitusi: 520
Liitunud: T Mär 13, 2007 19:43
Asukoht: Rakvere (tihti Lõuna Eestis)

Tööle sõit

Postitus Postitas Kalamees »

Ega me ka tea erimaade hüvesid kaugelt tööle käijatele. Soomes kogud tööle ja tagasi sõidule tehtud kulutuste tsekid kokku ja saad maksudest tagasiarvestuse. Seal mingid tingimused on aga toimiv asi.
LR Discovery 2 "Konstruktor"
Black66
Ärge peske mu landikat!
Postitusi: 85
Liitunud: E Jaan 31, 2011 19:41
Asukoht: Märjamaa

Postitus Postitas Black66 »

Soomest mõningaid näitajaid. Vaatasin ainult diiselautosid.
Mercedesed, aastast 2000-2005. Läbõisõidud kipuvad pigem ikka sinna 500tuhande kanti. Silma hakkas väiksem läbisõit vaid A-klassi mersudel, nendel siis umbes 200tuhat km.
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/ ... id_make=45

BMW, täpselt samad tingimused. Läbisõidud 300tuhat km vähematel, enamustel siiski 400-500tuhat km.
http://www.nettiauto.com/bmw/kaikki/?pa ... &id_make=8

Audi, täpselt samad tingimused. Läbisõidud algavad 250-300tuhat km, lõppevad 500tuhat km ja üle.
http://www.nettiauto.com/audi/kaikki/?i ... 0&yto=2005

Volvo, tingimused samad, läbisõidud üksikutel 300tuhande kandis, enamustel 450tuhat km ja üksikutel ka 600-700tuhat km.
http://www.nettiauto.com/volvo/kaikki/? ... 0&yto=2005

Land Rover, tingimused samad. Läbisõidud 200-300tuhat km, mõned üksikud erandid ja on ka suurema läbisõiduga.
http://www.nettiauto.com/land-rover/kai ... 0&yto=2005

Ning Saksa läbisõidud on umbes samad ja isegi kohati suuremad. Kust võetakse meie turule neid 200tuhat sõitnud autosid, mida müüakse kohati odavamalt, kui Euroopas. Iga üks vast saab ise kah aru, et päris õige too asi ikka ei ole.
Vasta