Miks ma ei armasta elkroonikast tulvil maastureid

Kõik need jutud, mis mujale ei sobi.

Moderaatorid: inseneer, landy

Vasta
Kasutaja avatar
landy
Site Admin
Site Admin
Postitusi: 10303
Liitunud: R Juul 01, 2005 17:31
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Miks ma ei armasta elkroonikast tulvil maastureid

Postitus Postitas landy »

ABS Sensor Dislodgement

I heard a scary story from Peter Vorwerk about a friend of his who owns a RR Mk III. He was on a trip in Tunisia and suddenly couldn't get more than 30 km/h. He had an error message telling him something about slippery ground conditions. The local garage could not help at all, due to the computerized nature of the vehicle, so he had to limp the next 500 km with a maximum speed of 30 km/h. Because the throttle is also electronic, he couldn't go any faster.

When he eventually made it to a dealer, they found out that an ABS sensor on one wheel got loosened by the rattling of the desert trails. The system diagnosed this as slippery condition (ice !) and disabled the car (protected the driver from himself) going more than this famous 30 km/h.

Stories like these make us wonder if Land Rover has really thought through the predicaments that real off-road users encounter. The pervasive computerization of the vehicles has led to a "mother hen" approach which definitely works against us when something goes wrong out in the field. Even on the 4.0/4.6 models, when an ABS sensor gets dislodged, as it does periodically, it does not actually disable the vehicle in this draconian manner.
Viimati muutis landy, E Juul 02, 2012 12:17, muudetud 1 kord kokku.
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
-----------------------------------
SERIES II A 109"( '70 )-"Tindiplekk" / LR90 ( '88 )- "Inetu Pardipoeg" + palju unistusi
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
007
Mu elus pole muid autosid!
Postitusi: 860
Liitunud: E Veebr 26, 2007 10:57
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas 007 »

No ma ei tea. Kui ma ostan poest Ford Focuse või mõne Citika siis ma ju ei lähe sellega WRC rallit (vbl liiga räme võrdlus aga mõte sai hea) sõitma vaid ikka lähen enne garaazist läbi ja lasen sinna veel 3 milli eest träni juurde keerata eksoleju :roll: . Mitte et mul oleks midagi Defenderi vastu 300 Td mootoriga, kus on ainult kaks kaablit kogu auto peale jne jne aga meie mõnusas globaliseeruvas ja liberaalses maailmas ikka hakkab inimestel kokku jooksma ajutegevus. Iga töö jaoks on ikka oma riist minuarust. Reketiga pekikuubikuid ei peksa sea rümbast välja. Mingist ühe mehe ad hoc juhtumist tõmmatakse käima saag teemal LR alates aastast 2003 ei kõlba enam kuhugile. No blääd ostnud siis omale Defender, millega sõita kuskile päraperse ntx. Ma pole küll aafrikas käinud oma Spordiga ega ka D3-ga aga Sirgala ja Männiku jne annab sama teema välja mida see sell kirjeldas seal(. Phm mina selle selli asemel oleks Veikole helistanud ja küsinud mis viga võib olla :lol: :lol: . Aga nõus, et liigne elektroonika võib saada saatuslikuks kuskil teisel planeedil, seega nagu öeldud vale riist vbl minemaks sellisele tripile. Samuti ei lähe väga poest ostetud Defekaga kuskile, seal pole ju stockina suht midagi küljes. Mingi imelik hala selle tüübi poolt. Samahästi võis see andur tal Saksas bahni peal üles öelda.
"Life is like a box of Land Rovers. You never know what you're gonna get."
"Sport" massidesse !!! (lukud defauldis :P)
Krutitsa Disci - Krutitsa Disci... (Disco II)
Discovery 3 HSE
Discovery I
RR TDV8 3,6
Kasutaja avatar
lr-hd
MT-rehvid ja muda!
Postitusi: 157
Liitunud: L Jaan 21, 2012 20:19
Asukoht: vääna jõesuu

Postitus Postitas lr-hd »

Aga krt. mõnus võis 500km 30 sõita olla küll,vähemalt ei jäänud midagi nägemata :D
Disco 2
2xRange Rover Classic

------------
+37258518502
tehas4x4.ee
tehas4x4@gmail.com
LR90
ELRK liige
ELRK liige
Postitusi: 575
Liitunud: L Juul 02, 2005 10:52

Postitus Postitas LR90 »

007, mõtle kui igav oleks elada kui neid Äpusid ei oleks.
Nad eksisteerivad ju kõigis foorumites :)
007
Mu elus pole muid autosid!
Postitusi: 860
Liitunud: E Veebr 26, 2007 10:57
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas 007 »

LR90 kirjutas:007, mõtle kui igav oleks elada kui neid Äpusid ei oleks.
Nad eksisteerivad ju kõigis foorumites :)
Jah issanda loomaaed on kirju. Samas ajab mul harja punaseks asjaolu, et selline "äpu" panemine on saanud mingiks stereotüübiks. Krt ma heietan nagu vana inimene (vist olengi :lol: ).
"Life is like a box of Land Rovers. You never know what you're gonna get."
"Sport" massidesse !!! (lukud defauldis :P)
Krutitsa Disci - Krutitsa Disci... (Disco II)
Discovery 3 HSE
Discovery I
RR TDV8 3,6
LR90
ELRK liige
ELRK liige
Postitusi: 575
Liitunud: L Juul 02, 2005 10:52

Postitus Postitas LR90 »

007 kirjutas: Krt ma heietan nagu vana inimene (vist olengi :lol: ).
Tere tulemast Klubisse ( vanurite):D
totu
Kohe panen 33" rehvid!
Postitusi: 256
Liitunud: L Veebr 10, 2007 18:36
Asukoht: Harjumaa

Postitus Postitas totu »

Et elektroonika? Mõttekus? Ennekõike tööalaselt pean sellega tegelema. Eelmise talve, kõige külmema ilmaga, tekkis igasuguste diislite käivitamisega raskusi aga.... põhimõtteliselt keeldus koostööst ainult üks masin, aastast 2012. Ehk paljukiidetud CAN-BUS. Kuna õnnetud kontrollerid on külvatud üle kogu masina, päästis vaid kogu maisina sissepakkimine ja ülessoojendamine. Paarkümmend tundi mängimist ja läks seegi töösse. Mootori juhtimine sai küll -30C ga püsiva "ajukahjustuse" ja tahtis "ajusiirdamist". OK, garantiiaeg ja asi laabus aga äkki tuleb ka peale garantiid külma. Ükskõik, millise uuenduse elluviimiseks peaks esmajärjekorras leidma vastused kahele küsimusele: 1. Millise probleemi me sellega lahendame? 2. Millised probleemid sellega kaasnevad? Kokkuvõttes ei ole vähenenud kütusekulu, -suurenenud töökindlus, -vähenenud ekspluatatsioonikulud jne. Ainuke edasiminek on erivõimsustes aga seegi on küsitav. Paremad materjalid ja õlid võimaldavad kõrgemat ülelaadimist ka ilma paduelektroonikata. Sõiduautodiislid on küll tõsise sammu teinud, tänu mitmeetapilisele pritsele aga see on teostatav ka ilma elektroonikata (kallim toota ja odavam pidada).
Esmajärjekorras lahendab elektroonika küllus probleemi, et suur osa remondirahadest läks margiesindusest mööda ja osteti mitte originaalvaruosi. Teiseks võimaldab elektroonika toota masinaid väga palju odavamalt (lisaks, eelmainitud, monopoolne komponentide müügivõimalus) ja edevamalt (oli, meil, ettevõttes üks auto, mille infotablood ei suudetudki korda saada, 7 aastaga).
Kõik kaasnevad probleemid on aga "võõras mure", st. tarbija oma.
Tegelikult ei hädalda aga just elektroonika on asi, millega peab ennast "äpuks" tunnistama ja nukker, kui probleemi ei saagi lahendada. Margiesindaja lükkab pistiku järgi ja kõik on korras, tegelikult masin ei tööta normaalselt. Ja see ei ole mitte üksik erandjuhus. Viimane neist käigukast (tööstuslik 6ne automaat), 1.selt 2. le vahetab "pauguga". Käiguvahetus ju toimub, veakoode ei ole ja ei ole ka midagi kobisada aga kuidas juhile selgitada, miks masin kaela haigeks peksab? Esindaja kehitab õlgu, nagu päris normaalne ei ole aga mingit alust tükkide garantiivahetuseks ka ei ole (valmistaja ei aktsepteeri tunnetuslikku riket, ainult fakte ja margiesindajal ei ole huvi "pseudo"probleemiga oma raha eest tegeleda).
Raud on tore.
Tubiniit
Kohe panen 33" rehvid!
Postitusi: 238
Liitunud: R Jaan 08, 2010 17:55
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Tubiniit »

Puksiirijuht, kes paar aastat tagasi mu õuelt romud ära vedas, rääkis, et enamus klientidest on uued autod tüüpveaga: ei lähe käima!
LR Discovery I 83kW manuaal
Kasutaja avatar
landy
Site Admin
Site Admin
Postitusi: 10303
Liitunud: R Juul 01, 2005 17:31
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas landy »

007 kirjutas:No ma ei tea. Ma pole küll aafrikas käinud oma Spordiga ega ka D3-ga aga Sirgala ja Männiku jne annab sama teema välja mida see sell kirjeldas seal(. Phm mina selle selli asemel oleks Veikole helistanud ja küsinud mis viga võib olla :lol: :lol: . Aga nõus, et liigne elektroonika võib saada saatuslikuks kuskil teisel planeedil, seega nagu öeldud vale riist vbl minemaks sellisele tripile.
Küsimus on vahemaades ja mstaapides. Eesti suuruse konnnatiigis ei ole Männikult või Sirgalst lähima diagnostiaksedminei lonkamine probleem, kui kui sul on lähima mingitki tööriista omava garaazimini nelajkohaline arv kilomeetrid (olgi siis Siberi või Aaafrika varustes) ning pädeva disgnostikakeskuseni teist samapalju, siis puhub see probleem pilli küll. Ja neid "rauast ja jutmeta" maastureid jääb järjest vähemaks. Mis on aksu kõnest, kui aramtuur on nagu jõilupuu ja selle keksel säreb "ERROR" või "Go to service!".
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
-----------------------------------
SERIES II A 109"( '70 )-"Tindiplekk" / LR90 ( '88 )- "Inetu Pardipoeg" + palju unistusi
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
007
Mu elus pole muid autosid!
Postitusi: 860
Liitunud: E Veebr 26, 2007 10:57
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas 007 »

landy kirjutas:
007 kirjutas:No ma ei tea. Ma pole küll aafrikas käinud oma Spordiga ega ka D3-ga aga Sirgala ja Männiku jne annab sama teema välja mida see sell kirjeldas seal(. Phm mina selle selli asemel oleks Veikole helistanud ja küsinud mis viga võib olla :lol: :lol: . Aga nõus, et liigne elektroonika võib saada saatuslikuks kuskil teisel planeedil, seega nagu öeldud vale riist vbl minemaks sellisele tripile.
Küsimus on vahemaades ja mstaapides. Eesti suuruse konnnatiigis ei ole Männikult või Sirgalst lähima diagnostiaksedminei lonkamine probleem, kui kui sul on lähima mingitki tööriista omava garaazimini nelajkohaline arv kilomeetrid (olgi siis Siberi või Aaafrika varustes) ning pädeva disgnostikakeskuseni teist samapalju, siis puhub see probleem pilli küll. Ja neid "rauast ja jutmeta" maastureid jääb järjest vähemaks. Mis on aksu kõnest, kui aramtuur on nagu jõilupuu ja selle keksel säreb "ERROR" või "Go to service!".
no minu jutu mõte oli eelkõige maastiku iseloomus, mitte servise kauguses Sirgalast. Ja eelkõige masina valikus minemaks kuskile Uugametsale sõitma kolmeks aastaks.

"Victory loves preparation"!
"Life is like a box of Land Rovers. You never know what you're gonna get."
"Sport" massidesse !!! (lukud defauldis :P)
Krutitsa Disci - Krutitsa Disci... (Disco II)
Discovery 3 HSE
Discovery I
RR TDV8 3,6
Mõmmi
Esimesed mudapiisad :-)
Postitusi: 34
Liitunud: T Mär 13, 2007 12:42
Asukoht: UK/Tartu

Postitus Postitas Mõmmi »

Inimestel on kombeks müstifitseerida asju, millest nad aru ei saa. Elektroonikat täis, elektroonikavead -- need on mingid eelarvamuslikud väited. Mina väidan, et enamus vigu auto juures on mehaanilised. Ma ei väida, et üldse ei esine rikkeid elektrooniliste seadmetega, aga objektiivselt vaadates on nad mehaanilistest seadmetest kordades töökindlamad ja võimekamad. Kes igatseks tagasi karburaatorit? Lugege kokku oma auto viimase aja rikked ja remondid - palju neist on elektrilised, palju mehaanilised? Mina rassin enamasti veermiku kallal - puhas mehaaniline probleem. Miks see õnnetu Range Roveri juht ei võtnud kaasa diagnostikaseadet? Mingit mehaanilist kila-kola veetakse kilode kaupa kaasa. Tehke omale selgeks seadmete tööpõhimõtted ja pole selles elektroonikas mitte midagi müstilist. Muide, ABSi anduri lahti tulemine on tegelikult mehaaniline probleem! :)
"A Land Rover immobilised is a moral defeat for the driver and bad publicity to the vehicle"
Kasutaja avatar
duud
Land Rover-mu ainus armastus!
Postitusi: 1023
Liitunud: N Veebr 24, 2011 16:32
Asukoht: Tallinn, Hiiu, Garaaz 55510064
Kontakt:

Postitus Postitas duud »

Mõmmi kirjutas:Inimestel on kombeks müstifitseerida asju, millest nad aru ei saa. Elektroonikat täis, elektroonikavead -- need on mingid eelarvamuslikud väited. Mina väidan, et enamus vigu auto juures on mehaanilised. Ma ei väida, et üldse ei esine rikkeid elektrooniliste seadmetega, aga objektiivselt vaadates on nad mehaanilistest seadmetest kordades töökindlamad ja võimekamad. Kes igatseks tagasi karburaatorit? Lugege kokku oma auto viimase aja rikked ja remondid - palju neist on elektrilised, palju mehaanilised? Mina rassin enamasti veermiku kallal - puhas mehaaniline probleem. Miks see õnnetu Range Roveri juht ei võtnud kaasa diagnostikaseadet? Mingit mehaanilist kila-kola veetakse kilode kaupa kaasa. Tehke omale selgeks seadmete tööpõhimõtted ja pole selles elektroonikas mitte midagi müstilist. Muide, ABSi anduri lahti tulemine on tegelikult mehaaniline probleem! :)
disco1-l on vähe elektroonikat aga see mis on see ka tõrgb vahest...mehaaniliselt kui korras on siis töötab nagu loom. teiseks...mehaanilised osad liiguvad ja need peavadki kuluma? <- elektroonikaga natuke teine asi vist ju... :roll:
totu
Kohe panen 33" rehvid!
Postitusi: 256
Liitunud: L Veebr 10, 2007 18:36
Asukoht: Harjumaa

Postitus Postitas totu »

Mõmmi kirjutas:Inimestel on kombeks müstifitseerida asju, millest nad aru ei saa. Elektroonikat täis, elektroonikavead -- need on mingid eelarvamuslikud väited. Mina väidan, et enamus vigu auto juures on mehaanilised. Ma ei väida, et üldse ei esine rikkeid elektrooniliste seadmetega, aga objektiivselt vaadates on nad mehaanilistest seadmetest kordades töökindlamad ja võimekamad. Kes igatseks tagasi karburaatorit? Lugege kokku oma auto viimase aja rikked ja remondid - palju neist on elektrilised, palju mehaanilised? Mina rassin enamasti veermiku kallal - puhas mehaaniline probleem. Miks see õnnetu Range Roveri juht ei võtnud kaasa diagnostikaseadet? Mingit mehaanilist kila-kola veetakse kilode kaupa kaasa. Tehke omale selgeks seadmete tööpõhimõtted ja pole selles elektroonikas mitte midagi müstilist. Muide, ABSi anduri lahti tulemine on tegelikult mehaaniline probleem! :)
Ega elektroonikas olegi midagi halba, väga palju odavamalt saab paremini töötava asja. Halb on, kui seadmed paisatakse tootmisse toorena (pahatihti see nii on) ja kasutatakse neid lahendusi täiendava tulu teenimiseks. Tänu sellele tekib kasutajal veel hulk täiendavaid ebameeldivusi (tehnika ootamatu seiskumine, transport remondikohta või diagnostiku transport tehnikani, saamata jäänud tulu rikke kõrvaldamise perioodil jne.). Kui programm sisaldaks kõiki, võimalikke, rikkeid, oleks kõik OK aga paraku tuleb alatihti tõdeda, et "korras asi" lihtsalt ei tööta). Paari aasta eest seisis väga tõsise elektroonikaga (üks tugevamaid tööstuselektroonika tootjaid maailmas) masin kuu aega. Programm väitis järjekindlalt vaid ülekoormust (umbes 40% juures lubatust). Mingi pimeda loogikaga jõudsime lõpuks voolutafoni, mille riket ei olnud "ette nähtud", e. kumbki (kontroller ja juhtarvuti) diagnostika ei suutnud viga tuvastada, tehaseinsenerid lahmisisid huupi, margiesindajast rääkimata. Masin oleks pidanud teenima ca. 350 tänakehtivat tunnis ja seda ei kompenseeri keegi+ ebamugavused alternatiivse tehnika leidmisel. Ja miks peaksin ma elektroonikat armastama ja ei ole sel karburaatoril ka häda midagi.
Ei müstifitseeri aga ühilduvat programmi omamata ei saagi keegi aru saada.
Raud on tore.
Vasta