Eeskirjad ja nõuded haagiste kasutamisel

Aegumatud tarkuseterad

Moderaatorid: inseneer, landy

Vasta
Kasutaja avatar
landy
Site Admin
Site Admin
Postitusi: 10293
Liitunud: R Juul 01, 2005 17:31
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Eeskirjad ja nõuded haagiste kasutamisel

Postitus Postitas landy »

Eeskirjad ja nõuded haagiste kasutamisel
Haagiste kasutamise eeskirjad:

* Haagise registrimassi leiab registreerimistunnistuselt.
* Auto tohib vedada kerghaagist, mille suurim lubatud mass ei ületa sõiduki registreerimistunnistusele kantud numbreid.
* Veetava kerghaagise registrimassi suurus pole aga piiratud.
* B-kategooria autojuht võib vedada piiranguteta igasugust kerghaagist, auto registrimass ei tohi aga ületada 3500 kg ning kerghaagise registrimass 750 kg.
* Kui B-kategooria juht sõidab rohkem kui 750 kg registrimassiga haagisega, peab ta arvutama kokku autorongi registrimassi, summa ei tohi ületada 3500 kg. Seejärel leidma, et haagise registrimass ei oleks suurem auto tühimassist. Samuti ei tohi haagise mass koos veosega olla suurem kui autodokumentides näidatud lubatud haagise suurim mass.
* Kui autorongi mass on üle 3500 kg, on vajalik BE-kategooria juhtimisõigus. Vastava juhtimisõiguseta sõitmise eest võib oodata rahatrahv kuni 6000 krooni.


Nõuded haagisega liiklemisel:
Haagiste põhimõõdud

Haagise maksimaalne pikkus võib olla 12,0 m, maksimaalne kõrgus 4,0 m ja laius 2,55 m. Autorongi maksimaalne kogupikkus võib olla 18,35 m.

Haagiste täismass

Haagise täismass on vedukauto haakes oleva koormatud haagise silla või sildade vahendusel teele rakenduv jõud. Haagise tühimass on vedukauto haakes oleva tühja haagise silla või sildade poolt teele rakenduv jõud. Haagised jaotatakse täismassi põhjal järgmistesse kategooriatesse:

* haagise täismass kuni 750 kg - O1 kategooria (kerghaagis, pidurid pole kohustuslikud)
* haagise täismass 750 kg - 3500 kg - O2 kategooria (inertspidurid)
* haagise täismassiga 3500 kg - 10 000 kg - O3 kategooria (pideva toimega pidurid)


Haagiste registrimass

Haagisele riiklikul registreerimisel lähtuvalt konkreetse isiku soovist määratud mass, mis ei saa ületada haagise valmistaja poolt määratud täismassi. Sõiduki haakes võib vedada O1- või O2-kategooria kesktelghaagist järgmistel tingimustel:

* Pidurita O1-kategooria haagise registrimass ei tohi ületada vedukauto valmistaja poolt lubatut haagise suurimat massi või 0,5 vedukauto tühimassi. Määrav on väiksem väärtus.
* Piduritega O1- ja O2-kategooria haagise registrimass ei tohi ületada vedukauto valmistaja poolt lubatud suurimat massi või vedukauto täismassi. Määrav on väiksem väärtus.


Haagiste juhtimisõigused

* Juhiloa B kategooria - auto koos haagisega (võib olla ka piduritega haagis kogukaaluga üle 750 kg) kui autorongi registrimass ei ületa 3500 kg ja haagise registrimass ei ületa veduki tühimassi.
* Juhiloa C kategooria - veoste veoks ettenähtud auto koos kerghaagisega (s.o. haagis kogukaaluga kuni 750 kg) kui auto või autorongi registrimass on üle 3500 kg.
* Juhiloa D kategooria - sõitjate veoks ette nähtud auto (üle 8 istekoha lisaks juhikohale) koos kerghaagisega .
* Juhiloa E kategooria (s.h. BE,CE,DE) - auto koos haagisega, mille registrimass on suurem B, C või D kategooriaga lubatust.


Haagiste pidurid

Pidurid peavad toimima haagise kõikidele ratastele. Autorongi katkemise korral peab piduriseadme turvatross tagama haagise pidurisüsteemi automaatse rakendumise.

* O1-kategooria (täismass kuni 750 kg) haagistel ei ole pidurid kohustuslikud.
* O2-kategooria haagistel peavad olema pidurid (lokaalsed, enamasti inertspidurid).
* O3-kategooria haagistel peavad olema pideva toimega pidurid (ühendatud voolikutega vedava auto pidurisüsteemiga).


Haagiste rattad

Haagise rehvide ja velgede mõõtmed peavad vastama valmistaja juhendis ettenähtule, koormustaluvus peab olema vastavuses haagise registrimassiga. Rattad peavad olema mõõtudelt, ehituselt ja omadustelt ühesugused. Rehvi mustri sügavus peab olema min. 1,6 mm. O2-kategooria haagistel (täismassiga 750 - 3500 kg) peab kasutama talverehve lähtudes samadest nõuetest, mis kehtivad haagist vedavale autole (talvekummid on kohustuslikud 1. dets. - 1. märts).
Haagiste tehnoülevaatus

Uued kerghaagised esitatakse ülevaatusele kahe aasta möödumisel pärast nende registreerimist (s.o. kolmandal aastal). Kerghaagised vanusega alla 10 aasta esitatakse järgnevalt ülevaatusele üks kord kahe aasta jooksul. Kerghaagised vanusega üle 10 aasta ja O2-kategooria haagised esitatakse ülevaatusele igal aastal.
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
-----------------------------------
SERIES II A 109"( '70 )-"Tindiplekk" / LR90 ( '88 )- "Inetu Pardipoeg" + palju unistusi
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
Kalamees
Hurraa, pooltuhat postitust!
Hurraa, pooltuhat postitust!
Postitusi: 520
Liitunud: T Mär 13, 2007 19:43
Asukoht: Rakvere (tihti Lõuna Eestis)

Haagis

Postitus Postitas Kalamees »

Jutt selge ja segane. Ei ea kas ühele haagisele ka mitu tehnilist passi antakse, Mul b kat ja masinad Disco 2 ja BMW730, Transit ka. Mõistus munadega triiki. :roll:
Kasutaja avatar
Valge Hiir
Fire Control
Fire Control
Postitusi: 704
Liitunud: E Okt 24, 2005 09:10
Asukoht: Kadri Orus
Kontakt:

Re: Haagis

Postitus Postitas Valge Hiir »

Kalamees kirjutas:Jutt selge ja segane. Ei ea kas ühele haagisele ka mitu tehnilist passi antakse, Mul b kat ja masinad Disco 2 ja BMW730, Transit ka. Mõistus munadega triiki. :roll:
Võta mõistus munade vahelt välja ja tee notaris juures nii palju notariaalselt tõestatud koopiaid kui süda lustib.
Samas kui käru sinu nimel, ei ole politseil ka eriline mure seda oma hüper-super-it'ed täis topitud patrullautos tuvastada.
Endal sarnane kogemus olemas, küll mitte käruga vaid autoga millega sõitsid.
Sõitsin Avensisega, aga taskus olid vaid kerghaagise, uaz'i haagise ja Disco paberid.
Mud Yourself!
In mud since 1999.
Land Rover Series I 107 '55 "RUDY" + Bantam T3 '54
Land Rover 110 FC '67 "Fire Control"
Land Rover Series III 109 '81 "Röve Rover"+ GMC M101
Land Rover 110 V8 '84 "Sotilaspoliisi" + 2xGAZ 704
Pilt
Kasutaja avatar
Kjen
MT-rehvid ja muda!
Postitusi: 166
Liitunud: T Juul 10, 2007 14:22
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Kjen »

Oda Urmo, ära kohe pahandama siis hakka :!:
Küsimuse mõte oli hoopis vist see, et kas haagis tootja poolt lubatud kandevõimega näiteks 1 tonn, saab ARK-st kahed paberid - Bemmi sappa panekuks registrimassiga 0,75t ja Transiti sappa panekuks 1,0t. Bemmi roolis oleks sii teemaalgataja ise ja Transiti rooli BE-kategooriaga sõber?
Kasutaja avatar
Valge Hiir
Fire Control
Fire Control
Postitusi: 704
Liitunud: E Okt 24, 2005 09:10
Asukoht: Kadri Orus
Kontakt:

Postitus Postitas Valge Hiir »

Kjen kirjutas:Oda Urmo, ära kohe pahandama siis hakka :!:
Küsimuse mõte oli hoopis vist see, et kas haagis tootja poolt lubatud kandevõimega näiteks 1 tonn, saab ARK-st kahed paberid - Bemmi sappa panekuks registrimassiga 0,75t ja Transiti sappa panekuks 1,0t. Bemmi roolis oleks sii teemaalgataja ise ja Transiti rooli BE-kategooriaga sõber?
Kas LR 110 saab ARK'is arvele kahtede paberitega?
Minul on B kat. ja tahaks 1+8 kohta, sõbral on D kat. ja ta tahaks 1+9 kohta sõita...?
Mud Yourself!
In mud since 1999.
Land Rover Series I 107 '55 "RUDY" + Bantam T3 '54
Land Rover 110 FC '67 "Fire Control"
Land Rover Series III 109 '81 "Röve Rover"+ GMC M101
Land Rover 110 V8 '84 "Sotilaspoliisi" + 2xGAZ 704
Pilt
Kasutaja avatar
Kjen
MT-rehvid ja muda!
Postitusi: 166
Liitunud: T Juul 10, 2007 14:22
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Kjen »

Ma miskipärast arvan, et ei saa :)

Aga iseenesest võiks mõni vaidlemishimuline ju selle taotlemist proovida :twisted:
Matu
MT-rehvid ja muda!
Postitusi: 185
Liitunud: K Nov 30, 2005 14:29
Asukoht: Tallinn Kadriorg/ Saku

Postitus Postitas Matu »

Miks topelt paberid? On ju kirjutatud:
* Kui B-kategooria juht sõidab rohkem kui 750 kg registrimassiga haagisega, peab ta arvutama kokku autorongi registrimassi, summa ei tohi ületada 3500 kg. Seejärel leidma, et haagise registrimass ei oleks suurem auto tühimassist. Samuti ei tohi haagise mass koos veosega olla suurem kui autodokumentides näidatud lubatud haagise suurim mass.
Mina saan aru, et ise pead vaatama, et sellesse 3,5T ära mahuks ja käru poleks raskem kui auto.
RR P38A autom. 2,5td 98a.
Kasutaja avatar
landy
Site Admin
Site Admin
Postitusi: 10293
Liitunud: R Juul 01, 2005 17:31
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas landy »

MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
-----------------------------------
SERIES II A 109"( '70 )-"Tindiplekk" / LR90 ( '88 )- "Inetu Pardipoeg" + palju unistusi
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
Kalamees
Hurraa, pooltuhat postitust!
Hurraa, pooltuhat postitust!
Postitusi: 520
Liitunud: T Mär 13, 2007 19:43
Asukoht: Rakvere (tihti Lõuna Eestis)

just

Postitus Postitas Kalamees »

Bemarile saan 1600kg vist taha panna aga D2 680kg ja Bussil 1000kg. Võtan käru teen paberid bemari järgi käru 1600kg täismassiga. Juhtun LR D2 sellega kuskil toimetama võib onu poliis tsekid välja kirjutada. Kui aega saan käin ARK is neid selle küsimusega kiusamas.
Matu
MT-rehvid ja muda!
Postitusi: 185
Liitunud: K Nov 30, 2005 14:29
Asukoht: Tallinn Kadriorg/ Saku

Postitus Postitas Matu »

Paberitesse pannakse ikkagi see number, mille tehas on ette näinud ja siis ise pead vaatama, et muudesse nõuetesse ära mahud. Ja kui ei mahu, siis ei anna keegi sulle uusi pabereid, vaid selle masinaga ei tohi siis seda käru vedada.
RR P38A autom. 2,5td 98a.
Kasutaja avatar
Valge Hiir
Fire Control
Fire Control
Postitusi: 704
Liitunud: E Okt 24, 2005 09:10
Asukoht: Kadri Orus
Kontakt:

Postitus Postitas Valge Hiir »

Matu kirjutas:Paberitesse pannakse ikkagi see number, mille tehas on ette näinud ja siis ise pead vaatama, et muudesse nõuetesse ära mahud. Ja kui ei mahu, siis ei anna keegi sulle uusi pabereid, vaid selle masinaga ei tohi siis seda käru vedada.

Lubatust väiksemat kaalu/kandevõimet vast ikka saab paberitesse.
Nii on paljud USA full-size kastikad meil B kati autod mis USA's tehaseandmete järgi on C kati omad.
Sealt ka osade USA'kate müstiliselt väikesed kandevõimed - auto enda mass sõõb selle lihtsalt ära.
Mud Yourself!
In mud since 1999.
Land Rover Series I 107 '55 "RUDY" + Bantam T3 '54
Land Rover 110 FC '67 "Fire Control"
Land Rover Series III 109 '81 "Röve Rover"+ GMC M101
Land Rover 110 V8 '84 "Sotilaspoliisi" + 2xGAZ 704
Pilt
Kasutaja avatar
landy
Site Admin
Site Admin
Postitusi: 10293
Liitunud: R Juul 01, 2005 17:31
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas landy »

Soovitan hankida värske Autoleht ( nr28(414)28.juuli 2010 )!
Seal sees üle kahe lehe jutt haagise veo reeglitest ning muudatustest seoes 01.01.2011 jõustuva liiklussedusega.
Olulise muudatusena on välja toodud nn "pooletoobiste" haagisejuhtide staatuse tekkimine. Tegu nende kodanikega kes B-katiga võivad kuni 4250kg autorongi juhtida. Lisaks kaob muudatusega ära Auto tühimassi ja haagise massi võrdlemise vajadus.
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
-----------------------------------
SERIES II A 109"( '70 )-"Tindiplekk" / LR90 ( '88 )- "Inetu Pardipoeg" + palju unistusi
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
Vasta