RR Sport või Discovery 3 puldi aku vahetus

Aegumatud tarkuseterad

Moderaatorid: inseneer, landy

Vasta
Kasutaja avatar
Virko
MT-rehvid ja muda!
Postitusi: 118
Liitunud: R Sept 06, 2013 20:54
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

RR Sport või Discovery 3 puldi aku vahetus

Postitus Postitas Virko »

Ahoi!
landy kirjutas:Virko,kas sa viitsiksid oma kahe viimase postituse baasil teha kokkuvõtliku ja näpunäidetega teema siia:
http://www.landroverclub.ee/foorum/viewforum.php?f=14

Tulevikus ehk teistel lihtsam, sest sama probleem ilmselt hakkab uuesti ilmnema.
Ei julgenud kohe "kullafondi" kirjutada aga nüüd on puldid 5-kuud probleemideta toiminud ja võib vist lahenduses kindel olla.

SÜMPTOMID:
1) lukustamise nupp töötab ainult 5% juhtudest ja siis ka hästi auto lähedal
2) Võimalik, et avamise nupp töötab rohkematel juhtudel aga ka ainult hästi auto lähedal
3) Võimalik, et kolmas programmeeritav nupp töötab nagu tavaliselt
4) Ekraanil puudub teade nagu oleks puldi akud tühjad
5) Auto on esimese põlvkonna RR Sport või Discovery 3
6) Puldis on kasutusel automaatselt süütelukust laetavad akud ja pult ei ole avatav, sest on veekindel kuni 80m.

LAHENDUS:
Lühidalt: ostsin internetist kaks Panasonic VL2330-1HF akut, lõikasin puldid lahti, jootsin vana aku asemele uue ja liimisin puldid kokku tagasi.

Kui aga pikemalt, siis puldi sisse käib vanaadium pentoksiid laetav liitiumaku läbimõõduga 23mm, nimipingega 3V ja sellel on klemmid trükkplaadile jootmiseks – mark Panasonic VL2330-1HF. Tegu ei ole tavalise isevahetatava akuga vaid tööstuses kasutatavatega. Eestisse neid tarnida ei tahetud (Tevalo, Oomipood, YEInternational, Renovaar, jne). Tegelikult küll lubati aga min. kogus oli 1200 tk. Lennukiga neid transportida ka ei lubatud akus sisalduva aine tõttu, seega sellised variandid jäid ära. Võib-olla kuskil siiski on mõni firma, mis oleks mulle 2tk müünud aga mina neid üles ei leidnud. Samuti olen ma selles osas nii rumal, et ei tea kas nende asemel oleks võinud paigaldada mõnda muud tüüpi liitiumaku - näiteks pakkus Tevalo poly carbon monofluoride liitiumakut, mis oli küll ilma klemmideta aga klemmide asemele oleks saanud juhtmed joota.

Minu jaoks lahendas probleemi http://www.Farnell.com, mille kaudu tellisin vastavad akud (2tk). Tarne oli natuke üle nädala ning maksis see lõbu 11GBP ehk umbes 7eur puldi kohta.

Pilt

Kui aku kohal võta pult aga kuna tavaliselt on mitu pulti, siis alusta kõige kulunuma puldiga, sest siis näeb pärast vahetust, tänu vilumusele ja parematele töövõtetele vähem kulunum pult endiselt parem välja.

Võta terav ja õhuke nuga (mina kasutasin vaiba nuga) ja alusta prooviks süütevõtme alusest varjatud kohast. Puldi avamiseks hakka kahe poole ühenduskohast pulti noaga lahti lõikama. Ära ürita seda ühe sügava lõikega teha sest veekindel liimitud äär on mitu millimeetrit paks. Vaid ürita iga lõikega natuke sügavamale jõuda (selleks läheb vaja üsna palju surumisjõudu). Ära muutu hooletuks, sest kui nuga ootamatult läbi tungib, siis võid kahjustada trükkplaati, samas ära ole ka liiga arg, muidu jäädki lõikama, sest liimitud pind on ikkagi paks – ära karda, käsi tunneb, kui nuga läbi on. Selliselt pead puldile mööda äärt terve ringi peale tegema ja siis puldi mõlemad pooled üksteisest lahti painutama. Ole ettevaatlik, et vedru jms väiksed detailid ära ei kaoks.
Võta trükkplaat välja ja võid ka proovida kas pult äkki töötab. Kui töötab (minul töötas juhuslikult), siis võid vähemalt kindel olla et puldi avamisel trükkplaati ei kahjustatud.

Pilt

Nüüd läheb vaja jootekolbi, jootetina ja pastat (kui see juba ei sisaldunud tinas) ning väga kasulik on ka tinapump (kuigi mina sain ilma hakkama). Jooda lahti vana aku ja selle asemele jooda uus.

Proovi puldi trükkplaati – see peaks nüüd kindlasti uksi avama ja sulgema.

Proovi pult ja võti (esialgu ilma liimita) uuesti kokku panna. Kui õnnestub ja võti nupu vajutusega kenasti välja vupsab ning tunned ennast kokku panemises vilununa (proovi korduvalt), siis on aeg pult kokku liimida. Mina kasutasin Crazy Glue sarnast kontaktliimi aga ole ettevaatlik ja ära kogusega üle pinguta, sest kui liim voolama pääseb, siis jäävad puldile tuhmid jäljed.

Siin on pult pärast aku vahetust (pole ju kahe poole vaheline serv näritud – üsna kena, või mis?)
Pilt

Lisainfo ja pildid:
http://www.disco3.co.uk/gallery/albums/ ... attery.pdf
http://www.landroversonly.com/forums/f4 ... elp-47254/
http://www.disco3.co.uk/forum/topic3960 ... b&start=30
http://www.disco3.co.uk/forum/topic3960 ... key+%2Bfob
Vasta