Täiuslikkus algab pisiasjadest

Uudised Eestist ja laiast maailmast.

Moderaatorid: inseneer, landy

Vasta
Kasutaja avatar
landy
Site Admin
Site Admin
Postitusi: 10305
Liitunud: R Juul 01, 2005 17:31
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Täiuslikkus algab pisiasjadest

Postitus Postitas landy »

Täiuslikkus algab pisiasjadest

7. september 2007


Inglismaal Liverpooli lähistel Halewoodi tehases, kus toodetakse ka muide Jaguari X-Type'i ja mis on Fordi tehastest kõrgeima kvaliteedi tasemega, valmistatakse selle aasta üht parimat uustulnukat crossover'ite seas. Proovisõidus osalenud Land Rover Freelander 2 SE oli varustatud 2.2 liitrise TD4 ühisanumsissepritsega turbodiiselmootori ja kuuekäigulise CommandShift automaatkastiga.

Varustus.
Baasvarustuses sisalduvad pea kõik juhtimist abistavad süsteemid. Järgnevate varustusastmetega kaasneb vaid maastikusõidu elektrooniline režiimivalik Terrain Response, mis on omane ainult Land Roveritele ja võitis aastal 2005 ka Popular Science ajakirja Aasta Leiutise tiitli. Baasvarustuse nimekirjast leiab veojõu-, stabiilsus- ja kurvis pidurdamise kontrolli. Lisaks veel pidev nelivedu, mägipidur, paigaltvõtu abiseade, sõiduki kalde stabilisaator, pidurijõu jagaja, ABS-pidurid. Turvapatju ja -kardinaid on seitse, sealhulgas juhi põlvede turvapadi.

Välimus.
Uuenduse käigus ei ole kaotatud oma identiteeti. Naised saunas räägivad, et on ilus auto. Sama Ford EUCD-platvormi kasutab Ford Mondeo, S-Max, Galaxy ja Volvo S 80. Ukseliist on allapoole viidud ja kaitseb põhja alt paiskuvate pritsmete eest. Uksed avanevad-sulguvad kergelt.

Sisu.
Tohutud peeglid saab vajadusel kokku klappida ja seda tehakse ka automaatselt auto valve alla panemisel. Pimedas lihtsustavad lukustusest vabastatud autole lähenemist peegli alt paistvad loiguvalgustid ja salongivalgustus.

Freelanderi peeglid ja aknalülitid on paigutatud esiukse "aknalaua" esinurka – miks tootjatest keegi teine neid sinna ei pane? See on koht, mis asub täpselt käeulatuses ja kuhu kogemata pihta ei lähe. Lisaks avanevad-sulguvad kõik aknad ühe nupuvajutusega nii seest kui ka kaugjuhtimispuldist.

Väljavaade on hea ja lihtsustab manööverdamist kitsastes oludes. Lisaks on parkimisandurid nii ees kui taga.

Loomulikult on Freelander 2-l neljas suunas reguleeritav rool.
Käivitamiseks tuli kogukas võti oma pessa suruda ja selle kohal asuvat START/STOP-nuppu muljuda.

Nuppude otstarbe paremaks mõistmiseks on nad koondatud rühmadesse. Näiteks akna ja peegli reguleerimisnupud ühes kohas, start-nupp võtmepesa läheduses, ja käigukangi juurde on koondatud kõik nupud ja rattad, mis on seotud veoga: mägipidur, veosüsteemi erinevad režiimid (asfalt, rohi-kruus-lumi, muda, liiv), stabiilsuskontroll (DSC).

Ruumi jagub nii ees kui taga istujatele. Viimased saavad kõrvaklappidega kuulata, mida tahavad - kas CD-d, raadiot või olemasolul DVD-mängijat.
Harjumatu oli esiklaasipesuri ja tagaklaasipesuri nupu tagurpidi asetus. Esiklaasipesur käivitus kangi otsas olevast nupust ja tagaklaasi oma kangi enda poole tõmmates. Ei ole taga istuja seljatoe kalde reguleerimise võimalust. Aga see eest asetub ta kokkuklappimisel pagasiruumiga samale tasandile ja eemaldatud peatugedele on jäetud koht ülestõstetud tagaistme põhjas.

Hästi toimisid kõik pimedas ümberlülituvad seadmed, nagu päevasõidutuled lähituledeks ja põlema süttiv armatuurvalgustus.
Sõit Freelander 2-ga on jumalik. Vedrustus silub teekonarusi, pidev nelivedu viib edasi ka seal, kus pidamine pehmelt öeldes vilets, iste hoiab kenasti paigal, rool on täpne, uut diiselmootorit on kuulda vaid gaasipedaali tallamisel, 6-käiguline automaatkast on kiire ja ökonoomne kui õppinud taksojuhi käsi. Kuues käik lülitub sisse kiirusel 100 + km/h. Hoolimata sportlikult täpsest roolist on kõrge kliirensi ja raskuskeskme poolt ähvardava inertsjõu ohtu kartes päikesesirmile kleebitud kurvis ümberminekuohu kleebis.
Land Rover Freelander 2 ei ole nii terav kui uus X5, oma pehmema vedrustusega on ta sõitjasõbralikum.

Vidinad.
Kummist nuppudega, kuue CD pesaga ja üheksa kõlariga Alpine audiosüsteem saab kriitikat vaid norivalt melomaanilt. Minu kõrvadele oli see meeldiv. Kiita võib sinihambaga ühenduvat käed-vabad-süsteemi, mis jätab mõlema osapoolele jutu selgeks.

Plussiks täpne rool, mugav vedrustus, kõrge kabiin.
Miinuseks kõrge laadimisava ja hind.

Land Rover Freelander 2 teostust saab iseloomustada lausega: "Täiuslikkus algab pisiasjadest." Aga selle raha eest vähemat ei ootakski.

Priit Viilip
Auto24.ee
Allikas: http://www.auto24.ee/uudised/uudised.php?uid=4120
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
-----------------------------------
SERIES II A 109"( '70 )-"Tindiplekk" / LR90 ( '88 )- "Inetu Pardipoeg" + palju unistusi
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
Vasta