Tuleb linnanaiste Land Rover

Uudised Eestist ja laiast maailmast.

Moderaatorid: inseneer, landy

Vasta
Kasutaja avatar
landy
Site Admin
Site Admin
Postitusi: 10302
Liitunud: R Juul 01, 2005 17:31
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Tuleb linnanaiste Land Rover

Postitus Postitas landy »

Tuleb linnanaiste Land Rover (2)
04.07.2011 16:12
http://www.e24.ee/488116/tuleb-linnanaiste-land-rover/

Jaguar Land Rover tõstab 50 protsendi võrra tootmiskulutusi ja valmistub paiskama turule kõige tähtsamat sõiduriista alates päevast, mil Tata Motors ta Ford Motorilt ära ostis: firma väikseimat maasturit nimega Range Rover Evoque.

Evoque’i tootmine Suurbritannias Merseyside’is käivitub täna.

JLRi kasumlikkus on hüppeliselt paranenud, kuna luksautode müük on maailmas tõusuteel. Järgmise viie aasta jooksul plaanib Briti firma üllatada 40 uue või uuendatud sõiduki ja mootoriga.

Viimase majandusaasta maksujärgseks kasumiks teatas JLR 1,04 miljardit naela, valmistades rõõmu oma India emafirmale, mis finantskriisi päevil Ģinglaseģ elushoidmiseks sinna 1 miljard naela sisse pidi süstima.

11 protsendi peale kerkinud rentaablus tõstis JLRi aga samasse liigasse Saksa trio BMW, Mercedes-Benzi ja Audiga.

Mis veelgi enam: ajal mil teised suured Briti firmad koolilõpetajate värbamist koomale tõmbavad, võtab JLR neid spetembrist tööle lausa 300 – ettevõtte ajaloo rekord.

Ühtlasi otsib firma 1000 uut inseneri.

Kuigi JLR naudib müügikasvu ja ta autod pälvivad palju kiidusõnu, on sakslastega siiski raske võistelda, kuna viimastel on tunduvalt rohkem raha uurimis- ja arendustegevuseks. Lisaks pole JLR siiani leidnud endale partnerit maailma suurimal autoturul Hiinas.

BMW ja Mercedes müüvad aastas üle 1 miljoni sõiduki, Jaguar ja Land Rover aga umbes 250 000.

Kogenud (BMW ja Fordi taustaga) sakslane Ralf Speth, kes mullu JLRi tegevjuhiks tõusis, ütleb, et neil polegi plaani sakslastele mahu osas pinget pakkuda. Pigem peituvat JLRi konkurentsivõime kasumlike sõidukite müügis vastavate segmentide tipus.

ĢMil iganes meil mõni mudel kümnesse tabab, tuleb kasum automaatselt,ģ ütleb ta.

Evoque on Land Roveri jaoks unikaalne nähtus, võttes sihikule naisterahvad ja linnainimesed, kes selle bärndi peale varem mõelnud pole.

Uue auto Ģsuursaadikģ on tuntud jalgpalluri David Beckhami kuulus abikaasa Victoria, kes disainib ka omanimelise Evoque’i eriväljaande.

ĢMe ei ole lihtsalt neljarattaveoliste vorpija,ģ ütles Financial Timesile Land Roveri disainijuht Gerry McGovern. ĢMe oleme luksuskaupade valmistaja.ģ

Noorenduskuuri plaanib ka Jaguar, mille klientuur vananeb ja masinaid kaldutakse igavateks ja Ģliiga retrodeksģ põlastama. Ģ10 aasta pärast peaks Jaguar olema kõige vingem (ingl. k. cool) auto maailmas,ģ ütleb Jaguari disainiboss Ian Callum.

Copyright The Financial Times Limited 2011.
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
-----------------------------------
SERIES II A 109"( '70 )-"Tindiplekk" / LR90 ( '88 )- "Inetu Pardipoeg" + palju unistusi
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
Kasutaja avatar
landy
Site Admin
Site Admin
Postitusi: 10302
Liitunud: R Juul 01, 2005 17:31
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas landy »

MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
-----------------------------------
SERIES II A 109"( '70 )-"Tindiplekk" / LR90 ( '88 )- "Inetu Pardipoeg" + palju unistusi
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
Kasutaja avatar
landy
Site Admin
Site Admin
Postitusi: 10302
Liitunud: R Juul 01, 2005 17:31
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas landy »

MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
-----------------------------------
SERIES II A 109"( '70 )-"Tindiplekk" / LR90 ( '88 )- "Inetu Pardipoeg" + palju unistusi
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
Kasutaja avatar
tyyp07
Off-Road entusiast
Off-Road entusiast
Postitusi: 484
Liitunud: L Mär 05, 2011 01:40
Asukoht: Vääna
Kontakt:

Postitus Postitas tyyp07 »

Oskab keegi öelda, et kas sellel lehel oleva auto andmed vastavad tõele? http://en.wikipedia.org/wiki/Range_Rover_Evoque Nimelt vaja ilmselt selline auto mahutada ühest uksest sisse aga nüüd siis lihtsalt küsimus auto laiuses. Kas see mõõt võiks olla koos lahtiste peeglitega või on peeglid kokku klapitatud juba?
Defender 110, 2000a
Suzuki Samurai 413, 1990.
http://www.rgb.ee
Kert
53449661
LR90
ELRK liige
ELRK liige
Postitusi: 575
Liitunud: L Juul 02, 2005 10:52

Postitus Postitas LR90 »

Minu teada laiust ei mõõdeta peeglite järgi, ikka kere kõige laiemast kohast :oops:
Kasutaja avatar
landy
Site Admin
Site Admin
Postitusi: 10302
Liitunud: R Juul 01, 2005 17:31
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas landy »

Esimesed Evoqed Eestis kohala. Jäid IME platsi peal silma!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
-----------------------------------
SERIES II A 109"( '70 )-"Tindiplekk" / LR90 ( '88 )- "Inetu Pardipoeg" + palju unistusi
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
Kasutaja avatar
landy
Site Admin
Site Admin
Postitusi: 10302
Liitunud: R Juul 01, 2005 17:31
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas landy »

MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
-----------------------------------
SERIES II A 109"( '70 )-"Tindiplekk" / LR90 ( '88 )- "Inetu Pardipoeg" + palju unistusi
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
Kasutaja avatar
tyyp07
Off-Road entusiast
Off-Road entusiast
Postitusi: 484
Liitunud: L Mär 05, 2011 01:40
Asukoht: Vääna
Kontakt:

Postitus Postitas tyyp07 »

Krt see näeb tagant välja nagu FJ Cruiser :lol:
Defender 110, 2000a
Suzuki Samurai 413, 1990.
http://www.rgb.ee
Kert
53449661
Kasutaja avatar
landy
Site Admin
Site Admin
Postitusi: 10302
Liitunud: R Juul 01, 2005 17:31
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas landy »

http://www.e24.ee/654248/proovisoit-range-rover-evoque/

Proovisõit: Range Rover Evoque
01.12.2011 17:54

Range Rover Evoque, mille reklaaminäoks on Victoria Beckham, on vaieldamatult selle aasta üks stiilsemaid uustulnukaid automaailmas, vahendab whatcar.ee.

Uudismudel on seda põnevam, et tegemist on esimese Land Roveri mudeliga, mis otsast lõpuni valminud uue omaniku, India päritolu Tata Motorsi, juhtimise all. Mida indialased suudavad? Kas ainult stiilselt autosid disainida või peitub stiilse välimuse all tõepoolest auto, mis suudab lisaks pakkuda ka ehedat sõiduelamust?

Jaguari ja Land Roveri müügikonsultant Märt-Jaanus Jelsukov kinnitab, et nii häid aega ei ole Jaguari ja Land Roveri ajaloos vist kunagi olnud. Land Roveri käest-kätte käimine (Leyland, Rover, BMW, Ford) viimastel aastakümnetel ei ole kuigivõrd margi tervisele kasuks tulnud, kuid Tata Motorsi omanik Ratan Tata, on asja vägagi tõsiselt ette võtnud. Investeerinud ettevõttesse miljoneid naelu ning vaid kolme aastaga on ta suutnud luua täiesti imagoga auto, mida Evoque vaieldamatult ka on.

Lähiaastatel on lisaks oodata pisut suuremat Evoque`i, ehk Evoque XLi. Tõsiselt tegeldakse Defenderi uuestisünniga, sest ehkki vana kerega Defenderi müügiga Aasias ja Aafrikas teenib Ratan Tata tänaseni hiigelkasumit, on ta Euroopa ja Ameerika turul juba ammu vaid näputäie fännide ostuobjektiks ning sisuliselt on üsna tagumine aeg otsida talle auga välja teenitud nurgake Land Roveri muuseumis.

Ja et Ratan teab, mis mees teeb, näitab kasvõi see fakt, et ajal, mil ülejäänud autotööstus maailmas koondab, loob Land Rover Inglismaal Solihulli tehases tuleval aastal tervelt 1000 uut töökohta.

Proovisõiduauto

Kuid tagasi proovisõidu juurde. Auto, mida läinud nädalavahetuse whatcar.ee lugejad testisid, on valget värvi viieukseline Range Rover Evoque Si4 Dynamic. Si4 tähendab, et tegemist on 2,0-liitrise turboga varustatud bensiinimootoriga, mis arendab võimsust 240 hj.

Tegemist on Fordilt ostetud EcoBoost mootoriga, millise leiab ka näiteks Ford Mondeo ja S-Maxi kapoti alt (Evoque`i 2,2-liitrised diislid on pärist PSA-st, ehk sama jõuallika leiab näiteks äsja Eesti aasta auto tiitli võitnud Peugeot 508-lt).

Käigukastiks on proovisõidumudelil 6-käiguline iseõppiv automaatkäigukast, millel lisaks tava-automaadile on ka sportrežiim. Samuti lubab see käigukast ka käsitsi rooliratta taga olevate labadega käike vahetada. Kabiinisisu on nimetusega Pursuit, mis tähendab Lunar (hall) armatuurlauda ja istmete äärmiseid osasid ja Ivory (valge) perforeeritud nahaga istme keskosasid.

Dynamic varustus sisaldab 11 kõlariga 380W väga hästi toimivatĢMeridian“ audiosüsteemi, mida melomaanid peavad üheks puhtaima heliga süsteemiks ülepldse. Lisaks telefoni handsfree, istmete mälud, Xenon-tuled, LED päevasõidutuled, parkimisandurid ja Dynamic varustusele omased pamperiliistud ja spoiler. Lisaks on konkreetne testiauto varustatud parkimiskaamera, elektrilise tagaluugi, toonklaasidega, standardsed 19 tollised veljed on asendatud 20 tollistega, katusele on paigaldatud panoraamklaas ja veel nipet-näpet. Baashinnaks on konkreetsel autol 50 100 eurot. See on hind, mis on umbes 10 000 eurot rohkem, kui korralikult varustatud Land Rover Freelander ja umbes 10 000 eurot vähem, kui korralikult varustatud Discov



Proovisõitja Sten Kivistik

Igapäevaselt universaalkerega Ford Focusega sõitev Sten võttis oma ülesannet sedavõrd põhjalikult, et tegi kokkuvõtteid tehes silmad ette nii mõnelegi elukutselisele autoajakirjanikule. Eriti kõrgelt hindas Sten Evoque´i mootorit ja vedrustust ning loomulikult disaini nii seest kui väljast.

Peamiste miinustena nägi ta suure auto kohta suhteliselt kasinat pagasiruumi ning arusaamatul põhjusel aeg-ajalt streikinud elektrilist tagaluugisulgurit. ĢAvamine toimis nii luugilt kui võtmelt alati veatult, aga umbes 2/3 kordadest kummastki allikast luuki sulgeda ei olnud võimalik. See tuli käsitsi alla tõmmata ja kinni vajutada. Ei suutnud mina mingit loogilist seletust sellele anomaaliale leida,ģ nendib Sten.

Hiljem müügiinimeste käest uurides selgus, et tagaluugi elektrilisel sulgumisel peab auto olema täpselt horisontaalasendis, iga väiksem kallak võib auto Ģmõtted mujale viiaģ ja kui suur tagaluuk on avatud asendis kusagile poole kaldu ja pinge all, võib ta lugeda seda takistuseks. Näiteks inimeseks, kes võib luugi vahele jääda. Muud seletust sellele anomaaliale ei osatud ka esinduses leida. Autot tagastades esinduse ees siledal platsil toimis tagaluuk igatahes täiesti veatult ja mingist anomaaliast polnud enam jälgegi.

Kõik muu oli Steni hinnangul selle auto juures aga täpselt nii, nagu olema peab: rool, isteasend, juhtnuppude asetus, juhitavus jne. Eriti avaldas talle muljet roolile toodud juhtnuppude arv - 20! ĢSisuliselt kõike saab sealt juhtida. Audiosüsteemi helitugevuse reguleerimiseks eelistasin aga kasutada keskkonsoolil olevat pöördnuppu, sest astmed olid väga väikesed ja oluliselt vaiksemaks või tugevamaks keeramiseks pidi roolil päris mitu korda nuppu vajutama. Ka roolisoojendus on väga mugavalt lülitatav ning leidis kasutust isegi selle mitte kõige jahedama ilmaga. Salongi üks silmatorkavamaid osi on aga kindlasti automaatselt välja sõitev käiguvalits. Lisaks silmailule on seda ka äärmiselt mugav kasutada.ģ

Veidi häiris Steni lahendus, et Stop-nupu vajutamisel lülitatakse koos mootoriga koheselt välja ka kõik muu. ĢPeatuste ajal (näiteks tankimisel) tahaks ju autos raadio kaasreisijate jaoks käima jätta. Selleks tuleb (pidurit all hoidmata) vajutada uuesti Start-nuppu, mis lülitab pimeda ajal kohe ka tuled peale – tanklas võiks ju viisakusest gabariitide peale panna, mis on jälle eraldi liigutus. Samuti võiks olla autol, millel on Start-Stop nupp, olla ka autosse võtmeta sisenemine aga uksi lukustada ja avada saab ainult puldist.ģ

Kas ostaksid endalegi sellise auto? ĢEmotsionaalsest aspektist lähtudes - kindlasti. Praktilisest aspektist lähtudes aga… see auto maksab sama palju kui minu korter ning kasin pagasiruum muudab ta küllaltki ebapraktiliseks. Mängin vabal ajal basskitarri, kuid basskitarri kohvrit poleks Evoque'is mujale panna kui tagaistme ette – st kaassõitjaid enam eriti peale ei mahuks. Kuid jõukamatele perekondadele teiseks autoks (nt naispoolele) on see väga sobilik valik. Stiilne nii seest kui väljast ning kahtlemata mugav ja sportlik.ģ

Meeldis: käepärased lülitid, eriti roolil, suured peeglid, käiguvalits, kiirendus, kütusekulu maanteel (7,6 l/100 km), väga head esituled.

Ei meeldinud: väikesevõitu pagasiruum, tagaluugi servosulguri kapriisne toimimine, Ģkeyless entryģ puudumine.
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
-----------------------------------
SERIES II A 109"( '70 )-"Tindiplekk" / LR90 ( '88 )- "Inetu Pardipoeg" + palju unistusi
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
Kasutaja avatar
inseneer
Aitab LR varuosadega!
Postitusi: 816
Liitunud: R Mär 02, 2007 10:11
Asukoht: Tallinn, Harjumaa 53408157

Postitus Postitas inseneer »

Täna siis kihutas se valge proovisõidu evõuk põllu servast sihukse pasaga mööda nigu oleksin ise roolis olnud. :shock: :shock:
Hääled olid kurjad ja seda aukliku kruusateed hammustas ilusti. Roolis oli proff. Tegelikult lootsin et pöörab meie poole sisse ka, kuid kahjuks siiski mitte.
Olime just parasjagu Peterburi klientidega õuepeal kui see püss näitas sõiduomadusi. Venelased polnd veel elusuuruses seda aparaati näind, kuid tundsid hetkega pilli ära.
Tegelikult tekkis minulgi tahtmine habe ära ajada, mingi puhtam rõivas selga ajada ja Inhcapesse proovisõitu manguma minna. 8) Ehk ei tunta mind ära.... :) ja eraldavad mulle veidikeseks seda raketti.
Kasutatud LR varuosadeks kõik põhimudelid 1956-2012, juppide paigaldus.
53408157
www.imedepold.ee
Kasutaja avatar
landy
Site Admin
Site Admin
Postitusi: 10302
Liitunud: R Juul 01, 2005 17:31
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas landy »

Vähem, kui 5 aastaga pool miljonit massinat juba valmis nikerdanud ja maha parseldanud:
https://www.facebook.com/LandRoverOwner ... 58/?type=3
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
-----------------------------------
SERIES II A 109"( '70 )-"Tindiplekk" / LR90 ( '88 )- "Inetu Pardipoeg" + palju unistusi
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
Vasta