Discovery 1, 300Tdi, 1994a.

Tutvusta teistele Foorumi kasutajate oma autot ja selle ümberehitusi!

Moderaatorid: tt, landy

Kasutaja avatar
randorelv
Unistan offroadist!
Postitusi: 52
Liitunud: K Jaan 28, 2015 21:56
Asukoht: lääne-virumaa

Re: Discovery 1, 300Tdi, 1994a.

PostitusPostitas randorelv » P Mär 03, 2019 00:57

Tahaks pajatada ühest murest mis on hakanud seoses discotamisega mind häirima. Ma mõistan et tegu on 24a. vana autoga mille tehnilised lahendused mõeldi välja 70. aastatel. Aga ega siis ka inimesed kurdid ei olnud. Ehk siis ikkagi müra probleem. Kui täpsem olla siis mootorimüra on see mis segab, ja ta ei olegi niivõrd see heli mis kostub salongi läbi vaheseina, vaid pigem vibratsioon mis kandub mööda konstruktsiooni. Umbes selline tunne on kui võtta ära mootoripadjad ja ühendada mootor jäigalt kere külge ja helid hakkavad levima mööda metalli. Kui mootori pöörded on 2100 siis kumiseb salong nagu tühi plekkpurk ja ma tunnen seda vibratsiooni ka istmes oma tagumise poole all. Alla 2000 pöörde pole nagu väga midagi aga just 2000-2500 on selline rõve kumisemine või undamine või ma ei tea kuidas seda täpselt sõnastada. Pole ühelgi teisel autol sellist helitausta kohanud ja ei harju ära ka nagu. Kõige enam häiribki see maanteel sõites, sest 90km/h ongi täpselt kõige ebameeldivamad pöörded mootoril. Sellel kiirusel sõites ma nagu muid helisid ei kuulegi eriti kui ainult see kumin mis tuleb kere või põhja vibreerimisest.
Kui sidurit vahetasin siis vaatasin ka mootoripatju kriitilise pilguga et äkki on need õhtal, aga ega neil midagi häda küll ei olnud. Igaks juhuks sai need siiski ära vahetatud. Samuti käigukasti padjad. Tunnistan pattu et panin need odavad sinises pakis osad ja vahetusega ei muutunud mitte midagi. Aga nagu ma mainisin siis tegelikult olid originaal padjad ka täiesti korras. Mulle tundub et ei ole nagu nende viga või siis on mootori kinnituste ehitus lihtsalt nii sitt et kannab kõik vibra edasi. Ei paista ka et midagi vastu mootorit või kasti puutuks ja müra edasi kannaks. Ei saagi nüüd aru kas need autod ongi nii mõeldud või on minu discol midagi viga, äkki on hoopis midagi mootoris häda et sihukest müra tekitab.

Olekski tore teada kuidas teistel 300tdi discodel on, kas ka undavad 2000 pöördest üles? Äkki keegi jagab kogemusi? Ja kas defender on siis veel hullem, kuna puudub mürasummutus ja kere on jäigalt raami küljes?
Kasutaja avatar
randorelv
Unistan offroadist!
Postitusi: 52
Liitunud: K Jaan 28, 2015 21:56
Asukoht: lääne-virumaa

Re: Discovery 1, 300Tdi, 1994a.

PostitusPostitas randorelv » P Mär 03, 2019 01:10

Ma tegin ka kaks videot aga raske on seda häält salvestada telefonile. Kui kuulata kõrvaklappidega või suurte kõlaritega siis natuke kuuleb äkki.
https://www.youtube.com/watch?v=FiE4U3ofzZA

Selles videos ma hoidsin telefoni vastu keskkonsooli et kanduks edasi paremini:
https://www.youtube.com/watch?v=AHa8UEPTI6Y
Kasutaja avatar
DreamWalker
Rendin difrilukud!
Postitusi: 316
Liitunud: L Juun 03, 2017 21:50
Asukoht: Tartu

Re: Discovery 1, 300Tdi, 1994a.

PostitusPostitas DreamWalker » P Mär 03, 2019 13:51

Disco 1 mida ma omasin "kuu aega vms" olles täielik ohtlik roostehunnik tänavaliikluses oli ka katastroofilise vibratsiooniga - oli ka vist 300tdi + Lt77 manuaal.

Põhimõtteliselt nagu sõidaks vene T seeria traktoriga(tegelt T seeria oli ka "mugavam" vist)- täiesti jube kui tagant järgi võtta.

Albeit see pill oli pilbasteks mädanenud ja sõidetud - kas seal enam puksegi üldse eksisteeris auto küljes ei tea - läks tükkideks jumal tänatud.

"Korraliku" D1ga ei ole sõitnud - ei oska öelda kas see oligi "normaalne" või ei. Defeka omanikud muidugi kirevad rõõmsalt et taburet tagumiku all, ora perses ja puupulk hammaste vahel olevatki "normaalne viis kulgeda" seega kõik on täiesti suhteline/individuaalne. :roll:

Enda Disco2 puhul just meeldib et ei ole sellist vibra/müra nagu "eeldaks" kui väljastpoolt traktori mootori häält kuulata.
Muidugi on istmed jms kõik teine.
Kui lohutab siis endal olen ka täheldanud et nüüd aastatega on ikkagi miski vibra hakanud salongi/istmesse edasi kanduma progresseeruvalt rohkem - arvatavasti mootoripadjad vms on suremas või surnud :lol: :lol: :lol: :lol:

Eks neid "vibra" fantoome võibki taga ajama jääda - need on jubedad üles leida "otsest põhjust" :roll:

Kõige kindlam viis eristada on erinevate samasuguste pillidega sõites - D1 omanikke rohkem vaja tutvusringkonda :)
Viimati muutis DreamWalker, E Aug 19, 2019 15:17, muudetud 2 korda kokku.
Where comfortzone ends - adventure begins!
Kasutaja avatar
landy
Site Admin
Site Admin
Postitusi: 9076
Liitunud: R Juul 01, 2005 17:31
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Discovery 1, 300Tdi, 1994a.

PostitusPostitas landy » E Mär 04, 2019 01:36

22 aasta jooksul, mil olen Land Rover-itega kokku puutunud on päris suur hulka 300tdi mootoriga autosid ( ka päris tutt-uusi, mis tehasest tulnud) nähtud, katsutud ja (proovi)sõidetud. Seda isendit tahaks kangesti ise proovida, et saada aru kas kirjeldatud mure mahub "normaalsuse" piiridisse, või tuleb kusagilt asuda viga otsima.
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
MTÜ Tehnikaspordiklubi "Imedepõld"
-----------------------------------
SERIES II A 109"( '70 )-"Tindiplekk" / LR90 ( '88 )- "Inetu Pardipoeg" + palju unistusi
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 landy@4x4.ee
Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
Kasutaja avatar
DreamWalker
Rendin difrilukud!
Postitusi: 316
Liitunud: L Juun 03, 2017 21:50
Asukoht: Tartu

Re: Discovery 1, 300Tdi, 1994a.

PostitusPostitas DreamWalker » E Mär 04, 2019 17:24

Viljandis tuli "huvitav" D1 müüki - kui jutt on pooltki tõsi ja pill on "fantastilises seisukorras" siis saab proovisõiduga proovida :twisted: :twisted: :mrgreen: 8) 8)

https://www.auto24.ee/used/3061809
Viimati muutis DreamWalker, T Mär 05, 2019 17:53, muudetud 1 kord kokku.
Where comfortzone ends - adventure begins!
Kasutaja avatar
Raigo R
Kohe panen 33" rehvid!
Postitusi: 229
Liitunud: E Dets 13, 2010 12:01
Asukoht: Pärnu

Re: Discovery 1, 300Tdi, 1994a.

PostitusPostitas Raigo R » T Mär 05, 2019 17:35

Kiikasin yhte D2-te ja see jäi kah silma.Myya ei tea sellisest autost ilmselt midagi,kui"Kõik silla lukustus " et nagu oleks. Ja et "rooste puudub "kolab ka ysna kahtlaselt. Aga muidu ilus pealtnäha,kui mitte arvestada eelajaloolist disaini. Ja veel -sama ajajärgu autod koik enam-vähem yhesuguse läbisoiduga.
2 X RRC
Kasutaja avatar
randorelv
Unistan offroadist!
Postitusi: 52
Liitunud: K Jaan 28, 2015 21:56
Asukoht: lääne-virumaa

Re: Discovery 1, 300Tdi, 1994a.

PostitusPostitas randorelv » P Aug 18, 2019 21:16

Terekest. Pole ammu miskit kirjutanud siia. Kuidas siis discomehe omanikupõlv on kulgenud? Suht hästi võib öelda. Talvega said tagumised piduriklotsid millegipärast enneaegselt otsa. Algul ei tahtnud mitte uskuda kui raud-rauaga saagimise häält kostma hakkas. Mida muhvi?! Tundus nagu võimatu et mingi umbes 5-6 tuh kiltsaga juba otsas. Aga otsas nad olid. Muidu auto sõitis kui siidi, välja arvatud õli tilkumine vahekastist.

Kevadel lõppes sama äkki otsa üks esimene amort. Õli välja ei ajanud ja ei kolisenud ka ega midagi aga ei amortiseerunud ka mitte muhvigi. Võib öelda et see amortisaator oli siis amortiseerunud. Ja vahekastist ka endiselt õli tilkus.

Suvel õnnestus tagaklaas ära lõhkuda. Parem ei räägi kuidas, aga kujutage endale ette kärukonksu, koormarihma ja aiaposti...

Ja jõumegi siis tänapäeva. Vahepeal oli discoga sõitmist vähem ja lõppes ka ülevaatus. Nüüd mõni päev tagasi hakkasin üv jaoks ettevalmistusi tegema. Plaan oli ära vahetada käsipiduritross kuna algusest peale raskelt käinud. Lisaks õnnestus talvel käsipidur peale unustada ja see raibe jäätus kinni. Liikuma saamiseks tuli kasutada aeglusti abi. Selle tegevuse käigus kostus põhja alt muidugi ebameeldiv raksatus ja peale seda on käsipidur üldse nõrk. Kuna juba põhja all roomamiseks läks, võtsin kohe ka vahekasti maha, et vahetada vahevõlli O-rõngas. Kõik tore, aga vahekasti eemaldades tuli kuidagi palju õli vahe ja käigukasti vahelt välja. No ok, tundus et vahekasti sisendvõlli simmer on ka vana ja jäik, ilmselt siis vahekasti õli välja ajanud. Päev oli õhtas ja jätsin kokkupaneku järgmisesse päeva. Ja mida ma järgmisel päeval näen. Eile pestud käigukast on jälle õli välja ajanud:
Pilt

Netist uurides selgus et see ümmargune vidin on õlipump. Ok äkki mingi tihend siis läbi. Proovin siis pumpa eemaldada- kolm natuke suurema peaga polti hoiavad pumpa kasti sees. Tuleb välja et kõik poldid on lahti ja keermed maas. Lõpuks saan ta kasti seest kätte ja mida ma näen: Käigukasti võll on lükanud pumpa väljapoole ja tõmmanud poltide keerme alumiiniumi sees puruks.
Pilt

Võlli ots on korralikut pumba sisse söönud ennast. Ilmselt siis laager kutu ja annab võlli nii palju välja poole liikuma.

Pilt

Tundub suht pekkis värk olema.
Kasutaja avatar
randorelv
Unistan offroadist!
Postitusi: 52
Liitunud: K Jaan 28, 2015 21:56
Asukoht: lääne-virumaa

Re: Discovery 1, 300Tdi, 1994a.

PostitusPostitas randorelv » P Aug 18, 2019 22:09

Praegu otsin netist pilte avatud käigukastist. Tundub et selle laagri sisemine saale ei tohiks nii palju välja turritada selle võlli peal. laagri sisemine ja välimine võru peaks olema ühel joonel. Homme mõõdan ära, kui palju see väljapoole on tunginud. Muidu selle laagri taga on vist mutter mis hoiab viienda käigu hammasratast kinni. Kas võib olla et mutter on lahti tulnud ja vähehaaval lükkab laagrit välja. Tundub veits ulmeline teooria muidugi.
Netist leitud pilt:

Pilt
Kasutaja avatar
landy
Site Admin
Site Admin
Postitusi: 9076
Liitunud: R Juul 01, 2005 17:31
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Discovery 1, 300Tdi, 1994a.

PostitusPostitas landy » P Aug 18, 2019 22:50

Alates 21.08 saab väärt nõu küsida Inseneerilt 53408157 ( Siis kodumaal tagasi), ta neid R380 kaste lahanud kõvasti.
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
MTÜ Tehnikaspordiklubi "Imedepõld"
-----------------------------------
SERIES II A 109"( '70 )-"Tindiplekk" / LR90 ( '88 )- "Inetu Pardipoeg" + palju unistusi
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 landy@4x4.ee
Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
Kasutaja avatar
DreamWalker
Rendin difrilukud!
Postitusi: 316
Liitunud: L Juun 03, 2017 21:50
Asukoht: Tartu

Re: Discovery 1, 300Tdi, 1994a.

PostitusPostitas DreamWalker » E Aug 19, 2019 15:22

"puusalt spekuleeriks" et äkki sealt ka see vibra/müra pärit kas osaliselt või enamjaolt?

Arvestades mis kiirused/jõud mängus siis igasugune ebaproportsionaalne kulumine tekitab sada häda kohe kuni katastroofilise laiali lendamiseni :roll:

Samas pole lukksepp - lahmin õhust :roll:

Jõudu, jaksu ja külma närvi vanakese remontimisel :)
Where comfortzone ends - adventure begins!
Kasutaja avatar
randorelv
Unistan offroadist!
Postitusi: 52
Liitunud: K Jaan 28, 2015 21:56
Asukoht: lääne-virumaa

Re: Discovery 1, 300Tdi, 1994a.

PostitusPostitas randorelv » T Aug 20, 2019 08:52

Ma arvan et see vibra/müra on rohkem mootoris ja selle kinnitustes. Ma sõites nagu ei täheldanudki et kastist mingit ebanormaalset heli tuleks. Või kui siis selline loomulik vana auto hääl. Natuke laagrite kahinat ja natuke hammasrataste undamist- hobiauto puhul on isegi mõnus kui mingid mehaanilised hääled kõrva kostavad. Mul kunagi oli 2.8 mootoriga sierra ja tolle type 9 käigukast tegi jummala ilusat häält, selline õrn undamine aga võiks öelda et isegi meloodiline. :D Ilmselt ta kah suht kulunud oli siis.

Igatahes proovin mandlite oppi teha urruaugu kaudu praegu. Kui kast peetis siis pole miskit kaotada väga. Freesiga tegin laagrile paraja ava, kustkaudu sain rullid magnetiga kätte. Separaator on õnneks plastikust seega selle eemaldamine oli lihtne. Nüüd mõtlen kuidas saale välja tõmmata.
Pilt

Pilt

Pilt

Esmapilgul tundub nagu olekski mutri lahti kerinud ja laagri sisemise saale väljapoole surunud. Laagri rullid on juba mutrit hõõrunud. Laagri sisemine võru oli 7mm välimisest nihkes. Kui laagri saaled välja saaks siis kannataks äkki mutri uuesti kinni keerata ja uue laagri sisse lükata. Kui uus õlipump ka panna saaks äkki veel elulooma. Hetkel veel optimismi jagub.
Kasutaja avatar
randorelv
Unistan offroadist!
Postitusi: 52
Liitunud: K Jaan 28, 2015 21:56
Asukoht: lääne-virumaa

Re: Discovery 1, 300Tdi, 1994a.

PostitusPostitas randorelv » T Aug 20, 2019 20:52

Niisiis härrased, saatana sigudik on kätte saadud:

Pilt

Läks küll pool päeva, aga laager on käes. Sai tehtud poldist väike tõmmits, millega siis vastaskülgedelt poole millimeetri haaval raibe välja sai tõmmatud:

Pilt

Esimene diagnoos et mutter lahti kerinud osutuski õigeks. Et siis mutter mis on kahest küljest muljumise teel stoperdatud on ikka ennast lahti keeranud. Mis kuradi moodi see küll võimalik on- ei suuda mõista. Aga noh, teretulemast land roverite maailma. Kusjuures selleks et see mutter koos laagri saalega sealt välja keerata, tuli kasutada õhuvõtit, nii et sugugi mitte näpuga keerates. Mutter ja laager olid kah täitsa kokku kasvanud teineteisega:

Pilt

Kui nüüd suudaks kolm ava uuesti M5 keermega ära taastada siis võiks äkki uute juppidega kokku laduda?

Pilt
Kasutaja avatar
randorelv
Unistan offroadist!
Postitusi: 52
Liitunud: K Jaan 28, 2015 21:56
Asukoht: lääne-virumaa

Re: Discovery 1, 300Tdi, 1994a.

PostitusPostitas randorelv » P Okt 06, 2019 20:07

Vahepeal ei olnud komandeeringu tõttu mahti hobiga tegeleda, nüüd aga avanes võimalus jälle auto all pikutada ja tulemus on käes. Mingil ajahetkel tuli ka pakike varuosadega kaugelt maalt:

Pilt

Uuele mutrile panin igaks juhuks veel keermeliimi ka ja läks kinni 220Nm nagu juhend ette näeb. Lisaks veel kahelt poolt kenasti stoperdatud- ma ei kujuta ette mis püha väe mõjul see uuesti lahti võiks tulla.

Pilt

Ja siis uus laager ja õlipump. Pumba keermed taastasin helicoili laadse tootega. Tundus et sai hea.

Pilt
Pilt

Kontrollisin ka vahekasti nuuti ja minu üllatuseks oli vanemat tüüpi hammasratas veel sees. Ehk siis ilma õlituse avadeta. Ise arvasin et R380 kastil juba uuem mall aga võta näpust. Õnneks olid nii käiguastil kui ka vahekastil nuudid kulumatta.

Pilt

Igaks juhuks vahetasin hammasratta uuema ehk siis avadega varjandi vastu. Tagavara vahekast on paar aastat uuem ja sellel oli avadega võll sees.
Kasutaja avatar
randorelv
Unistan offroadist!
Postitusi: 52
Liitunud: K Jaan 28, 2015 21:56
Asukoht: lääne-virumaa

Re: Discovery 1, 300Tdi, 1994a.

PostitusPostitas randorelv » P Okt 06, 2019 20:36

Vahepeal on masinal ka ülevaatus läbi saanud. Sellest pisiasjast hoolimatta õnnestus täna õhtul ikka väike proovisõit teha. Polegi paar kuud juba selle relvaga sõitnud ja hakkasid natuke meelest ära minema need huvitavad sõiduomadused. :D

https://www.youtube.com/watch?v=d_HFwjRx278

Ja nagu ikka suudab land rover üllatada. Polnudki enne tähele pannud et kui kiirus läheb üle 115km/h hakkab mingi asi piiksuma. Ei tea kas polegi siis enne nii kiiresti sõitnud või? Igatahes tunne on nagu lennuki kokpitis kui maapind liiga lähedal on. Ilmselt siis kiirused üle 110 km/h on discole juba eluohtlikud. :lol: Igatahes väga naljakas lisa.

https://www.youtube.com/watch?v=XBaden_IRtY

Krt ei oska videot nii linkida et kohe siin näha oleks.
Kasutaja avatar
randorelv
Unistan offroadist!
Postitusi: 52
Liitunud: K Jaan 28, 2015 21:56
Asukoht: lääne-virumaa

Re: Discovery 1, 300Tdi, 1994a.

PostitusPostitas randorelv » T Okt 08, 2019 20:12

Kannan ette et nüüd disco jälle täiesti legaalne liikluses. Pill jälle hääles ja ÜV läbitud. Head autod ikka need länd roverid. Minu ees olnud Toyota põrus ülevaatusel. :lol:

Mine “Kasutajate autod”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist