LR RR L322 Mikko

Tutvusta teistele Foorumi kasutajate oma autot ja selle ümberehitusi!

Moderaatorid: tt, landy

Kasutaja avatar
Mikko
Esimesed mudapiisad :-)
Postitusi: 36
Liitunud: E Sept 19, 2016 02:08
Asukoht: Saaremaa

LR RR L322 Mikko

PostitusPostitas Mikko » E Mai 01, 2017 21:29

Tere kõigile!

Olen tegelikult juba varsti aasta veetnud RR roolis. Kõik tuttavad raputasid pead, et no rikkur, palju õnne. Pmst 100 inimesest vähemalt 130 arvab, et see on väga pirtsakas ja kulukas auto. Pean natuke nõustuma, kuni sinna maani, et õnneks teen enamus tõid ise ja odavat sodi kalli raha eest auto külge ei pane. Ehk siis mulle meeldib aga enamasti sõidab autoga naine :D Varustus on piisavalt, et sõit oleks mugav.

Tõin masina 2016 suve lõpus vms. Kui vaatama läksin siis võttis sõnatuks, sest pmst kõik tuled mis armatuuris olemas on põlesid. Aeglusti ei toiminud, õhkvedrustus ei toiminud, roolinupud jne. Veermikus lõtkud jne. Aga millegi pärast ma ikkagi tahtsin seda masinat. Enamus probleeme lahenes ühenduste üle käimisiega, arvutiga torkides jne. Tänaseks toimivad kõik eelnimetatud ja rohkemgi veel.

Ainuke positiivne asi ostes oli müüja jutt, et kast on 11 000km tagasi kapremondi saanud. Ütles ka ettevõtte nime mis ei meenu. Kas see on tegelt remonti saanud ma ei tea ja ei huvita seni kuni jamama hakkab. Siiani toimetab tõesti nagu siidi ja võiks arvata, et ju ta siis on remonditud.

Aga aitab mõlast, siin paar pilti kohe peale ostu tehtud.

Pilt
Pilt
Pilt

Siis tuli talv

Pilt

Autol olid ostes all 20"x9,5" ja 20"x10,5" laiad valuveljed firmalt MAK. Mis viskasid kergelt ja ühel oli väike mõra sisemisel serval ja hakkas lekkima. Ning nagu tellimuse peale tuli müükis hea hinnaga üks jooks 20"x8,5" ja 20"x10" valuvelgi. Tootjaks Breyton mis tuli hiljem välja, et on haruldased ja hinnas objektid. Venitasin rehvid uute velgede peale ja sõit jätkus.

Pilt
Pilt
Pilt

Ja siis hakkasin otsima kes velge keevitaks, meenus üks tuttav kes töötab laevatehases ja hommikust õhtuni säristab alu ning lasi nii mõõda minnes ka minu veljel prao kinni. Viisin veljed sirgestamisele ja paigutasin peale sirutamist riiulisse suve ootama.

Talv hakkas läbi saama ja siis soetasin 265/70r17 vähe karvasemad rehvid. Enne tegin muidugi eeltööd ja uurisin laiast maailmast mida ja kuidas on L322 alla pigistatud. Läksin seda teed, et midagi retsima ja lõikama ei peaks. Velgedeks leidsin mingid 17"x8" veljed BMW alt mis paistsid, et võiks sobida. Alguses oli ikka väga harjumatu sõita ja no ei olnud enam autol nägu ega tegu... Käisin sügasin metsades, avastasin kohti kuhu väga normaalne inimene autoga ei roni ja samuti mõned ütlesi, et ka sellise autoga ei roniks. Ala, et nii uhke auto ja siis kraabid metsas? Tavaliselt ma naersin selle jutu peale, et milleks mulle siis aeglusti ja 4x4? Vahest on ju tore minna kuhugi huvitavasse kohta. Aga suht kiiresti sain aru, et nii palju kui ma käin siis nii pehme peale ma ei roni, et neid rehve reaalselt vaja oleks ja paiskasin need müüki.

Pilt
Pilt
Pilt

Nüüd mõni päev tagasi võtsin need alt ära ja panin talvel sirutamises käinud 20" veljed uute suverehvidega alla. Muidugi hakkasid tagant käändmiku puksid häälitsema mingi aeg. Tellisin uued puksid, mõõtsin, puurisin ja treisin omale tõmmitsad ja vahetasin pahaks läinud jupid uute vastu. Tootja poolest kasutan enamasti Lemförderi juppe ja OEM. Tagumised regull vardaid näiteks Lemförder väidetavalt ei tee enam. Need tellisin OEM jupid. Samuti on masinal algusest peale olnud esimene kardaan korraliku lõtkuga ja uus on kirves + KM ehk tellisin UK'st (koju ukse taha kõik kokku 112.-) kasutatud kardaani kuna Eestis küsitakse kasutatud asja eest kirves + KM... Aga see selleks.

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Nüüd on vähemalt hea mugav sõita, ei kägise ega logise midagi. Ja kuna tihti sõidab naine masinaga siis otsisin ebay'st vajaliku kaabelduse ja kaamera ning kasutasin originaal 16:9 ekraaniga head uniti ära, ühendasin natuke juhtmeid, üks relku ja toimima ma selle sain. Alguses arvasin, et ei taha mina seda parkimis triipudega kaamerat saada aga hiljem vahetasin selle välja ikkagi triibulise pildi vastu. Ikka triipudega abiga on oluliselt lihtsam. Mingi video jupike on mul ka olemas esimesest katsetusest kus kasutasin ilma triipudeta kaamerat.

phpBB [video]
Aksel0441
Edasi, ainult Hi-Lift'iga !
Postitusi: 27
Liitunud: L Aug 27, 2016 20:21
Asukoht: Tallinn

Re: LR RR L322 Mikko

PostitusPostitas Aksel0441 » R Juun 23, 2017 13:47

Õnnelikke kilomeetreid autoga ja vast sai õige omaniku kätte. :wink:
Ise olen ka enda RRS-iga peavalu juba saanud mõnuga. :)

Nagu ma aru saan siis tegemist 2002 aasta autoga mida liigutab 3.0D 130kw, toodud Belgiast, Eestis alates detsember 2015. :roll:

Edit: mina videot ei näe kahjuks...
Oleks isegi tagurduskaamera olemasolust huvitatud, kuid pole siiani jõudnud uurida mis ma selleks tegema peaksin. :roll:
Land Rover - Range Rover Sport 2007 V8
Kasutaja avatar
Mikko
Esimesed mudapiisad :-)
Postitusi: 36
Liitunud: E Sept 19, 2016 02:08
Asukoht: Saaremaa

Re: LR RR L322 Mikko

PostitusPostitas Mikko » K Juul 05, 2017 16:50

Tänan, kilomeetreid on läbitud kõvasti. Tulevikus on plaan vahekastikett ära vahetada, kuna tundub kahtlane. Nüüd kohe läheb esiklaas vahetusse jne. Raha ikka läheb masina alla aga selle eest on hea mugav sõita. Konksu lasin paigaldada ja olen õnnelik, et valisin eemaldatava kuna see on ikka väga õudne kui see niisama seal stange all kõigile otsa vaatab. :D Plaanis on toonkile välja vahetada sest keegi on kunagi töö kehvasti teostanud... Jubedalt on sodi ja liiva vms terasid vahel. Lisaks kõigele on pmst kõik kiled millegi vedamisega ära rikutud (midagi on vastu klaasi läinud ja kile on katki). Kuna ma ise tegelen kiletamisega, siis peab ikkagi paika see, et kingsepal omal on ikka tallad lahti :D Aga plaanidesse olen võtnud selle ja tegemata see ei jää, siiani on lihtsalt olnud oluliselt tähtsamaid lülisid masinal mis on tähelepanu vajanud.

Kuna ma kasutan palju tahvelarvutit, siis tegin autosse magnet kleebise abil kinnituse

https://www.youtube.com/embed/Wy4ei-HtTMY" onclick="window.open(this.href);return false;

Ja muidugi ilusate ilmade puhul pesin auto ilusti puhtaks ja käisin Autoglym HD püsivahaga üle. 3,5-4h kulus vahatamise peale. Aga tulemus oli väga hea 8)

Pilt
Pilt
Pilt

Udutuled vahetasin välja, kuna vanad oli täiesti tuhmunud siis uutele panin peale Light Smoke toonkile. Ehk püsivad kauem värsked ja muidugi visuaalselt jäi nina süngem.

Pildil VASAK on ilma toonita ja PAREM toonitud kujul
Pilt

Kärukonks sai ära õnnistaud vaguni vedamisega ühest maakodust teise maakoju. Üllatavalt hea on käru/vagunit RR'ga vedada. Kannataks väga edukalt minna matkama nii, et vagun on nupu otsas.

Pilt

Olemas on ka ühed haruldased 22" tolli Hartge veljed. Proovisin ühte korra alla. Hetkel seisavad riiulis kuna ideaalis tahan neid natuke tohterdada ja üle värvida.

Pilt
Pilt
Kasutaja avatar
Mikko
Esimesed mudapiisad :-)
Postitusi: 36
Liitunud: E Sept 19, 2016 02:08
Asukoht: Saaremaa

Re: LR RR L322 Mikko

PostitusPostitas Mikko » T Juun 12, 2018 18:13

Pole ammu foorumis käinud, auto on teeninud hästi ehk siis pmst õlivahetusest õlivahetusse. Kuna L322 TD6 on kapoti all ruumi päris palju, siis ilmselt käis kass/kassid soojas seal. Hakkasin ebameeldivat lõhna salongis tundma ja siis kui kapoti avasin oli mootori kate kassikäpa jälgi täis... Vähe sellest , kadus jõud üks päev autol. Diagnost ütles fuel rail pressure, esimene mõte oli kulunud pistikust kuna ühe eelmise masinaga on selline kogemus olemas. Aga vot kassid, need kuradi kassid olid üles ronimisega juhtme puruks teinud. Paik läks peale, kustasin vea ja elu oli jälle ilus. Eest vahetasin kõverate õõtsade suured puksid, sirged õõtsad ja rooliotsad ära, nagu ikka Lemförderi jupid läksid alla. Kliima oli talvega tühjaks saanud, täitsa 0bar. Sisse läks 510g nagu pirka peal kirjas ja siiani puhub ilusti külma.

Talvel olid alla 19" rattad
Pilt
Pilt

Suveks läksid alla 22"
Pilt
Pilt
Äll
Esimesed mudapiisad :-)
Postitusi: 47
Liitunud: R Dets 15, 2017 19:54
Asukoht: Tartu

Re: LR RR L322 Mikko

PostitusPostitas Äll » R Aug 17, 2018 21:30

See 22" velg on küll päris ärev all :D
RR III TD6 2005
Kasutaja avatar
DreamWalker
Rendin difrilukud!
Postitusi: 376
Liitunud: L Juun 03, 2017 21:50
Asukoht: Tartu

Re: LR RR L322 Mikko

PostitusPostitas DreamWalker » R Aug 17, 2018 22:22

Ägedad jah - randiga veljed on lahedad kuigi minu maitse ütleks et randid tahaks poleeri :twisted: :twisted: :lol:

Endal jama natuke - randid ussitavad - peab ette võtma midagi kunagi lähitulevikus. :roll:
Viimati muutis DreamWalker, E Aug 20, 2018 20:08, muudetud 1 kord kokku.
2001a Discovery 2 TD5
Where comfortzone ends - adventure begins!
Kasutaja avatar
Mikko
Esimesed mudapiisad :-)
Postitusi: 36
Liitunud: E Sept 19, 2016 02:08
Asukoht: Saaremaa

Re: LR RR L322 Mikko

PostitusPostitas Mikko » E Aug 20, 2018 11:19

Kunagi ma arvasin poleeritud rantidest isegi midagi aga täna ei viitsi enam velgi lakkuda pidevalt, tööd ja toimetamist on piisavalt kuhu oma energiat suunata :D
Äll
Esimesed mudapiisad :-)
Postitusi: 47
Liitunud: R Dets 15, 2017 19:54
Asukoht: Tartu

Re: LR RR L322 Mikko

PostitusPostitas Äll » N Dets 06, 2018 15:48

Mis ET-ga need 17" veljed olid ja sobisid hästi alla ? Kuidas nende erilaiustega oli? Räägitakse,et RR väga ei taha erilaiust velge :roll:
RR III TD6 2005
Kasutaja avatar
Mikko
Esimesed mudapiisad :-)
Postitusi: 36
Liitunud: E Sept 19, 2016 02:08
Asukoht: Saaremaa

Re: LR RR L322 Mikko

PostitusPostitas Mikko » K Veebr 13, 2019 20:35

35 oli vist 17" velgede ET. Ei soovita alla 18" ikkagi. 17" veljega oli mul selline tore juhus, et käin vahest masinaga metsas ja avastan uusi huvitavaid kohti. Kuskil pehme peal sain velje ja käändmiku vahele ilmselt kivi vms. Sest ühel tagumisel veljel oli miski vahelt läbi käinud ja kulutanud ühte kohta veljel päris magusalt. Ei kujuta ette kui oleks löökaugu saanud kas oleks selle koha pealt velg järgi andnud või mitte aga häiriv oli see vaatepilt :D

Minul olid autol all ostes 20" rattad. Ees 9.5" ja taga 11" lai. Rehvid oli kõik sama mõõduga, natuke oli küll aru saada, et tagumised rehvid nagu veaks end nn stretchi. Mind see ei häirinud ja tunda ka pole kuidagi andud. 19" velgi on mul auto alt läbi käinud 2 jooksu, hetkel on 1 jooks nendest all millel peal talverehvid. Taaskord, veljed ees 8,5" ja taga 9,5" ja rehvid kõik sama mõõduga.

Probleem tekib siis kui panna alla erineva laiuse ja kõrgusega rehvid. Näiteks BMW X5 on tehasest ees 275/40r20 ja taga 315/35r20 ja kalkulaator annab nende rehvide täiskõrguse erinevuseks 0.5mm

Aga kui nüüd antud komplektile ette panna 285/40r20 siis on ilmselt jama majas kuna erinevus tagumiste rehvidega on täiskõrguse puhul 7.5mm

Mis siis muidu toimunud on, puurisin ja tegin tõmmitsa kätte juhtuvatest mutritest, poltidest ja seibidest ning tõmbasin probleemse küünla välja. Uued asemele ja masin käivitub ideaalselt nüüd. Mingi aeg hakkas üks pihusti ilmselt tilkuma vms. Tegin tagasivooludega testi ja vahetasin probleemse pihusti välja. Jälle läks käivitus ja kõik paremaks.

Pilt
Pilt

Käigukast hakkas trikitama mingi aeg... esimeselt teisele viskas jõnksuga ja neljandalt viiendale käis ka jõnksuga. Paar kuud trikitas sedasi, et korra on ja korra pole. Üks päev käis sõidu ajal armatuuris veateate heli ja kast avariis... 3-4km enne kodu sai kast nii otsa, et vedu kadus. Enam ei liikunud edasi ega ka tagasi. Ostsin ühe avariilise RR alt kasutatud kasti koos vahekastiga millel tundub, et on kett ära vahetatud. Lasin jupid ära vahetada, uus filter ja õli ning masin sõidab paremini kui kunagi varem. Käigu vahetused pole kunagi sellel autol nii sujuvad olnud :D
Muidugi ma kasutan oma autot ka väga tihti käru ja treileri vedamiseks, et ilmselt täitsa normaalse kulumise tulemus.

Pilt
Pilt

Sügisel panin LED barid ette, krt nüüd on pimedas lust sõita. Positiivne on ka see, et siiani pole keegi veel vilgutanud, et võiks varem tuled ringi lülitada.

Pilt
Pilt

Mine “Kasutajate autod”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist