Ostunõu, L322 4.2SC

Ei oska sobivat valida? Küsi julgelt, meie aitame!

Moderaator: landy

Vasta
karlutt
Land Rover-mu uus armastus!
Postitusi: 1
Liitunud: R Dets 21, 2018 20:57

Ostunõu, L322 4.2SC

Postitus Postitas karlutt »

Tere lugupeetud Eesti Land Roveri klubi liikmed :wink:

Tegu on minu esimese postitusega antud foorumis ja ei teagi, kas nüüd pigem hakkab neid kogunema või mitte, ilmselt sõltub edasisest. Olen keskkoolist saati Range Roveri omamisest unistanud ning lõpuks eluga sellisel kohal, kus kasutatud isendi omamine (ja hooldus) ilmselt võimalikud.

Tunnistan üles, et ainupõhjus, miks L322 omada soovin on selle kandiline välimus, kõrge ja avar sõiduasend ning ilmselt parem ja turvalisem talviste tingimuste sõidukogemus, kui 2005a Toyota Avensisel.

Teie foorumi lugemine, YouTube rabbit-hole ning teisedki leheküljed interneti sügvastuses plus tänane L322 saadavus kasutatud autode turul on mulle hetkel sõelale jätnud kaks isendit:

1. Eestis müügil olev 2007a. 4.2SC (kastihooldus kunagi tehtud) - Eesti ajalooga ja pikalt Inchapes hooldatud. Esineb kerget roostet tagumistel paneelidel ja koobastel.
2. Lõunanaabritelt saadav 2009a facelift 4.2SC (kastihooldus hiljuti tehtud) - sõiduki ajalugu "kahtlane / olematu".

Miks just L322 4.2SC ja mida jälgida?

1. Saan aru, et Jaguari AJ-8 mootor koos oma 6-speed (ZF 6HP) automaatkäigukastiga on võrdleimisi töökindel kombinatsioon. 5 speed transmission TD6s pidi nõrgake olema ning üldine arusaam on, et diisel-mootorite riskid on suuremad.

2. Tuleks tailgate / tagumiste paneelide roostet jälgida. Mida vähem, seda parem :)

3. Superchargeri müra / häält kohapeal seistes - Eestis müüdavat autot käisin vaatamas, käiguvahetus ning SC tundusid olevat korras, kuigi olen võhik ja ei pruugi kõike varakult märgata.

4. Soovitatakse jälgida, kas "catalytic converter" näeb hea välja, ega ole vananemist näitamas. Ausalt öeldes ei usu, et oskan oma vähese kogemuse juures selle "värvusest" hinnata, kas hea või halb seis. Pigem üleüldine pilk auto põhja alla peaks seletama, kas on palju soolas seismist olnud või mitte? :D

5. Vedrustuse puhul tuleb jälgida üles-alla liikuvuse sujumist ja kuulata "lekkimist". Üldjuhul peaks autol laskma vist kõrgendatud asendis pikalt seisma ja vaatama, kas see parkides aja pikku langeb?

Ei tea kuidas kommenteerite, aga tulevikus sooviksin autot ka "liftida" ning fittida julgemate maastiku-saabastega. Pole just näinud modifitseeritud L322'si - kas sellel on tehniline põhjus või pigem fännide seas patulik tegevus? :roll: Lisaks kastile (ca. 1200eur), võib mul ilmselt pärast soetamist esineda kohustuslikke kulutusi, eelkõige õhkvedrustuse, mootoriketi või veermiku näol? Kui jah, mis võib umbkaudne maksuvus Eesti töökodades sellistel töödel olla? Vabandan naiivsete küsimuste eest, rääkimata Range-Roveri maailma uudsusest, on kogu auto-business minu jaoks võõras.

Tuhat tänu vastajatele / kommenteerijatele!
Karl.
Kasutaja avatar
RangeRoverSport
Ma armastan offroad-i!
Postitusi: 17
Liitunud: L Jaan 18, 2020 02:45
Asukoht: Tallinn

Re: Ostunõu, L322 4.2SC

Postitus Postitas RangeRoverSport »

Kas leidsid enda 4.2SC? Miks mitte 5.0SC? Kütusekulu prakt. sama aga 84kW rohkem.
OSTAN Range Rover:
4.2 V8 Supercharged 291kW [2006-2009]
5.0 V8 Supercharged 375kW [2009-2012]
Kasutaja avatar
Veiko Varik
Tunneb LR hingeelu!
Postitusi: 261
Liitunud: P Okt 14, 2007 20:38
Asukoht: LR pesa
Kontakt:

Re: Ostunõu, L322 4.2SC

Postitus Postitas Veiko Varik »

Õhtust.
Kui bensukas siis pole vahet kas 4.4 või 4.2 SC. Mõlemad on väga head mootorid. 5.0 jätaks võimalusel mängust välja. Seal võib ette tulla kulukaid mootori remonte. Kindlasti peab vaatama autosid mis on tehtud peale 2008 aastat. Siis pandi mõistlikud ZF kastid alla ja mootoritel on jõudu ka. Kastidest on kõige õnnetum 3.0 diisli taga olev GM kast.
Mulle isiklikult meeldib väga 3,6 200 kW diisel ka. Sel on mõnuga väänet ja kestab hästi. 4.4 diislit ei soovitaks kui just käru kogu aeg ei vea. Sellel on jõudu nii palju, et meie oludes ei lähe see korralikult soojakski. Kui sooja pole hakkavad DPF-i mured.
Kerel tuleks kõik koopa ääred üle vaatata ja kindlasti taga luuk. Veermiku on ilusti tehtav. Pukse saab kõiki eraldi vahetada.
Kindlasti peab vastama, et poleks tuuningu mehed üle käinud. Muidu ei tea keegi mis seal tehtud on.
Maastiku suutlikumaks on neid tehtud küll. Ma olen isegi vintsiga näinud. Kuid kas see sobib sinna on omaette küsimus.
Kindlasti tuleks enne ostu sooritamist üle vaatata ja mingi seisukoht võtta. 100% korras autot pole ammu näinud. Midagi ikka leiab viga.
Edu otsingutel.
Veiko
Kui on mure võib helistada 5232468
Kasutaja avatar
martinsl
Kohe panen 33" rehvid!
Postitusi: 220
Liitunud: R Dets 13, 2013 10:17
Asukoht: Tallinn

Re: Ostunõu, L322 4.2SC

Postitus Postitas martinsl »

Mis ja kas siis 2008 muutus? Kas mitte esimesed tdv8 ei tulnud välja juba 06 ja olid tegelikult juba 07 autod, samas kui 4.2 ja 4.4 olid reaalselt 06 autod ehk vana sisuga(bmw) ja uue välimusega? Tehnikat oli ja jäi kogu aeg sama kuni tuli 2010 uuendus, mis ka 3.6 tdv8 andis uue sisu ja välimuse, tehnika jäi samaks aga esi brembo pidurite asemel pandi tavalised.
Vasta