Kas uus L322 või jätkata vana P38 ga

Ei oska sobivat valida? Küsi julgelt, meie aitame!

Moderaator: landy

Vasta
Kasutaja avatar
Andrus007
Ma armastan offroad-i!
Postitusi: 10
Liitunud: T Juun 02, 2015 23:42
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Kas uus L322 või jätkata vana P38 ga

Postitus Postitas Andrus007 »

Tere,
Olen siin dilemma ees. Juba 5 aastat on sõidetud (peamiselt talvel, suvel sõidan Rover 75 ga) Range Rover P 38 ga ( Diisel, manuaal). Selle ajaga on minukäes odokale u 45 tuhat km juurde tulnud. Läbisõit hetke 415 tuhat (usun, et see on õige ka). Selle ajaga on igal aastal umbes 1000 Eur kulunud remondi hoolduse peale. Aastate jooksul on remonditud kütusepumpa (plunserid vahetatud, muidu ei läinud enam soojana käima, nüüd läheb poolest pöördest), vahetatud on starter, kardaani ristid, plokikaas, jahutus radiaator, sidur, piduritorud, õhkvedrustuse kopmressor ja padjad kindlasti veel veel nipet näpet, kõik ei meenu.Kere on korras ja välimus hea (mõned kriipsud kraapsud ja paar väikest mõlgikest on). Olen üldiselt temaga rahul olnud. Mõni lollakas tüüpviga on (immoga seotud, läheb aegajalt engine disable blokeering peale ja siis ei saa mõnda aega käivitada). Teele pole kunagi jätnud ja minu meelst on veermik väga tugev, lihtsaehitusega ja vastupidav.
Kuid olen viimasel ajal hakanud vaatama järgmist mudelit L322. Hinnaga u 5 - 6 tuhat. Kindlasti ikka see BMW diisel mooriga.
Uurin kuidas on lood selle mudeli vatsupidavusega ja remondi hooldushindadega. Kas jääks aastased arved samase suurusjärku või tuleb hakata rohkem rahakotti kergendama? Millele ostes tähelepanu pöörata? Mis oleks tüüpvead?
Kas osta pigem väidetavalt korras kallim isend või kui on mõne kindla veaga, aga näiteks paar tuhat odavam? Lasta remontida aga siis on vähemalt kindalt teada, et see asi on tehtud. Kallima isendi puhul võib siis aga mõne kuu pärast üllatus tulla.
Palju maksavad näiteks uued õhkpadjad, kompressor? P 38 le sain 100 Eur padi.
Eriline offroad´ia pole. Metsas kalal ja seenel käin. Talvel on vaja ka aegajalt 200m lumest lahti lükkamata teed sõita :)
Kas osta uuem või lasta veel paar-kolm aastat oma vanaga edasi (vähemalt tean, mis ta on, mis on tehtud ja mida on vaja teha).
Vanal P38 oleks on rooliloks kuidagi suureks läinud ja on hakanud esirehvi siseservi sööma.
´´Uue´´ L322 ostul võib olla tuleb kõike neid samu asju kohe, kohe jälle vahetama hakata :)
Vot selline pikk ja lohisev jutt tuli, aga äkki viitsib keegi pajatada Range Rover L 322 130kw diislist :) :) :)

Head nädalavahetust!
Töö on kõige odavam hobi, sest selle eest makstakse peale :)
Kasutaja avatar
DreamWalker
Rohkem muda- PALUN!
Postitusi: 454
Liitunud: L Juun 03, 2017 21:50
Asukoht: Tartu

Re: Kas uus L322 või jätkata vana P38 ga

Postitus Postitas DreamWalker »

Jõudu!

NB! Omanud/elanud pole L322ga aga mida olen kuulnud/näinud:

BMW diisli mootoriga generatsiooni pillid (2003-2006a) isenditel käigukast laguneb laiali kui kellavärk jutu järgi cirka iga 90 000km. :roll:
Olevat GM sõiduka kast mis ei pea lihtsalt raskusele/koormusele vastu.
Remont olenevalt tegijast 800 -1200.- afaik kui just pole tuttavat "oma automaatkasti taastajat" riiulist võtta.
Üldiselt on L322 "samad" suure auto vead nagu ikka - nende vanus on ka sellises etapis et kompressorid läbi, padjad läbi, õhutrassid
ja pidurivoolikud kipuvad ära mädanena, rooste kiusab paljusid. Võrreldes P38 on väidetavalt nö "elektroonika" jamasid 2003-2006
rohkemgi - kuigi kliima plokk peaks olema küll töökindlam :mrgreen:
Positiivset on et BMW diislit oskab juba enamus töömehi unepealt ka remontida ja on öko, odav ja töökindel mootor elada.

Nagu enamus kui mitte kõigi LR puhul
ütleks mina et odavama otsa pille ei tasu unistada ka mitte.
Kui on aega ja kannatust siis valida ikka "hea peremehe" käes olnud isend kes on hoidnud ja õigeaegselt remontinud/hooldanud masinat.
Muidu on ainult üks rist ja viletsus kaelas :twisted: :roll:
L322 on muidugi väidetavalt tunduvalt mugavam kulgeda ringi ja kui on heas korras siis minu arust pole ka välimus ajale jalgu jäänud :roll:

"Mina soovitaks" - elada oma ustava P38 niikaua kui temakese remondi arved absurdseks ei lähe (kap. remont vmt) ja hoida
pigem silma peal 2006+ L322 isenditel - need väidetavalt üleüldiselt töökindlamad ja nö "lapse vead" välja roogitud :roll: :wink:
Aga mulle isiklikult ei meeldi ka 2003-2006 salong, 2006 edasi on viisakas - see on juba aga täiesti maitse asi :wink:

Lihtsalt minu arvamus :P 8)
2001a Discovery 2 TD5 - "Lännu" - https://foorum.landroverclub.ee/viewtop ... =17&t=7079
Where comfortzone ends - adventure begins!
Kasutaja avatar
martinsl
Kohe panen 33" rehvid!
Postitusi: 236
Liitunud: R Dets 13, 2013 10:17
Asukoht: Tallinn

Re: Kas uus L322 või jätkata vana P38 ga

Postitus Postitas martinsl »

Väljaminekud saavad olema kindlasti suuremad. Ainuüksi seepärast, et jupid on märgatavalt kallimad. Pea tonn euri on läinud esipatjade ja amortide vahetusega koos töö ja kalibreerimisega. Võimalik, et ka plastikust andurid sama töö käigus uuendust tahavad või siis veidi hiljem.
Kast üks võimalik kallis remont td6 puhul. Võiks osta auto, millel see tehtud aga oluline on vahet teha, et mis seal tehtud on. See ala tuhande euri remont on poolkõva lahendus. See tähendab diagnostika, peale-maha, turbiini taastamine, uus õli ja natuke veel midagi. Seal kõige olulisem asi on mehhatroonika plokk, mis tahab taastamist, et kast tervikuna kestaks. Üks koht kasti taastamiseks on Jõgevamaal või siis Läti Recro. Aasta või veidi enam tagasi oli Eestis tiba soodsam seda teha. Garantii pikkust ei mäleta enam peast. Kaua kestab sõltub eelkõige kasutusest aga kui ka õlivahetada vahepeal peaks niikaua kestma kuniks jälle kogu sisu vahetusse läheb pluss siis ploki taastamine või uus.
Head, vead ja tüüpvead teemadega eesti keeles tutvumiseks on parim variant bmwclub foorum ja x seeria(e53) alateema.
Elektroonika on pigem vastupidav aga vanust on juba nii üksjagu ja eks mõni moodul, andur, plokk võib üllatada suvalisel hetkel. Tõenäosus suurem kui remonditud lammari juppide ja/või kõige odavamaga. Kliimaplokk on just üks selliseid asju, mida väljatuua. Nagu ka rooliasendi andur, istme moodul. Webastod on neil peal aga tavaliselt ei tööta. Kas vajab ahi ise remonti või siis kliimaploki viga, et ei käivitu. Kui tehasest pole puldiga lahendust võetud siis pole ka ekraanil taimeri funktsiooni. Või on ahi üldse maha krutitud pealt.
Veermik kestab kvaliteet kraamiga hästi aga mitte nii nagu p38 oma. Ja remontida kallim muidugi.
Rooste probleemi on rohkem kui p38- tagakoopad. Kui lasta korralikult ärateha siis aastaid muretu. Pikemalt omades ja aastaringselt kasutades siis saab sellega korduvalt tegeleda. Luukide rooste osas on sama nagu p38.
Tervikuna on parem, vastupidavam ja mugavam auto. Materjalid kvaliteetsed ja hea peremehe käes püsivad ja kestavad kaua. Kui pole vanakooli LR fänn siis sulle meeldib L322 rohkem praegusest P38.
Soovitaks pigem osta auto, mis olnud pikemalt sama omaniku käes siis saad ka mingi ajaloo ja tehtud tööde info. Midagi saad kindlasti ka ise teha :D Aga need "äsja saabunud ja hooldus tehtud" asjadega võib minna hästi või siis mitte. Sa ju ise ka ei remondiks oma praegust p38 viimase peal seisu ja siis paneks müüki veidi kallimalt kui viimane remondiarve oli.
Veaga auto ostmisega on see asi, et neid tuleb kohe kiirelt ilmselt üksjagu veel välja. Ilma naljata, vabalt võid paari kuuga sama suure summa sinna panna kui auto ise maksis.
Kui ole rohkem isetegija ja kõik asjad, mis ei vaja spets tööriistu või tõstukit, teed ise ära siis kulud muidugi tuntavalt väiksemad. Aga iid tool vms kindlasti palju abiks. Maks kahe aastaga tasub ära. Pigem kiireminigi.
Kasutaja avatar
landy
Site Admin
Site Admin
Postitusi: 9471
Liitunud: R Juul 01, 2005 17:31
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Kas uus L322 või jätkata vana P38 ga

Postitus Postitas landy »

Urmas, ole hea ja helista mulle 5010599 ning räägin hea L322 kohta meelega kõik head ja mõned vead ära. Htekel metsas üsna nigela interneti otsas ja pika romaani kirjutamine komplitseeritud.
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
-----------------------------------
SERIES II A 109"( '70 )-"Tindiplekk" / LR90 ( '88 )- "Inetu Pardipoeg" + palju unistusi
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 landy@4x4.ee
Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
Kasutaja avatar
randorelv
Unistan offroadist!
Postitusi: 64
Liitunud: K Jaan 28, 2015 21:56
Asukoht: lääne-virumaa

Re: Kas uus L322 või jätkata vana P38 ga

Postitus Postitas randorelv »

Olen isegi mõelnud, et kui discost isu täis saab siis tahaks midagi äkki veel proovida. Ja l322 on väga stiilne auto, eriti veel facelift aastakäigu oma. Discoga on metsas ja mülgastes teedel väga hea ragistada, isegi ilma tõsteta ja tehase mõõdus mudarehviga ronib kui vana kurat aga no linna vahel ja just maanteel on kohe eriti õudne :D Hobiautona täitsa äge aga igapäeva autoks discot ei taha. L322 on ilmselt vastupidi et pigem tunneb end asfaldil hästi aga kui kuhugi auku sõidad siis tulevad vist stanged küljest ära.
Siin foorumis ju keegi ostis l322 ja siis 8 kuuga remontis mingi 6000 euri eest või midagi sinna kanti. Et kui auto maksab 6000 siis kokku teeb se ju 12K. Ma loodan et ma nüüd ländroveri foorumis peksa ei saa aga ühe 12K maksva land cruiser 120-ga saab ilmselt maakerale tiiru peale teha, vahepeal vaid korralistes hooldustes käies. Aga Range Rovereid hooldusesse vedades teevad ka puksiirautod lõpuks maakerale tiiru peale. :lol: Aga see erinevus muidugi on et kui range sõidab mööda siis jääd nagu imetlema aga kui LC120 näed siis oled lihtsalt kurb ja mõtled et näe kuradi töökindel auto aga no kuradi ilmetu näoga. Okei, nali naljaks, kui Andrus007 midagi head inffi Landy käest teada saad siis võid meile ka jagada. Olen isegi L322 tiirase pilguga järgi vaadanud, aga kui ülalpidamine tuhandeid eurosi nõuab siis jätaks ta sinnapaika.
Kasutaja avatar
DreamWalker
Rohkem muda- PALUN!
Postitusi: 454
Liitunud: L Juun 03, 2017 21:50
Asukoht: Tartu

Re: Kas uus L322 või jätkata vana P38 ga

Postitus Postitas DreamWalker »

Veits OT - aga ei tasu neid Länkareid ka maani ülistada - jah lagunevad vähem aga KUI lendab siis pole ka midagi roosilist.

Näiteks esidiffer lendab laiali on 2k euri laks ja saadavus on ka paras kebens. Mõni mees sõidab lukuga ja tagaveolisena juba aasta aega ringi
sest ei jaksa esidiffrit osta :lol: :lol: :lol: :lol: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
2001a Discovery 2 TD5 - "Lännu" - https://foorum.landroverclub.ee/viewtop ... =17&t=7079
Where comfortzone ends - adventure begins!
Kasutaja avatar
Andrus007
Ma armastan offroad-i!
Postitusi: 10
Liitunud: T Juun 02, 2015 23:42
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Kas uus L322 või jätkata vana P38 ga

Postitus Postitas Andrus007 »

Sain Landy käest ühtteist kasulikku infot :) Ma loodan, et meie telefoni vestlus ei olnud mõeldud konfidentsiaalena ja ainult minule suunatuks ja ma võin seda infot siin ka jagada :)
Üldiselt on L322 hea ja tugev masin, erilisi tüüpvigu ei ole. Kuid üks asi mis jäi mulle hästi meelde ja pani mõtlema.
Automaatkasti eluiga on 100 tuhat km, peale seda on vaja teha kap.remont hinnaga 1200 Eur. Siis saab läbida järgmised 100 tuhat. Iseenesest kulub minul selle kilometraazi läbimiseks pea 10 aastat. Siis nagu väga hullu polegi.
Ülejäänud vead pigem sellised väiksemad, nagu tagaluugi ja muu kere korrusioon. Juhistme ja rooli elekrtoonika ploki võimalik streikimine. Mootor pidi normaalne olema (mind huvitas see 130kw BMW diisel).
Kuid kõlama jäi ka, et nii kaua kui mu vana P38 veel sõidab ja mootor ning käigukast kestavad, siis võiks sellega võiduka lõpuni sõita. Kusjuures hoiatas Landy P38 manuaalkasti suhtes. Et kui see peaks saba andma, siis on nägemist. Uut pole kusagilt saada ja remontida ei pidanud ka saama. Mul õnneks selles osas probleeme pole olnud. Minu meelest on manuaal kast üks vastupidavamaid agregaate üldse (üldisemas mõttes, ei pea silmas konkreetselt Land Roverit). Mul olnud mitmeid autosid, mille läbisõit seal poole miljoni kandis ja kunagi pole ma ühesti kastist ´´jagu saanud´´. Manuaal kasti võib pekki keerata ainult oma lollusest, kas ei vajuta korralikult sidurit ja niiviisi ragistad käike sisse sellise häälega nagu vanasti Gaz 53 l käigud lülitusid. Aga see selleks...
Eks ma vaata ja mötle viil selle L 322 asjus. Võrreldes aga Disco 3 ja 4 ga pidi L322 kindlasti vastupidavam ja parem valik olema.
Ah ja see ka. Landy soovitas osta võimalikult korras ja pika eesti ajalooga kallim ja korralikum isend, kui et hakata odavalt hangitud ´´raibet´´ üles ehitama.
Töö on kõige odavam hobi, sest selle eest makstakse peale :)
moilo
Unistan offroadist!
Postitusi: 54
Liitunud: K Jaan 09, 2013 22:38

Re: Kas uus L322 või jätkata vana P38 ga

Postitus Postitas moilo »

No see käigukasti jutt on muidugi liialdus. Mina väidan kogemusele tuginedes, et L322 automaatkast võib sõita ka märksa rohkem. Üks minu endine auto on nüüdseks sõitnud ligi 400000 km sama kastiga. Viimased 200000 km ei ole kindlasti kasti remonditud. Ostuhetkel oli läbisõit 200000 ja tundus, et kast ei olnud alt ära käinud. Muus osas laguneb graafiku alusel: esimesed padjad 250000, turbo 260000, pihustid 300000. Veermikku ja pidureid jooksvalt. Vahekasti lülitusmootor ja roolisamba aju ka kunagi. Rohkem pole remontinud. Kompressor on samuti veel originaal, miskit filtrit olen seal vahetanud. Ja paar ukse trossi.
Mul on ka paar P38 olnud. Samaaegset, et kui üks katki on siis teisega vast ikka sõita saab. Alati ei saanud, läks ka kolmandat autot vaja. Ühe müüsin maha (naljakalt kombel oli järgmine omanik autoga väga rahul ja tema käes ei lagunenud) aga teise viisin romulasse selle paganama elektrisüsteemi pärast. Miski kotermann vaevas seda autot pidevalt (ilmselt istmealune kaitsmeplokk/ keremoodul) ja avaldus tuhandel erineval moel.

Igatahes minu hääl läheb kindlalt L322-le. Valima peab muidugi tõesti hoolega.

Lear
Range Rover Vogue 13
Range Rover Autobiography 11
Range Rover Vogue 06
Range Rover Vogue 07
Range Rover Vogue 06
Range Rover p38 99
Range Rover p38 00
RuC
Esimesed mudapiisad :-)
Postitusi: 36
Liitunud: E Mär 10, 2014 11:13
Asukoht: Padise

Re: Kas uus L322 või jätkata vana P38 ga

Postitus Postitas RuC »

manuaal kast ise on tegelt pigem tugev p38 peal... mul oli kohutavalt probleeme hoovastikuga, lasin 3x teida uue hoovastiku, pressitud vedru teras jäi pidama lõpuks.. kangi ilusti toimima ei saaaanudki.. siduri koos korviga sain vahetada 2x. siduri silinder sai rem komplekti 2x. ajuvaba lahendusega see sidurikoda ja siduri toiminine. lihtsam oli mootor välja tõsta kui kast alla lasta :mrgreen:
aga kasti saadavus on jah, ulmeline... peppus kast välismaalt oli sell hetkel odavaim 750.- ning hoovastik oli sealt juba läinud...
Vasta