Kava muretseda Disco2 Td 5 vs RR 2,5 d

Ei oska sobivat valida? Küsi julgelt, meie aitame!

Moderaator: landy

Vasta
Kalamees
Hurraa, pooltuhat postitust!
Hurraa, pooltuhat postitust!
Postitusi: 520
Liitunud: T Mär 13, 2007 19:43
Asukoht: Rakvere (tihti Lõuna Eestis)

Kava muretseda Disco2 Td 5 vs RR 2,5 d

Postitus Postitas Kalamees »

On pakkumisel 2000-2001 aasta autod diislid ja soov oleks üks neist omandada, sest on vajadus paarkorda nädalas tirida käru massiga 3,2t . Endal nagu diiliktega kogemus puudub, kumb on vedamiseks mõnusam ja miks. Mootorid ju erinevad. Discol taga õhk. ja veojõukontroll.
Kasutaja avatar
landy
Site Admin
Site Admin
Postitusi: 10303
Liitunud: R Juul 01, 2005 17:31
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas landy »

Proovin loetu, nähtu ja kogetu baasil veidike nõu jagada.

Selleks otstarbeks on Land Rover igasti sobiv vahend. Ka Discovery II suudab selles osas kindlati kõik vajadused rahuldada.
Kaasaegne ning mugav ja eronoomiline salong pikkade otse tegemiseks, Ökonoomne mootor (keskmiselt 10L/100km), mahukas pakiruum ja salong.
Hea läbivuse tagab pidev nelikvedu ja enmusele autodest ka keskdifri lukk (allapool sellest pikemalt!). Sõltumata maasturist on KÕIGE olulisem komponent õige rehvi valik. 60% auto läbimisvõimest on kinni rehvis, 25% juhis endas ja vaid 15% sõltuv masinat kui sellislest.

Õhkvedrustus on vaid 7-kohalistel ja enamikel ES-varustusseeria autodel. Elektroonika vead on õnneks harva esinevad ja "kerege kujulised".

Kuna turule toodetud Dsicovery II autodest on üle 80% automaatkastiga, on manuaalkstiga auto leidmine üsna keerukas ja selle hind võib automaadist kallimaksi kujuneda.
Kuigi olen ise ka manuaalkastide "fänn" võin kätt süpdamele papannes ka LR-i automaati soovitada. Tegu on töökindlate ja vastupidvate ning maastikul inteligentsese ZF-i toodanguga. Võite nende kohta julgelt arvamust küsida ka siinse foorum kaudu ja saate paljudelt kasutajatelt samsuguse positiivse reaktsiooni.

Niinagu auto valikul tuleks vältida "läbi trööbatud autot", tuleks ka liilat läikivga ettevaatlik olla. Seletan lähemalt:
Kindlasti kontrollida, kas vahekst töötab. Kui kang liigub kergelt ja ühtlaslet, siis on omanik seda autot ka loodetvasti sihtostsrbelislet kasutanud. Eestis on olnud 2 juhust (Europast toodud autodega), kus üle 10 aasta vanal autol ponud seda kangi vist kordagi kasutatud ja seega kunagi asfaldilt maha keeratud. Tulemuseks oli see, et hoovastik oli mõlemal kinni roostetanud. Ühel juhul tähendas see pikka diislis leotamist ja osade hoovastiku komponetide vahetust. Teisle juhul ei saadutki kasti korralikult käima ja tuli teha vaheksti vahetus.
Seega pole alati pealt ja alt läikiv MAASTUR alati probleemi vaba ja need võivad olla ülltuslikult tingitud ka sllest, et autot pole tema loomulikus keskonnas kunagi kasutatud.

Võin välja tuua mõned tüüpvead:
*Pea kõigil TD5 mootoriga autodel sureb tagumine kütuse ettenade pump ära kusgail 150-200 t. km vahel. Alagul hakkab undama (võib sellisena tööta tõrgeteta mitu aastat)ja kui lõpuks surnult vaikib ning autost jõud kaob, tuleb veidi rahakotti kergendada ja pump vahetada.

*Kusgail 200 t. km peal võivad otse sissepritse puhustite klemmide kontaktid hakata lahti loksuma ja tuleb neid veidi "mudida".

*Ca 300 t. km pealt võib hakata esinema problee, otse siisperitse pihustistega. Neid on 5 tk ja hind ca 11KEEK/tk.

Oluiline asi veel:
LR omanikuna tasub olla kõiksuguste võõrste helide ja vibratsioonide suhets sekptilisem ja tundlikum, kui tavaline auto omanik. Kui koheselt regeerida ja viga kõrvaldada, siis säästa palju raha ja auto kestab truult kaua. Üllatuslikult suudab ka üsan katkine LR teid omal jalal koju tuua, kuid pikalt katkise LR-iga ringi sõitemine läheb lõpuuks üsna kulukaks.

LR ei jäta teid kunagi teele, ta toob teid kasvõi ühel rattal longates truult koju. Neid lugusid ei pea piiri tagnst ostima, neid võivad Teile Eesti LR omanikud pajatada härduse pisar silma nurgas.

Vabandan, et osad järgmised lõigud on inglise keeles. Ei hakanud kõike tõlkima. Kui jääb midagi segaseks/arusaamtuks - küsige julgelt üle.

The Series II Discovery debuted in 1998. The interior and exterior was re-worked to be less utilitarian, but it was still very similar to the Series I. However, every body panel was new (and incompatible) except the rear door outer skin. The rear body was extended to improve load space but at the expense of added rear overhang, which adveresely impacted off-road ability. However overall off-road ability remains impressive and in practical terms, choice of tyres is far more relevant. Changes to the diesel engined models saw the 2495cc Td5 (in-line direct-injected 5 cylinder) engine introduced, in line with the updated Defender models. This electronically managed engine was smoother, producing more useable torque at lower revs than its 300 Tdi predecessor. ACE (Active Cornering Enhancement, an electronically controlled hydraulic anti-roll bar system) was fitted to some versions, which reduced cornering roll to insignificant proportions. Self-levelling air springs were fitted to some models and European type-approval for 7-seat vehicles was only given for air-sprung cars.

The locking centre differential was still fitted, although the linkage to operate it was not attached, as Land Rover believed that the traction control and newly-developed Hill Descent Control would render it redundant. In 2002, US models saw the mechanism itself finally removed. At this time the mechanism was removed on European 02 Model Year vehicles and remained fully deleted until the face-lifted model was introduced later in that year. Customer demand saw the mechanism and controls fully reinstated as a cost option only (standard on top of range HSE/ES vehicles) on UK/Irish models. The "face-lift" models are easily identified by new "pocketed" headlamps which matched the Range Rover and face-lifted Freelander models. As with earlier models, however, this can be deceptive since kits are available to modify 1998-2002 vehicles with the newer lights.

The base model gets rear coil springs, but the ES model has rear air-springs which provide load-levelling, hence there is no need for the A-frame anymore. The air-springs can be raised by 40mm in offroad mode to give a better departure angle.

Õhkvedrustus on reeglian vaid HSE/ES mudelitel, mis Teie välja valitud autol ilmselt ka on. See tasub kindlasti enne ostu last esinduses üle kontrollida.

Reeglina kaasneb selle õhkvedrustusega ka ACE.

ACE stands for Active Cornering Enhancement and consists of hydraulic pistons that control body roll via a rigid anti-roll bar. ACE can resist body-roll under electronic control, in an attempt to have the best of both worlds: flat, firm cornering at on-road speeds, and compliant long-travel springing for good axle articulation off-road. ACE is standard on the ES and a 4K option on the base model.

Et kohapealne hooldus oleks valutum, soovitam oma raamturiiulit rikastada selle raamatuga:
http://www.bentleypublishers.com/produc ... subject=11

Tootmises oli Disco II 1998-2002 ja selle edasiarendus Disco IIA 2002-2004 kevad

Niinagu igal teisle autol on sellegi plusse ja miinuseid.
Plusside poole jäävad kindlasti:
*hea mootor (edasi arendatud td5)
*tugev kere ja raam
*mugav salong.
*rikkalik lisavarustus
*klassikaline disain

Miinuspoolele:
1)paljudel autotel puudub oluline maastikusõiduks vajalik komponet- kskdiferentsiaalilukustus mis asendatud totaka elektroonilise veojõukontrolliga.
Tootmise laguses oli seevõimalus kõigukasti küljes olemas,ainult hoovastik oli salongi toomata. Alates 2001/2202 aga kotai see võimlus käiguaksti küljest täielikult. Tarbijate TUGIVAL mõudmisel tuli keskdifri lukustus standardvarustusse tagasi Disci IIA mudelitel HSE/ES ja teistel vaid tasulise lisana..
2)Veidi nõrgemad sillad, kui Discovery I -l (avaldaub tõsi vaid KARMi offroadi puhul)
3)Mitmetel mudelitel tagumugine õhkvedrustus
4)Alati mitte väga töökindel elektroonika
5)Ka küttesüteemile tuleb rohkem tähelepanu päärata kuna on kakeastmeline pumpade süteem.

Mida vaadata:
Kui on tagumiste õhkpatjadega mudel, siis kindlasti need üle kontrollida. Ka toitesüteemil soovina silma kõrva peale heiytt. Kontrollige, et kütusepumbad liigslet ei häälitseks.

Eeelkõige soovitan viia amtelikku esindusseja lasta teha ostu eelne ülevaatus. Küsige Vilojettis LR hoolsuspääliku Veiko Varikut. (Võib öelda, et LR klubist saadeti) See kulutatud raha on kindlasti asja ette.

Varuosade hinda aitab normaalsena hoida meie pikaajaline koostööpartner Allmakes Eesti esindaja Peeter Utkin - www.allmakes.ee

Lisaks esindusele saab järgnevat hooldust teha ka mitmetes muudes töökodades. Diagnostikaga aitb Rover Service Centere http://www.mgrover.ee/

Kasutatud varuosadega Indrek Nikker. inseneer@hot.ee

Lisalugemist Discovery kohta:
http://www.discoweb.org
http://www.disco2.com
http://www.landroverclub.ee/foorum/view ... 3f29ba9d54
http://www.4wdonline.com/LandRover/Discovery2/2001.html
http://www.4wdonline.com/LandRover/Discovery2/1999.html
http://www.landroverclub.net//Club/HTML ... wDisco.htm


Teisisõnu - kas Discovery II võimaldab endast korraliku hoolduse ja aruka sõidustiili juures "tööhobust" ka väljaspool asfaltteed, kellega võib ka aastatepikkuse koostöö möödudes rahulolu nautida? Või on tegemist järjekordse "tarbimisautoga", mis ongi mõeldud peale maksimaalselt 5-aastast pangaliisingu orjamist järgmisi ohvreid leidma?

Tegu pole muidugi nii robustse tööhobusega nagu seda on Defender või RRC või Disco I,kunatgeu siiki juba BMW
inseneeride käe alla valminud nö 21. sajndi autoga. Sams pole tegu ka puhta "prektimaasturiga" ,mis kruusa teed nähes ära minestaks.
Masin põhineb siiki tugeval redelraamil, korralikle talasildadel ning vastupidavalR380 manuaal või ZF automaatkstil. Ka mootoriks kasutav Td5 2,5L diiselmootor on küll elkrooniliselt juhitva otsesissepritsega, kuid töökindel ja kiidusõnu pälvinud. Mis peamine, ta suudab endiselt pardale võtta ligi tonni kaupa ja sappa veel kuni 4 tonni(Eesti reeglite järgi 3,5t) haagist. Seda kas temaga sama muretult järgmised 30-40 aastat sõita saab nagu vande LR-idega, ei julge lubada aga kuna vanimad neist peagi juba 10 aastaseks saavad, siis ehk 25 ikka vastu peavad.
Tegu peaaegu isalt-pojale autoga.

Kas Discovery II kardaaniristid ja veermik võimaldab/eeldab samasugust “käsitsi määrimist” nagu Defenderil?

Jah täpselt nii see on. Pealgi on Disco II-l lausa 3 kardanniristi, milledest 2 on ees.

Loodetavasti leidsite oma küsimustele veidi vastuseid.
Lisa küsimused loomulikult teretulnud.

NB! Mis kõige olulisem LR-i saab armastada või vihata, aga ükjskõikseks pole see kedagi veel jätnud!

Lisaküsimused teretulnud.
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
-----------------------------------
SERIES II A 109"( '70 )-"Tindiplekk" / LR90 ( '88 )- "Inetu Pardipoeg" + palju unistusi
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
Kalamees
Hurraa, pooltuhat postitust!
Hurraa, pooltuhat postitust!
Postitusi: 520
Liitunud: T Mär 13, 2007 19:43
Asukoht: Rakvere (tihti Lõuna Eestis)

Postitus Postitas Kalamees »

TÄNAN.
Nojah see elektrooniline veojõukontroll, Meil läheb üks auto teise vastu vahetusse. liisingus kergem tega seda ühehinnalistega, ja vedada ka vaja. Eks Vilojett peab kindlasti minema. Osa vigu hakkas põgusl kontrollil silma. Üks tagumine õhkpadi vajub ära 5 päevase seismisega ja armatuuris ABS ja mägipiduri tuli põleb. Ehk se tähendab et veojõukontroll ei tööta. Mootor sõitnud 240k km, töötas laulis mõnusalt . Aga RR 2000 facelift diisliga, mida kostad selle kohta. Mul on olnud RRC (75 aasta oma alates 1993 kuni 2007, sellele autole võlgnen ikka elu ka, sai 94. johmas peaga "metsa langetatud" ) see aasta sai Inseneerile loovuatud. RR istub endale paremini, ja küttesüsteem ka lihtsam. Ja ka vast lollikindlam.
Kasutaja avatar
landy
Site Admin
Site Admin
Postitusi: 10303
Liitunud: R Juul 01, 2005 17:31
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas landy »

Veojõukontrolli probleemi ellimineerimisek on lahendid olemas:
http://www.landroverclub.ee/foorum/viewtopic.php?t=1035
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
-----------------------------------
SERIES II A 109"( '70 )-"Tindiplekk" / LR90 ( '88 )- "Inetu Pardipoeg" + palju unistusi
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
Kalamees
Hurraa, pooltuhat postitust!
Hurraa, pooltuhat postitust!
Postitusi: 520
Liitunud: T Mär 13, 2007 19:43
Asukoht: Rakvere (tihti Lõuna Eestis)

Postitus Postitas Kalamees »

Praegu sõelale jäänud selline isend

http://www.auto24.ee/webcache_kasutatud ... 24_ee.html
Miks see, on vaja vedajat ja vahetus liisingus oleva sõiduauto vastu.
Kasutaja avatar
landy
Site Admin
Site Admin
Postitusi: 10303
Liitunud: R Juul 01, 2005 17:31
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas landy »

Kalamees kirjutas:Praegu sõelale jäänud selline isend

http://www.auto24.ee/webcache_kasutatud ... 24_ee.html
Pole loodetvastihalbvalik. Samas ega neid 7-kohalisi turul just liiga palju pakkuda pole.
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
-----------------------------------
SERIES II A 109"( '70 )-"Tindiplekk" / LR90 ( '88 )- "Inetu Pardipoeg" + palju unistusi
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
Kalamees
Hurraa, pooltuhat postitust!
Hurraa, pooltuhat postitust!
Postitusi: 520
Liitunud: T Mär 13, 2007 19:43
Asukoht: Rakvere (tihti Lõuna Eestis)

Postitus Postitas Kalamees »

Sai täna näidatud oma vahetatavat autot ja seda Discot veeel kord vaadatud ja näpitud.
Vahekasti hoob käib aga nii mõnusalt kui 75 aasta RRC oma ei ole. Ütleme liigub.
Aga täna muidugi see vigane tagumine padi andis otsad, või järsku pump. Paar nädalat tagasi proovisinn siis kohapeal käies ta taguotsa ei kergitanud, tasapisi liikudes vedas 50-60 meetri peale ilusti kikki. Ehkki kohapeal käes sai neid nuppe näpitud, manuaalist ka ei leidnud midagi. Täna ta mingi 2 km pärast vajus ära täitsa põhja. polnud eriti aega ja ei osanud ka vaadata kus mis, masin läks tõstuki peale. On variant minna homme vaatama mis asi kas pad täitsa p...s või järsku pump. >On järsku mingeid variante kuidas seda kontrollida, masin meeldib ja sobib meile.
Kalamees
Hurraa, pooltuhat postitust!
Hurraa, pooltuhat postitust!
Postitusi: 520
Liitunud: T Mär 13, 2007 19:43
Asukoht: Rakvere (tihti Lõuna Eestis)

Nii masin toodud koduõue.

Postitus Postitas Kalamees »

Eks ta nats võtab ka kukalt sügama. mõni elektri asi jamab, püüan otsida foorumist elektriskeemi.
Una
Esimesed mudapiisad :-)
Postitusi: 47
Liitunud: E Juul 11, 2005 12:48
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Una »

Olen nüüd ise Disco II-ga poolteist aastat ringi kärutanud ja võin natuke sõna võtta:

Kui õhkpadi jamab, siis on tavaliselt viga padjas. Ka minul jamas umbes pool aastat - nagu oli kõik korras, aga vahest vajus hommikuks tühjaks. Tegu oli imeväikse auguga ning hr. Utkini käest saadud uus padi lahendas probleemi. Kompressor suudab väikse auguga padja küll täis lüüa ja liikuda saab, kuid tüütu on - eriti talvel kui igal hommikul tuli nuputada, kas täna veel töötab või on lõpp.

Elektroonika - minu arust Disco II kõige nõrgem koht, aga sellega, et sul pidevalt armatuuris miski tuli põleb, saab samuti harjuda. Selle auto nimi ilmselt tulenebki sellest, et tal pidevalt värvilised discotuled armatuuris põlevad. Naine oli igatahes ükskord mures ja helistas mulle ning küsis, miks ükski tuli täna ei põle.

Minu Discol siis vahetatud - kaitsmeplokk, pihustijuhtmete latt, arvutul määral pirne armatuuris.

Vahetamata ning jamavad endiselt - kesklukud mootorid paaril uksel, külgkalde hüdraulika tuli vilgutab end vahest, õhkpatjade tuli põleb armatuuris pärast niisket ilma ja kütuse veesisalduse andur ilmselt samuti informeerib mind. Kõik need on minu arust pisiasjad.

Kuna nädalavahetusel keris ette 150 000 km siis ootan põnevusega kütusepumba töö lakkamist.

Muidu on tegemist ausa autoga nii linnas kui maal. Oma jaole painin alla Old Man Emu amordid ning 275/60 R16 maanteerehvid ning olen tulemusega väga rahul.
Una

In Mud We Trust ____________________________________

Land Rover Series III STW `79
Land Rover 90 V8 `85
Land Rover Discovery II Td5 `01
Inglisilm Babe Defender V8 `05
Myller
MT-rehvid ja muda!
Postitusi: 150
Liitunud: T Juul 05, 2005 14:34
Asukoht: Saaremaa
Kontakt:

Postitus Postitas Myller »

Una kirjutas: Minu Discol siis vahetatud - kaitsmeplokk, pihustijuhtmete latt, arvutul määral pirne armatuuris.
Ise arvasin ka algul naiivselt, et mõni kaitse on läbi, kui vastostetud DiscoI armatuuris ükski tuli ei põlenud. Aga tegelikult olid kõik 14 pirni surnud.

Neid lülitite sees olevaid pisikesi pirne sain kuskilt kodumasinate remondist.

Kalev
Kalamees
Hurraa, pooltuhat postitust!
Hurraa, pooltuhat postitust!
Postitusi: 520
Liitunud: T Mär 13, 2007 19:43
Asukoht: Rakvere (tihti Lõuna Eestis)

mul käru pistikuuga probleem

Postitus Postitas Kalamees »

kuskilt kadunud parempoolse gabariidi toide. skeemi oleks vaja.. ei oska eriti otsida, püüan mingi päev vaadata seal uksepostides olevad mingid pistikud
Kalamees
Hurraa, pooltuhat postitust!
Hurraa, pooltuhat postitust!
Postitusi: 520
Liitunud: T Mär 13, 2007 19:43
Asukoht: Rakvere (tihti Lõuna Eestis)

Postitus Postitas Kalamees »

käru pistikus pole toided parempoolsele gabariitidele. kas on mingid kaitsmed vahel nagu mõnedel masinatel või... ei tea
Vasta