1. leht 1-st

Milline LR pikemaks reisiks?

Postitatud: N Okt 16, 2008 11:58
Postitas Blackdom
Tere! Järgnev on veidi pikem jutt. Oleks väga tänulik, kui keegi asjatundlikku nõu annaks!

Plaan on järgmisel aastal minna pikemale reisile läbi selliste riikide nagu Venemaa, Kasahstan, Mongoolia, Hiina, võib-olla ka läbi India ja sealt veel edasi. Teine variant on mõnekuune tripp Aafrikasse.

Silma on hakanud Disco II td5 '03, mis tundub olema lisaks heale võimekusele ka mugav (kui tuleb sõita tuhandeid kilomeetreid ka asfaldil).

KÜSIMUSED:

1. Kas piisavald modifitseeritud Disco II td5 ajaks asja ära ka Aafrika "teedel"? Näiteks SEE iludus tundub küll väga usutav olema. 8)

2. Millised peaksid olema veljed/kummid, et peaks kaua vastu ja oleks hea haarduvusega maastikul + hea kliirens? Endale on jäänud silma General Grabber AT2, aga mis mõõdud võiksid olla, et ikka ilusti ära mahuks ja oleks hea kliirens?

2. Millised oleksid peamised modifikatsioonid/lisavarustus, mis nimetatud DII-le tuleks paigaldada?
Tuhlasin netis ja silma jäid sellised vidinad:

1) ARB BRUSH BAR W/8000 LB WARN WINCH
2) ARB SAFARI SNORKEL
3) SKIDPLATE - STEERING
4) SOUTHDOWN AXLE GUARD - FRONT
5) SOUTHDOWN FUEL TANK GUARD
6) SOUTHDOWN REAR DIFFERENTIAL GUARD
7) SHOCK & SPRING KIT - FRONT/REAR - OLD MAN EMU / ARB SHOCKS & SPRINGS - HEAVY DUTY
8 ) ARB LOCKING DIFFERENTIAL

Kas midagi olulist on nimistust puudu või midagi on ülearu?

P.S. Ma ei hakanud selliseid asju nagu katuseraam, redel, labidas jne siia lisama.

Postitatud: N Okt 16, 2008 12:51
Postitas landy
Paar kiiret vastust.

1)Mina td5 mootori ja elekroonika "pesaga" vanajumala seljataha ei julgeks minna. Valiks pigem heas korras 300tdi mootori. Seega siis Disco I (1995-1998) või Defender 110 ja võimalusel Salisbury tüüpi tagasillaga - on tugevam.

2)Halbadel teedel või teedeta, maastikul on BFG MT rehv hea ja asjakohane valik. Rehvi suurus võiks olla 235/85 R16 Defenderil ja 245/75 R16 Discol

3.1 Esimese raua ja vintsi aluse teeks ise, on palju odavam ja tugevam.
Vintsiks 9000LBS vints ikka (Warn või come-up)
3.2. Pole paha valik, kuid osadmudelid on valesti tooodetud/projekteeritud . tutvu alaternatiividega!
3.3 Võid ise teha või valida mõne parema ja asjalikuma
3.4 Selle asemel paneks tavalise difrikorpuse kaitse või laseks kohapel teha
3.5. Paagiakiste tee ise siis, tuleb odavam.
3.6. Selle asemel paneks tavalise difrikorpuse kaitsevõi laseks kohapel teha
3.7. Ilmselt asjakohased
3.8. Ei tee paha, kuid AINULT koos tugevdatud pooltelgede ja püsikiirusliigenditega! Muidu jääb reis lühikeseks. KRÕPS! :roll:

Postitatud: N Okt 16, 2008 13:59
Postitas Blackdom
Suured tänud, Landy!! Kas Tallinna kandis kusagil on selliseid kuldsete kätega poisse, kes selle esimese raua, kaitseplaadid ja muud nipetnäpet, mis sa soovitasid, saaksid valmis meisterdada ja paigaldada? Või tuleb kellelgi teha lastes hind sama välja? Mul hetkel pole nagu garaazhigi :)

Postitatud: N Okt 16, 2008 18:23
Postitas inseneer
Minagi ei läheks td5 väga kaugele. Landy jutt 100% õige minu silmis. Vanema auto puhul tuleb kõik sõlmed üle käia. Õnneks käisid maailmarändurid mul tõstuki otsas ja ma tean millest jutt: http://www.landroverclub.ee/est/galerii ... image6.htm

Postitatud: N Okt 16, 2008 18:57
Postitas Blackdom
Joujou, tänud ka sulle, inseneer!
Vaatasin seda galeriid, pris hubane garaazh sul. Aga kas sellel tegelasel on 2" tõste või rohkem? Tahaks endale ka...

Postitatud: N Okt 16, 2008 20:40
Postitas inseneer
Sellel autol on kindlasti rohkem kui 2" tõste. Kuna tegemist on täisvarustuses autoga siis on seal suur vastutus selle vedrustuse ja kandevõime koha pealt. Seal pildil on jah umbes 5cm tõstet täislastis. Rehvid 235-85-16 olid enamusel autodel. Kui sellist asja ehitada, peab varuma kannatust ja aega katse eksitus meetodil. Ka sama tootja erinevad vedru partiid võivad kõikuda jäikuse ja tõste koha pealt. Sellisel pika matka autol on vedrustus ikkagi nr1.

Postitatud: N Okt 16, 2008 22:43
Postitas landy
Blackdom kirjutas:Suured tänud, Landy!! Kas Tallinna kandis kusagil on selliseid kuldsete kätega poisse, kes selle esimese raua, kaitseplaadid ja muud nipetnäpet, mis sa soovitasid, saaksid valmis meisterdada ja paigaldada? Või tuleb kellelgi teha lastes hind sama välja? Mul hetkel pole nagu garaazhigi :)
Ikka leiab inimesed, kes sulle vajalikud asjad valmis teevad ja seda üsna meeldiva hinnaga.
Kui asi konkreetseks läheb, helista mulle!

Inseneeril omakorda 100% õigus, et vana masin tuleb enne pikka reisi algosadeks võtta (vähemasti olulised sõlmed) ning kõik kahtlane ja oluline vahetada (alates õlidest ja lõpetatdes, laagrite, simmerite, siduri, jne. kuluvaga)
ARB lukkude sisse panek ei ole matakautole primaarne.
Kui vints Küljes, saab enamus kriitilisi olukordi lahendada ja kui vintsirossi kuhugi kinnitada paole (näiteks kõrbes või stepis), siis on pigem "sand tarsck"-id abiks.

Kui siiksi difrilukud plaanis panna, siis ikindlasti ka kogu komplet tugevdatud püsikiirusliigendeid ja pooltelgi. vastasel juhul on suus tõenäosus katkiste sildadega tee veeres seista.

Kõik sõltub muidugi sellest, mis on sul planeeritav tooriku ja kogu projekti maksumus.

Kindlasti tasub sul jälgida seda
http://www.landroverclub.ee/foorum/viewtopic.php?t=1921
teemat

Postitatud: R Okt 17, 2008 07:01
Postitas tai
Isiklikult pooldaks ka eelpool nimetatud disco 1 viimast lõppu (300tdi).
Miks - sest see masin on viimane LR mõistlik asjandus, mida saab teel olles tati, traadi ja teibiga lappida. Vaatamata tema suurele lagunemisele on ta võimeline siiski lonkama üllatavalt suuri vahemaid asustuseni. Samas eelis on veel selle masina vedrustus, sest see on suht oluline kui tahetakse kulgeda pikki vahemaid. Miks isiklikult välistaks defeka - lihtne põhjus mugavus. Plaanides vaikselt isegi siit mõneks ajaks minema sõita siis teen mina seda igatahes kas 4,2GR patroliga või discoga. Kindlasti on inseneri juures võimalik proovida mõlemaid neid masinaid. Lihtsalt sellepärast, et defekas kuul on ei viitsiks mina küll seal loksuda 10 000+ km. Samas muidugi võistlustingimustes on lühikesel defekal eelised disco ees aga see juba OT.
Samas arvan, et kui masinat teha siis tuleks temaga käia tiir ladogal turisti/grand turisti sõitmas. Paneks masina korralikult proovile ja näitaks ära tema nõrgad kohad. Kusjuures on seal seltskonnas kaasas piisavalt varuosi (mis muidugi ei välista selle, et endal neid kaasas olema ei peaks) ja know how'd. Sest ilusamad mõtted räägitakse ikka tuleääres istudes ja õlut limpsides. Suur eelis on veel see, et kehtib kirjutamata reegel - omasid metsa ei jääta. Kuidagi organiseeritakse see masin sealt ikka eestisse täienduste tegemiseks ja siis juba omal käel kuhuiganes.

edu

tai

Postitatud: R Okt 17, 2008 11:53
Postitas Blackdom
Aitäh ka sulle, tai! Tundub, et margivalik on nüüd selge. Tänud veelkord vastajatele!

Postitatud: R Okt 17, 2008 16:35
Postitas totu
Kinnitaks vaid eelkõnelejate juttu: Suhteliselt mugav, suhteliselt töökindel, suhteliselt iseremonditav, suhteliselt mahukas, suhteliselt hea läbivusega ka ilma erivarustuseta. Agregaadid samad kui Defekal, kere ja vedrustus oluliselt mugavamad. Ise olen käinud Disco I ga paar viietuhandest tretti (mõlemad sisaldasid päris mägesid) ja seda olulise ettevalmistuseta. Omalt poolt soovitan, lisaks eeltoodule, üle vaadata kogu jahutussüsteem (ventika viscosidur, kõik lõdvikud, radiaator, paisupaagi rõhuklapp ja kondi olemasolu korral ka elektriventikad koos andurite ja lülitusreleega, neist võib abi olla). need hädad tõusevad aktuaalseks just pikkadel tõusudel- 300TDI on pika inertsiga mootor ja kuumeneb üle just kestval koormusel ja siis jahtub kaua. Eelmisel suvel sain alles norra mägedes teada et visco ei tööta, sinnamaani ei olnud teda lihtsalt vaja.