LR on ökonoomseim maastur?

Ei oska sobivat valida? Küsi julgelt, meie aitame!

Moderaator: landy

krss
Rääkige mulle LR-ist!
Postitusi: 5
Liitunud: R Veebr 19, 2010 03:46
Asukoht: Harjumaa

LR on ökonoomseim maastur?

Postitus Postitas krss »

Tere! Olen juba mitu kuud ilma oma ökonoomsest maanteeautost ja otsin uut. Ühtlasi otsin ka odavat maasturit. Autokataloogidest kulunumbreid vaadates tekkis küsimus, kas oleks võimalik ühendada need kaks? Näiteks 1996a autokataloogi andmeil on LR Disco üldse üldse kõige ökonoomsem maastur! Andmed:

LR Disco TDI 83kW automaatkastiga maanteel 6,3 l sajale
LR Disco TDI 83kW manuaalkastiga maanteel 6,8 l sajale
LR Classic TDI 83kW manuaalkastiga maanteel 7,5 l sajale

Kui rääkida maantee- mitte keskmisest kulust, on need numbrid reaalsed 90km/h kiiruse juures? Või kui kaugel need on reaalsusest? :roll: Samas autokataloogis on igasuguste Patrolite-Pajerode kulud antud igatahes täiesti reaalsed. Paraku mul kogemused just Patrolite-Pajerodega, mitte LR-ga. Kuna mu pikaaegne hobi on olnud diiselmootorite ökotuuning, siis kui need numbrid on reaalsed, siis suudaks ehk veelgi väiksemaid numbreid sealt välja võluda (nt 3.3TD pika Patroli kulu sain ~10-12-lt liitrilt 7-8 peale, rekordpaagitäied isegi alla 7). Ehk siis tagamõte olekski hakata kasutama näiteks Discot maanteesõiduautona (sõidukogemused olemas), kui selle reaalse kulu saaks tõesti alla 7 sajale. Disco poole vaatan ka selle pärast, et japsimaasturitesse ei mahu ma hästi ära (komandeeringud pidevalt ca 400km kiiresti ja ühe jutiga toolilt tõusmata), peab olema vähemalt 4 uksega, suht vastupidav ja lolli/töökindel, soovitavalt kõrge ja nelivedu läheb aegajalt ka reaalselt vaja. Offroadimist ei oska vääriliselt hinnata (linnamaasturisafaritel ikka osalenud), kuid soisest metsast pean oma küttepuud kuidagi välja vedama, suvel sõidan ringi sageli paaditreiler konksu otsas (slipilt ülestõmbamiseks on Legacyl küll pidamist, aga sel viisil olen mitmetel Quattrotel sidureid tapnud, st oleks aeglustit vaja) ning igaaastaste tuiskudega kipub maal elades igasugune neliveoline sõiduauto liiga madalaks jääma. Siit ka variandid, mille vahel on raske otsustada:

1) ostan suure/öko maanteeauto (kuni 50K) + odava (ca 10-15K) maasturi peamiselt maatöödeks
2) ostan ainult ökonoomse maasturi (30K+?), millega sõidan igal pool
3) ülejärgmisel suvel plaanis oma buss välja vahetada ja ostaks asemele mingi 4x4 bussi (Hiace vms), aga see pole enam LR foorumi teema

Põllul sellest rääkides ei naerdudki mind kohe välja ja soovitati viimase otsa esimese generatsiooni Discosid (millest ei maksa 30K+ summa eest vist unistadagi). Kas need kütusekulud on reaalsed? Kas sellel plaanil on veel teisi nõrkasid kohtasid? Küsin neid küsimusi just selle pärast LR foorumis, et siin tundub olevat inimestel ka enesekriitikat ja ei kiideta kõigile lambist oma autot, nagu see pea igal pool kombeks on. Ja usun, et olete ausad, kuna te ju ei tahaks enda hulka LR omanikku, kes oma autoga rahul ei oleks ja sel juhul soovitaksite pigem mõnda UAZi või Fronterat :lol:
Tänud kes aidata oskab!
Kasutaja avatar
landy
Site Admin
Site Admin
Postitusi: 10304
Liitunud: R Juul 01, 2005 17:31
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas landy »

Ma jahutaks veidi seda optimismi. Mina mäletan tehase manualidest küll jupi maad suuremaid numbreid.
Linn/maante on reeglina sellistel masinatel ~10L/100km, tõsi maanteel olen ka 8L/100km kohta kuulnud.

Arvesta sellega, et kõik need "labori tulemusd" on saadud sileda asfaldirehvaiga, kui auto alla veidi mustrit eviv rehv panna, siis kasvab kõtuse kulu hoobilt 0,5-0,9L (sõltuvalt rehvist jamustrist). Automaatkast lisab juude ka ca 1L/100km.

Tegu on muus osas pikaealise ja suht mõõdukate kuludega peetva autoga (jupid osavad).

Mis puudutav soovitust osta I põlvkonna 2 generatsiooni masin, siis ühineb siinsest rahvast ilsmlet enamus kahel käel sellega. 1994 sügis - 1998 toodetud Discod on ilmslet ühed õnnestunuimad, mugavaimad ja vastupidvaimad "normaalse inimese" autod., mida LR on tootnud.

Salong on juba kaasaegse väljanägemisega, samas mootor (300Tdi), veermik, kast ja raam on "vanad head" robustsed ning eletroonikat pea-aegu pole.

Mis öko tuuningut ja öko sõitu puudutaba, siis VÄGA heas korras mootori (turbo, sillelase, pihustid , jne), siledate rehvide, ideaalkorras pidurite ja sildadega masinaga "penskarit" sõites võid manuaalkastiga ja tuulevaikse ilmaga ilmselt tõesti ka 7-8L/100kmkohta kätte saada.
Pead arvetsnma, et Land Rover-id on pideva nelikveoga, mis lisab veidi kütusekulu.
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
-----------------------------------
SERIES II A 109"( '70 )-"Tindiplekk" / LR90 ( '88 )- "Inetu Pardipoeg" + palju unistusi
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
Discovery
ELRK liige
ELRK liige
Postitusi: 374
Liitunud: T Sept 16, 2008 11:01
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Discovery »

Minul on 1996.a. diisel Disco I, uuem, st ajuga mootor (90 kw-ehk siis vana hea 300Tdi, mis ka 83kw autodel peal, aga aju on vahele pandud ja mõned kw juurde saadud) ja alla 10l/100km kohta ikka välja ei tule, heade asjaolude kokkulangemisel maanteel ehk ka 9l/100km kohta.
Disco I ES, 300Tdi
krss
Rääkige mulle LR-ist!
Postitusi: 5
Liitunud: R Veebr 19, 2010 03:46
Asukoht: Harjumaa

Postitus Postitas krss »

Tänud vastajatele! Mind ajas hämmingusse eelkõige see, et SAMA ALLIKAS annab LR kulud paar liitrit väiksematena kui teistel samasugustel maasturitel. Samas autod ja mootorid ongi erinevad, sõiduautodest VAGi otsepritsediislitele polnud väga kaua aega vastast just kütusekulu poolest ja samad kataloogid andsid ka nende kulu paar liitrit väiksematena konkurentidega võrreldes (täiesti põhjendatult).

Tekkis veel mõte, et kuna kataloog annab LRidel automaatkastiga maanteekuluks väiksema kulu kui manuaaliga, äkki on nad kasutanud sama nippi nagu paljud sõiduautode tootjad KESKMISE kulu madalana näitamiseks, et automaadi viimase (maantee) käigu ülekanne on pikem kui manuaalkasti puhul, linnas automaat jällegi janusem, kokku keskmine tuleb aga võrreldav manuaaliga? Oskab keegi kommenteerida aut/manuaal ülekandeid? Mulle sobiks maanteel pikem ülekanne suurepäraselt... muidugi ei välista, et tegemist trükivigadega :) . Tegelikult ei ole trükiviga, neid väiksemaid numbreid näitavad ka soomekeelsed kataloogid.

Mind hoiatati ka keskdifri probleemide eest. "Põllumehed" pakkusid ühe difri remondieelseks läbisõiduks manuaalkasti puhul ainult 100+ kilomeetrit. See on tõenäoliselt mingi statistiline keskmine, mis sisaldab endas ka maastikuauto sihipäraste kasutajate "saavutusi". Usun, et maanteel võiks see keskdiffer kesta siiski kauem... või eksin? Kuna mul mõnel aastal kogunenud läbisõitu ka üle 100tkm (reeglina ikka natuke vähem, aga 100 ligi kisub alati), siis iga aasta tõesti difrit vahetada ei tahaks...

Isegi kui see maanteesõidu maasturi idee maha laidetakse, siis teiste diiselmaasturite kulunumbrid jäävad nagunii liiga kõrgeks (aastane kütus maksaks nagunii rohkem kui auto ise), kuid huvi 10+ tkr hinnaklassi LR-de vastu on endiselt olemas, nendega linnas käima ei hakkaks, läbisõit aastas jääks max mõne tuhande km kanti ja nõudmised seisukorrale kah madalamad.
Kasutaja avatar
landy
Site Admin
Site Admin
Postitusi: 10304
Liitunud: R Juul 01, 2005 17:31
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas landy »

Võtsin kapist ametliku tehase manuali ja tulemused on:
300Tdi non-catalyst models (l/100km)
Simulated urban cycle - 8,6(man) 9,3 (aut)
constamt speed 90km/h - 6,6 (man) 6,4 (aut)
constant speed 120km/h - 10,0(man) 9,4 (aut)


300Tdi catalyst models (l/100km)
Simulated urban cycle - 8,7(man) 10,1 (aut)
constamt speed 90km/h - 6,8 (man) 6,3 (aut)
constant speed 120km/h - 10,2(man) 9,7 (aut)

Need on arvutulikud kulud labori testide alusel.
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
-----------------------------------
SERIES II A 109"( '70 )-"Tindiplekk" / LR90 ( '88 )- "Inetu Pardipoeg" + palju unistusi
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
Kasutaja avatar
landy
Site Admin
Site Admin
Postitusi: 10304
Liitunud: R Juul 01, 2005 17:31
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas landy »

krss kirjutas: Mind hoiatati ka keskdifri probleemide eest. "Põllumehed" pakkusid ühe difri remondieelseks läbisõiduks manuaalkasti puhul ainult 100+ kilomeetrit. See on tõenäoliselt mingi statistiline keskmine, mis sisaldab endas ka maastikuauto sihipäraste kasutajate "saavutusi". Usun, et maanteel võiks see keskdiffer kesta siiski kauem... või eksin? Kuna mul mõnel aastal kogunenud läbisõitu ka üle 100tkm (reeglina ikka natuke vähem, aga 100 ligi kisub alati), siis iga aasta tõesti difrit vahetada ei tahaks...
Sellest probleemist kuulen oma 14 aasta pikkuse LR staazi juures küll esimest korda :shock:
Veiko, oskad sa seda kuidagi kommenteerida?
Minu masinal jookeb juba 300t km ja seni pole küll mingeid jamzsid olnud. Isegi maha ja lahti kiskumise käigus polnud midagi märgata.
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
-----------------------------------
SERIES II A 109"( '70 )-"Tindiplekk" / LR90 ( '88 )- "Inetu Pardipoeg" + palju unistusi
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
krss
Rääkige mulle LR-ist!
Postitusi: 5
Liitunud: R Veebr 19, 2010 03:46
Asukoht: Harjumaa

Postitus Postitas krss »

Loodetavasti ei tekitanud ma nüüd paanikat millestki valesti arusaamise tõttu...
Kalamees
Hurraa, pooltuhat postitust!
Hurraa, pooltuhat postitust!
Postitusi: 520
Liitunud: T Mär 13, 2007 19:43
Asukoht: Rakvere (tihti Lõuna Eestis)

Differ

Postitus Postitas Kalamees »

Vast valest aru saanud, Mõeldut vast simmeri vahetust. Tagumist simmerit küll vahetatud 350 tkm peale kord.
totu
Kohe panen 33" rehvid!
Postitusi: 256
Liitunud: L Veebr 10, 2007 18:36
Asukoht: Harjumaa

Postitus Postitas totu »

Landy antud kulud tunduvad reaalsed. Ise saan tavasõitudega, talvel 10 ja pika otsaga, suvel 8,5 (300TDI, manuaal, muudel aegadel ei ole kulu arvestatava läbisõidu peale mõõtnud). Tavaliselt liigun 100-110 (spido järgi, tegelik veidi väiksem). Keskdifri mured tulevad erinevatest rehvidest ees ja taga. Kindlasti on tegemist ühe ökoma tõsimaasturiga, eriti arvstades 2 tonnist tühimassi, pidevat nelivedu ja telliskivi aerodünaamikat.
Raud on tore.
Kasutaja avatar
tai
pekki ei söö
pekki ei söö
Postitusi: 459
Liitunud: T Apr 11, 2006 22:19
Asukoht: Pärnu /Tallinn

Postitus Postitas tai »

usu mind samuraiga saad ökomad tulemused aga siis pead esiistme välja viskama :lol:
milleks 4x4 kui on olemas KRAZ 6322
krss
Rääkige mulle LR-ist!
Postitusi: 5
Liitunud: R Veebr 19, 2010 03:46
Asukoht: Harjumaa

Postitus Postitas krss »

Kõigepealt suured tänud abi eest, praeguseks on probleemid leidnud ka lahenduse. Kuna praegu muudetakse Soomes kaubikute (just diislite) maksustamist, paisati kevadel müüki väga suur hulk huvitavat tehnikat ning pakkumine ületas nõudmist kõvasti. Kasutasin olukorda ära ning tõin omale ühe kõrgendatud kerega (kõrgus 2.5m!) pikakerelise 4x4 Hiace ja seejärel müüsin maha teise japsibussi, mis mind juba 7a oli ustavalt teeninud. Nii saingi omale "maasturi", mis täidab ühtlasi ka kaubiku funktsiooni ja on selle kõige juures ka ökonoomne... see 7-sajale on saavutatav vaid siis, kui üle 70 ei sõida, samas 90-ga läheb juba kulu üle 10 ja 120-130 vahel sõites kusagile 15 liitri kanti :D . Samas pole seda kuu aja jooksul isegi käivitama jõudnud, et imedepõllul üks alustatud pisiremont lõpule viia, nii vähe sõites pole kütusekulu muidugi probleemiks... Maanteesõiduautoks tõin omale paar nädalat tagasi Rootsist ühe telliskivi kujulise diisel-Volvo. LR jäi seekord ära ja hetkevalikutega olen ülirahul, LR V8 tehnikaloovutajana projektiks ootab endiselt lahendust.

PS: inseneerilt üleküsides olevat ma asjast täiesti õigesti aru saanud, lihtsalt rõhk on auto sihipärasel kasutamisel, mida enamik teeb oma maasturiga vaid murdosa läbitud kilometraazhi jooksul.
007
Mu elus pole muid autosid!
Postitusi: 860
Liitunud: E Veebr 26, 2007 10:57
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas 007 »

Tehtud!!

Disco II automaat, linnas 13-14 (raske jalg), maanteel 10 (proovitud saksamaal bahnil keskmine).
RR Sport TDV6 linn 13, mnt. 9-10. Bahnil 150-180 ca 13-14.
Disco 3 TDV6 samad näitajad mis Spordil.

Kuigi omal pole I olnud väidan, et see 5 ja 6 ja 7 l sajale on ulme. Varbaotsaga vajutades ja kogu aeg oma kütusekulu jälgides on paras see autoomanik surma järele saata. 8)
"Life is like a box of Land Rovers. You never know what you're gonna get."
"Sport" massidesse !!! (lukud defauldis :P)
Krutitsa Disci - Krutitsa Disci... (Disco II)
Discovery 3 HSE
Discovery I
RR TDV8 3,6
Tubiniit
Kohe panen 33" rehvid!
Postitusi: 238
Liitunud: R Jaan 08, 2010 17:55
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Tubiniit »

Discovery I 300Tdi 83kW manuaalkast aastast 1998.
Marsruut: Männiku Neste tankla-Nõmme-Lasnamäe Betooni tn-RoosnaAlliku Maasturid-Männiku Ärikeskus-Nõmme-Kadrina alevik-Nõmme-Kadrina-Rakvere-Varangu Haljalas-natuke põllul-Rakvere-Kolu Türi vallas-natuke põllul-Nõmme-Männiku Neste tankla. Spidomeetri näit 659, diisli kulu 52 liitrit - seega 7,9l /100km
Rehvid all- esimene kolmandik poolkulunud Discoverer Cooper 235/70/16, ülejäänud kaks kolmandikku uhiuued Insa Turbo Dakar 235/70/16. Sõidetud sai lubatud piirkiirustega-st. kui 110 oli lubatud, siis selle kiirusega sai sõidetud.

Teema õige koht oleks Jututuba
LR Discovery I 83kW manuaal
Rein
Land Rover-mu ainus armastus!
Postitusi: 1150
Liitunud: K Juul 16, 2008 19:49
Asukoht: Lõuna
Kontakt:

Postitus Postitas Rein »

Sain enda omal keskmiseks ka 8 sajale. All olid siis pitsalõikurid, ehk originaal mõõtu kitsad Michelini rehvid. Peale muda protikate, ka laiemad, installeerimist on keskmine kerkinud 10-12 vahele.
http://reinufoto.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;, http://pilt.delfi.ee/user/Reinz/" onclick="window.open(this.href);return false;
RR III 2002
EX Disco 1
Tubiniit
Kohe panen 33" rehvid!
Postitusi: 238
Liitunud: R Jaan 08, 2010 17:55
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Tubiniit »

Pühapäeval 06.veebruaril vähese liiklusega oludes kulus teekonna Tallinn - Viljandi - Kõpu - Rannu Võrtsjärve ääres - Tallinn kokku 503km kütusekuluks 43 liitrit - 8,6l/100km
Koormaks 5 inimest. Imavere-Viljandi-Kõpu lõik oli jäine. All on naeltega pitsalõikurid 205R16, jahutusradiaatoril on papp ees, intercooler vaba. Ilma papita oli kulu pidevalt üle 10l/100km.
LR Discovery I 83kW manuaal
Vasta