Tervitus ning hääd JAANIPÄEVA!

Ei oska sobivat valida? Küsi julgelt, meie aitame!

Moderaator: landy

metsaerak
Ma armastan offroad-i!
Postitusi: 12
Liitunud: R Juun 22, 2012 23:14
Asukoht: Stockholm, Rootsi

Tervitus ning hääd JAANIPÄEVA!

Postitus Postitas metsaerak »

Tere kõikidele Landroveristidele :)

Olen siin uus ja võhik. Ma ei oma siinsesse foorumisse sobituvat marki sõidukit ent juba pikemat aega meeldib väga Defender 110.

Kuna olen hetkel praktilise pereauto (mis peaks ka lahe ning isikupärane olema) otsinguil siis on sihikule jäänud Defender oma ruumikuse, vastupidavuse ning mõistliku kütusetarbimisega. Vähemalt on jäänud selline mulje, et nendele parameetritele peaks Defender vastama.

Esitaksingi siinsetele asjatundlikele inimestele küsimuse, et kas Defender sobiks aastaringseks igapäevaseks kasutuseks pereautona? Pean silmas eelmise aastatuhande lõpu/käesoleva aastatuhande algusaastete mudeleid.

Mõned küsimused:

Kas selle auto salong läheb talvel soojaks?
Vastupidavus?
Ülalpidamiskulud?
Sobivus/otstarbekus aastaringse pereautona kasutuseks?
Sobivus linnaliiklusse?
Võimekus sagedaseks treileri sikutamiseks?

Tänan, kes viitsivad vastata.

Terv. metsaerak
Veoteenus kaubikuga Rootsi-Eesti vahel
kaubikuveod@gmail.com
+46735152809
Kasutaja avatar
landy
Site Admin
Site Admin
Postitusi: 10304
Liitunud: R Juul 01, 2005 17:31
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Tervitus ning hääd JAANIPÄEVA!

Postitus Postitas landy »

metsaerak kirjutas:
Olen siin uus ja võhik. Ma ei oma siinsesse foorumisse sobituvat marki sõidukit ent juba pikemat aega meeldib väga Defender 110.

Esitaksingi siinsetele asjatundlikele inimestele küsimuse, et kas Defender sobiks aastaringseks igapäevaseks kasutuseks pereautona? Pean silmas eelmise aastatuhande lõpu/käesoleva aastatuhande algusaastete mudeleid.

Mõned küsimused:

Kas selle auto salong läheb talvel soojaks?
Vastupidavus?
Ülalpidamiskulud?
Sobivus/otstarbekus aastaringse pereautona kasutuseks?
Sobivus linnaliiklusse?
Võimekus sagedaseks treileri sikutamiseks?
Ausad vastused:
1)300 tdi ja Td5 ei lähe ilma lisakütteta soojaks (aitavad Webasto Ebersprecher, jne)
2)Vastupidavus keskpärane, kuid lihtne ja odav remontida. Tüüpvead teda ja kaardistatud. Osasid saab ennetada, osadega tuleb leppida.
3)Kehvade teedega ja metsa-külavahel liiklemiseks hea, kui kahes viimases istmereas väga pikki inimesi pikkadel distantsidel ei veeta.
4)Sõltub sadomasohitlike kalduvuste ulatusest. Paljud sõidvad ja on rahul. Tõe kriteerium on praktika (proovisõit).
5)Võimekus hea, võtab 3500kg sappa nagu nalja ja emamaal on lausa 4000 kg lubatud olnud. Td5 mootoriga münusm vedada, kui 300Tdi-ga, eriti manteel.

Kui need ei sobi, siis on ka mitteausad vastused võimalik saada ;-)
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
-----------------------------------
SERIES II A 109"( '70 )-"Tindiplekk" / LR90 ( '88 )- "Inetu Pardipoeg" + palju unistusi
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
metsaerak
Ma armastan offroad-i!
Postitusi: 12
Liitunud: R Juun 22, 2012 23:14
Asukoht: Stockholm, Rootsi

Postitus Postitas metsaerak »

Tänud.

Ausad vastused sobivad väga hästi :)
Olen siin Rootsis piilunud vahel müügikuulutusi ning päris mitmetel müüdavatel isenditel on lisasoojendus juba peal, paha ei teeks ka kont tegelikult. Hea, et on soodne pidada (osade hinnad+kütusetarve).
Naine käis peale, et ostaks alates 2003' RR Vogue ent minule meeldivad rohkem robustsemad maasturid, pealegi hirmutab Vogue juures see õhkpatjade värk ning suht väike cargo-ruum. Defender'i võimekus treileri sikutamisel on ka igati tervitatav nähe.

Suur auto ei hirmuta, varasemalt on olnud Chevy K1500 kastikas, millega meeldis väga sõita, olenemata suurest keeramisraadiusest ning jäigast vedrustusest.

Seega jääb vaid üle leida võimalus proovisõiduks ning sobivusel meelepärane isend enda olemasoleva(te) auto(de) vastu vahetada :lol:
Mida peaks eriti silmas pidama/kontrollima kasut. Defenderit vaatama/ostma minnes?

Tänud jälle ette, kes viitsib vastata.
Terv. metsaerak
Veoteenus kaubikuga Rootsi-Eesti vahel
kaubikuveod@gmail.com
+46735152809
Kasutaja avatar
tyyp07
Off-Road entusiast
Off-Road entusiast
Postitusi: 484
Liitunud: L Mär 05, 2011 01:40
Asukoht: Vääna
Kontakt:

Postitus Postitas tyyp07 »

Ka minu omal on kont. peal aga ei kasuta seda. Oluliselt mõnusam ja tervistsäästvam on kasutada neid toredaid luuke kapoti peal 8)
Pööramisraadius on küll nagu bussil... :wink:
Defender 110, 2000a
Suzuki Samurai 413, 1990.
http://www.rgb.ee
Kert
53449661
Kasutaja avatar
landy
Site Admin
Site Admin
Postitusi: 10304
Liitunud: R Juul 01, 2005 17:31
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas landy »

Defenderil on ja reeglina väga võimas kont. Kui maal külmkapp katki,siis pistad õlled-värgid autosse, mootor käima, kont põhja ja pärast hea härmas asju pärast välja tõsta. Samas mõnusaks regullida paljude meelest keerukas. Võimas peabki olema,kuna auto ju ei sooja ega külma ei pea.
Kirjutan õhtul defeka tüüpvigadest pikemalt või veel lihtsam, helista mulle peale 21:00 ja räägin otse ning saad juurde küsida.
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
-----------------------------------
SERIES II A 109"( '70 )-"Tindiplekk" / LR90 ( '88 )- "Inetu Pardipoeg" + palju unistusi
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
Kasutaja avatar
tyybel
MT-rehvid ja muda!
Postitusi: 187
Liitunud: N Mär 27, 2008 12:18
Asukoht: Tallinn Pirita/mõnikord ka Viljandi

Postitus Postitas tyybel »

Ma saan aru, et Defekaga sõidukogemus tegelikult puudub? Defekas on eluviis, mitte pereauto.
Kui teine valik on:
metsaerak kirjutas:alates 2003' RR Vogue
ja varasem kogemus on ameeriklasega, siis Defekas võib olla üllatus.
Nr 1 MINU auto on igal juhul Defender aga pereautona asjalikuks linnas liiklemiseks ja äiale külla veeremiseks on siiani muud masinad mugavamad olnud.
Aga mine proovi ära, nii linnas kui kusagil mülkas. Võta igaks juhuks naised-lapsed-koerad-jalgratas ka kaasa. Kaks võimalust - kas ei sobi üldse või siis meeldib nii hullupööra, et minetad igasuguse ratsionaalse mõtlemise :lol:
"olematu auto" +372 5074010
Pilt
LR90
ELRK liige
ELRK liige
Postitusi: 575
Liitunud: L Juul 02, 2005 10:52

Postitus Postitas LR90 »

tyybel kirjutas:Ma saan aru, et Defekaga sõidukogemus tegelikult puudub? Defekas on eluviis, mitte pereauto.
Kui teine valik on:
metsaerak kirjutas:alates 2003' RR Vogue
ja varasem kogemus on ameeriklasega, siis Defekas võib olla üllatus.
Nr 1 MINU auto on igal juhul Defender aga pereautona asjalikuks linnas liiklemiseks ja äiale külla veeremiseks on siiani muud masinad mugavamad olnud.
Aga mine proovi ära, nii linnas kui kusagil mülkas. Võta igaks juhuks naised-lapsed-koerad-jalgratas ka kaasa. Kaks võimalust - kas ei sobi üldse või siis meeldib nii hullupööra, et minetad igasuguse ratsionaalse mõtlemise :lol:
Ja kes ta siis sealt mülkast välja lükkab? :lol:
Kasutaja avatar
tyybel
MT-rehvid ja muda!
Postitusi: 187
Liitunud: N Mär 27, 2008 12:18
Asukoht: Tallinn Pirita/mõnikord ka Viljandi

Postitus Postitas tyybel »

LR90 kirjutas:Ja kes ta siis sealt mülkast välja lükkab? :lol:
Mülkast, nagu elu näidanud, tuleb Defekas - vastupidiselt paljudele ameerikalastele - ise välja.
"olematu auto" +372 5074010
Pilt
metsaerak
Ma armastan offroad-i!
Postitusi: 12
Liitunud: R Juun 22, 2012 23:14
Asukoht: Stockholm, Rootsi

Postitus Postitas metsaerak »

Õhtust ja tänud kõikidele vastajatele.

Tore näha, et teema on leidnud vastukaja siin ja mailitsi :)

Defenderiga sõidukogemus puudub jah seni.
Auto juures mugavust esikohale ei ole kunagi seadnud- palju on saanud sõita kaubikutega (ka ainsa autona peres), olen omanud erinevaid VAZ'e, ka NIVA't, aastakese on saanud sõita 95' Grand Cherokee'ga.
Elustiilimasinad on ka minu 2 hiljutist varasemat autot olnud- ennist juba mainitud Chevy kastikas ning ka praegune hoopis teistsugune auto ei ole kumbki sõidumugavuse poolest eriti hiilanud :) Ometi pakuvad just erilised autod enim emotsiooni nendega sõites.

Päris ainsaks autoks peres oleks Defender vblla jah veidi hullumeelne (heas mõttes muidugi) valik ent õnneks leidub veel autosid peres- ehk saab veidi kohaneda vastavalt hetkevajadusele :D
Paraku on praeguseks kätte jõudnud olukord, kus meil on naisega kahepeale neli(!) "poolikut" autot, lisaks veel kaubik. Perre on sündimas kohe-kohe beebi, mis omakorda tähendab, et tuleb hakata vedama lapse vankreid, turvahälle jne. asju, mis vajavad autos ruumi. Ühe tulevikuideega seoses võib tekkida vajadus sagedasti vedada rasket treilerit. Seega on tekkinud vajadus ruumika, aastaringselt kasutatava, loodetava tehnikaga, vastupidava, mõistliku kütusekuluga diisel-auto järele, mis näeks pealegi veel lahe ja stiilne välja ka ;) ahjaa...käin looduses pildistamas ka jne. Kõiki neid paljusid nõudmisi kokkuvõttes jäid küttekulu arvestades sõelale vaid G-mersu ja Defender. Kuna G-mersud on sigakallid siis jääks üle Defender :)
Enne aga kui reaalselt midagi osta saaks, tuleks vabaneda min. kahest autost (2001' Chrysler PT Cruiser ja 99' Pontiac Firebird Trans Am WS6). Tekkis mõte vabaneda nendest Defenderi vastu (juhul muidugi kui võimalik tulevane proovisõit ei valmista pettumust :D)

Ehk siis kui pärast proovisõitu (kui keegi võimaldab :D) ikka veel Defender meeldib siis kas müün oma autod ja ostan Defenderi hinnaga kuni 15K € või vahetan autod ja (vajadusel) maksan juurde sobiva Defender'i vastu.

Seega auto ost väga päevakorraline veel ei ole kui just keegi vahetada kohe ei taha minu mainitud masinate vastu- lihtsalt uurin maad/kobestan pinnast :)

Tänud kaasamõtlejatele.
Terv. metsaerak
Veoteenus kaubikuga Rootsi-Eesti vahel
kaubikuveod@gmail.com
+46735152809
Kasutaja avatar
tyybel
MT-rehvid ja muda!
Postitusi: 187
Liitunud: N Mär 27, 2008 12:18
Asukoht: Tallinn Pirita/mõnikord ka Viljandi

Postitus Postitas tyybel »

Sellise jutu peale - Defender it is!
Kui sa just 2 meetrit pikk ja 150-kilone isend ei ole, mahutad oma nõudmised elustiilile, treilerivedamisele, perekonna pakkimisele, looduses käimisele, küttekulule ja muule sellisele Defekasse ilusti ära. Nõrk koht on vbl vastupidavus. Aga nagu põllul (ei mäleta täpselt, kelle suust) kuulsin: "Defekas võib hakata ruttu lonkama aga ta lonkab kuradima kaua" st toob ikka tagasi. No vbl on natuke traati, naela ja haamrit vaja ;)

Landy, kes sa tunned kõiki LR omanikke, näed ju, et inimene ise tahab - juhata kodanik mõne normaalses korras 110 juurde. Neid, kes viimasel ajal käte värinal 110-ne ostnud on ju päris mitmeid.
"olematu auto" +372 5074010
Pilt
Kasutaja avatar
landy
Site Admin
Site Admin
Postitusi: 10304
Liitunud: R Juul 01, 2005 17:31
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas landy »

Esmalt, ole hoitataud, landroverism on raske ja ravimatu haigus millele veel ravi pole leitud. Mõned on ajutiselt tervenud või sümpomeid teiste autohaigustega varjanud, kuid siis on haigusnähud taas välja löönud.

Olles pidanud ka Nivat,
www.landy.ee/niva
siis selle sõidumgavausi ei saa Defenderiga võelda. Niva ju puhas soe, pehme ning ruumikas luks masin. ;-)
Defender ja tema eellased Series II, II A ja III on lates 1961. aasast üsna vähe oma mugavuses osas muutunud.
Suur hulk detaile on sellset ajast saadik ristkasutatavad ja muutumata.
Võrdele kasvõi minu kahte autot: www.landrover.pri.ee

Vaid Series I on suhtelislet erinev järiltulijatest.

Defender on sisuliselt kõige odavam saada olev ajamasin. ;-) Ainus legaalne tripp aastasse 1948!
Samas, temarobustsuses ja lihtuses ning universaalsuses peitubki tema võlu ja edu. Klassikaline Land Rover on suure inimese Lego, mida on sama lihte koost võtta ja kokku panna nagu laste mänguklotse.
Näiteks, kuidas teha endale nullist 10 päevaga Land Rover : http://www.landroverclub.ee/foorum/viewtopic.php?t=4470

Üks oluline aspekt veel. ta on ainus auto, milell puudub kerekarkass, kui selline. Seal on lihtsalt ühekordsed alumiiniumlehed omavahel kokku needitud ja polditud ning kinnitatud ilma patjadeta raami ja "tulemüüri külge".

Defenderi näol on tegu ühe napka inglise autoga, mis lihtsalt teeb tuju heaks. Selle autoga saad enale tõelise "love and hate relationship"-i, sest sest ta vihstab sind alathti oma jamdega, kuid naljalt teelee ja metsa ei jäta ning on just seetõttu armas.

Kui mõistus remontides otsa lõppeb, siis on selle vastu on ära proovitud retsept,midakõigileolen soovitanud - tee piimga! Joo tass teed piimga,isegi siis kui see sulle ei maitse ning asjda lokuvad paika ja sanäed asju ingalse vaatevinnklist ning probleemid lahenevad..
Viimati muutis landy, T Juun 26, 2012 07:39, muudetud 1 kord kokku.
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
-----------------------------------
SERIES II A 109"( '70 )-"Tindiplekk" / LR90 ( '88 )- "Inetu Pardipoeg" + palju unistusi
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
Kasutaja avatar
tyyp07
Off-Road entusiast
Off-Road entusiast
Postitusi: 484
Liitunud: L Mär 05, 2011 01:40
Asukoht: Vääna
Kontakt:

Postitus Postitas tyyp07 »

Ma nüüd väga ei kujuta ette vastsündinu sõidutamist defekas. No aga eks saan ise kah seda sügisel teada :wink: 7a lapsele muidugi meeldib väga issiga koos metsas autoga müttamas käia aga aga imik...vot ei oska kommenteerida.
Linnasõiduga muidugi asi suht lihtne..hoitakse ilusti pikivahet ja lastakse ka vahele kui suuna sisse torkad :lol:
Defender 110, 2000a
Suzuki Samurai 413, 1990.
http://www.rgb.ee
Kert
53449661
metsaerak
Ma armastan offroad-i!
Postitusi: 12
Liitunud: R Juun 22, 2012 23:14
Asukoht: Stockholm, Rootsi

Postitus Postitas metsaerak »

:D ok, lõhnab selle järele tõesti, et enne ei tasu nn. kõvatada (vabandust väljendi pärast) kui reaalis olen ise saanud mõne Defender'i sangas päevakese olla ja siis otsustada. Olles 5 aastat sõitnud igapäevaselt lehtvedrudega lühikese Chevy K1500'ga, kunagi varem NIVA'ga ning mitmete kaubikutega, ei suutnud tõesti arvata, et nt. 2000+ a Defender võiks olla ebamugavam sõiduriist, aga siinseid jutte lugedes... püsib siiski huvi proovida :D

Kunagisel tööandjal siin Rootsis oli tutikas (see võis olla veel eelmise aastatuhande lõpus) Defender ja tema kiitis küll väga seda sõidukit :)
L-Virumaal ka üks tüüp sai kunagi odavalt Roostsis lühikese Defenderi väga odavalt (mingi sõjaväe masin oli)- siis tema kommentaar oli, et ei ole viga, aga rool pidi imelikult ukse lähedal olema, et see vajavat harjumist. Rohkem kokkupuuteid seni tõesti ei ole.
Veoteenus kaubikuga Rootsi-Eesti vahel
kaubikuveod@gmail.com
+46735152809
Kasutaja avatar
tyyp07
Off-Road entusiast
Off-Road entusiast
Postitusi: 484
Liitunud: L Mär 05, 2011 01:40
Asukoht: Vääna
Kontakt:

Postitus Postitas tyyp07 »

See, et rool nii vastu ust on isegi päris hea, eriti veel suvel, palav, lased akna lõpuni alla ja toetad küünarnuki uksele 8)
Harjumise asi aga mina harjusin ikka väga kiirelt.
Tagumised istmed ei ole ka just kõige lapsesõbralikumad kuna puuduvad peatoed. Sai tänu sellele ostetud lapsele uus tool seljatoega.
Aga muidu nagu traktor ikka :lol: Jõudu on, sõita saab ja siiamaani pole hätta jätnud.
Defender 110, 2000a
Suzuki Samurai 413, 1990.
http://www.rgb.ee
Kert
53449661
Kasutaja avatar
landy
Site Admin
Site Admin
Postitusi: 10304
Liitunud: R Juul 01, 2005 17:31
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas landy »

See juhi istekoht ongi sageli peamaine ostu määrav asi. ;-) Tehakse uks lahti, istutakse sise, tõdetakse, et pedaalid on hihkes rooli suhtes ja rooli ning istme vahel just liilat ruumi pole kui mõmisetakse rahulolevlat.. Kui seejärel tuleb lüüa uks kinni ning seepeale kostab tavalselet seest äginat. ;-) Nüüd on kaks varaianti- a) inimene jookesb karjudes ja vanduses minema või b) vaatab uudishimulikult salongis ringi ning proovib endale rooli taga kohta leida. Neid vaatepilte on Imedepõllul kümneid nähtud.

Vastsündinud ja mudilasi on Defkatega palju veetud, sest 9-kohaline Defekas on mitme suurpere lemmikautoks kujunenud. Mis istmetesse puutub,siis keskmise rea istmeid, siis saab soovija piisava raha korral ka post 2004 aasta omade vastu vahetada, mis juba inimsõbrlikumad. Tõsi, siis on keerukam tagumise osa kasutamine magamisruumina.
Nagu ennist kirjutasin, siis defender on nagu lego. Auto tootja on jätnud avatuks võimaluse lõputult enda masinat isikustada ja parandada. Maalmas on sadu firmasid kes toodvada kvaliteetsemaid, paremaid, mugavamaid, egonoomilisemaid jne. osi Defenderi jaoks, et tehase masstoodnagust vastupidvama ja kasutajasõbrlikuma sõiduki saaks vormida.

Defender on agu nõuka aegne korter, mida peale võtmete üleandmist tuli kohe inimväärsemaks ja omanäoliseks muutma hakata. Mõlemad on lihtsad, veidi tahumatud, natuke ebamugavad ja pidevat kõpitsemist vajavad, kuid siiski kasutamisek sobilikud ja ära harjudes mugavadki. Mõlemal jookseb vahel vesi tuppa ja tuul puhub läbi. Mõlema puhul võib võrdluseks tuua ka ukseluku, kus sisenmiseks pole tihti võtit vaja või sobib üks võti kõigile ustele. Ka stereosse pole vaja investeerida, sest väljast kostuva müra tüttu seda nii kui nii ei kuule. Samas pole kuulda ka naise või ämma tänitamist/õpetamist või tagsumisest reast lase kisa. Kui keegi on ennesind sinna mingil segasel põhjusel raadio installinud võib selle südamerahus maha müüa ja CB asemele osta, palju praktilisem.

Mis proovisõitu puudutab, siis pea silmas, et 300Tdi ja Td5 on sõidu dünaamika suhets üsna erinevada. "Kuiva trenni" tegemiseks sisse istumse ja sisemuse uudistamiseks sobib suvaline auto 1983-2007 (siis muutus armatuur ja elu läks veel kitsamaks).
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
-----------------------------------
SERIES II A 109"( '70 )-"Tindiplekk" / LR90 ( '88 )- "Inetu Pardipoeg" + palju unistusi
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
Vasta