Tere Land roveri pere! Küsimused ja tähelepanekud. RR P38

Ei oska sobivat valida? Küsi julgelt, meie aitame!

Moderaator: landy

Vasta
Dream__Walker
Land Rover-mu uus armastus!
Postitusi: 3
Liitunud: N Mai 21, 2015 18:14
Asukoht: Tartu

Tere Land roveri pere! Küsimused ja tähelepanekud. RR P38

Postitus Postitas Dream__Walker »

Tere!

Olles omanud erinevaid "kapriisitar" (loe: remondimehe unistus) autosid jäi silm peale kunagi ammu L322 range roverile - kuna aga selle generatsiooni vead ja kulud ei tõmba väga (ja 4vedu polnud hetkel ka vaja) otsustasin BMW E38 7.se (1999 3.0d) osta. Olles 2a elanud ja "elustanud" 7.est on elu aga teinud muudatusi ja vaja oleks autot millega saaks sõita ka mujal kui sile kruusatee ehk metsateedel. (Samuti ka tirida konksu otsas 6m/1000+kg haagist - jah 100kw jääb lahjaks aga selleks on kap. remont + uus turbo + chippimine - pealegi mul pole kiire kuhugi :D)
Lapates interneti avarusi jäi silm pidama 2. generatsiooni Range Roveri peal - P38a siis.
Olen paar nädalat lugenud lugematul arvul eesti LR klubi foorumi postitusi ja rangerover.net P38 sektsiooni postitusi antud auto kallal nii et hakka uuesti "miks õhkvedrustus ei tööta" küsimusi esitama aga mõned asjad on ähmaseks jäänud ja küsiks targemate käest.

Olles omanud ka tuttava mootoriga BMW E34 105kw TDSa "pommikat" siis huvi pakuks ainult 1999-2001 100kw TDS automaat - heleda naha ja korraliku varustusega RR-id (otherwise whats the point)

1) Kuna mugavus on minu jaoks esmatähtis sest mul on alaselg haige ja ei saa 100km ka sõita ilma räigete seljavaludeta autodes kus istet asendab tekstiiliga maskeeritud pargipink ja vedrustuse ainuke ülesanne
on autos viibijatele loetleda kõik tee konarused hammaste vahel ära küsikski et
kas keegi oskab näiteks võrrelda P38(õhkvedrustusega ofc) mugavust E38 omaga? Äkki keegi on omanud mõlemat autot?

2) Kas elektriline alaselja(lumbar) seadistus istmetel on väga haruldane varustusnimekirjas?

3) Kas P38 kerel sellist asja nagu vihmasensor ka pakuti varustuses?

4) Isetumenevad välispeeglid on väga haruldased? (RR.net väidab et vähestel isenditel 2000+a edasi ainult)

5) Elektriline roolisammas on vähelevinud/tavaline nähtus?

6) Kas webasto lisaküte on diisli isenditel peal standardvarustus või haruldane? (rangerovers.net väidab et on enamusel - ometi müügikuulutustes seda ei ole 90% kirjas???)

7) Kas kõigil RR on tagaistmed allaklapitavad või osadel pole?

8 ) RR.net lugedes annab enamus eelnimetatud asju "ise külge kruvida" mis pole E38 pealt tulles võõras teema ja väidetavalt peaks RR olema juhtmed kõik olemas kui antud lisasid pole
v.a vihmasensor - selle kohta ei leia mingit infot - ei ole olemas ja ei saagi olla? :D

9) 100kw TDS + automaat reaalne kütusekulu oleks mis järgus? 9 maantee / 12 linnas? Või...?

10) Vist totter küsimus aga kui turvaline P38 on? Olgem ausad meie liikluses peab sellega arvestama et isegi kui ise ei tee trikke siis keegi teine ikka suudab.
Olles näinud lähi tutvusringkonnas väga karme avariisid ja oma silme ees "linnamaasturi" punase tulega sisse sõitmist peateel liikunud E38 juhi uksest ja juht kõndis kriimudeta minema huvitaks et kuidas P38
talub külje/eest/tagant matse. Lihtne loogika ütleb et kõrge maastur peaks olema turvaline olgugi või vana lux klass?
Kas küljeturvapadjad olid standardvarustuses mingist aastast ja kas reaalselt turvapadjad kestavadki ainult 10a peale mida vajavad väljavahetamist?

11) Praktilised küsimused - kuna sõidan autoga vähe(km imeväike) siis huvitaks et kuidas P38 veermik meie "korralikele 8) " teedele vastu peab ja kuidas kere roostetaluvus on?

Ja siis kõige olulisem küsimus et kas Tartus keegi oleks nõus näiteks sümboolse nelipaki vmt eest väikest non-offroad proovisõitu pakkuma oma 100kw diisli automaat isendiga eeldusel et auto on "korralik/korras hoitud"
et saada mingit ettekujutust võrdluseks kui reaalselt minna vaatama müügis olevaid isendeid ja oskaks jagada infot mida reaalselt vaadata kui autot ostma minna.
Enda tutvusringkonnas kahjuks (või õnneks :lol: ?) keegi RR ei oma. :D

Samuti kui huvi võib pakkuda siis 1999+ HEA varustustasemega heleda beez/shampusevalge nahktoaga 100kw diisel+automaat P38(1 -must, 2- tumesinine, 3- hõbedane eelistatud välisvärv) vahetuseks mu E38 vastu (1999 Facelift 130kw diisel, helebeez nahk, korralik välimus(oceanblau/tumesinine metallik) ja varustus - viimase 2a jooksul 2500+euri auto taastamiseks kulutatud - kõik tshekid, arved ja remondipäevik tuleb kaasa, enamus tüüpvigu/kuluosi vahetatud aga vajab veel turbotaastamist-toimetab aga lõtkuga, rõhk 0,2bar alla normi(200.-sisu Lätist Neringist +100.- töö autoeksperti töökojas) ja mootoripatjade vahetust(150.- padjad 40 töö) ja nipet näpet kosmeetika)

Tänud kes viitsisid lugeda/süveneda - igasugune konstruktiivne tagasiside on hinnatud - tänud :)
Kasutaja avatar
inseneer
Aitab LR varuosadega!
Postitusi: 816
Liitunud: R Mär 02, 2007 10:11
Asukoht: Tallinn, Harjumaa 53408157

Postitus Postitas inseneer »

Minu tähelepanek on olnud selline, et kõik 99+ aastakäigu P38 on vigase ABSi ajuga.

Võta ikka heaga L322, on kordades parem.
Kasutatud LR varuosadeks kõik põhimudelid 1956-2012, juppide paigaldus.
53408157
www.imedepold.ee
Kasutaja avatar
landy
Site Admin
Site Admin
Postitusi: 10293
Liitunud: R Juul 01, 2005 17:31
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas landy »

Päris pikk ja põhjalik etüüd kokku kirjutatud. Praktika on paraku näidanud, et L322 on hoolimata oma kulukatest tüüpvigadest töökindlam ning vead on paljuski ette aimatavad ja lihtsamalt ravitavad.

Öledakse, et esimene vasikas läheb aiataha ning P38 ongi just selline esimene vasikss, sest varem polnud Roverei kompanii niis suurt kogust elektroonikat ühegi autoga sidunud. P38 on ikkagi pigem Rover, kui BMW, sest BMW-ga ühilduavaid osi on vähe ja needki tihti modifitseritud (viltsamaks).
Pealegi pole BMW diislemootor kungi otseselt selle auto jaoks palneeritud ja on sinna juhuste kokkulangvuse tõttu sattunud. On teine suure kere jaoks nõrguke ja ei paku sõidumõnu. Esialgselt sinna planeeritud Roveri diislemootor ei valminud aga kunagi.

Seevastu L322 on lihtsalt teise kerega BMW X5. Tundub, et Roveri enda poolt on vaid logod ja disain. Inimsele, kes BMW hingeleu põhjalikult tunneb, ei valmista suurt probleemi väga paljude vajalike varuosade hankimine BMW varuosade hulgast. Hinnad seeg mõistlikud. Vaikselt hakkb turule ka juba B-varuosasid tekkima.

Kokkuvõtlikut P38- remondirõõm ja L322 - sõidurõõm.
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
-----------------------------------
SERIES II A 109"( '70 )-"Tindiplekk" / LR90 ( '88 )- "Inetu Pardipoeg" + palju unistusi
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
Dream__Walker
Land Rover-mu uus armastus!
Postitusi: 3
Liitunud: N Mai 21, 2015 18:14
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Dream__Walker »

Ah et ikka korralik Range Rover et osta ja remondi :D Paneb mõtlema. Tänud tagasi side eest.

Sorades rangerover.net foorumis ikka ja jälle kinnitatakse et alla 2005a L322 poole ei tasu vaadata - liiga palju lapse jms vigu ja rahakott ei küündi ka 2005+ poole.
Pigem osta P38 ja investeerida (loe: matta) raha tehnilisse seisukorda.

Peab seedima. :roll:
Kasutaja avatar
martinsl
Kohe panen 33" rehvid!
Postitusi: 284
Liitunud: R Dets 13, 2013 10:17
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas martinsl »

see 2005+ jutt on nii ja naa. Jutt peamiselt nö "kvaliteedi paranemisest" ja räägitakse seal ikkagi bensukatest- mootori ja käigukasti uuendusest(uus tehnika) ja parem salong jne. Diisli puhul tähendab 2006 ja edasi v8ksat.

P38 vedrustuse mugavus pole vanakooli bemmide omaga ligilähedanegi. Täisraam ja suur mass teevad oma töö. Siiski peale patjade, pukside ja amortide vahetust muutus sõit märgatavalt mugavamaks. Eelnevalt oli suht sportvedrustuse tunne.

Nagu ikka siis on diislitega rohkem probleeme ja jamamist. See vana v8 jaksab päris hästi vedada koormata, koormaga. Jupid on kordades soodsamad L322 võrreldes. Remontida on lihtne, vastavalt tööriistade valikule ja oskustele muidugi.
Dream__Walker
Land Rover-mu uus armastus!
Postitusi: 3
Liitunud: N Mai 21, 2015 18:14
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Dream__Walker »

Kuskilt lugesin et "originaal" P38 õhkvedrustus padjad on jh "vale disainiga" et maanteel on liiga pehmed ja maastikul just jäigad - padja oma ehitus tõttu.

Väidetavalt on selle raviks mingit "uut" tüüpi padjad mis on vastupidiselt maanteel jäigad ja maastikul pehmed nagu peab ja annavad ekstra 2.5cm max kõrgust . NN. "arnott" 3. geni padjad vms.

Lähemalt juttu siin:
http://www.rangerovers.net/rrupgrades/s ... tgen3.html

https://www.arnottindustries.com/blog/p ... rings.html

Muidugi hind ka vastav - tagumised 241 USD tükk https://www.arnottindustries.com/part_L ... id953.html

ja esimesed 226 USD tükk: https://www.arnottindustries.com/part_L ... id952.html


Nende hind on ikka päris krõbe... huvitav on aga et 2. generatsiooni omad on tunduvalt odavamad ntx tagumine 133 USD tükk.
http://www.ebay.com/itm/Arnott-Generati ... 20&vxp=mtr


Kui suured need patjade erinevused ikka on võrreldes originaal ja... 1/2/3. generatsioon vms? ja kas nad õigustavad seda raha mis küsitakse? :D
Kasutaja avatar
martinsl
Kohe panen 33" rehvid!
Postitusi: 284
Liitunud: R Dets 13, 2013 10:17
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas martinsl »

Ei ütleks, et mntel on pehmed, kui kiirtee asendis. Nende patjade kohta saad sealt veel lugeda, et ega need suurt paremad pole siiski. Kolmas generatsioon pidi tõesti veidi pehmem olema. Kvaliteet jääb samuti alla Dunlopi omadele. Enne siis järgmine range, mis oluliselt pehmem ja mugavam.
Pole ise küll õhkuga rr classicuga sõita saanud aga seal rrs.net lehel kirjutatakse, et on palju pehmem p38'st.
Teine asi veel see, et vahetasin enda omal ka padjad ära originaalide vastu aga mugavust see juurde ei andnud. See polnud vahetuse põhjus. Amortide ja pukside vahetus tõi tuntava erinevuse paremuse(st mugavuse) suunas.
Kasutaja avatar
landy
Site Admin
Site Admin
Postitusi: 10293
Liitunud: R Juul 01, 2005 17:31
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas landy »

martinsl kirjutas:see 2005+ jutt on nii ja naa. Jutt peamiselt nö "kvaliteedi paranemisest" ja räägitakse seal ikkagi bensukatest- mootori ja käigukasti uuendusest(uus tehnika) ja parem salong jne. Diisli puhul tähendab 2006 ja edasi v8ksat.
L322 aastast 2006 ja edasi on juba Ford (Jaguar), kuni 2006 aasta on BMW.
Kodumaiste LR remondistöökodade kogemused väidvad, et pigem tuleks eelistada kuni 2006 aasta mudeleid (eriti 2004-2006).
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
-----------------------------------
SERIES II A 109"( '70 )-"Tindiplekk" / LR90 ( '88 )- "Inetu Pardipoeg" + palju unistusi
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
Vasta