Land Rover Discovery

Ei oska sobivat valida? Küsi julgelt, meie aitame!

Moderaator: landy

Marcel739
Land Rover-mu uus armastus!
Postitusi: 2
Liitunud: R Mär 11, 2016 11:36

Land Rover Discovery

Postitus Postitas Marcel739 »

Tere.

Olen uurinud ja lugenud siinseid postitusi. Kuid minu lähedast lähenemist pole leidnud siis otsustasin teha uus postitus ja leida lahendusi.

Soovin soetada lähitulevikus tööautot.

Tegelen metsandusega ning paar kuud aastas on tarvis vedada rasket koormat järelkärul (metsataimed). Kas siin kohal eelistada manuaal- või automaatkastiga autot?
Päris jalamees metsa minnes olla ei taha, panustan sellele, et jõuan langile autoga. Kas osta lisavarustusega auto või lasta paigaldada lisavarustus? Millised osad varustuse hulka kuuluksid?

Mis on Disco I/II keskmine kütuse kulu, olgem ausad!? Kuidas on varuosade kättesaadavus ja hinnad? Kas kahe meetrine mees mahub rooli taha ning sõidab
Tallinn-Võru mugavalt?

Milliste nüanssidega peab veel arvestama? Mis valikud üldse veel pakkuda on?

Ette tänades!
Kasutaja avatar
landy
Site Admin
Site Admin
Postitusi: 10293
Liitunud: R Juul 01, 2005 17:31
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas landy »

Tere marcel!

Nii D-I, kui D-II on sitked haagise vedajad ( 3500kg) ja seda ka maastikul.
Küstusekulu sõltub paljuski sellest, milline on rehv all, milline juhi sõidustiil, kauivõrd on auto koormatud.
Seega jääb kütuslekulu 8l/100km ( tühja autoga pärituulega autopidloodiga või man. kastiga asfaldirehviga maanteel) ja 18L/100 (täiskoormaga raskel maastikul) vahele. Metsas tiksudes tasuks hakata pigem tunnikulu arvestama.

Land Roveri manuaalkastid ( R380) ja automaatkastid ( ZF) on üldiselt töökindlad ja maastikuvõimekad. Mõlemal hakkavd aga paraku tasapisi avalduma vanusest ja loomulikust kulumiset tingitud tõved (õnneks prandatavad).

Lisvarustusest tuleks esmalt panustada korralikele rehvidele ja kui palju maastikusõitu, siis ehka ka tõstesarjale ja tehase seadest suurematele rehvidele. Edasi esimese plaststange asemele metsakindel raudstange ning diffritele ja kõhua alla kaitsed ( paagi- ja vardakaitse). Kui oht kinni jääda,siis ninale elektri vints. Kui on näha, et pehmel pinnasle edasi liikumist takistab pigem kehv haarduvus, võib edaspidi ka diferentsiaali lukkudele mõelda.

Ära ei topiks unustada ka asjakohast koolitust, et edukalt terve autoga sihtkohta ja tagsi jõuda.

Helista mulle ette ja tule astu Imedepõllult läbi, saad proovida mõlemas autos istumist/olemist. Lisks kuhjaga nõuandeid ja vastuseid tekkivatele küsimustele.

Kuindlasti tasub enne mõbne auto välja valismist konsulteerida LR spetsialistidega, et mitte langeda tüüpvigadega isendi lõksu.
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
-----------------------------------
SERIES II A 109"( '70 )-"Tindiplekk" / LR90 ( '88 )- "Inetu Pardipoeg" + palju unistusi
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
Kasutaja avatar
Jaajog
Esimesed mudapiisad :-)
Postitusi: 48
Liitunud: R Juun 08, 2012 06:31
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Jaajog »

Pakun, et kõige suurem probleem saab olema kahemeetrise mehe mugav paigutamine juhiistmele. See tuleks kindlasti järele proovida.
Kasutaja avatar
Kult
MT-rehvid ja muda!
Postitusi: 164
Liitunud: R Juul 08, 2011 19:12
Asukoht: Roela, L-Viru. Tagasi Eestis.

Postitus Postitas Kult »

Vastan ka midagi, endal mõned kogemused käru vedamisel ja ka metsas kärutamisel.
Kogemused on disco 1-ga, kindlalt soovitan manuaali haagise vedamiseks, eriti kui veel raskemates tingimustes. Kui vaja kuskil sopa sees edasi tagasi meelitada siis automaat jääb hätta.
Kütusekulu on nii kuidas sõidad ja mis rehv all on, suvel sain paar paagitäit 7.5l/100km ilma haagise veota ja tavaliste rehvidega.
Karvaste mudarehvidega tuleb umbes 10-12l/100km ja rasket(või suure tuuletakistusega) käru vedades tuli umbes 15l/100km, kindlasti oleks tulemused paremad ainult maanteel sõites.
Suuremate rehvidega(305/70/16) annab tunda et ülekanded jäävad liiga kiireks.
Mõistlike lisadena oleks alla kruvida kõige suurem rehv mis mahub ja vints ette, vintsiga ikka palju julgem metsas
Vastupidavus on ka väga hea ja ei kurda midagi, jõudu võiks rohkem olla, aga saab hakkama.
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Kasutaja avatar
landy
Site Admin
Site Admin
Postitusi: 10293
Liitunud: R Juul 01, 2005 17:31
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas landy »

Õnneks on mootoritele võimalik jõudu juurde võluda ja ka vahekast on suurema rehvi puhul normaalsema ülekandega variandi vastu vahetatav.
Disco I puhul on masina pidamine palju lihtsam, set man. kastiag masinal on mehhaanilise pumbaga mootor e. teisisõnu 1 juhtme masin. ;-)
Peamine probleem on D-I puhul ära mädnev kere ja D-II puhul pulbriks muutuv raam. Korraliku isendi leidmine nõuab aega.
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
-----------------------------------
SERIES II A 109"( '70 )-"Tindiplekk" / LR90 ( '88 )- "Inetu Pardipoeg" + palju unistusi
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
Kasutaja avatar
Girlpower
Ärge peske mu landikat!
Postitusi: 84
Liitunud: K Mär 27, 2013 08:40
Asukoht: Rapla

Postitus Postitas Girlpower »

Ehk siis, kui sul on nii palju raha, et osta D1 või D2 ja panna sinna ostusumma võrra sisse veel pappi remontimiseks, tuunimiseks ja asjade vahetamiseks, siis osta parem mõni normaalne automark selle asemel :lol:
Marcel739
Land Rover-mu uus armastus!
Postitusi: 2
Liitunud: R Mär 11, 2016 11:36

Postitus Postitas Marcel739 »

Suur aitäh vastuste eest! Mõtlen mõne aja järgi ja võtan ühendust/küsin lisaks. Imedepõllul sooviks lähi nädalate jooksul autos olemist tõesti proovida!

On kellegil soovituslikke auto marke pakkuda?
Kasutaja avatar
landy
Site Admin
Site Admin
Postitusi: 10293
Liitunud: R Juul 01, 2005 17:31
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas landy »

Suuremaid keretöid mitte vajavat Disco -I'te pead küll piiritagant (Lõuna- Euroopast) otsmima, siinsed autod vajavad enamuses kõi suuremal või vähemal määral järelaitamist. Samas võib leid ka siit üksikuid pärleid, kui VÄGA heas korras D-I maksab juba rphkem, kui keskpärane D-II.
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
-----------------------------------
SERIES II A 109"( '70 )-"Tindiplekk" / LR90 ( '88 )- "Inetu Pardipoeg" + palju unistusi
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
Kasutaja avatar
Jaajog
Esimesed mudapiisad :-)
Postitusi: 48
Liitunud: R Juun 08, 2012 06:31
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Jaajog »

offtopic: kas see foorum peabki sellist signaali andma, et targem oleks mingit muud marki otsida? Mitte ainult siin foorumi teemas, aga enamuses uute omanike teemades: Discod on mädad, ranged on mäda elektroonikaga, freelanderi omanikud on päris * kukkunud jne.

Nagu Kult ütles, tegemist on hea autoga (disco), kui sa just ei ürita surmani kulunud osadega läbi ajada (paljud üritavad). Üks vähestest, mis suudab ennast nii metsas kui ka maanteel tõestada, ehk siis temaga on mõlemal pool mugav olla. Kui oled suuremate mootoritega harjunud, siis on discod uimased. Metsa ning vedamiseks jätkub aga väänet küll, ainult erksust võiks rohkem olla.
Kasutaja avatar
landy
Site Admin
Site Admin
Postitusi: 10293
Liitunud: R Juul 01, 2005 17:31
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas landy »

Vastupidiselt Girlpower-ile ei ole ma kordagi väitndu, et Disco halb auto on. Lihtsalt juhin tulevase autoomaniku tähelepanu tüüpvigadele, millede kõrvaldamine kõige kallim ja tülikam on e. kere/raami tööd. Mei sisse soolatud teede vastu ei saa kahjusk kuidagi ja roosteuss on Inglise rauale halastamatu ning seda mudelist hoolimata. (Ka defkate raamid-tulemüürid vajavad pidevat lappimist)
Lihtsalt igapäevaselt näen müügi jaoks seest ja väljast puhtaks "lakutud" masianid, mida vaid põrandamatt ja armastus peremehe vastu koos hoiavad. Tehnika elaks veel tihti teise kere eluea üle.

Seega ei tasuks ostuhuvilisle pead norgu lasta, vaid tuleb otsida ja leida endale hinna/kvaliteedi suhtelt optimaalne isend. See võib paraku kuid aega võtta.
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
-----------------------------------
SERIES II A 109"( '70 )-"Tindiplekk" / LR90 ( '88 )- "Inetu Pardipoeg" + palju unistusi
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
Kasutaja avatar
Girlpower
Ärge peske mu landikat!
Postitusi: 84
Liitunud: K Mär 27, 2013 08:40
Asukoht: Rapla

Postitus Postitas Girlpower »

Minu arvamus põhineb nendel discodel, mida olen omanud ja näinud ka teiste omasid piisavalt lähedalt, et julgeda järeldusi teha remondikulude suhtes. Kindlasti optimism ja korralik rahakott kuluvad ära! Kui kõik on korras, on mugav sõita, selleni jõudmine on aga omaette investeering.

2 tonnise treileri vedamiseks jääb 102kw D2 lahjaks igatahes.

Kindlasti on olemas vähem trööbatud discosid, millega maanteel tore kulgeda. Minu omad on kõvasti vatti saanud nii metsas kui haagist vedades ja eelmised omanikud on olnud kõike muud kui hoolsad - nende vead ja hooletus on tulnud kinni maksta. Ise teen päris kindlasti margivahetuse järgmine kord.
Raigo R
Kohe panen 33" rehvid!
Postitusi: 265
Liitunud: E Dets 13, 2010 12:01
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas Raigo R »

Enamus asju öeldud,aga saan lisada,et 90 kw mootoriga disco suudab vedada 2,5 tonnist haagist päris normaalselt(kui pikki touse ei ole).
3xRRC
Kasutaja avatar
Girlpower
Ärge peske mu landikat!
Postitusi: 84
Liitunud: K Mär 27, 2013 08:40
Asukoht: Rapla

Postitus Postitas Girlpower »

Raigo R kirjutas:Enamus asju öeldud,aga saan lisada,et 90 kw mootoriga disco suudab vedada 2,5 tonnist haagist päris normaalselt(kui pikki touse ei ole).

2-hobusega hobutreilerit 102kw ei jaksa normaalselt, ilmselt on asi haagise kõrguses. 85km/h on optimaalne kiirus, aga sellega kipub maanteel koledasti jalgu jääma. Poznani kiirteel oli tuunitud (vast 120kw) D2 väga hädas ka tühja hobutreikuga pikkadel tõusudel. Jaksas minna ainult rekka taga.

Ilmselt ei tasu vahepeal sõita võimsamate masinatega, siis tundub enda oma eriline tigu ;)
Raigo R
Kohe panen 33" rehvid!
Postitusi: 265
Liitunud: E Dets 13, 2010 12:01
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas Raigo R »

Aastatega jääb asfaldile ja metsa nii monigi vatikene,seega tehaseandmed ja hetkeseis on väga erinev.Mul (klassik,MB 3,0td,tuunitud 150kw) vordlusmoment omastkäest,vahe on ikka päris suur.
3xRRC
Kasutaja avatar
Girlpower
Ärge peske mu landikat!
Postitusi: 84
Liitunud: K Mär 27, 2013 08:40
Asukoht: Rapla

Postitus Postitas Girlpower »

Raigo R kirjutas:Aastatega jääb asfaldile ja metsa nii monigi vatikene,seega tehaseandmed ja hetkeseis on väga erinev.Mul (klassik,MB 3,0td,tuunitud 150kw) vordlusmoment omastkäest,vahe on ikka päris suur.
Ilmselgelt on 150kw teine tera kui mingi 90 või 102... ja ka tema on osa juba asfaldile kaotanud ;)
Vasta