Arvamusi Discovery ja Freelanderi kohta

Ei oska sobivat valida? Küsi julgelt, meie aitame!

Moderaator: landy

Vasta
jumps
Ma armastan offroad-i!
Postitusi: 15
Liitunud: L Mär 03, 2007 18:47
Asukoht: Tartu

Arvamusi Discovery ja Freelanderi kohta

Postitus Postitas jumps »

Tervitus!
Nimelt on kiusatus muretseda Land Rover ja tahaks teada kui töökindel on Freelander aastatest 1999 ning siis ka Discovery I. Et kui mõlemad isendid on pea samas hinnaklassis siis hilisemal mõistlikul kasutusel kumb on suurem konstruktor? Plaan ei ole suurt offroadiga tegeleda aga lihtsalt on vahel tarvidus keskmisest rohkem ronida.

Et pigem ikkagi midagi rohkem tavalistele teedele. Discovery II vastandamine Freelanderi mugavuse/ebamugavusega on vist õigem küsimus. Saab sama raha eest arvatavasti noorema Freelanderi kui Discovery. Arvamused kõik diisli ja manuaal kastiga isendite kohta kui on mahti natukene suunata.

Jumps:)
Kasutaja avatar
landy
Site Admin
Site Admin
Postitusi: 10304
Liitunud: R Juul 01, 2005 17:31
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas landy »

Need kaks autot on nagu siga ja kägu. Kuigi mõlemad on Land rover-id erinevad na üksteisest kardinaalselt. Üks on kandevekerega ja aeglustita linnamaastur, teine tõsine reelraamil ja talsildadel tõupuhas maastikuauto.

Freelanderi puhul on probleemiks see, et sel ajal põdes ta veel suuresti tootmise alguse lapsehaigusi. 1,8 bnesiinist tuleks kauge kaarega mööda käia ja ega algusaegade 2,0 diiselgi mingi suurem asi uhkustamiseks pole.
Nõrgad kohad: 2 hammsrihma, pumbad ja üldse toiteüsteem. Alguses tore, peale suuremat läbisõitu nuhtlus.

Soovitan alates 2000a. ja edasi diilsit, sest seal juba BMW mootorid vahel ja OLULISELT töökindlamad

Veel on nõrkadeks kohtadeks on sidur ja käigukast. Nende remondid on paraku VÄGA kulukad.

Tõsi, linnaliikluses ja maanteel üsnagi mugav. Hea vaateväli ning kenasti juhitav. Manuaalkäigukasti puhul lülituvad käigud meeldivalt täpselt.

Maastikusõidul ei andesta vigu ning eeldab täpset ja korrektset juhtimist.
Ettvaatlik tasub olla lahtises liivas liigeldes, võib lõppeda siduri või käigukasti vahetusega.

Kui vaja, saab ka off-roadiga hakkam.
http://www.landroverclub.ee/est/galerii ... mage11.htm
http://www.landroverclub.ee/est/galerii ... mage12.htm
http://www.landroverclub.ee/est/galerii ... mage44.htm
http://www.landroverclub.ee/est/galerii ... mage15.htm
http://www.landroverclub.ee/est/galerii ... mage20.htm
http://www.landroverclub.ee/est/galerii ... mage21.htm
http://www.landroverclub.ee/est/galerii ... mage22.htm
http://www.landroverclub.ee/est/galerii ... mage79.htm

Vastupidavauselt kindlasti Discovry II oma tubli 2,5L Td5 mootori, vatupidava redelraami, sildade ja kerega.

Juhul,kui autol on automaatkast , on see ZF'i 4-käiguline, mida peetakse üsna inteligentseks ja maastikusuutlikuks.

Vabandan, et osad vastused on inglise keeles. Ei hakanud kõike tõlkima. Kui jääb midagi segaseks/arusaamtuks - küsige julgelt üle.

The Series II Discovery debuted in 1998. The interior and exterior was re-worked to be less utilitarian, but it was still very similar to the Series I. However, every body panel was new (and incompatible) except the rear door outer skin. The rear body was extended to improve load space but at the expense of added rear overhang, which adveresely impacted off-road ability. However overall off-road ability remains impressive and in practical terms, choice of tyres is far more relevant. Changes to the diesel engined models saw the 2495cc Td5 (in-line direct-injected 5 cylinder) engine introduced, in line with the updated Defender models. This electronically managed engine was smoother, producing more useable torque at lower revs than its 300 Tdi predecessor. ACE (Active Cornering Enhancement, an electronically controlled hydraulic anti-roll bar system) was fitted to some versions, which reduced cornering roll to insignificant proportions. Self-levelling air springs were fitted to some models and European type-approval for 7-seat vehicles was only given for air-sprung cars.

The locking centre differential was still fitted, although the linkage to operate it was not attached, as Land Rover believed that the traction control and newly-developed Hill Descent Control would render it redundant. In 2002, US models saw the mechanism itself finally removed. At this time the mechanism was removed on European 02 Model Year vehicles and remained fully deleted until the face-lifted model was introduced later in that year. Customer demand saw the mechanism and controls fully reinstated as a cost option only (standard on top of range HSE/ES vehicles) on UK/Irish models. The "face-lift" models are easily identified by new "pocketed" headlamps which matched the Range Rover and face-lifted Freelander models. As with earlier models, however, this can be deceptive since kits are available to modify 1998-2002 vehicles with the newer lights.

Algus aastate Disco II-del on VÄGA meeldiv ja kasulik see, et sellal oli veel alles keskdiferentsiaali lukustus.

The base model gets rear coil springs, but the ES model has rear air-springs which provide load-levelling, hence there is no need for the A-frame anymore. The air-springs can be raised by 40mm in offroad mode to give a better departure angle.

Õhkvedrustus on reeglina vaid HSE/ES mudelitel ja kindlasti 7-kohalistel autodel See tasub kindlasti enne ostu last esinduses üle kontrollida.

Reeglina kaasneb selle õhkvedrustusega ka ACE.

ACE stands for Active Cornering Enhancement and consists of hydraulic pistons that control body roll via a rigid anti-roll bar. ACE can resist body-roll under electronic control, in an attempt to have the best of both worlds: flat, firm cornering at on-road speeds, and compliant long-travel springing for good axle articulation off-road. ACE is standard on the ES and a 4K option on the base model.

Et kohapealne hooldus oleks valutum, soovitam oma raamturiiulit rikastada selle raamatuga:
http://www.bentleypublishers.com/produc ... subject=11

Tootmises oli Disco II 1998-2002 ja selle edasiarendus Disco IIA 2002-2004 kevad

Niinagu igal teisle autol on sellegi plusse ja miinuseid.
Plusside poole jäävad kindlasti:
*hea mootor (edasi arendatud td5)
*tugev kere ja raam
*mugav salong.
*rikkalik lisavarustus
*klassikaline disain

Miinuspoolele:
1)paljudel autotel puudub oluline maastikusõiduks vajalik komponet- keskdiferentsiaalilukustus mis asendatud totaka elektroonilise veojõukontrolliga.
Tootmise laguses oli seevõimalus kõigukasti küljes olemas,ainult hoovastik oli salongi toomata. Alates 2001/2202 aga kotai see võimlus käiguaksti küljest täielikult. Tarbijate TUGIVAL mõudmisel tuli keskdifri lukustus standardvarustusse tagasi Disci IIA mudelitel HSE/ES ja teistel vaid tasulise lisana..
2)Veidi nõrgemad sillad, kui Discovery I -l (avaldaub tõsi vaid KARMI offroadi puhul)
3)Mitmetel mudelitel tagumine õhkvedrustus
4)Alati mitte väga töökindel elektroonika
5)Ka küttesüteemile tuleb rohkem tähelepanu päärata kuna on kaheastmeline pumpade süteem.

Mida vaadata:
Kui on tagumiste õhkpatjadega mudel, siis kindlasti need üle kontrollida. Ka toitesüteemil soovina silma kõrva peale heita. Kontrollige, et kütusepumbad liigslet ei häälitseks. Ning kallutusuteem oleks korras, viimasel ajal on sellega seostud vead hakanud sagenema.

Eeelkõige soovitan viia amtelikku esindusseja lasta teha ostu eelne ülevaatus. Küsige Vilojettis LR hoolsuspääliku Veiko Varikut. (Võib öelda, et LR klubist saadeti) See kulutatud raha on kindlasti asja ette.

Varuosade hinda aitab normaalsena hoida meie pikaajaline koostööpartner Allmakes Eesti esindaja Peeter Utkin - www.allmakes.ee

Lisaks esindusele saab järgnevat hooldust hja diagnostikat teha ka mitmetes muudes töökodades.

Lisalugemist Discovery kohta:
http://www.discoweb.org
http://www.disco2.com
http://www.landroverclub.ee/foorum/view ... 3f29ba9d54
http://www.4wdonline.com/LandRover/Discovery2/2001.html
http://www.4wdonline.com/LandRover/Discovery2/1999.html

Lisaküsimused teretulnud.
Viimati muutis landy, E Mär 05, 2007 14:36, muudetud 2 korda kokku.
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
-----------------------------------
SERIES II A 109"( '70 )-"Tindiplekk" / LR90 ( '88 )- "Inetu Pardipoeg" + palju unistusi
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
jumps
Ma armastan offroad-i!
Postitusi: 15
Liitunud: L Mär 03, 2007 18:47
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jumps »

Tänud põhjaliku vastuse eest, et see aitab natukene edasi.
Kui rääkida remondist VÄGA kallist, siis kui palju on väga kallis?:) Samas on see arvatavasti rumal küsimus, kuid mingid umbmäärased hinnangud aastase remondikulu kohta.

Jumps:)
Kasutaja avatar
landy
Site Admin
Site Admin
Postitusi: 10304
Liitunud: R Juul 01, 2005 17:31
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas landy »

Freelanderi käiguakst pole remonditav- tuleb osta uus. Suurusjärek 35KEEK kanti. Lastes Freelanderi siudri põlema soovitatske liskas sidurikomplektile ka hooratas vahetada. Hinda hetkel peast ei mäleta.
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
-----------------------------------
SERIES II A 109"( '70 )-"Tindiplekk" / LR90 ( '88 )- "Inetu Pardipoeg" + palju unistusi
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
Vasta