Ostuabi

Ei oska sobivat valida? Küsi julgelt, meie aitame!

Moderaator: landy

raigo83
Rääkige mulle LR-ist!
Postitusi: 5
Liitunud: P Veebr 24, 2019 14:54

Ostuabi

Postitus Postitas raigo83 »

Tere

On plaan osta oma esimene neljaveoline ja kõige rohkem silitab silma Land Rover Range Rover 2 ja 3, Volkswagen Touareg ning BMW X5. Sooviks teilt küsida Range Rover 2 ja 3 kohta. Kuidas nad üldiselt vastu peavad? Kuidas on nende autode varuosade saadavusega ja ka muidugi hindadega ning mis on nende miinuskohad?

Suured tänud kõigile vastanutele

Raigo
Kasutaja avatar
landy
Site Admin
Site Admin
Postitusi: 10293
Liitunud: R Juul 01, 2005 17:31
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Ostuabi

Postitus Postitas landy »

Neist valikutest kindlasti RR3 e. L322 Kõige kindlam valida 2002 kuni 2006 a. 3,0L BMW mootoriga isend. L322 pidamine on mõistliku hinnaga (nii varuosad, kui hooldus), kuna paljudki osad BMW-ga kattuvad ja remont lihtne ning loogiline ( võrreldes D3/D4/RRS). Masin, ruumikas, sitke suure haagi vedaja ning õige rehviga ka hea maastikusuutlikusega.

RR2 e.P38 on parku tänu oma sagedastele elektri/elektroonika ja õhkvedrustuste vigadele üsna kähku halli juukseid tekitav. Muus osas õsnagi vastupidav.

Mõlemat mudelit kiusavad vanusest tingitud tagaluukide rooste mured.
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
-----------------------------------
SERIES II A 109"( '70 )-"Tindiplekk" / LR90 ( '88 )- "Inetu Pardipoeg" + palju unistusi
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
Kasutaja avatar
DreamWalker
Hurraa, pooltuhat postitust!
Hurraa, pooltuhat postitust!
Postitusi: 557
Liitunud: L Juun 03, 2017 21:50
Asukoht: Tartu

Re: Ostuabi

Postitus Postitas DreamWalker »

Puhas "netist loetud ja külanaiste tarkus" ehk siis ise pole omanud aga niipalju kui lugenud ja kuulnud siis Range Rover L322 3.0 BMW M57 diiselmootoriga on vist kõige "mõistlikum" ja vastupidavam variant range roveritest.

Mootor on hea ja suht öko ka nii raske kere otsas - vastupidav ja parandada lihtne/juppe laialdaselt saada. (olen M57ga elanud E38 kere peal)
Õhkpatju jpms saab netist ja UK-st üsnagi mõistliku hinnaga :roll:
Arvestama peaks et "väidetavalt" lendab käigukast iga 100 000km läbisõidu pealt laiali ja selle remont jääb cirka 600-1200 euro kanti.

L322 olevat mugav(ise pole sõitnud veel) ja asjalik/praktiline - maastikul vägagi võimekas ja teeb kõik ära milleks auto üldse võimeline võiks olla.

"ise peaks valima" siis 2003-2006 3.0 bemmi diisel. :twisted:

Loodan et aitab. :P
Where comfortzone ends - adventure begins!
1990 Toyota Hilux
Kasutaja avatar
landy
Site Admin
Site Admin
Postitusi: 10293
Liitunud: R Juul 01, 2005 17:31
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Ostuabi

Postitus Postitas landy »

L322 tüüpvigadest:

1) Iga ~100.000km järel käigukasti kapremont. Pädevatel töökodadel on tavaliselt vahestusfondi kast riiulis ja vahetu son kiire ning mugav. Töö ja vahetuskasti hind kokku ca 1200 EUR, mis selle kilometraazi peale pole just liialt palju.

2)Rooli asendi mootorid väsivad vanadusest

3)Juhi istmete lülitite plokki ümbritsevad palstikud on pea kõigil autodel puruks. Põhjuseks istme kostrukstiooniline omapära- ära istustud istmepadi vajub plstikust madalamale ja sisse istudes vajub juht oma reie raskusega plastiku puruks. Täikeliukult purunenud plastik võib aga omakorda vigastada juhtplokki ning see võib kaasa tuua probleemid mis seotud rooli ja istme asendi andurite vahelises suhtluses, mis omakorda tekitab probleem juhi turvapadja juhtimises.

4)Vandusest kipuvad uste avamise trossid, topishoidjate vedrud, kindalaeka lukustid, kapoti avamise trossid jne, kuluosad otsa saama.

NB! Kindlasti lasta auto enne ostu pädevas LR töökojas üle vaadata: https://foorum.landroverclub.ee/viewforum.php?f=45" onclick="window.open(this.href);return false;
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
-----------------------------------
SERIES II A 109"( '70 )-"Tindiplekk" / LR90 ( '88 )- "Inetu Pardipoeg" + palju unistusi
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
raigo83
Rääkige mulle LR-ist!
Postitusi: 5
Liitunud: P Veebr 24, 2019 14:54

Re: Ostuabi

Postitus Postitas raigo83 »

Suured tänud kõigile kes aitasid, Teist oli palju abi. Märkasin sellist (https://www.auto24.ee/used/2533433" onclick="window.open(this.href);return false;) maasturit millel üks suur aga ja selleks on ääretult suur läbisõit 450.000km. Kas selliste Land Rover-te poole on mõtet vaadata millel nii suur läbisõit, siin lugedes jäi silma, et mootori vahetus maksab mingi 3000+ euri?
Kasutaja avatar
landy
Site Admin
Site Admin
Postitusi: 10293
Liitunud: R Juul 01, 2005 17:31
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Ostuabi

Postitus Postitas landy »

Miks sa soovid endale kapriisse TDV6 mootori ja suht suurte pidamiskuludega masinat?
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
-----------------------------------
SERIES II A 109"( '70 )-"Tindiplekk" / LR90 ( '88 )- "Inetu Pardipoeg" + palju unistusi
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
raigo83
Rääkige mulle LR-ist!
Postitusi: 5
Liitunud: P Veebr 24, 2019 14:54

Re: Ostuabi

Postitus Postitas raigo83 »

Ooo ei, ei tea neist midagi, seepärast küsisin :)
Kasutaja avatar
DreamWalker
Hurraa, pooltuhat postitust!
Hurraa, pooltuhat postitust!
Postitusi: 557
Liitunud: L Juun 03, 2017 21:50
Asukoht: Tartu

Re: Ostuabi

Postitus Postitas DreamWalker »

raigo83 kirjutas:Ooo ei, ei tea neist midagi, seepärast küsisin :)
Mida Landy tahtis öelda on et sellel "isendil" on "kurikuulus" TDV6 diisel mootor - millel on tehases disainiviga saaledel - ole kui tubli hooldaja tahes üks moment lendab mootor õhku (saal käib ringi ja lõppeb väntvõlli purunemisega)

Siin foorumis "umbmäärane" Eestis purunenud mootorite statistika:

https://foorum.landroverclub.ee/viewtop ... dv6#p38022

Lähemalt kuidas ja miks valesti on/läheb saab siit kuulata/näha miks ja kuidas:

https://youtu.be/eqjgaPaPSuU

TDV6 Mootori vahetuse eest küsitakse tuhandeid(kasutatud) ja lasta "tugevdatud väntvõll" kap remontida jääb ka suurus samma kanti.

Ühesõnaga kui töötab on tore aga küsimus ei ole "kas lendab" vaid KUNA lendab ja kui hullusti laiali. Ei soovitaks TDV6 mitte mõelda ka mitte :|
Where comfortzone ends - adventure begins!
1990 Toyota Hilux
Kasutaja avatar
landy
Site Admin
Site Admin
Postitusi: 10293
Liitunud: R Juul 01, 2005 17:31
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Ostuabi

Postitus Postitas landy »

L322 3,0L mootoriga on see meeldiav asi,et kui mingil põhjusel kajuhtub katki mineam või hõrdedaks kuluma, siis astud BMW romula uksest isse ja 400...5000EUR vahemikus leiab alati pädevas korras asenduse.
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
-----------------------------------
SERIES II A 109"( '70 )-"Tindiplekk" / LR90 ( '88 )- "Inetu Pardipoeg" + palju unistusi
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
POZ
Rääkige mulle LR-ist!
Postitusi: 6
Liitunud: R Veebr 15, 2019 16:17

Re: Ostuabi

Postitus Postitas POZ »

Mis sellel l322’e käigukastil täpsemalt tavaliselt laiali lendab?
Kas lläheb samamoodi ootamatult ja ilma ette hoiatamata nagu tdv6 vänt?
Kas seda annab kuidagi ennetada?
Kasutaja avatar
landy
Site Admin
Site Admin
Postitusi: 10293
Liitunud: R Juul 01, 2005 17:31
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Ostuabi

Postitus Postitas landy »

POZ kirjutas:Mis sellel l322’e käigukastil täpsemalt tavaliselt laiali lendab?
Kas lläheb samamoodi ootamatult ja ilma ette hoiatamata nagu tdv6 vänt?
Kas seda annab kuidagi ennetada?
Õlipunp on liiga nõrguke ja õli ei käi normaalslet liigeldes piidsavalat ringi, Kui vead igapäevaslet 3,5tonni haagist või sõidad nagu närvihaige liiklushuligaan, kestab veidi kauaem. Llihtslat kulub ebapiisava õltuse tõttu ära.
Sümptomid algavad käikude mitte lülitumisega, siis kaob esimesena ära tagurpidi käik ja loetud sadede kilomeetritega ka muud käigud.
Kui märkad sümptomedi varakult,siis tee peale ie jäta.
Vahel on ka juhtunud,et vana ja paksu õliga veel sõidab, aga peale õlivahetust uue ja puhta aliga enam mitte.
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
-----------------------------------
SERIES II A 109"( '70 )-"Tindiplekk" / LR90 ( '88 )- "Inetu Pardipoeg" + palju unistusi
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
Kasutaja avatar
DreamWalker
Hurraa, pooltuhat postitust!
Hurraa, pooltuhat postitust!
Postitusi: 557
Liitunud: L Juun 03, 2017 21:50
Asukoht: Tartu

Re: Ostuabi

Postitus Postitas DreamWalker »

Mina konkreetselt ei tea mis seal läheb aga olen "lugenud" et kulub ära miskit vms.
(Enda E38 kast lendas laiali ja andsin auto vanametalli hinnaga ära sest kuramusest oli nii siiber :evil: )

Hooldus(õlivahetus) pikendab eluiga kindlasti(nagu iga automaatkasti puhul mis POLE VEEL pilbasteks/kuivaks/ulme kilometraazini sõidetud)
Aga kast on juba tehasest nõrgavõitu nii raske ja suure koormusega(4x4) auto jaoks väidetavalt.

/EDIT/ E38 kasutab ZFi kasti aga esimese otsa RR L322 GMi oma. Erinev teema.

Reaalsus on näidanud et ei ole "kas läheb" vaid pigem KUNA - parem on öökapi nurga peale rahapõrssake valmis panna :lol:

Üldiselt nii vanade pillide puhul on täiesti normaalne et automaat kast läheb laiali - kas siis 1,2 või isegi 3korda - see on täitsa normaalne arvestades asjade vanust, kulumist ja eriti läbisõitu 8)

Kui see 1200 peaks "heidutama" siis soovitan uurida uuemate kastide remondi hindu - kui alla 3000 euro saad siis oled vist tuttava kastiremontija sõber :mrgreen:

Päikest!
Viimati muutis DreamWalker, T Dets 22, 2020 22:15, muudetud 3 korda kokku.
Where comfortzone ends - adventure begins!
1990 Toyota Hilux
moilo
Unistan offroadist!
Postitusi: 65
Liitunud: K Jaan 09, 2013 22:38

Re: Ostuabi

Postitus Postitas moilo »

Tere,

Ilmselt kunagi lendab see kast kindlasti, kuid õige hooldus kindlasti pikendab eluiga. Tavaliselt saab otsa hüdrotrafo ehk turbiin ja sealt lendab jama mööda kasti laiali ja põhjustab korraliku kaose. Vahetasin oma 3,0 mootoriga Rangel turbiin ca 220000 km peal igaks juhuks ära ja õli olen samuti vahetanud iga 40-60 tuhande tagant. Müüsin auto sõbrale ja ka tema käes ei ole see veel laiali läinud. Hetkel on spidol juba üle 400000 km. Ja ma julgen väita, et see kast on veel remontimata. Seejuures veetakse selle autoga aeg-ajalt ka haagist. Kuid tegu on siiski pigem erandiga.

Lear
Range Rover Autobiography LWB 19
Range Rover Vogue 13
Range Rover Autobiography 11
Range Rover Vogue 06
Range Rover Vogue 07
Range Rover Vogue 06
Range Rover p38 99
Range Rover p38 00
Kasutaja avatar
landy
Site Admin
Site Admin
Postitusi: 10293
Liitunud: R Juul 01, 2005 17:31
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Ostuabi

Postitus Postitas landy »

Seal on vahel GM-i käigukast
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
-----------------------------------
SERIES II A 109"( '70 )-"Tindiplekk" / LR90 ( '88 )- "Inetu Pardipoeg" + palju unistusi
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
Kasutaja avatar
DreamWalker
Hurraa, pooltuhat postitust!
Hurraa, pooltuhat postitust!
Postitusi: 557
Liitunud: L Juun 03, 2017 21:50
Asukoht: Tartu

Re: Ostuabi

Postitus Postitas DreamWalker »

landy kirjutas:Seal on vahel GM-i käigukast
Jap. Paistab et diislitel on GMi "GM5L40E" kast. Ja bemmi bensukatel ZF kast.

https://axleaddict.com/auto-repair/The- ... n-Problems
Where comfortzone ends - adventure begins!
1990 Toyota Hilux
Vasta