2. leht 2-st

Re: Ostuabi

Postitatud: R Mär 01, 2019 21:51
Postitas landy
Sellise dilamma juures valiks iga kell ette ennustava käimakoti probleemiga. RR L322-e, kui ootamatu TDV8 turbo purunemise või TDV6 mootori kokku jooksmise.

L322-e käimakoti kapremont on samasugune ennustatav asi nagu TD5 kütuse etteandepumba vahetus iga 150...200.000 km tagant või Freelanderi tagaluugi klaasi tõstuki trossi purunemine.

Re: Ostuabi

Postitatud: P Mär 03, 2019 10:08
Postitas martinsl
Algprobleem on see, et see GM 5l40e kast on mõeldud väikeklassi ja ka (väike)keskklassi autodele(vääne kuni 340Nm). M57 L322 peal on 390Nm ja auto kaalub kaks korda rohkem väikeklassi autost.
Turbiin kulub kiiremini aga selle kulumine pole käiguvahetustega ega lülitustega otseselt seotud. Lülituste/vahetuste probleemiks on hüdroplokk, mis (liiga)pehmest metallist. Sellepärast need korrapärased õlivahetused nii olulised ongi. Minu teada pole siin kohapeal seadmeid diagnostikaks ega ka remondiks/taastamiseks. Lätis on või vähemalt nad neid plokke nad taastavad.
Kui osta tundmatu tasustaga (odav)td6 siis pole mõtet hakata seal kastis õlivahetama või ainult turbiini vahetama. Ajaliselt ja rahaliselt tuleb kokkuvõttes soodsam lätlaste käest garantiiga terve kast võtta.

Re: Ostuabi

Postitatud: P Mär 03, 2019 13:54
Postitas DreamWalker
martinsl kirjutas:Algprobleem on see, et see GM 5l40e kast on mõeldud väikeklassi ja ka (väike)keskklassi autodele(vääne kuni 340Nm). M57 L322 peal on 390Nm ja auto kaalub kaks korda rohkem väikeklassi autost.
Turbiin kulub kiiremini aga selle kulumine pole käiguvahetustega ega lülitustega otseselt seotud. Lülituste/vahetuste probleemiks on hüdroplokk, mis (liiga)pehmest metallist. Sellepärast need korrapärased õlivahetused nii olulised ongi. Minu teada pole siin kohapeal seadmeid diagnostikaks ega ka remondiks/taastamiseks. Lätis on või vähemalt nad neid plokke nad taastavad.
Kui osta tundmatu tasustaga (odav)td6 siis pole mõtet hakata seal kastis õlivahetama või ainult turbiini vahetama. Ajaliselt ja rahaliselt tuleb kokkuvõttes soodsam lätlaste käest garantiiga terve kast võtta.
Väärt info (Y) (Y)

Re: Ostuabi

Postitatud: E Mär 04, 2019 20:12
Postitas POZ
Julm, kuidas ühel auto tootjal on probleeme kestva asja tegemisel. L322 3,0 hea mootor aga kast nõrk. Uuemate masinatega said kasti probleemid lahendatud aga mootor täielik ikaldus.
Mida siis üldse vaadata?
Kas on LR’i perekonnas mingit sellist kooslust, mida saaks mõistlikult tarbida?
Et ei peaks iga hommiku käivitamise järgselt kartma väntvõlli pooldumist või siis kasti otsa saamist?
Ilmselgelt on kõikide markide puhul tehnilised rikked olemas kuid sellist loteriid ma hetkel teistel markidel ei tea.
Lr tundub jube ahvatlev olevat, kuid nüüd ei tea enam, mida võtta. Tdv6 on maha kantud. L322 3,0 oli täiesti päevakorras aga kui kast kestab 100k, siis täna turul olevad masinad on kõik kahtlase ls juures, kus kast võib hakata lõppema.
Uuemaid 2014+ masinaid, millel mootori probleem peaks olema likvideeritud, ei hakka vaatama kuna liisingut ei taha orjata ja 40+k vaba finantsi ilmselgelt ei ole.
Lisaks ei tahaks ka päris pre 2000 masinat võtta kuna mingit sõidumugavust siiski tahaks ja igapäevaselt remontida ei tahaks ka kuna teoreetilisi teadmisi autode remondist ja ehitusest on mul vägagi palju, kui kahjuks ei ole käelised oskused teadmistele järgi jõudnud.

Vabandan teemaalgataja ees offtopicu eest, kuid ei saanud seda peatükki kirjutamata ka jätta.

Re: Ostuabi

Postitatud: E Mär 04, 2019 20:40
Postitas landy
Kui tahad pikalt remondivabalt kulgeda, pead Toyota (vanakooli oma) ostama. Isikupärase ja hingestatud masina saamiseks pead Land Roveri valima. Üsnagi töökindel kooslus on 300tdi mootor+R380 manuaal või ZF4HP22 automaat koos LT230 vahekastiga. Parku pead ka koos sellega enamikest tänapäevastest mugavutest loobuma. Erandiks on vast vaid Range Rover Classiu nn. Soft dash versioon,kus vastupidavus ja mugavus ühendatud.

Re: Ostuabi

Postitatud: E Mär 04, 2019 21:01
Postitas Erik256
Peale 2000dat ei ehitatudki enam autosid mis pikalt kestaksid ja oleksid käepärased hooldada. See pole kindlasti üksnes Land Roverile omane. Mitut uut automaatkäigukastiga autot sa tead, millel poleks nö. eluaegne õli ehk kasti iga ongi 150 000-200 000 km? Siin on näiteks üks arkikel, mis seda teemat ka käsitleb https://auto.geenius.ee/rubriik/uudis/u ... totoostus/" onclick="window.open(this.href);return false;.

Asi on ilmselt mõneti ka selles, et tegemist on uuest peast väga kallite autodega, mille hooldus on samuti samast klassist. Pruugituna aga on auto enda hind kumneid kordi langenud, kuid hooldada tuleb neid ikka nagu 100 000€ maksvaid sõidukeid. See aga tuleb teise ringi omanikule pahatihti üllatusena.

Samas nagu näha on linn 21 sajandi Land Rovereid täis. Inimesed sõidavad ja on rahul.

Re: Ostuabi

Postitatud: T Mär 05, 2019 00:40
Postitas martinsl
Ei ole see kast LR toodetud nagu pole ka eelmised ega järgmised. Tegemist on väga leivinud kastiga ja kergemate ja vähem võimsate autode peal kestavad ka kauem. Sama ajastu BMW'del on need kastid all jne.
Kasti puhul, 100tuh ei ole kindlasti number, millest lähtuda. Auto, mis sõidab pidevalt linnavahel ja lühikesi otsi, ei jõua tõenäoliselt ühe turbiiniga 100tuh ls näiduni, hea kui pool sellest täis tuleb. Auto, mis sõidab pidevalt mnt, veab haagist jne, sõidab üle 100tuh(ja kogu kast kestab kauem, kui vahepeal ka õli vahetada).
Küsimus on see, et kes ostab nii vana auto ja seda nii pikalt omada kavatseb? Kui hetkel autot müüv omanik suudab tõestada, et tema või mõni eelnev omanik on x ls juures kasti täielikult(või osaliselt) juba kapremontinud või siis pannud taastatud kasti alla, on vähe usutav, et peaksid täpselt neid samu töid uuesti tegema. Oleneb muidugi ls ja aastast. Samas kui juba turbiini taastamise hind lööb hinge kinni siis on enam kui mõtlemise koht, kas sellise (hinna)klassi auto ikka osta.
Need 5-6tuhhi L322, ootavad kõik lähema pooleaasta jooksul sama suurt "investeeringut" ja selle sama ajaperioodi jooksul kindlasti kulub midagi ära või läheb tuksi lisaks. Ja selge on see, et ka kallimad pole viimase peal müügi jaoks korda tehtud ja juba ettehooldatud ja -remonditud. Auto hinnad langevad igaaastaselt, ülepidamisekulud mitte.
Bemmi tehnikaga L322 eelistamise põhjus võiks olla soodsamad jupid/saadavus ning odavam hooldus. Paljuski sobivad külge bmw osad.
Tervikuna on uuemad L322 paremad autod.
Uuri natuke, et kuidas need BMW N seeria diisel ja bensukad vastu ka peavad. Või ka teiste saksalaste sama ajastu mootorid. Siis ehk saad parema pildi ette ning ei tundugi asi enam nii hull või vastupidi.
Kui ei ole kinnisideeks, et diisel siis nii D3 ja L322 puhul on olemas Jaguari 4.4 V8.

Re: Ostuabi

Postitatud: T Mär 05, 2019 16:02
Postitas DreamWalker
Ma ütleks veel paar sõna sekka et ma ei ole mitte mingil määral "LR teadja" aga niipalju kui igaltpoolt lugenud, vaadanud ja jälginud/kuulnud siis enne 2003 või 2005 olid masinad "mure vabamad" ja töökindlamad kui hilisemad aastad - samas absoluutselt iga kasutatud auto puhul oleneb kõik auto eelmistest omanikest välja arvatud "tüüp/disaini vead (insert tdv6 väntvõlli nali siia) :twisted:

See ei ole Länd Roveri taak vaid enamus kui mitte kõik auto margid - see on üleüldine auto"äri" - masinad peavad kestma ainult liisingu perioodi ja rohkem polegi ette nähtud.
Vanemad masinad kestavad lihtsalt rohkem kui neid normaalselt hooldada - uuemaid aga "tarbitakse" + polegi ette nähtud üle oma liisingu perioodi ea elama.
Olen oma silmaga näinud 4a vanu autosid mis maadlevad töökojas veel hullemate probleemidega kui 20a vanad "traktorid".
Lendavad turbod, mootorid, käigukastid ja kollektorid umbes tahmast nii et õhk ei käi enam läbi jne JNE JNE.

Ma ei ole "anti liising" - kui raha on ostad ära - sõidad muretult ja kui jama on trambid jalgadega garantiis ja kulged jälle edasi :twisted: :mrgreen:
Kui niipalju pappi taskus pole siis ostad vanema, hooldad ja remondid :wink:

Tulles tagasi L322 Range Roveri juurde siis minu meelest on täiesti "mõistlik" kulu 100 000km peale kastiremont - arvestades mis mugavust, funktsionaalsust ja sõidukogemust/elamust see masin pakub - kui see tundub suur siis ilmselgelt Land Rover pole õige margi valik.
Kõige lihtsam on enda jaoks teha erinevate masinatega üks korralik proovisõit ja siis peaks selge olema mis "meeldib" vms.

Eks põhiline olegi see "mis eesmärgil" auto soetada - mis eesmärki ta täitma peab jms.

Punktist A punkti B viib enamus liikureid - "muretult" juba vähem ja "emotsiooniga"... veelgi vähem.

LR omamine ei ole kindlasti "mõistlik" - see on pigem haigus - mida mõistavad need kes juba omavad neid 8) 8) :lol: :mrgreen:
Erik256 kirjutas:Peale 2000dat ei ehitatudki enam autosid mis pikalt kestaksid ja oleksid käepärased hooldada. See pole kindlasti üksnes Land Roverile omane. Mitut uut automaatkäigukastiga autot sa tead, millel poleks nö. eluaegne õli ehk kasti iga ongi 150 000-200 000 km? Siin on näiteks üks arkikel, mis seda teemat ka käsitleb https://auto.geenius.ee/rubriik/uudis/u ... totoostus/" onclick="window.open(this.href);return false;.

Asi on ilmselt mõneti ka selles, et tegemist on uuest peast väga kallite autodega, mille hooldus on samuti samast klassist. Pruugituna aga on auto enda hind kumneid kordi langenud, kuid hooldada tuleb neid ikka nagu 100 000€ maksvaid sõidukeid. See aga tuleb teise ringi omanikule pahatihti üllatusena.

Samas nagu näha on linn 21 sajandi Land Rovereid täis. Inimesed sõidavad ja on rahul.
See viimane lause iseloomustab seda kõige paremini :roll: :lol: :mrgreen: 8)

Muhedat talve õhtut :)

Re: Ostuabi

Postitatud: N Mär 07, 2019 17:37
Postitas Kunn
Diislite kohta on nüüd küll üsna ülevaatlik pilt antud.
Aga harige nüüd bensiinimootori koha pealt ka.
4.4 või uuem 4.2, mis nende head ja vead on?

Re: Ostuabi

Postitatud: N Mär 07, 2019 18:35
Postitas landy
Tuleb jälgida, et karteri tuulutus ära külmuks, muidui mingi hetk õlivrras lännu ja kapotialune õli täis. Muidu on talla-ja kalla mootor.

Re: Ostuabi

Postitatud: R Mär 08, 2019 00:23
Postitas martinsl
Bemmi 4.4 l322 on päris eakad- mootori ketid, tallad, jne, vanos. Õlilekked. Külmuv karterituulutus, millele tagajärjel seisad. Sellele on justkui lahendus aga mina saan aru, et see pole just ka "pommikindel" ja ei välista probleemi täielikult. Sama ajastu 5 ja 7 seeria bmw'del levinud mootor ja niisamuti x5.
Jaguari 4.4 ja 4.2 sc. Tavaline on muretum ja soodsam pidada, valik turul on olematu- oli korralik diislibuumi ajastu ja surutis ju veel ka :)
Lihtsam leida D3 või RRS selle 4.4’ga.
4.2 ikka liigub vahel ja midagi ka praegu müüa. Ülalpidamisekulud: vabalthingav vs ülelaetud mootor.
Autod(kõik) on üle 10 aasta vanad ja seisukord oleneb eelnevate omanike hoolest ja hooletusest.
Käigukastide ja eelkõige turbiinid on ka siin teemaks aga õnneks pole need päris juustust tehtud nagu td6'l.

Re: Ostuabi

Postitatud: R Mär 08, 2019 09:51
Postitas landy
4,2 Superchargel ( 2007a. ja edasi) on elekter ja elektroonika juba Fordi/Jaguari ajastu oma. Bemmilt vaid osa kere/veermiku tehnilist lahendust.

Re: Ostuabi

Postitatud: T Nov 01, 2022 17:55
Postitas ramm
Vana teema aga vb kuskil kirjutatud - palju umbes kulub aega L320 kere raamilt lahti võtta ning siis tagasi panna? On kellegil kogemusi?