Ostunõu, L322 4.2SC
Postitatud: E Sept 23, 2019 22:36
Tere lugupeetud Eesti Land Roveri klubi liikmed
Tegu on minu esimese postitusega antud foorumis ja ei teagi, kas nüüd pigem hakkab neid kogunema või mitte, ilmselt sõltub edasisest. Olen keskkoolist saati Range Roveri omamisest unistanud ning lõpuks eluga sellisel kohal, kus kasutatud isendi omamine (ja hooldus) ilmselt võimalikud.
Tunnistan üles, et ainupõhjus, miks L322 omada soovin on selle kandiline välimus, kõrge ja avar sõiduasend ning ilmselt parem ja turvalisem talviste tingimuste sõidukogemus, kui 2005a Toyota Avensisel.
Teie foorumi lugemine, YouTube rabbit-hole ning teisedki leheküljed interneti sügvastuses plus tänane L322 saadavus kasutatud autode turul on mulle hetkel sõelale jätnud kaks isendit:
1. Eestis müügil olev 2007a. 4.2SC (kastihooldus kunagi tehtud) - Eesti ajalooga ja pikalt Inchapes hooldatud. Esineb kerget roostet tagumistel paneelidel ja koobastel.
2. Lõunanaabritelt saadav 2009a facelift 4.2SC (kastihooldus hiljuti tehtud) - sõiduki ajalugu "kahtlane / olematu".
Miks just L322 4.2SC ja mida jälgida?
1. Saan aru, et Jaguari AJ-8 mootor koos oma 6-speed (ZF 6HP) automaatkäigukastiga on võrdleimisi töökindel kombinatsioon. 5 speed transmission TD6s pidi nõrgake olema ning üldine arusaam on, et diisel-mootorite riskid on suuremad.
2. Tuleks tailgate / tagumiste paneelide roostet jälgida. Mida vähem, seda parem
3. Superchargeri müra / häält kohapeal seistes - Eestis müüdavat autot käisin vaatamas, käiguvahetus ning SC tundusid olevat korras, kuigi olen võhik ja ei pruugi kõike varakult märgata.
4. Soovitatakse jälgida, kas "catalytic converter" näeb hea välja, ega ole vananemist näitamas. Ausalt öeldes ei usu, et oskan oma vähese kogemuse juures selle "värvusest" hinnata, kas hea või halb seis. Pigem üleüldine pilk auto põhja alla peaks seletama, kas on palju soolas seismist olnud või mitte?
5. Vedrustuse puhul tuleb jälgida üles-alla liikuvuse sujumist ja kuulata "lekkimist". Üldjuhul peaks autol laskma vist kõrgendatud asendis pikalt seisma ja vaatama, kas see parkides aja pikku langeb?
Ei tea kuidas kommenteerite, aga tulevikus sooviksin autot ka "liftida" ning fittida julgemate maastiku-saabastega. Pole just näinud modifitseeritud L322'si - kas sellel on tehniline põhjus või pigem fännide seas patulik tegevus? Lisaks kastile (ca. 1200eur), võib mul ilmselt pärast soetamist esineda kohustuslikke kulutusi, eelkõige õhkvedrustuse, mootoriketi või veermiku näol? Kui jah, mis võib umbkaudne maksuvus Eesti töökodades sellistel töödel olla? Vabandan naiivsete küsimuste eest, rääkimata Range-Roveri maailma uudsusest, on kogu auto-business minu jaoks võõras.
Tuhat tänu vastajatele / kommenteerijatele!
Karl.
Tegu on minu esimese postitusega antud foorumis ja ei teagi, kas nüüd pigem hakkab neid kogunema või mitte, ilmselt sõltub edasisest. Olen keskkoolist saati Range Roveri omamisest unistanud ning lõpuks eluga sellisel kohal, kus kasutatud isendi omamine (ja hooldus) ilmselt võimalikud.
Tunnistan üles, et ainupõhjus, miks L322 omada soovin on selle kandiline välimus, kõrge ja avar sõiduasend ning ilmselt parem ja turvalisem talviste tingimuste sõidukogemus, kui 2005a Toyota Avensisel.
Teie foorumi lugemine, YouTube rabbit-hole ning teisedki leheküljed interneti sügvastuses plus tänane L322 saadavus kasutatud autode turul on mulle hetkel sõelale jätnud kaks isendit:
1. Eestis müügil olev 2007a. 4.2SC (kastihooldus kunagi tehtud) - Eesti ajalooga ja pikalt Inchapes hooldatud. Esineb kerget roostet tagumistel paneelidel ja koobastel.
2. Lõunanaabritelt saadav 2009a facelift 4.2SC (kastihooldus hiljuti tehtud) - sõiduki ajalugu "kahtlane / olematu".
Miks just L322 4.2SC ja mida jälgida?
1. Saan aru, et Jaguari AJ-8 mootor koos oma 6-speed (ZF 6HP) automaatkäigukastiga on võrdleimisi töökindel kombinatsioon. 5 speed transmission TD6s pidi nõrgake olema ning üldine arusaam on, et diisel-mootorite riskid on suuremad.
2. Tuleks tailgate / tagumiste paneelide roostet jälgida. Mida vähem, seda parem
3. Superchargeri müra / häält kohapeal seistes - Eestis müüdavat autot käisin vaatamas, käiguvahetus ning SC tundusid olevat korras, kuigi olen võhik ja ei pruugi kõike varakult märgata.
4. Soovitatakse jälgida, kas "catalytic converter" näeb hea välja, ega ole vananemist näitamas. Ausalt öeldes ei usu, et oskan oma vähese kogemuse juures selle "värvusest" hinnata, kas hea või halb seis. Pigem üleüldine pilk auto põhja alla peaks seletama, kas on palju soolas seismist olnud või mitte?
5. Vedrustuse puhul tuleb jälgida üles-alla liikuvuse sujumist ja kuulata "lekkimist". Üldjuhul peaks autol laskma vist kõrgendatud asendis pikalt seisma ja vaatama, kas see parkides aja pikku langeb?
Ei tea kuidas kommenteerite, aga tulevikus sooviksin autot ka "liftida" ning fittida julgemate maastiku-saabastega. Pole just näinud modifitseeritud L322'si - kas sellel on tehniline põhjus või pigem fännide seas patulik tegevus? Lisaks kastile (ca. 1200eur), võib mul ilmselt pärast soetamist esineda kohustuslikke kulutusi, eelkõige õhkvedrustuse, mootoriketi või veermiku näol? Kui jah, mis võib umbkaudne maksuvus Eesti töökodades sellistel töödel olla? Vabandan naiivsete küsimuste eest, rääkimata Range-Roveri maailma uudsusest, on kogu auto-business minu jaoks võõras.
Tuhat tänu vastajatele / kommenteerijatele!
Karl.