2.5 diisli jahutussüsteemi õhutamine

Kui on mured 1995-2002 mudeliga P38A

Moderaatorid: inseneer, landy

Vasta
Robinho
Unistan offroadist!
Postitusi: 64
Liitunud: K Sept 12, 2007 05:45
Asukoht: Tartu

2.5 diisli jahutussüsteemi õhutamine

Postitus Postitas Robinho »

Tere,
mure niisike, et ei saa mitte kuidagi õhutamisega hakkama. Tee kuidas tahad aga läheb ikka kuumaks. Autoks siis RRII 2.5d -98
Alustasin siis sellest, et tõstsin nina üles, valasin paisupaagi täis ja panin käima. Salongi tempi panin põhja ja ventika ka. Valasin siis jahutusvedelikku juurde ja tuuritasin. Läks väga pikk aeg enne kui tempi näidik üles liikuma hakkas. Lõpuks ta ikkagi hakkas ja mingi aeg püsis keskel, siis hakkas tõusma. Salongi tuli sooja õhku. Sõidusuunas vaadates vasak lõdvik oli kuum ja kõva. Parempoolne külm. Lasin paisupaagi korgi lahti ja siis läks surve välja. Temp langes ka. Lasin käia, kuid mingi aja pärast hakkas ikka tempi üles ajama.
Kiire kõne ühele tuttavale, kes soovitas salongiradikast välja tuleva ja mootorisse mineva lõdviku lahti võtta ja siis käima panna, sedapsi õhutada kuni hakkab jahutusvedelikku purskama. Käitusin ka nii, kuid abi sellest miskit polnud. Samuti teist korda õhutada proovides ei tulnud enam salongi sooja õhku. Imelik oli ka see, et paisupaagis jäi jahutusvedelik külmaks ning ka radikasse ei jõudnud vedelikku.
Kas ma panin õhutamisel millegiga kapitaalselt mööda või on asi termostaadis/veepumbas/kaanes mõrad ja tihend õhtal? Õli oli iseenesest puhas.
20l jahutusvedelikku maha valatud ja tolku ei miskit ainult must masendus. Kui keegi oskab, midagi tarka kosta, siis olen üks suur kõrv.
Range Rover 2.5 DSE
Thomas
Edasi, ainult Hi-Lift'iga !
Postitusi: 22
Liitunud: L Nov 10, 2007 19:35
Asukoht: Harjumaa

Postitus Postitas Thomas »

Mina lasin süsteemi tühjaks ja uuesti täites ei olnud vaja õhutada! Äkki on viga ikka muus?!
Robinho
Unistan offroadist!
Postitusi: 64
Liitunud: K Sept 12, 2007 05:45
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Robinho »

Vahetasin termostaadi ära, kuid ikkagi tõuseb temperatuur üle lubatu. Salongi sooja ei tule, termostaati minev lõdvik on soe, plokist tulev aga kuum. Mõistus otsas, kopp ees. Veepumpa ehku peale ei tahaks ka vahetada.
Range Rover 2.5 DSE
Matu
MT-rehvid ja muda!
Postitusi: 185
Liitunud: K Nov 30, 2005 14:29
Asukoht: Tallinn Kadriorg/ Saku

Postitus Postitas Matu »

Minu masinal oli veepumba plastikust tiivik võlli küljest lahti murdunud ja masin läks keema koguaeg. Lasin tiiviku ära vahetada metallist tiiviku vastu ja probleem lahenes. (plastikust veepumba tiivik on 2,5 BMW mootori tüüpviga)
Siis veel võimalus, et jahutusventika sidur on nässus ja prop. töllerdab otsas vabalt kaasa ja kui masin ei liigu, siis korralikult ei jahuta. Sooja töötava mootoriga midagi pehmet (et venti ära ei lõhu) vastu ja kui vent kergelt seisma jääb, siis vist on see häda.
RR P38A autom. 2,5td 98a.
Robinho
Unistan offroadist!
Postitusi: 64
Liitunud: K Sept 12, 2007 05:45
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Robinho »

Huvitav, kas veepump on BMW-l sama, kui RR-il? BMW oma saaks ilmselt kiiremini kätte, seepärast küsin. Termostaadid tundusid küll samad olema.
Range Rover 2.5 DSE
Matu
MT-rehvid ja muda!
Postitusi: 185
Liitunud: K Nov 30, 2005 14:29
Asukoht: Tallinn Kadriorg/ Saku

Postitus Postitas Matu »

No kuna masinal on peal ju 2,5 BMW TD mootor, siis veepump peaks ju olema ka BMW oma. Vähemalt paar aastat tagasi sai vahetaja selle tiiviku küll kuskilt letist osta.
RR P38A autom. 2,5td 98a.
Robinho
Unistan offroadist!
Postitusi: 64
Liitunud: K Sept 12, 2007 05:45
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Robinho »

Niisiis, oligi veepumba tiivik veepumbast eraldunud. Sai veepump vahetatud ja esmapilgul tundub, et sai korda.
Range Rover 2.5 DSE
Vasta

Mine “Tehnilised küsimused-Range Rover II”