RF uks lukus (superlocked)

Kui on mured 1995-2002 mudeliga P38A

Moderaatorid: inseneer, landy

Vasta
mainframe
Rääkige mulle LR-ist!
Postitusi: 7
Liitunud: N Apr 22, 2010 19:10
Asukoht: Pärnu

RF uks lukus (superlocked)

Postitus Postitas mainframe »

Mure siis selline, et peale külma talve kaassõitja uks lukus ja ei avane enam mingi nipiga - võimalik, et külmaga avades sai mehhanism kuskilt kannatada. Kesklukk teeb oma klõksu, nupp ka käib üles-alla - aga vot uks lahti ei tule lukust - ukse avamise lingid käivad tühja nagu oleks uks ikka lukus. Niipalju kui mujalt lugenud, siis tegemist n.ö. "superlocked" uksega ja kõik meetodid ust lahti saada ikka vägagi destruktiivsed:
1) Lõhkuda lukk
2) Eemaldada tagauks ja saagida luku aas läbi
jne.

Kas tõesti pole ühtegi vähem destruktiivsemat ja lihtsamat protseduuri ukse avamiseks?
RR 96 4,6 V8 HSE
Kasutaja avatar
landy
Site Admin
Site Admin
Postitusi: 10303
Liitunud: R Juul 01, 2005 17:31
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas landy »

Kõige vähem dsekstruktiivne on ilmselt proovida kuidagi ukse polster maha saada ning sealt kaudu ukse sisemusele läheneda.
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
-----------------------------------
SERIES II A 109"( '70 )-"Tindiplekk" / LR90 ( '88 )- "Inetu Pardipoeg" + palju unistusi
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
CaveMan
Ma armastan offroad-i!
Postitusi: 14
Liitunud: E Juul 26, 2010 19:19
Asukoht: Tallinn - Haabneeme

Postitus Postitas CaveMan »

Siin oleks nagu õpetus kuidas seda lahendada: http://www.justanswer.com/uk-car/42b3p- ... ulled.html
Vaja on mingeid spets tööriistu ning piltide nägemiseks tuleb ennast ära regida saidil.

Sealne hädaline küll kirjutab, et tal ei olnud sellest õpetusest abi, kuid võib eeldada, et lahendus on selleks siiski olemas.
mainframe
Rääkige mulle LR-ist!
Postitusi: 7
Liitunud: N Apr 22, 2010 19:10
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas mainframe »

RR 96 4,6 V8 HSE
mainframe
Rääkige mulle LR-ist!
Postitusi: 7
Liitunud: N Apr 22, 2010 19:10
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas mainframe »

Kuna nüüd aasta hiljem juhtus täpselt sama asi ka teise uksega, siis võib järeldada, et tegemist vb nö tüüpveaga - vaadates luku sisse, siis selle ehitus on ikka täitsa p**s - sest vaja on ainult natuke külma, et asi katki teha. Võib-olla säästan ka kellegi teise aega järgneva kokkuvõttega antud probleemist...

1) Luku kesta sees on nimelt üks krdi habras eboniidist seibike, millel on paar nukki - ning mis kahjuks on luku kõige olulisem ja nõrgem komponent. Külmaga paistab asi õige hapraks minevat ning pole vaja üldse jõudu rakendada, et see seibike seal luku sees tükkideks tõmmata. Kui seibike tükkideks siis auto ust enam mingi normaalse valemiga lahti ei saa - ei aita siin ka kesklukk või võti - kuna kõik mehhanismid kasutavad luku avamiseks seda seibikest.

2) KÕIGE valutum ja otstarbekam viis uks lahti muukida ja lukk vahetada on nii nagu näha eelneva postituse linkidelt - nimelt:

a) võtad tagaukse hingedelt maha ja seod paelaga rippu
b) saed rauasaelehega läbi kere küljes oleva esimese ukse lukuaasa (meil õnnestus kasutada ka mingit väikest elektriga tikksaagi) - aega võttis ca 45min et aasa mõlemad haarad läbi saagida

c) siis saad ukse lahti ning saad normaalselt polstri maha võtta ning luku ära vahetada

Ise õnnestus üks vana lukk ka hiljem restaureerida, valades selle seibi uuesti pronksist.

Järjekordne briti inseneride imevidin - et autoomanikul ikka igav ei hakkaks... :P
RR 96 4,6 V8 HSE
Kasutaja avatar
landy
Site Admin
Site Admin
Postitusi: 10303
Liitunud: R Juul 01, 2005 17:31
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas landy »

SUURED TÄNUD väga asjaliku postituse eest!
Lisan sinu nõuslolekul selle meie kullfondi!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
-----------------------------------
SERIES II A 109"( '70 )-"Tindiplekk" / LR90 ( '88 )- "Inetu Pardipoeg" + palju unistusi
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
Vasta

Mine “Tehnilised küsimused-Range Rover II”