1. leht 1-st

Td5 õlifiltri vahetusvälp jm.

Postitatud: T Jaan 29, 2008 22:49
Postitas ruut
Kas on kellelgi D2 Td5 hooldujuhendit, et mis vidinad millise intervalliga vahetada tuleb? Eriti huvitab õlifilter. Täna sain esinduses üllatuse osaliseks.
Aga kui kõik ausalt ära rääkida tuleks alustada sellest, kui ma üleelmisel nädalavahetusel juhuslikult õlitaset kontrollisin ja varras täiesti tolmas. Lisasin juurde liitri ja siis veel kaks ning alles siis ilmus õli vardale. Esinduse hooldusest oli möödas ca 10tuh km ja ei osanud sellist õlikadu oodata. Viimasel ajal on hooldevälba jooksul MAX-st MIN-i langenud. Tuvastasin ka lekke - tubo taga olev õlifilter oli õline ja õli jooksis mööda plokki alla.
Täna siis teeninduses tuvastati, et õlifiltri vahelt (nagu ma isegi arvasin) lekkis. Vahetati filter. Kui ma esitasin küsimuse, et kas selline asi ei peaks garantii alla minema, hakati rääkima, et näe aga eelmisel hooldusel me seda ei vahetanudki. Ma tegin suured silmad :shock: Vaatasime, et ka üle-eelmisel hooldusel pole seda vahetatud ning alles üle-üle-eelmisel (ehk praeguseks 52 tuh km tagasi) oli vahetatud. Minu küsimuse peale, et kas õlifiltri vahetusvälp on 60 000 km sain jaatava vastuse. Hämmastav, aga kas ka tõsi?
Garantii kohta öeldi, et varuosadele kehtib 1a. ja kuna mu aastane ls on 40 000 kandis siis filtri garantii oli juba läbi saanud. Ei viitsinud seal rohkem jahuda, lõin käega ja võtsin arve.
Kummaline, et LR mis on teada oma mahlade jooksu poolest ei oma erinevate vedelike (õli, jahutusvedelik) taseme andureid. Ei taheta vist autoomanikel depressiooni tekitada :lol:

Postitatud: K Jaan 30, 2008 09:04
Postitas landy

Postitatud: K Jaan 30, 2008 09:47
Postitas ruut
Noh... jah. Midagi otseselt uut ja huvitavat nendest linkidest ei selgunud. Samuti ei saanud ma vastust oma küsimusele õlifiltri vahetusvälba kohta. Ainult seda, et põhifiltri kasutusiga pikeneb seoses rootorfiltri kasutamisega. Jah, rootorfiltrit oli iga hoolduse käigus vahetatud.
Hooldusvälpade kohta lingitud tabel oli Defeka kohta. Võibolla seal välbad teisiti aga D2 on hooldus tehase poolt ette nähtud iga 20 000 km tagant. Seega õlivahetus igal hooldusel ja IIRC kütusefiltri vahetus iga 40 000 km. Mitte aga mõlemad 10 000 nagu toodud tabelis.

Postitatud: K Jaan 30, 2008 11:40
Postitas landy

Postitatud: K Jaan 30, 2008 12:55
Postitas ruut
Minu arust USA-sse Td5 ei eksporditud. Seega on siin lingil jutt V8 mootorist ning ikkagi mingi teeninduse nägemus hooldusest. Mind huvitab milline on tehase poolt ette kirjutatud hooldusgraafik.

Postitatud: K Jaan 30, 2008 13:18
Postitas ruut
Siin tundub olema sama reha otsa astunu
http://forums.lr4x4.com/index.php?showtopic=10690

Postitatud: K Jaan 30, 2008 14:14
Postitas landy
Õhtul, kui koju jõuan saan tarku raamatuid uurida, ehk siis asi selgem.
Äkki saab siit ametlikult lehelt abi:
http://landrover.com/nz/en/Owners/Servi ... lockLink_3

Postitatud: K Jaan 30, 2008 19:30
Postitas landy
Arvan, t sõltumata sellest,aks Td5 on defeka või disco peal peaks hooldus olema sama intevalliga:
http://www.lrforum.com/articles/00039/T ... nwards.pdf

Postitatud: K Jaan 30, 2008 22:39
Postitas ruut
Tänud. Hooldused Defekal ja Discol ei olnud vist sama intervalliga aga ei viitsi praegu minna autost raamatut vaatama. Nagu su viidatud tabelist näha, ongi õlifiltri vahetus ette nähtud 60k tagant. Aga nagu minul ja mõnel teisel ei ole see filter seda aega üle elanud. Mulle küll filtrit ei näidatud, kuid tõenäoliselt hakkas õli pressima valtsitud serva vahelt. Seda öeldi, et filter oli kõvasti kinni olnud.

Postitatud: R Veebr 08, 2008 23:31
Postitas RV8
Oil change on iga 20000 t km, vahetada tuleb iga kord rootor filter ja iga 2 kord mõlemad fitrid. Nii kirjutab workshop manual. Mina olen sellest teadlik ja seda reeglit ei austa. Õli tuleks vahetada iga max 15000 km tagant ja mõlemad filtrid, nii rootor kui pealkeeratav elemnt. Vabadage, rootor maksab alla 300 kr. ja selle hind ei ole määrav auto läbisõidu km hinnas. Miks peab õli vahetama sagedamini kui 20 kkm? Sellepärast, et meie kliimvööndis vahetevahel esinb ka talve. Miks lekivad pealkeeratavd filtrid? Kaks põhjust , esiteks valmistati suur partii kehva kvaliteediga LR originaal filtreid, mis lekisid korpuse ja valtsi vahelt. Teiseks, on seda filtrit üldse väga paha ´vahetada ja seda ei viitsita korralikult kinnikeerata ja õli tuleb kummirünga vahelt. Vähemalt osades filtrite katallogides (poodisdes)pole rootorfiltrit üldse mainitud. Selle vahetamine on isegi tähtsam kui pealekeeratva filtri vahetus.

rootorfilter

Postitatud: E Veebr 11, 2008 20:41
Postitas Rändsell
RV8, palun täpsusta, mis ja kus on see rootorfilter?

Postitatud: E Veebr 11, 2008 22:01
Postitas Onu Kalju
rootorfilter,ehk tsentrifug on vahetatav filter,mis asub
turboka ja roolivõimendi pumba vahel 2e poldiga kinnituva
kaane all. eest vaates paremal ja ülalt alla.

Postitatud: T Veebr 12, 2008 13:27
Postitas Rändsell
Aitäh Onu Kalju!

Postitatud: K Juul 22, 2015 07:52
Postitas margot83