Freelander 2 2007-2008

Kui on mured 1998-2006 Freelander I (L314) ja 2007-2014 II (L359) põlvkonnaga

Moderaatorid: inseneer, landy

Vasta
Tripak
Rääkige mulle LR-ist!
Postitusi: 5
Liitunud: N Jaan 03, 2013 20:47

Freelander 2 2007-2008

Postitus Postitas Tripak »

Plaan pere 2. autoks soetada Freelander 2, ilmselt aastast 2007-2008. Mootoriks loomulikult TD4, kast eeldatavasti automaat. Kas on mingeid teadaolevaid tüüpvigu, mida teadma ning otsima peaks? Mida karta ja milleks valmistuda?
Disco 3 TDV6
Kasutaja avatar
attrs
Esimesed mudapiisad :-)
Postitusi: 32
Liitunud: L Dets 10, 2011 16:36

Postitus Postitas attrs »

Tüüpvigu sellel auto ikka esineb. Enne ostu kindlasti pessa või esindusse kontrolli. Esindusest tuleks uurida kas tehase re-callid on tehtud. Üks neist puudutas vigast karteri tuulutust mille ummistumise tulemusel liikusid mootori otsatihendid liigse surve tõttu kohalt. Tihendid ise ei maksa midagi kuid nende vahetus eeldab kasti eemaldamist ning inchcape tahtis kogu pulli eest ca 1000€. Samas minu sõiduki puhul on see õlikadu mootorist niivõrd väike, et hoolduste vahel õli lisama ei pea. Seetõttu ei torma ka asja likvideerima. Ühtlasi nagu landroveritele kohaselt tuleks kontrollida, et ükski veosüsteemi osa (kast, vahekast, sillad) ei leki õli. Lekke korral riknevad detailid kergesti ning remont on väga kallis. Tihti tuleb terve sõlm vahetada. Kriitiline pilk tuleks visata ka pidurisüsteemile. Tagumiste supportite tolmukatete purunemise puhul tuleb arvestada ca 300€ väljaminekuga kuna remondikomplekte neile ei toodeta.

Muud etteheited sõidukile puuduvad. Minu isend läbinud 180000km millest mina sõitnud ca 30000km. Maastikul linnaka kohta võrdlemisi asine ning maanteel väga mugav. Manuaal võtab trassil alla 7-me sajale. Pöörded 90-ga sõites 1700 kandis ja seega on auto ka võrdlemisi vaikne. Eelmisest bensumootoriga XC90-st oluliselt lärmakam pole. Diislil jagub ka piisavalt jõudu, et maanteel möödasõitu sooritada. Linnas aga tuleks arvestada kütusekuluks 10+l/100. Kasko maksab ca 400 aastas. Seega ülalpidamise kulud mõistlikud. Pagasiruum võiks samas veidi suurem olla. Lisaks lapsevankrile mahub sinna vaid 3-4 väiksemat kotti.

Kiitma pean terrain response grass-gravel-snow programmi mis libeduse korral auto kontrollimise oluliselt lihtsamaks teeb. Gaasipedaal muutub tuimemaks, rool raskemaks ning automaat vahetab käike varem. Ühtlasi muutub ESP erksamaks ning reageerib iga väikseima libisemise peale. Kui eelnevalt D3 kodus olemas siis selle omadusega juba ilmselt tuttav.

Otsima peaks isendit millel hooldusraamat lõpuni täidetud ning hoolduste tegemine kontrollitav. PSA ja Fordi koostöös valminud mootor on tundlik kehva hoolduse osas. Ühtlasi võiks eelistada isendeid millel võimalikult hea varustus. Second hand marketil see hinnavahe autode vahel juba väiksem. Kindlasti tuleks osta isend mis müüdud meie kliimasse. Paljudel saksa/pransusmaale/itaaliasse mõeldud autodel on istmesoojendused ja webasto puudu. Ilma webasto abita läheb auto talvel väga kaua soojaks.
Elämä on ihmisen parasta aika.
'07 Freelander 2, Tambora Flame
Vasta

Mine “Tehnilised küsimused-Freelander”