Käik ei lähe sisse - lahendatud

Kui on mured 1998-2006 Freelander I (L314) ja 2007-2014 II (L359) põlvkonnaga

Moderaatorid: inseneer, landy

Vasta
Karter
Rääkige mulle LR-ist!
Postitusi: 8
Liitunud: N Dets 27, 2012 15:06
Asukoht: Tallinn

Käik ei lähe sisse - lahendatud

Postitus Postitas Karter »

Rubriigist ise küsin ise vastan ehk jagan muret ja lahendust.
Auto: Freelander 2.0 TD4 (82kw) 2003

Kuskil kuu aega tagasi muutus käiguvahetamine raskendatuks, käiku pidi kas otsima, sidurit pumpama või käiku vahetama vahesiduriga. Eriti raskendatud oli esimese käigu leidmine, mis muutis linnas sõitmise kergelt öeldes ebameeldivaks.
Kuna kõneall oleva friika sidurivahetusest on kulunud kuskil 40k km siis välistasin esialgselt selle ning kiire googeldamine vihjas, et viga leidub ilmselt siduri töösilindrist. Varuosa hinnaks oli erinevates netipoodides 150 - 200€ mis ennem jõule tundus natuke suurena. Otsustasin proovida, et äkki aitab sidurivedeliku vahetus ja õhutamine. Kuskil 7 euro eest liiter DOT 4, kummivoolik, tühi plast pudel, suurem süstal ning 1 sõber ajas esialgselt asja ära. Plastpudelisse lastud vana vedelik oli kokteil sidurivedelikust, veest ning ebamäärasest sadestusest. Peale õhutamist oli sidur nagu uus ning mure tundus lahendatud..... nii umbes nädalaks ajaks.
Töölt koju sõites kadus sidur täielikult. Õnneks õnnestus veereda tanklasse kus tegin kiire siduri õhutuse, tänu millele sain koduni sõita. Viga tundus olevat sama, nii et ei jäänud muud üle kui tellida uus töösilinder. Pea nädalase ootamise järel jõudis varuosa kohale ning tänase vahetuse järel on auto jälle sõiduvalmis. Vana osa tundus lekkivat salongi / siduri pedaali poolsest vardast, kust siis ilmselt pääses õhk süsteemi ja hüdrauliline surve kadus.

Soovitusi õhutamiseks:
1) Otsi peenete sõrmedega sõber - kui keegi on vaadanud kus asub vasakpoolse rooliga friika töösilinder siis ligipääs selle ei ole just kõige kergem. Ilmselt peate eemaldama elektroonikat (ka aju) sisaldava boxi või vähemalt kaane aga peenete sõrmedega saab töösilindri kaane eemaldatud ka ilma suurema kruvimiseta.

Juhul kui õiged tööriistad puuduvad siis:
2) Osta 10 või 20 ml süstal millega vedelikku silindrisse lisada.
3) Pane kummivoolik õhutusventiili otsa ja teine ots tühja pudelisse - ei ole kõik kohad vana vedelikku täis.

Soovitusi peasilindri vahetamiseks:
1) Töökäik - eemalda siduripedaal silindri vardast, keera silinder välja, eemalda quick-release ventiil (suru ventiili sissepoole samal ajal plastik osa alla surudes mis peaks vabastama ventiili), pane vastupidiselt uus asemele ja õhuta.
2) Silinder ise eemaldub seinast suhteliselt kergelt, keerates seda 45* päripäeva ning tõmmates aga silindri välja saamine on keerulisem. Kuna ise olen suhteliselt peenete sõrmedega ei pidanud elektroonika boxi eest ära tõstma ja piirdusin kaane eemaldamisega, et vajalikke juhtmeid paremini liigutada aga tööruum oli suhteliselt väike. Lisaks kaanele eemaldasin ka silndri ees oleva mingi anduri / pistiku mis oli kereküljes 10mm mutriga kinni. Natuke manööverdamist ja õnnestus silinder kätte saada. Uue asemele panemine läks oluliselt lihtsamalt.

Aega läks päris korralikult kuna silindri kättesaamine oli paras nuhtlus ning quick-release ventiil ei tulnud lahti. Pidin kogu ventiili süsteemi lahti kruvima ning alles hiljem "quick-release" ventiill vabastama. Kümmekond miinus kraadi ja kerge tuisk ei muutnud samuti asja lihtsamaks, samas mingeid erilisi tööriistu pole tarvis ja töö ise suhtleliselt lihtne.
Loodetavasti on kellelegi sellest abi! Pildid puuduvad kuna väljas läks pimedaks aga soovikorral võin hiljem lisada.
Freelander 2003 TD4
Vasta

Mine “Tehnilised küsimused-Freelander”