L322 4,4 2011 Webasto

Kui on mured 2002- 2010 Range Rover III (L322) mudeliga.

Moderaator: landy

Vasta
Kasutaja avatar
jaguar3
Ärge peske mu landikat!
Postitusi: 84
Liitunud: T Sept 21, 2021 19:23

L322 4,4 2011 Webasto

Postitus Postitas jaguar3 »

Mure, suur mure.
Autol puldiga Webasto. Tehase poolt aga on see paraku tehtud nii, et ta eelsoojendab ainult salongi kuni -20°. Kui on külmem, siis soojendab ka mootorit. Ei meeldi mul selline lahendus. Olen seda meelt et mootorit võiks ikka alati eelsoojendada. Naeruväärne on Webasto olemasolul ja sooja salongiga -15° juures seista ja mootorit soojendada.
Nüüd tuleb vähe tehnilist juttu, kange plaan on asi ümber teha.
Seal on vahel kolmekäiguline klapp, mis ongi kurjajuureks. Plaanis jätta see klapp sundasendisse (kui talle voolu peale ei tule, siis ta ongi õiges asendis, mootori kontuur avatud). Nüüd on küsimus, kas lihtsalt võtta pistik lahti ja sellega ongi asi tehtud? Kardan et ei, lööb vea ette et ei näe klappi. Ilmselt tuleb selle olemasolu kuidagi simuleerida. Üks variant on osta teine samasugune klapp ja ühendada pistik sinna. Las ta ripub ja klõpsib seal tühja. Teine variant on olemasolev klapp vahelt ära võtta ja mõelda sinna voolikutele mingi kolmik vahele, millel vajalik suund avatud ja mittevajalik kinni.
Aga äkki on veel variante?
moilo
Unistan offroadist!
Postitusi: 65
Liitunud: K Jaan 09, 2013 22:38

Re: L322 4,4 2011 Webasto

Postitus Postitas moilo »

Tere.

Ma ei mäleta kuidas Webasto tööle hakkas, kuid salongisoojendus töötas kindlasti tõrgeteta ka siis kui klapilt juhe ära võtta. Mul oli probleemiks see, et salongi ei tulnud sooja ja kurjajuureks oligi see klapp (sealt ei käinud piisasvalt vedelikku läbi üheski asendis, kuidagi paistes oli teine). Ma lihtsalt eemaldasin selle klapi ajutise lahendusena ja salongisoojenduse sain vähemasti tööle. Ükski üleliigne tuli põlema ei hakanud. Aga kas Webasto ka toimima hakkas seda ei mäleta. Jutt siis 4,4 TDV8 L322 sõidukist. See klapp muideks valmistas peavalu üsna pikalt. Algatuseks puhus Webasto kuidagi väga kehvalt ja lõpuks ka soojendus.
Range Rover Autobiography LWB 19
Range Rover Vogue 13
Range Rover Autobiography 11
Range Rover Vogue 06
Range Rover Vogue 07
Range Rover Vogue 06
Range Rover p38 99
Range Rover p38 00
Kasutaja avatar
jaguar3
Ärge peske mu landikat!
Postitusi: 84
Liitunud: T Sept 21, 2021 19:23

Re: L322 4,4 2011 Webasto

Postitus Postitas jaguar3 »

Väärt info. Äkki mäletad selle klapi asukohta? Kui on kehv ligipääs, tuleb kindlapeale minna. Ei saa katsetada ja iga kord pool autot lammutada.
Kas jäigi nii ilma klapita? Kujutan ette et ühele voolikule (bypassile) tegid pimeda, ja kaks (mootor ja salongiradikas) ühendasid ära.
Analoogne plaan ka siinpool.
moilo
Unistan offroadist!
Postitusi: 65
Liitunud: K Jaan 09, 2013 22:38

Re: L322 4,4 2011 Webasto

Postitus Postitas moilo »

Tere,

Asub parema lanzeroni siseküljel. Ligipääs just liiga lihtne ei olnud. Aga mis seal tehtud sai seda ei mäleta kahjuks. Klapp sai kindlasti minema visatud, seda mäletan kuid kuidas voolikud ühendatud seda ei mäleta. Tean auto praegust omaniku ja võin küsida kas Webasto jäi toimima. Ma muidugi kahtlustan, et -20 kraadiga see 5kw ahi mootorit ja salongi korraga just liiga kuumaks ei küta. Kuid tõesti oleks sel juhul mõistlikum pigem mootorit soojendada. Ma enda autodel ei ole küll viitsinud ümber ehitama hakata lihtsalt ehitamise pärast. Pole meil ju eriti talvesidki siin viimasel ajal. Ja need V8 diislid käivituvad ka -30 kraadiga probleemideta minu kogemuse põhjal. Ilmselt mootorile endale sellised külmkäivitused just liialt headmeelt ei tee kuid ma ei näe ka erilist draamat.
Aga kui sa ütled, et ilma pistikuta on nn õiges asendis siis mis sa higistad- võta pistik lahti või ehita miski lüliti või kontroller vahele. Oluliselt lihtsam kui nende voolikutega seal maadelda. Takkatipuks oleks oluliselt lihtsam algset olukorda taastada juhuks kui ei saavuta loodetud tulemust.
Lear
Range Rover Autobiography LWB 19
Range Rover Vogue 13
Range Rover Autobiography 11
Range Rover Vogue 06
Range Rover Vogue 07
Range Rover Vogue 06
Range Rover p38 99
Range Rover p38 00
Kasutaja avatar
jaguar3
Ärge peske mu landikat!
Postitusi: 84
Liitunud: T Sept 21, 2021 19:23

Re: L322 4,4 2011 Webasto

Postitus Postitas jaguar3 »

Ega jah, see 5kW ei jõua palju sooja 30 minutiga anda, putka suht suur, aga kui juba + kraadid salongis ja mootor ka nulli lähedal, mulle sellest piisaks. Kahju et 30min tööaega pikemaks muuta ei saa.
Mõtlesin jah alguses et võtan lihtsalt pistiku lahti. Teine variant on relee vahele panna, mis hoiab klappi väljas eelsoojendades. Kui aga süüde sisse panna, taastab ühenduse ja toimetab edasi nii nagu tehas ette nägi.
Aga kui sa ütled et ta niikuinii on varsti umbes (või mis tal õige viga oli?), viskaks ta kohe minema. Sedasi realiseeriks korraga nii enda ideed, kui ka ennetaks probleeme tulevikus.
Aga ma ei tea, kui tüli ei tee järsku saad uurida uue omaniku käest kas Webasto toimetab probleemideta ka ilma klapita? Selle järgi saaks valida viisi kuidas asi ära lahendada. Ega infot kuskilt ei leia, kõik foorumid jahuvad lihtsalt pealispindset juttu ja kuidas lisasoojendus ümber ehitada eelsoojenduseks. Ainus info mis leidsin on töö algoritm:
https://disk.yandex.ru/i/uYYahYbCJ-N9uQ
Aga see ei pruugi üldse sama auto olla, Land Rover on ta kindlasti, aga kas L322 4,4 , ei tea. Vaevalt. Kuigi töö põhimõte klapib.
Ja siit:
https://www.landyzone.co.uk/land-rover/ ... cs.270352/
leiab hüdraulika skeemi (siingi on tegemist vanema RR-ga, aga salongi soojenduse osa tundub suht sama olevat).
Kasutaja avatar
jaguar3
Ärge peske mu landikat!
Postitusi: 84
Liitunud: T Sept 21, 2021 19:23

Re: L322 4,4 2011 Webasto

Postitus Postitas jaguar3 »

Niisiis, tegime väikese ümberehituse: sellel klapil mähis maha, kolb mehhaaniliselt ära fikseerida vajalikku asendisse (ülemine asend, mässisin lihtsalt valget toruteipi vahele et ta alla ei saaks liikuda), mähis tagasi. Kõik, 15min tööd, tosooli välja ei tule.
Nüüd soojendab nii putkat kui mootorit ALATI. Kuna pistik on ka küljes, vigu ei ole.

Nüüd aga veel üks mure vajaks lahendamist.
Ei ole üldse rahul Webasto tööga. Töötava mootoriga (lisasoojendusena) käivitub ja töötab alati probleemideta. Puldist käivitades (eelsoojendusena) aga on alati mingi jama, küll ta ei lähe üldse käima, küll läheb ja kohe kustub ära, küll käib 10-15 minutit ja siis kustub. Sellise lühikese ajaga loomulikult mingist soojast salongist me rääkida ei saa.
Olen pöördunud esindusse, diagnostika näitas et kõik on ok. Nemad ütlevad, et antud masinal Webasto käivitamist-kustumist juhib kliima aju, ja tema otsustab kui kauaks see käivitub ja kas üldse käivitub. Nemad sinna midagi teha ei saa. Kõik on korras.
Olen väga palju uurind selle tööalgoritmi kohta ja leian et
liiga palju parameetreid on arvesse võetud: kütusetase, aku laetuse tase, ja mis põhiliseks kurjajuureks - välistemperatuur. Selle järgi ta nagu ma aru sain tööaega valibki. Ja vähe sellest - niikuinii, isegi kõige külmemal ajal ta Webastol üle 20min töötada ei lase, sest mine sa tea, printsess Diana järsku ei saa autot käima kui aku liiga tühjaks jäänud.
See on täielik porno! Mul on autol Webasto ja ma istun külma salongi koos külma mootoriga. Ei kõlba kuhugile. Las Land Roveri insener sõidab külmas autos kui soovib, meie eestlased oskame ise Webastot kasutada. MINA pean Weastot juhtima, mitte HVAC!
Sooviks lasta teha ümberehitust järgmiselt:
1. Ühendaks ta lahti HVAC-i ajust.
2. Paigaldaks talle täiesti tavalise, sõltumatu telestardi puldiga.
3. Kuna Webasto on ise võimeline juhtima salongiventikat, loomulikult ühendaks ka selle ära.
Olen teadlik tagajärgedest:
1. Enam ei lähe Webasto lisasoojendusena tööle automaatselt sõidu ajal. (Ei olegi vaja, oskan ise ka pulti kasutada kui külm hakkab).
2. HVAC hakkab õiendama, kuna enam ei näe ei Webastot ei ka kolmekäigulist klappi. (Las karjub pealegi, see ei sega tema tavapärast igapäevast tööd. Pooled autod sõidavad mittetöötava Webastoga ja ei ole häda miskit, ülejäänud funktsioonid ju jäävad tööle).
3. Kaob ära võimalus kasutada taimerit ekraanil. (Las kaob, 100a. mul seda vaja on, niikuinii kunagi ei kasuta).
4. On aku liigse tühjenemise oht (Jah, on. Kui tühjaks lasen, on mu oma süü. Akulaadija on selle vältimiseks paigaldatud).
5. Olen kuulnud ka et eelsoojendatud mootor ei hakka käivitades tühikäigul tööle, kuna temp. andureid on mootoril mitu ja nad näitavad eri andmeid. Sama jutuga hirmutati mind kui aastaid tagasi paigaldasin soojendust Grand Cherokeele. Väga hästi läks käima ja jäi tööle. Sellel autol aga juba tehase poolt Webasto töö algoritm näeb ette mootori eelsoojendamist (seesama kolmekäiguline klapp avab mootori kontuuri) kui välitemperatuur langeb alla -20. Seega, kui -20-ga sedasorti muret ei ole, ei tule ju ka -10-ga. Mootor ütleb ainult aitäh.

Ühesõnaga, sooviks lihtsat süsteemi, sellist nagu kasutatakse 99% autodest, millele paigaldatakse Webastot eraldi. Lihtne hüdraulika ring: Webasto-salong-mootor-Webasto. Lihtne juhtimine: mina ja pult. Kõik. Ei mingit LR inseneride jura.

Sama töö nagu paigaldaks eraldi Webastot, ainult et poole lihtsam: Webasto juba paigas, voolikud ühendatud, toide veetud. Ehk lõppsirge: telestart paigaldada ja salongiventikas ära ühendada.

Arvamused?
Kasutaja avatar
jaguar3
Ärge peske mu landikat!
Postitusi: 84
Liitunud: T Sept 21, 2021 19:23

Re: L322 4,4 2011 Webasto

Postitus Postitas jaguar3 »

Ja muide, miks kõikidel teistel on 30min tööaeg, minul 20?
herr
Rääkige mulle LR-ist!
Postitusi: 6
Liitunud: K Mai 13, 2020 13:42

Re: L322 4,4 2011 Webasto

Postitus Postitas herr »

Tere,

V8 eripäradega kursis pole, jagan mõtteid TD6 osas kui otsustad siiski webasto n.ö manuaalsele juhtimisele üle minna.

Lahutasin webasto autost ära, webasto pistikus pin2 lahti võetud. HVAC ei juhi midagi ja ei ärka ka ellu webasto käivitumise peale. Webasto käivitan SMS mooduliga, mis teeb +12v webasto pin1 pihta. Webasto käivitub iseseisvalt ja kütab veesärgis temperatuuri 60c. Ühtlasi selgus, et see pisike webasto küljes olev veepump ei suuda väikses veesärgis piisavalt vett liigutada, mille tulemusena webasto aegajalt ise ennast välja lülitas (jõudis mingi 70c), aga salongi torud olid külmad.
Selle raviks sai võetud webasto pistikust pin4 alt signaal (sealt tuleb +12v kui temp on +40c jõudnud) ja tehtud vahele relee koos dioodigega, millega siis juhitakse TD6 salongi kahese klapimajanduse all olevat veepumpa. Selle n.ö rakendamisel liigub vesi süsteemis edukalt. Selle veepumba tarbimine oli 8-10w juures. Mingeid klappe ei pidanud ma avama/sulgema.

Kogu asja miinus on see, et salong soojaks ei lähe, aga võtit keerates hakkab enamasti kohe leiget puhuma (veesärgis temp 40-60c) vahel - mind see tulemus rahuldas.

Kui otsustad sooja salongi kasuks pead arvestama, et HVAC (kliima) moodul tuleb üles äratada ja paluda vent klapid õigesse asendisse keerata ja puhur käima panna õiges asendis. Siit ma edasi ei uurinud.

NB! Minu autol originaal webasto oli vist mingi "digital" mudel, mida ei saanud PIN1 kaudu käivitada. Vahetasin selle analoog mudeli vastu (aju erinev), millega sai asja n.ö lollit tööle panna.

Edu.
Kasutaja avatar
jaguar3
Ärge peske mu landikat!
Postitusi: 84
Liitunud: T Sept 21, 2021 19:23

Re: L322 4,4 2011 Webasto

Postitus Postitas jaguar3 »

herr kirjutas: R Dets 03, 2021 13:35 Tere,

V8 eripäradega kursis pole, jagan mõtteid TD6 osas kui otsustad siiski webasto n.ö manuaalsele juhtimisele üle minna.

Lahutasin webasto autost ära, webasto pistikus pin2 lahti võetud. HVAC ei juhi midagi ja ei ärka ka ellu webasto käivitumise peale. Webasto käivitan SMS mooduliga, mis teeb +12v webasto pin1 pihta. Webasto käivitub iseseisvalt ja kütab veesärgis temperatuuri 60c. Ühtlasi selgus, et see pisike webasto küljes olev veepump ei suuda väikses veesärgis piisavalt vett liigutada, mille tulemusena webasto aegajalt ise ennast välja lülitas (jõudis mingi 70c), aga salongi torud olid külmad.
Selle raviks sai võetud webasto pistikust pin4 alt signaal (sealt tuleb +12v kui temp on +40c jõudnud) ja tehtud vahele relee koos dioodigega, millega siis juhitakse TD6 salongi kahese klapimajanduse all olevat veepumpa. Selle n.ö rakendamisel liigub vesi süsteemis edukalt. Selle veepumba tarbimine oli 8-10w juures. Mingeid klappe ei pidanud ma avama/sulgema.

Kogu asja miinus on see, et salong soojaks ei lähe, aga võtit keerates hakkab enamasti kohe leiget puhuma (veesärgis temp 40-60c) vahel - mind see tulemus rahuldas.

Kui otsustad sooja salongi kasuks pead arvestama, et HVAC (kliima) moodul tuleb üles äratada ja paluda vent klapid õigesse asendisse keerata ja puhur käima panna õiges asendis. Siit ma edasi ei uurinud.

NB! Minu autol originaal webasto oli vist mingi "digital" mudel, mida ei saanud PIN1 kaudu käivitada. Vahetasin selle analoog mudeli vastu (aju erinev), millega sai asja n.ö lollit tööle panna.

Edu.
Jajah, asi selge.
Meil süsteemid põhimõtteliselt suht samad tegelikult (hüdraulika, veepumbad, kõik need klapid. Erinevus on HVAC-i tarkvaras ainult). Originaalis Webasto käivitudes ärkab ka HVAC, mis majandab salongilappidega, puhuriga ja paneb selle lisaveepumba ka käima . Mul samuti "digital" ajuga Webasto, lihtsalt pin2 lahutamisega ei õnnestu. Selle sama pin2 kaudu ta mitte ainult ei ärata HVAC-i üles, vaid ka küsib luba käivitumiseks. Kui Webasto seda ei saa, ei lähegi käima. HVAC-i on sissekirjutatud ka tööaeg (20 või 30min) ja selle pin2 kaudu ta jätab Webasto ka seisma kui aeg täis, isegi kui pin1-l on jätkuvalt +12V peal.
Sul ei olnud vaja klappe näppida kuna sul HVAC niikuinii üles ei ärka ja kõik veesärgi klapid jäävad ilma toiteta. Ilma toiteta aga nad ongi just selles õiges asendis, mootori kontuur avatud. Paraku jäi sul automaatselt ilma toiteta ka see teine veepump.
Mul on probleemiks 20min tööaeg (liiga vähe). Neil oli tagasikutsumine ja kahjuks minu auto selles ka osales. Selle käigus vahetati HVAC-i tarkvara 30-lt minutilt 20-le. Vana tarkvara enam saadaval ei ole.
Tellisin Venemaalt kasutatud HVAC-i (täpselt samasuguselt autolt, sama mootoriga, sama aastaarvuga, puldiga Webastoga). Neil seal seda tagasikutsumis kampaaniat ei olnud, 30min tööaega alles. Varsti peaks kohale jõudma, vahetan ära, saan 10min tööaega juurde ja kõik jääb originaali (v.a. see et mul bypass-klapp nüüd sunniga avatud mootori soojendamise mõttega). Tegelikult praeguse 20-ne minutiga ta soojendab mootorit suht edukalt, plusskraadideni vähemalt. 30min-ga läheb veel paremaks. Salongi jääb aga väheks isegi 30-ga usun. Plaanin panna 220V puhuri lisaks, releega, käima läheb originaal Telestardilt +12V signaaliga (seesama pin1 Webastol).
Kasutaja avatar
jaguar3
Ärge peske mu landikat!
Postitusi: 84
Liitunud: T Sept 21, 2021 19:23

Re: L322 4,4 2011 Webasto

Postitus Postitas jaguar3 »

herr kirjutas: R Dets 03, 2021 13:35 Tere,

V8 eripäradega kursis pole, jagan mõtteid TD6 osas kui otsustad siiski webasto n.ö manuaalsele juhtimisele üle minna.

Lahutasin webasto autost ära, webasto pistikus pin2 lahti võetud. HVAC ei juhi midagi ja ei ärka ka ellu webasto käivitumise peale. Webasto käivitan SMS mooduliga, mis teeb +12v webasto pin1 pihta. Webasto käivitub iseseisvalt ja kütab veesärgis temperatuuri 60c. Ühtlasi selgus, et see pisike webasto küljes olev veepump ei suuda väikses veesärgis piisavalt vett liigutada, mille tulemusena webasto aegajalt ise ennast välja lülitas (jõudis mingi 70c), aga salongi torud olid külmad.
Selle raviks sai võetud webasto pistikust pin4 alt signaal (sealt tuleb +12v kui temp on +40c jõudnud) ja tehtud vahele relee koos dioodigega, millega siis juhitakse TD6 salongi kahese klapimajanduse all olevat veepumpa. Selle n.ö rakendamisel liigub vesi süsteemis edukalt. Selle veepumba tarbimine oli 8-10w juures. Mingeid klappe ei pidanud ma avama/sulgema.

Kogu asja miinus on see, et salong soojaks ei lähe, aga võtit keerates hakkab enamasti kohe leiget puhuma (veesärgis temp 40-60c) vahel - mind see tulemus rahuldas.

Kui otsustad sooja salongi kasuks pead arvestama, et HVAC (kliima) moodul tuleb üles äratada ja paluda vent klapid õigesse asendisse keerata ja puhur käima panna õiges asendis. Siit ma edasi ei uurinud.

NB! Minu autol originaal webasto oli vist mingi "digital" mudel, mida ei saanud PIN1 kaudu käivitada. Vahetasin selle analoog mudeli vastu (aju erinev), millega sai asja n.ö lollit tööle panna.

Edu.

Ja veel seda et kuidas Webastole ligipääs muidu oli? Raske?
Kasutaja avatar
jaguar3
Ärge peske mu landikat!
Postitusi: 84
Liitunud: T Sept 21, 2021 19:23

Re: L322 4,4 2011 Webasto

Postitus Postitas jaguar3 »

Paningi uue Webasto. Kliimaga seotud ei ole, soojendab ainult mootorit. Käima saab nii puldist kui nupuga. Pump jaksab pumbata küll.
Vasta

Mine “Tehnilised küsimused-Range Rover III”