Aku alune ruum

Kui on mured 2002- 2010 Range Rover III (L322) mudeliga.

Moderaator: landy

Vasta
Kasutaja avatar
Drakkar
Edasi, ainult Hi-Lift'iga !
Postitusi: 25
Liitunud: L Mär 09, 2019 22:02
Asukoht: Tallinn, Nõmme

Aku alune ruum

Postitus Postitas Drakkar »

Tere.

Selline mure.

Eellugu:
Sai mingi hetk aku tühjaks, aga alarm oli enne peale jäänud.
Autoga eriti ei sõitnud, kohapeal vahest soojendasin. Tutvusin masinaga.
Tulemus pole üllatav.
Kuna, alarmi millegipärast maha ei saanud (tundis ennast millegist häirituna ja alustas varsti jälle),
ja ka ilm oli kevadiselt heitlik, tuul ja vihma/lume segu,
siis pidasingi paremaks aku maha võtta ja tuppa laadima viia.
Õnneks sai see toiming tehtud õiges järjekorras (olen täielik võhik autoasjanduses)
ja akuklemmilõhkelaeng kärakat ei teinud. Etteruttavalt - kõik töötas pärast veatult.
Ühesõnaga sain aku maha ja ellu ärganud unesegane alarm lõpetas hädaladamise.

Asja juurde:
Aga - kui keerasin akut toestavaid vardaid välja
Siis üks akut kinni hoidev klemm/klamber kukkus
aku aluse metallplaadi alla (see mille peal aku istub).
Seal on väike vahe ja seal all omakorda päris suur tühi ruum.
Sinna ma aga mingit lahtist metallitükki jätta ei tahaks.
Paljugi, mida see teha võib.

Enne aku tagasipanekut proovisin seda akualust metallplaati eemaldada.
See on kinni nelja lühikese poldiga.
Need sain kenasti ära, aga plaat oli kinni mingi kummist asjaga (ma ei näinud aga tundsin).
Sain plaati pisut keerata, kõigutada, ja ka üles-alla liikus mõned millimeetrid.
Niiet kinniroostetanud või midagi taolist see polnud.

Nüüd küsimus:
Kas keegi oskab öelda, kuidas see metallplaat seal kinni on?
Kas ma tohin seda jõuga tirida? Kas see tuleb üldse nii ära?
Ja kas seda pärast tagasi ka saab? Kuidas?
Või on selle eemaldamiseks (eeldan, et seda tohib teha) mingi nipp?
Või on mingi teine viis, kuidas ma sealt alt selle metallklambri kätte saan?
Kui ma ostan selle magnetvarda, ehk siis mul õnnestub pidevalt
igale poole teiste metallosade külge kinnijäämise vahel,
ka sellele metallklambrile pihta saada?
Oskab keegi head nõu anda.
Aku ma pean niikuinii jälle uuesti maha võtma ilmselt.

Suured tänud hea nõu eest juba ette!
Range Rover L322. Algaja autoomanik, kes võib esitada rumalaid küsimusi.
Kasutaja avatar
Drakkar
Edasi, ainult Hi-Lift'iga !
Postitusi: 25
Liitunud: L Mär 09, 2019 22:02
Asukoht: Tallinn, Nõmme

Re: Aku alune ruum

Postitus Postitas Drakkar »

Kirjutan igaks juhuks - selle teema lõpetuseks. Ei pidanudki ise leiutama, kuidas seda juppi sealt alt kätte saada. Osavnäpud LR hooldusest võtsid selle minu eest välja. Niiet probleem lahendatud - tegelikult juba ammu.
Range Rover L322. Algaja autoomanik, kes võib esitada rumalaid küsimusi.
Äll
Unistan offroadist!
Postitusi: 53
Liitunud: R Dets 15, 2017 19:54
Asukoht: Tartu

Re: Aku alune ruum

Postitus Postitas Äll »

Kes veel ei tea,siis seal akuplaadi all webasto ahi.Ahi kinnitub kummipuksiga akuplaadi külge ja kõige lihtsam sinna läheneda on logar eemaldada :D
RR III TD6 2005
Kasutaja avatar
Drakkar
Edasi, ainult Hi-Lift'iga !
Postitusi: 25
Liitunud: L Mär 09, 2019 22:02
Asukoht: Tallinn, Nõmme

Re: Aku alune ruum

Postitus Postitas Drakkar »

Jutt ikkagi potensiaalsest ahju asukohast, kui see lasta paigaldada, eks. Mul oli millalgi mõttes selline asjandus lasta autole lisada. Selle ahju asukohaga seoses üks mõte. Nagu aru olen saanud AGM akud taluvad hästi jahedust, aga mitte kuumust. Mootoriruum on niigi suht palav koht. Kui nüüd otse aku alla paigaldada see Webasto ahi, kas see akule halvasti mõjuma ei hakka? Saan aru, et sõidu ajal see ei tööta, aga muul ajal kui töötab asub ta ikkagi otse aku all.
Range Rover L322. Algaja autoomanik, kes võib esitada rumalaid küsimusi.
Äll
Unistan offroadist!
Postitusi: 53
Liitunud: R Dets 15, 2017 19:54
Asukoht: Tartu

Re: Aku alune ruum

Postitus Postitas Äll »

Kuna tehasest nad paigaldatud aku alla,siis ma ei näe probleemi,miks mitte paigaldada aku alla.Minul töötab ahi sõidusoojendina ehk siis töötab sõidu ajal.Ruumi seal piisavalt ja siiamaani pole täheldanud,et mul AGM akule liiga oleks teinud.
RR III TD6 2005
Vasta

Mine “Tehnilised küsimused-Range Rover III”