1. leht 1-st

Range Rover L322 2003 4.4 210kw 286hp bensiin - ei käivitu

Postitatud: K Mär 30, 2022 20:05
Postitas Drakkar
Tere!
Auto ei käivitu, vaikus.
Kõik tuled, lambikesed põlevad, raadio mängib, vent hakkab puhuma, immo teeb oma kliki, nagu peab, võtit saab keerata, aga ei käivitu. Autot saab valve alla panna ja ära võtta, aga mootor ei käivitu. Olen aku lahti võtnud ja paari tunni pärast uuesti ühendanud, mingit effekti pole. GAP iiD Tool'ga vigasid otsinud. Tulevad ja lähevad, midagi jäävat pole. Ikka samad pisikesed asjad nagu tavaliselt. Niiet pole millestki kinni hakata, ega oska ka midagi kusagilt muuta. Akut olen laadinud, algul näitas 10.4 v. Laadimine ei muutnud midagi. Praegu ühendasin teise aku jadamisi juurde, näitas et cranking power oli ikka alla 9v, mida on vähe. Midagi ei muutunud. Järgmiseks vahetan ilmselt akud ära. Netis mainiti immo probleemi, et steering columni jama - mul seda ei tundu olevat. Hea seegi. Võin igaks juhuks 18. kaitsme üle kontrollida. Kas oskab keegi midagi veel soovitada? Kas võib asi olla mõnes teises kaitsmes, mida praegu välja ei oska mõelda. Dashboardi märkidest niipalju, et Aku oli punane, õli oli punane, mootor oli kollane. Õlitase oli väga tiptop, niiet kui midagi on, siis ilmselt mingi tarkvaraline probleem. Rohkem ei oska hetkel midagi lisada.

Re: Range Rover L322 2003 4.4 210kw 286hp bensiin - ei käivitu

Postitatud: N Mär 31, 2022 09:12
Postitas landy
Kirjelduse järgi tunduv, et äki akul mõni poot lühises. On olnud juhuseid, kus generaator on lühisesse läinud ja põhjustab elektri anomaaliaid.
Vaheta aku ära, sest need masinad on kehvade akude suhtes jube tundlikud.

Re: Range Rover L322 2003 4.4 210kw 286hp bensiin - ei käivitu

Postitatud: N Mär 31, 2022 11:33
Postitas martinsl
Ei tea millega mõõdad aga peale laadimist 10.4v on selgelt surnud aku. Peale laadimist peaks number 14 kandis olema.
Mul on genekas lõppenud sõidu pealt. Kiirelt gap järgi ja veidi jätkata sõitu, et saaks normaalselt teelt maha. Kui gap näitas 10v ja midagi siis juba järjest asjad lülitusid välja.

Re: Range Rover L322 2003 4.4 210kw 286hp bensiin - ei käivitu

Postitatud: N Mär 31, 2022 20:53
Postitas Drakkar
Tänan kõiki kaasamõtlejaid! Akuga oli tõesti probleeme (ilmselt pean välja vahetama), aga selgus, et see polnud praegu tegelik põhjus. Proovisin erinevaid variante, et pinget tõsta, ei aidanud. Vahet polnud, kas mul oli teine aku pluss laadija küljes või mitte, seis ei muutunud. Aga sain sõbralt hea vihje, et aidata võib selline trikk - käik neutrali peale ja natuke autot liigutada. Usu või ära usu - toimiski. Mingi umbes meetrikese vedasin vintsiga edasi ja peale seda käivitus nagu peab. Kui keegi ei tea, kuidas mittekäivituvat automaatkastiga autot neutraali peale panna, siis trikk on siin: https://youtu.be/Y_WQG9XDATc. Kuna masin õnnestus käima saada ja muid probleeme ei ilmnenud, siis sõbra arvamus oli, et ilmselt hakkab starteri pendiks läbi minema. Vaatasin hindu - mõnisada euri remondikulusid vist jälle soolas. Veelkord tänan kõiki lahkete nõuannete eest. Akuasjaga tegelen kindlasti ka.

Re: Range Rover L322 2003 4.4 210kw 286hp bensiin - ei käivitu

Postitatud: K Apr 13, 2022 17:40
Postitas Drakkar
Väike täiendus eelnevale jutule. Lihtsalt, teadmiseks, kui keegi peaks sarnasesse olukorda sattuma. Ühesõnaga. Vahepeal jäi üks päev autoga sõitmisel vahele. Mis päädis sellega, et auto jälle ei käivitunud. Seekord oli lihtne midagi ette võtta. Käik Neutrali peale ja uksepiidast kõigutasin võibolla mingi 20cm siia ja sinnapoole. Sellest piisas. Läks käima. Järgmine kord oli jälle natuke pikemalt seisnud ja esimese hooga ei käivitunud. Panin Neutraali peale ja proovisin kohe käivitada. Polnud vaja isegi autot liigutada, läks käima. Kaua nii ei kavatse eksperimenteerida, remont tuleb varsti.

Re: Range Rover L322 2003 4.4 210kw 286hp bensiin - ei käivitu

Postitatud: T Mär 14, 2023 14:38
Postitas Drakkar
Lisan siia oma varasema jutu täienduseks - küll üsna suure hilinemisega (ligi aasta), aga siiski - starter andiski otsad. Ühel udusel suveööl hakkas maanteel väga koledat häält tegema. Ikka jubedalt ulguma kohe. Kui ma õigesti mäletan, lõi ka aku tule põlema. Tõmbasin tee äärde koha ja õnneks olin paksust udust välja jõudnud. Nagu "tellimise peale" oli JUST sel õhtupoolikul kõik kola, mis mul muidu suure plastkastiga kaasas on, välja tõstnud (korraks) ja õnneks (!) leidsin siiski kusagilt ühe tagavara ohukolmnurga. Aga, kus häda kõige suurem, seal abi kõige lähem - esimene auto, kes tuli (juba minutikese pärast), peatus ja üks väga abivalmis noorem mees viskas olukorrale pilgu peale. Arvas ka, et käivitada ei maksa igaks juhuks. Oli nõus ära vedama. Tõmbas mõned kilomeetrid edasi, lähimasse tanklasse ja viskas meid pärast isegi kodu ukse ette. Pakkusin lahkelt ka abi eest tasu, aga abistaja ei hoolinud sellest. Hea meel oli just sellepärast, et hädast nii kiiresti välja aidati. Leidub meil aitajaid küll, kui häda käes. Järgmine hommik tuli treiler ja auto läks "doktori" juurde. Vahetatigi starter välja.

Muuseas, selle aku tühjenemise ja starteri vahel otsene seos puudus/puudub. See probleem on siiani olemas. Niiet mitmeks päevaks autot seisma jätta ei saa. Pinge langeb 10,x v peale ja ongi kõik. Käima enam ei lähe. Eks siis tuleb panna jälle läbi teise aku laadima.
Nagu lugenud olen, siis põhjuseks pidi olema salongi kliima sensor (mingi selline nimetus vist oli) ühesõnaga vidin, mis on selles paneelis, kust kliimat reguleerida saab. See tegelane hakkab suvalisel hetkel kliimat reguleerima ja teeb seda nii palju, et kulutab aku ära. Nagu lugesin, siis uuematel Range Roveritel võetakse toide lihtsalt süüte väljalülitamisel ära, et see süsteem ei saaks akut kulutada.
Lisaks võib olla probleemi süvendajaks asjaolu, et mul on Range Roveril kaks pardakaamerat (ees ja taga), mis mõlemad ka parking-modes töötavad.
Tekkis mõte, et kui see (kliima sensori asi) tõsi peaks olema, siis võibolla saaks kasutada mingit sellist süsteemi nagu Power Magic Pro. Ostsin selle vidina millalgi tagumise kaamera jaoks, aga millegipärast pole vajalikuks pidanud seda paigaldada.
Võibolla oleks siiski arukas?
Oskab keegi öelda - võibolla oleks üldse mõttekas panna pardakaamerate toide kusagilt mujalt (mitte sellest pistikust, vaid mingi statsionaarne ühendus) ja sinna vahele seesama Power Magic Pro, mis ei lase akut tühjaks tõmmata.
Võibolla saaks (oleks arukas) panna see nii, et esimene kaamera ja näiteks see kliima sensor oleks ühe Power Magic Pro otsas ja tagumisel kaameral eraldi (ei viitsi hakata mingeid lisajuhtmeid läbi salongi vedama).

Re: Range Rover L322 2003 4.4 210kw 286hp bensiin - ei käivitu

Postitatud: T Mär 14, 2023 15:47
Postitas landy
Kui kahtlustad kliiamsensorit, siis selle vea tuvastus ju lihtne- tõmba ööseks seda toitev kaitse välja ja ja kui aku pärast seda täis, siis viga teada.

Re: Range Rover L322 2003 4.4 210kw 286hp bensiin - ei käivitu

Postitatud: T Mär 14, 2023 21:27
Postitas Drakkar
Selge. Tänud nõuande eest. Uurin asja. Proovin ära. Kirjutan siia ka, mis juhtus või ei juhtunud.

Re: Range Rover L322 2003 4.4 210kw 286hp bensiin - ei käivitu

Postitatud: N Mär 16, 2023 23:47
Postitas J_V
L322 on päris mitmeid mooduleid mis võivad hapuks minna ja voolu tarbima jääda. Kõigepealt peaks multimeetriga/ampertangidega mõõtma tarbimist kui auto tuttu läinud.
Kui vajalikud vahendid ja oskused puuduvad, too auto mulle imedepõllule päevaks, näitan täpselt mis moodul/seade sul aku tühjaks tõmbab!

Re: Range Rover L322 2003 4.4 210kw 286hp bensiin - ei käivitu

Postitatud: L Mär 18, 2023 17:19
Postitas Drakkar
Aitähh, Johannes - täitsa hea idee. Annan teada, kui plaanis tulla on.