Land Rover Discovery ettevalmistamine reisiks

Kui on mured 1989-1998a. toodetud Discovery-ga

Moderaatorid: inseneer, landy

totu
Kohe panen 33" rehvid!
Postitusi: 256
Liitunud: L Veebr 10, 2007 18:36
Asukoht: Harjumaa

Postitus Postitas totu »

Lisaks veel nimekirja paaris erinevas mõõdus universaallõdvikud/ klambrid või nende rem.komplekti (analoogne rehviremondile). Ülemine radiaatori lõdvik oli justlõppenud Norra-Taani reisi ainuke problem, õnneks klambri kõrvalt ja õnnestus klambri edasitõstmisega mõne minutiga lahendada. Samuti tasuks üle kontrollida jahutusventika hüdrosidur (eesti tingimustes jahutavad el. ventikad suurepäraselt ära ja ei pruugi teadagi siduri rikkest). Kaasa tasub vedada enelkõige neid osi mis tee äärde jätavad, amort ja puks nende asjade hulka ei kuulu, küll aga kütusefilter, ventika rihm, rattalaager, rehv, siduriketas, torud-voolikud, töövedelikud jms.
PS. Neid varuosi, mis kaasas vaja ei lähe!
Raud on tore.
Taisto
MT-rehvid ja muda!
Postitusi: 106
Liitunud: T Mär 20, 2007 08:47
Asukoht: Vanamõisa, Harjumaa

Raamid

Postitus Postitas Taisto »

Katuseraamide osas vastan ise:

VR Sport rendib ja müüb.
http://www.suusad.ee/?k=23

ja

ThulePunkt annab inffi. Heal juhul ka vahendab laost otse.
http://www.thule.ee/?id=1076

Mnjahh.
Maailm keerleb kui Discokera!
Taisto
MT-rehvid ja muda!
Postitusi: 106
Liitunud: T Mär 20, 2007 08:47
Asukoht: Vanamõisa, Harjumaa

Nonii

Postitus Postitas Taisto »

Ja nüüd siis teele!

SUURED TÄNUD kõigile, kes jõu ja nõuga abiks olid indigosinise Discokera ettevalmistamisel.

Selgus, et elu landroverite maailmas ei ole siiski oluliselt erinev tavaliste autode elust. Et küll ta veereb, kui kütet sisse valada.

Aga nüüd sõidab ta kordades rõõmsamalt!!!

22. Juuli jõuame juba tagasi, eks siis annan teada, kuidas kulges.

Jaksu!
Maailm keerleb kui Discokera!
RV8
Aitab LR varuosadega!
Postitusi: 498
Liitunud: L Aug 13, 2005 11:53
Asukoht: TALLINN
Kontakt:

Postitus Postitas RV8 »

Tana Delfi kirjutas:
"eskorditi Särg, Albri ja helirežissöör Taisto Uuslail kohalikku Bolšoje Ignatovo siseasjade osakonda"
Taisto
MT-rehvid ja muda!
Postitusi: 106
Liitunud: T Mär 20, 2007 08:47
Asukoht: Vanamõisa, Harjumaa

Mu isamaa on minu arm

Postitus Postitas Taisto »

Nojah. Nii ta läks. Aga arukas tasakaal ja kaine pea aitasid välja. Muidugi ka kohaliku riigipea vasak käsi...

Eks suur venemaa on hirmul, et tahetakse teda laiali pillutada. Ja siis tuleb kõikvõimalikud "eestlased" kinni panna, et nad ei saaks tõe palet paljastada... Aga kuidagi peab ju seda absurdi sanktsioneerima... Nii et siis materjal on kõigele vaadates olemas ja sügise jooksul valmib dokumentaalfilm Ersade ja Mokšade elust 21. sajandi venemaa viljastavates tingimustes perioodil 1999-2007.

Disco pidas üldjoontes vastu, tagasiteel olid juba amordid (eriti tagumised) õhtal aga ei hakand vahetama seda üht paari, mis kaasas oli. Küttesüsteem hakkas alla andma tagasi venemaale jõudes. Siiamaani on kiirendus olematu ja pedaal põhja suretab Discokera välja. Kui keegi aimab, milles asi andke teada. Küttefilter sai uus ja õhufilter puhastatud. Küttele läks sisse pihustipuhastuskeemia ja 2-takti õli.

Väiksemaid parandusi tuli kogu aeg ette. Kuna katusel oli suusabox, siis tagumine katuseluuk käis raskelt lahti ja nüüd ei lähe enam korralikult kinni. Katuseboks avanes ka kaks korda maanteesõidul.
Tagasiteel peatudes Umet`i külas torgati kingituseks mõlemad parempoolsed rehvid läbi :twisted: , mille aga ülioperatiivne miilitsameeskond öösel lasi ära parandada, nüüd on vahetult enne reisi ostetud Cooper Discoverer ATR`idel kummist poldid ja paigad sees... :shock: Tegu oli karistusega kohalikult pätikambalt, kellele me täistuled näkku lajatasime, kuna tüübid lihtsalt kakerdasid sisuliselt keset teed. Ja enne rehvinalja viskasid nad veel oma õllepudeli katki vastu Discokera küljeakent. Aken säilis. Jabur on see, et nad viitsisid meile mitukümmend kilomeetrit järele sõita, et veel peedistada. Kuigi miilits laekus ja täitsime pool ööd pabereid, ei algatatud juurdlust, kuna sel juhul oleksime veel praegu seal.

Teeolud on venemaal ikka kohutavad. Tunduvalt paremad aga Mordvas.
Moskva teisel ringil elik ümbersõidul oli minnes igal ristmikul piiiikk järjekord ja vot siin sain ma aru, mis vahe on Honda Civicul ja Land Rover Discovery`l: kogu järjekord sai seljatatud paremalt kraavi kaudu lõigates (kuhu imekombel sattusid ka vene päritolu sõiduautod ja Gazell, mille kastile oli kirjutatud: Maja familija Šumahher...). See aitas aega kokku hoida müstiliselt.
Teine hetk, kus tuli maastikukäik sisse lülitada, oli Taula külas Mordvamaal, kus konkreetse maja juurde pääsemiseks tuli läbida off-road võistlusrada vee, muda ja huumusrikka mustmulla kaasabil.
Kolmas koht oli viimasel õhtul Moskva lähistel, kus otsisime järve Ruza linna lähedal. Järveni jõudmiseks tuli aga läbida kõva pinnasega põllutee. Järveni jõudes avanes pilt tõelisest matkaõpikust: vanakooli telgid, pajad tulel ja kohalik vikerviis automakist. Moskva oli kogunenud
grüünesse...

Tagasiteel olime juba Petserije lähistel, kui kohtusime eesliikuva loomakarjaga külateel. Lehmad ja lambad sebisid ringi ja ajasid loojuva päikese valguses tolmu ulos.

Selgus ka tõsiasi, et pikemal reisil on maksimaalne normaalne inimeste arv 3, kes lahedalt koos pagasiga Discokerasse ära mahuvad. 5 või koguni 7 oleks selge mõrv.

Rõõm oli kulgeda. Oleme käinud samal reisil ka Ford Scorpioga, millel tuli pärast reisi vahetada tagavedrud, amordid ja differ. Siis oli ka 5 inimest sees. Moskva ümber ja teel olles oli Discosid (vähem Defekaid) näha küll. Mordvas aga kohtasin ainult ühte, mis oli täpne koopia meie masinast, miska inimesed vahtisid kui ilmaimet, eriti koos suusaboxiga, mida seal üldse ei kasutata. Loogiline kas pole...

Küsimused?
Maailm keerleb kui Discokera!
Kasutaja avatar
landy
Site Admin
Site Admin
Postitusi: 10293
Liitunud: R Juul 01, 2005 17:31
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas landy »

Hea, et tagasi olete, sest see kütusemuredega SMS-ide laviin tegi õhtul meele üsna kurvaks. Igasugune hüva nõu hakkas otsa lõppema.
Viimati muutis landy, E Juul 23, 2007 20:18, muudetud 1 kord kokku.
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
-----------------------------------
SERIES II A 109"( '70 )-"Tindiplekk" / LR90 ( '88 )- "Inetu Pardipoeg" + palju unistusi
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
Taisto
MT-rehvid ja muda!
Postitusi: 106
Liitunud: T Mär 20, 2007 08:47
Asukoht: Vanamõisa, Harjumaa

Postitus Postitas Taisto »

Tänud sulle ja Oliverile ja Andrusele, kes te teel olijaid aitasite!
Maailm keerleb kui Discokera!
Taisto
MT-rehvid ja muda!
Postitusi: 106
Liitunud: T Mär 20, 2007 08:47
Asukoht: Vanamõisa, Harjumaa

Tänumine

Postitus Postitas Taisto »

Ja nüüd siis soojad tänud ka Rebaseonule, kelle asjaliku garaaži pööningult ilmusid välja LR Defenderi originaalamordid, millest tagumised läksid täna käiku. Parem tagumine oli suisa pooleks. Ja konnapralle sai sordiini alla... (metafoor...)
Maailm keerleb kui Discokera!
Taisto
MT-rehvid ja muda!
Postitusi: 106
Liitunud: T Mär 20, 2007 08:47
Asukoht: Vanamõisa, Harjumaa

Jätkuks...

Postitus Postitas Taisto »

Jama, mis keset Venemaad tegelikult ilmnes kajastub siin:
http://www.landroverclub.ee/foorum/viewtopic.php?t=1196

Ja kõige selle peale Andruse (kelle perenime ei ole mul au teada, aga kes omab Roveri stendi ja töötab TTÜ taga garaažis) jutt kellestki vene haritlasest, kes olla kõigi Peterburi ja Moskva vaheliste tanklate töötajad korduvalt läbi sõimanud, et nad nii sitta kütet müüvad ja nüüd näe auto katski jälle... Iga kord aga selgunud tõsiasi, et masinal hoopis muud ädad. Ja nüüd viivat haritlane iga kord tanklasse assortiikarbi kingiks... :roll:
Maailm keerleb kui Discokera!
Taisto
MT-rehvid ja muda!
Postitusi: 106
Liitunud: T Mär 20, 2007 08:47
Asukoht: Vanamõisa, Harjumaa

Ette ja taha valmistamine

Postitus Postitas Taisto »

Siinkohal mõned elutargad soovitused põhjalikuma ekspeditsiooni ettevalmistamiseks:

Teri-Ann Wakeman`i "The Green Rover"

Enne reisi:
http://www.expeditionlandrover.info/LRPretrip.htm

Ja pärast reisi:
http://www.expeditionlandrover.info/aftertrip.html

Ja mismoodi masin sisustada:
http://www.expeditionlandrover.info/LRcooking.htm

Kuigi oleme ausad, et kui teel olles niikuinii loksud autos, siis magada ja süüa ja s...tal käia tahaks ikka vabas õhus... :roll:

Kodumaine sissejuhatus aga siiski Ahto alias Rebaseonu elutööst:
http://www.rebaseonu.net/go/aafrika

Jaksu!

Taisto
Maailm keerleb kui Discokera!
tina
Ma armastan offroad-i!
Postitusi: 19
Liitunud: T Mär 10, 2009 18:32
Asukoht: Ilmselt Eesti

Postitus Postitas tina »

natuke õudne kui disco mis peaks ju tugev auto olema mingi 4000km peale kokku vajub.
kas disco või lr siis vajab tõesti iga mõnetuhende tagast amortide, ristide, laagrite, õlide, filtrite jamisiganes juppide vahetust???
Kalamees
Hurraa, pooltuhat postitust!
Hurraa, pooltuhat postitust!
Postitusi: 520
Liitunud: T Mär 13, 2007 19:43
Asukoht: Rakvere (tihti Lõuna Eestis)

teedest

Postitus Postitas Kalamees »

Eks teed ole ka ida pool erinevad, suured magistraalid enamvähem ok, aga keerad küla vahele siis avastad et tee sama kui meil sügisene põld peale kündi.
Endal kogemused Audi 100 ga, Karaganda-Balhas-Almaata. Sõit mööda mantee. Kohale jõudes sai Almaatasse sisse sõites tangitud bensiini. Aga sellest tekkinud jamast ei saanutki lahti kui Tagasi Karagandasse jõudes läks masina kogu sissepritse süsteem vahetusse, ei aidanud mingid müksid ja puhastused paagis jne. Aga Almaatas esimene suurem töö kuvalda bagaaznikust ja velgesid ümardama. Tagasi jõudes läksid ka need ja mõned amordid vahetusse. Ja sõitsime mööda maanteed kokku 3500km, 2 inimest ja tühi auto ka. Kui oleks kaasas olnud veel ka igasugu nänni ja varustust siis oleks paar korda sillad küll alt tulnud ja masin maha kandmisele läinud peale ereisi.
OnuEnn
Edasi, ainult Hi-Lift'iga !
Postitusi: 25
Liitunud: N Apr 09, 2015 17:34
Asukoht: Hiiumaa

Postitus Postitas OnuEnn »

Uuendame teemat, magamisase Disco jaoks. Minul teostatud kergvariandis lühemate sõitude jaoks, kaugema ekspeditsiooni jaoks võtaks tagaistme välja ja teeks (kõrgema?) statsionaarse alla siinidel sahtliga ja servades tõstetavate luukidega. Aga ehk on kellelgi sellestki abi.
OnuEnn kirjutas:Vahepeal sai taha valmis plate pagasi katteks ja/või magamisasemeks.

Pilt

Ülemise plaadi mõõdud on 75x125cm ja vineeri paksus 15mm (tundus tugevuse/kaalu mõttes optimaalne). Peal on suht suvaline ehituspoes silmatud pruunides toonides vaipkate servadest kinni klammerdatuna. Tagaukse käepideme jaoks on tehtud sisselõige.

Pilt

Magamisasemena kasutamiseks tuleb arusaadavalt tagaistme seljatugi alla lasta ja esiistmeid ettepoole liigutada.

Pilt

Plate aluse kõrguseks on optimaalne ca 26cm. Mina kasutasin (lähtudes vajadusel eemaldamise lihtsusest) lihtsat tappühendust ja tulenevalt ruumiprogrammist määras kogu konstruktsiooni tööriistakasti pesa 50x30cm. Muud mõõdud tulenesid sellest. Ristiseina pikkus on samamoodi nagu plate laius 125cm (otstesse on klammerdatud vaibaribad istmepõhjade kaitseks). Pikiseinade pikkus on 60cm.
LR Disco '98 300Tdi
Vasta

Mine “Tehnilised küsimused-Discovery I”