Nojah. Nii ta läks. Aga arukas tasakaal ja kaine pea aitasid välja. Muidugi ka kohaliku riigipea vasak käsi...
Eks suur venemaa on hirmul, et tahetakse teda laiali pillutada. Ja siis tuleb kõikvõimalikud "eestlased" kinni panna, et nad ei saaks tõe palet paljastada... Aga kuidagi peab ju seda absurdi sanktsioneerima... Nii et siis materjal on kõigele vaadates olemas ja sügise jooksul valmib dokumentaalfilm Ersade ja Mokšade elust 21. sajandi venemaa viljastavates tingimustes perioodil 1999-2007.
Disco pidas üldjoontes vastu, tagasiteel olid juba amordid (eriti tagumised) õhtal aga ei hakand vahetama seda üht paari, mis kaasas oli. Küttesüsteem hakkas alla andma tagasi venemaale jõudes. Siiamaani on kiirendus olematu ja pedaal põhja suretab Discokera välja. Kui keegi aimab, milles asi andke teada. Küttefilter sai uus ja õhufilter puhastatud. Küttele läks sisse pihustipuhastuskeemia ja 2-takti õli.
Väiksemaid parandusi tuli kogu aeg ette. Kuna katusel oli suusabox, siis tagumine katuseluuk käis raskelt lahti ja nüüd ei lähe enam korralikult kinni. Katuseboks avanes ka kaks korda maanteesõidul.
Tagasiteel peatudes Umet`i külas torgati kingituseks mõlemad parempoolsed rehvid läbi
, mille aga ülioperatiivne miilitsameeskond öösel lasi ära parandada, nüüd on vahetult enne reisi ostetud Cooper Discoverer ATR`idel kummist poldid ja paigad sees...
Tegu oli karistusega kohalikult pätikambalt, kellele me täistuled näkku lajatasime, kuna tüübid lihtsalt kakerdasid sisuliselt keset teed. Ja enne rehvinalja viskasid nad veel oma õllepudeli katki vastu Discokera küljeakent. Aken säilis. Jabur on see, et nad viitsisid meile mitukümmend kilomeetrit järele sõita, et veel peedistada. Kuigi miilits laekus ja täitsime pool ööd pabereid, ei algatatud juurdlust, kuna sel juhul oleksime veel praegu seal.
Teeolud on venemaal ikka kohutavad. Tunduvalt paremad aga Mordvas.
Moskva teisel ringil elik ümbersõidul oli minnes igal ristmikul piiiikk järjekord ja vot siin sain ma aru, mis vahe on Honda Civicul ja Land Rover Discovery`l: kogu järjekord sai seljatatud paremalt kraavi kaudu lõigates (kuhu imekombel sattusid ka vene päritolu sõiduautod ja Gazell, mille kastile oli kirjutatud: Maja familija Šumahher...). See aitas aega kokku hoida müstiliselt.
Teine hetk, kus tuli maastikukäik sisse lülitada, oli Taula külas Mordvamaal, kus konkreetse maja juurde pääsemiseks tuli läbida off-road võistlusrada vee, muda ja huumusrikka mustmulla kaasabil.
Kolmas koht oli viimasel õhtul Moskva lähistel, kus otsisime järve Ruza linna lähedal. Järveni jõudmiseks tuli aga läbida kõva pinnasega põllutee. Järveni jõudes avanes pilt tõelisest matkaõpikust: vanakooli telgid, pajad tulel ja kohalik vikerviis automakist. Moskva oli kogunenud
grüünesse...
Tagasiteel olime juba Petserije lähistel, kui kohtusime eesliikuva loomakarjaga külateel. Lehmad ja lambad sebisid ringi ja ajasid loojuva päikese valguses tolmu ulos.
Selgus ka tõsiasi, et pikemal reisil on maksimaalne normaalne inimeste arv 3, kes lahedalt koos pagasiga Discokerasse ära mahuvad. 5 või koguni 7 oleks selge mõrv.
Rõõm oli kulgeda. Oleme käinud samal reisil ka Ford Scorpioga, millel tuli pärast reisi vahetada tagavedrud, amordid ja differ. Siis oli ka 5 inimest sees. Moskva ümber ja teel olles oli Discosid (vähem Defekaid) näha küll. Mordvas aga kohtasin ainult ühte, mis oli täpne koopia meie masinast, miska inimesed vahtisid kui ilmaimet, eriti koos suusaboxiga, mida seal üldse ei kasutata. Loogiline kas pole...
Küsimused?