esisilla vigurid - püsikiirusliigend katki

Kui on mured 1989-1998a. toodetud Discovery-ga

Moderaatorid: inseneer, landy

Vasta
TFU
Esimesed mudapiisad :-)
Postitusi: 34
Liitunud: T Juul 17, 2007 09:12
Asukoht: harjumaa

esisilla vigurid - püsikiirusliigend katki

Postitus Postitas TFU »

tere, lugu on järgmine.

2 nädalat tagasi hakkas [minuarust - ja teiste spetsialistide arust kah :)] vasak pooltelje ots ragisema. Remondiplaan venis ja jõudsin selle ragiseva poolteljega veelkord metsa sõitma minna. Siis mingi hetk esisild enam ei vedanud, mõtlesin et nüüd pooltelje ots käib tühjalt ringi ja sellega peaksi asi piirduma. Kesklukk sisse ja üherattaveoga kodupoole... kõik oli ilus kuni esisilla mõlemad rattad 50 km/h pealt blokeerusid - väga ilusti võttis auto seisma, aga kohalt minema enam ei saanud. pool tundi tuli edasi-tagasi nõksutada siis hakkas vaikselt liikuma, kahjuks ainult tagurpidi. Peale 10 km reeversiga sõitmist olin õnnelikult kodus.

Kas mure on levinud pooltelje otstest diferentsiaali või mis võimalikud/võimatud variandid veel olla võivad. Veider just see, et mõlemad rattad ära blokeeris, kuigi ragises üks pooltelje ots.

Loodetavasti mitte, aga kui kellegil sarnane probleem on olnud siis võiks võimalikest lahendustest teada anda.
TFU
Esimesed mudapiisad :-)
Postitusi: 34
Liitunud: T Juul 17, 2007 09:12
Asukoht: harjumaa

Postitus Postitas TFU »

Kui seal sildades mingit spetsiifikat on siis äkki on abiks ka automark: LR Disco I 91 aasta.
Kasutaja avatar
landy
Site Admin
Site Admin
Postitusi: 10303
Liitunud: R Juul 01, 2005 17:31
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas landy »

Ilmselt lendas sul püsikiirusliigend pilbasteks ja seesmised metallitükid tekistasidki edasi liikumist.
Tagajärjed võivad oll üsna fataalsed. Ennustan kulukat remonti, sest munakus isemus on ilmslet kõvasti viga saanud.
Olles läbinud nädalavahetusel isesisva püsikiirusliigendi vahetamise koolituse (seda õuses ja vihma käes) võin öelda, et mingi kosmosetehnoloogiaga tegu pole. Üksi nikerdades ca 2,5 tundi tööd (kui esmakordselt seda käepäraste vahenditega teha).

Näiteid tagajärgedest:
Esmalt põsikiirusliigend-
http://www.landrover.pri.ee/lr90/galeri ... /index.htm
Seejärel fiffer-
http://www.landrover.pri.ee/lr90/galeri ... /index.htm
ja siis jälle püsikiirusliigend-
http://www.landrover.pri.ee/lr90/galeri ... /index.htm
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
-----------------------------------
SERIES II A 109"( '70 )-"Tindiplekk" / LR90 ( '88 )- "Inetu Pardipoeg" + palju unistusi
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
TFU
Esimesed mudapiisad :-)
Postitusi: 34
Liitunud: T Juul 17, 2007 09:12
Asukoht: harjumaa

Postitus Postitas TFU »

Selge, aga mis jupp see püsikiirusliigend on? Kas see, mis on suure munaka sees ja näeb välja nagu pooltelje ots - laagrid sees jne.

mis on püsikiirusliigendi hind?
Kasutaja avatar
landy
Site Admin
Site Admin
Postitusi: 10303
Liitunud: R Juul 01, 2005 17:31
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas landy »

Täpselt nii.

Püsikiirusliigend näeb (katkiselt) välja selline:
http://www.landrover.pri.ee/lr90/galeri ... mage10.htm
http://www.landrover.pri.ee/lr90/galeri ... mage25.htm

Vahetamiseks on vaja lisaks tavavõtmetele ka nr 12-kant padrunit või silmust nr 13 (Pidurisuporti lahti võtmiseks)!

Liigendite hindadest ja otsimisest juttu pikemalt siin:
http://www.landroverclub.ee/foorum/viewtopic.php?t=1106

Seega hind 1500....8000 EEK

Kui rahakott väga pitsitab, siis võib kasutatut ka Inseneeri käest küsida.

Sams ennustan sulle veel järgmiseid kuklusid:
*sisemise pronkspuksi vahetus
*simmerite/tihendite vahetus
*võimalik, et ka viga saanud ja kulunanud munaku vahetus
*kui juba lahti kistud, võiks ka uued rattalaagrid panna.
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
-----------------------------------
SERIES II A 109"( '70 )-"Tindiplekk" / LR90 ( '88 )- "Inetu Pardipoeg" + palju unistusi
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
totu
Kohe panen 33" rehvid!
Postitusi: 256
Liitunud: L Veebr 10, 2007 18:36
Asukoht: Harjumaa

Postitus Postitas totu »

Blokeerusid mõlemad esirattad? Sel juhul peaülekanne kinni. Püsikiirusliigend ei saa, vähemalt teoreetiliselt, mõlemaid rattaid blokeerida. Ilmselt jooksis lahti kardaaniflantsi mutter ja "tigu" jooksis "taldriku" peale (ilmselt diffri korpusse kinni). Tagurpidi liikudes surub hüpoidülekanne "teo" võlli tagasi. Esimese liigutusena võtaksin kardaani esisilla küljest lahti tutvuks nimetatud mutri seisundiga.
Raud on tore.
TFU
Esimesed mudapiisad :-)
Postitusi: 34
Liitunud: T Juul 17, 2007 09:12
Asukoht: harjumaa

Postitus Postitas TFU »

püsikiirusliigendid OK, diferentsiaal puru(mõlemad poolteljed käivad tühjalt ringi) - täpsemad kahjud selgitamisel
Kasutaja avatar
landy
Site Admin
Site Admin
Postitusi: 10303
Liitunud: R Juul 01, 2005 17:31
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas landy »

TFU kirjutas:püsikiirusliigendid OK, diferentsiaal puru(mõlemad poolteljed käivad tühjalt ringi) - täpsemad kahjud selgitamisel
Herr. Inseneeril pesk uue difri näol õnneks rohtu olema, mida sisse panna.
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
-----------------------------------
SERIES II A 109"( '70 )-"Tindiplekk" / LR90 ( '88 )- "Inetu Pardipoeg" + palju unistusi
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
Vasta

Mine “Tehnilised küsimused-Discovery I”