esisilla vigurid - püsikiirusliigend katki
esisilla vigurid - püsikiirusliigend katki
tere, lugu on järgmine.
2 nädalat tagasi hakkas [minuarust - ja teiste spetsialistide arust kah ] vasak pooltelje ots ragisema. Remondiplaan venis ja jõudsin selle ragiseva poolteljega veelkord metsa sõitma minna. Siis mingi hetk esisild enam ei vedanud, mõtlesin et nüüd pooltelje ots käib tühjalt ringi ja sellega peaksi asi piirduma. Kesklukk sisse ja üherattaveoga kodupoole... kõik oli ilus kuni esisilla mõlemad rattad 50 km/h pealt blokeerusid - väga ilusti võttis auto seisma, aga kohalt minema enam ei saanud. pool tundi tuli edasi-tagasi nõksutada siis hakkas vaikselt liikuma, kahjuks ainult tagurpidi. Peale 10 km reeversiga sõitmist olin õnnelikult kodus.
Kas mure on levinud pooltelje otstest diferentsiaali või mis võimalikud/võimatud variandid veel olla võivad. Veider just see, et mõlemad rattad ära blokeeris, kuigi ragises üks pooltelje ots.
Loodetavasti mitte, aga kui kellegil sarnane probleem on olnud siis võiks võimalikest lahendustest teada anda.
2 nädalat tagasi hakkas [minuarust - ja teiste spetsialistide arust kah ] vasak pooltelje ots ragisema. Remondiplaan venis ja jõudsin selle ragiseva poolteljega veelkord metsa sõitma minna. Siis mingi hetk esisild enam ei vedanud, mõtlesin et nüüd pooltelje ots käib tühjalt ringi ja sellega peaksi asi piirduma. Kesklukk sisse ja üherattaveoga kodupoole... kõik oli ilus kuni esisilla mõlemad rattad 50 km/h pealt blokeerusid - väga ilusti võttis auto seisma, aga kohalt minema enam ei saanud. pool tundi tuli edasi-tagasi nõksutada siis hakkas vaikselt liikuma, kahjuks ainult tagurpidi. Peale 10 km reeversiga sõitmist olin õnnelikult kodus.
Kas mure on levinud pooltelje otstest diferentsiaali või mis võimalikud/võimatud variandid veel olla võivad. Veider just see, et mõlemad rattad ära blokeeris, kuigi ragises üks pooltelje ots.
Loodetavasti mitte, aga kui kellegil sarnane probleem on olnud siis võiks võimalikest lahendustest teada anda.
Ilmselt lendas sul püsikiirusliigend pilbasteks ja seesmised metallitükid tekistasidki edasi liikumist.
Tagajärjed võivad oll üsna fataalsed. Ennustan kulukat remonti, sest munakus isemus on ilmslet kõvasti viga saanud.
Olles läbinud nädalavahetusel isesisva püsikiirusliigendi vahetamise koolituse (seda õuses ja vihma käes) võin öelda, et mingi kosmosetehnoloogiaga tegu pole. Üksi nikerdades ca 2,5 tundi tööd (kui esmakordselt seda käepäraste vahenditega teha).
Näiteid tagajärgedest:
Esmalt põsikiirusliigend-
http://www.landrover.pri.ee/lr90/galeri ... /index.htm
Seejärel fiffer-
http://www.landrover.pri.ee/lr90/galeri ... /index.htm
ja siis jälle püsikiirusliigend-
http://www.landrover.pri.ee/lr90/galeri ... /index.htm
Tagajärjed võivad oll üsna fataalsed. Ennustan kulukat remonti, sest munakus isemus on ilmslet kõvasti viga saanud.
Olles läbinud nädalavahetusel isesisva püsikiirusliigendi vahetamise koolituse (seda õuses ja vihma käes) võin öelda, et mingi kosmosetehnoloogiaga tegu pole. Üksi nikerdades ca 2,5 tundi tööd (kui esmakordselt seda käepäraste vahenditega teha).
Näiteid tagajärgedest:
Esmalt põsikiirusliigend-
http://www.landrover.pri.ee/lr90/galeri ... /index.htm
Seejärel fiffer-
http://www.landrover.pri.ee/lr90/galeri ... /index.htm
ja siis jälle püsikiirusliigend-
http://www.landrover.pri.ee/lr90/galeri ... /index.htm
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
-----------------------------------
SERIES II A 109"( '70 )-"Tindiplekk" / LR90 ( '88 )- "Inetu Pardipoeg" + palju unistusi
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
-----------------------------------
SERIES II A 109"( '70 )-"Tindiplekk" / LR90 ( '88 )- "Inetu Pardipoeg" + palju unistusi
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
Täpselt nii.
Püsikiirusliigend näeb (katkiselt) välja selline:
http://www.landrover.pri.ee/lr90/galeri ... mage10.htm
http://www.landrover.pri.ee/lr90/galeri ... mage25.htm
Vahetamiseks on vaja lisaks tavavõtmetele ka nr 12-kant padrunit või silmust nr 13 (Pidurisuporti lahti võtmiseks)!
Liigendite hindadest ja otsimisest juttu pikemalt siin:
http://www.landroverclub.ee/foorum/viewtopic.php?t=1106
Seega hind 1500....8000 EEK
Kui rahakott väga pitsitab, siis võib kasutatut ka Inseneeri käest küsida.
Sams ennustan sulle veel järgmiseid kuklusid:
*sisemise pronkspuksi vahetus
*simmerite/tihendite vahetus
*võimalik, et ka viga saanud ja kulunanud munaku vahetus
*kui juba lahti kistud, võiks ka uued rattalaagrid panna.
Püsikiirusliigend näeb (katkiselt) välja selline:
http://www.landrover.pri.ee/lr90/galeri ... mage10.htm
http://www.landrover.pri.ee/lr90/galeri ... mage25.htm
Vahetamiseks on vaja lisaks tavavõtmetele ka nr 12-kant padrunit või silmust nr 13 (Pidurisuporti lahti võtmiseks)!
Liigendite hindadest ja otsimisest juttu pikemalt siin:
http://www.landroverclub.ee/foorum/viewtopic.php?t=1106
Seega hind 1500....8000 EEK
Kui rahakott väga pitsitab, siis võib kasutatut ka Inseneeri käest küsida.
Sams ennustan sulle veel järgmiseid kuklusid:
*sisemise pronkspuksi vahetus
*simmerite/tihendite vahetus
*võimalik, et ka viga saanud ja kulunanud munaku vahetus
*kui juba lahti kistud, võiks ka uued rattalaagrid panna.
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
-----------------------------------
SERIES II A 109"( '70 )-"Tindiplekk" / LR90 ( '88 )- "Inetu Pardipoeg" + palju unistusi
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
-----------------------------------
SERIES II A 109"( '70 )-"Tindiplekk" / LR90 ( '88 )- "Inetu Pardipoeg" + palju unistusi
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
Blokeerusid mõlemad esirattad? Sel juhul peaülekanne kinni. Püsikiirusliigend ei saa, vähemalt teoreetiliselt, mõlemaid rattaid blokeerida. Ilmselt jooksis lahti kardaaniflantsi mutter ja "tigu" jooksis "taldriku" peale (ilmselt diffri korpusse kinni). Tagurpidi liikudes surub hüpoidülekanne "teo" võlli tagasi. Esimese liigutusena võtaksin kardaani esisilla küljest lahti tutvuks nimetatud mutri seisundiga.
Raud on tore.
Herr. Inseneeril pesk uue difri näol õnneks rohtu olema, mida sisse panna.TFU kirjutas:püsikiirusliigendid OK, diferentsiaal puru(mõlemad poolteljed käivad tühjalt ringi) - täpsemad kahjud selgitamisel
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
-----------------------------------
SERIES II A 109"( '70 )-"Tindiplekk" / LR90 ( '88 )- "Inetu Pardipoeg" + palju unistusi
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
-----------------------------------
SERIES II A 109"( '70 )-"Tindiplekk" / LR90 ( '88 )- "Inetu Pardipoeg" + palju unistusi
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!