1. leht 1-st

esisilla vigurid - püsikiirusliigend katki

Postitatud: K Aug 01, 2007 09:41
Postitas TFU
tere, lugu on järgmine.

2 nädalat tagasi hakkas [minuarust - ja teiste spetsialistide arust kah :)] vasak pooltelje ots ragisema. Remondiplaan venis ja jõudsin selle ragiseva poolteljega veelkord metsa sõitma minna. Siis mingi hetk esisild enam ei vedanud, mõtlesin et nüüd pooltelje ots käib tühjalt ringi ja sellega peaksi asi piirduma. Kesklukk sisse ja üherattaveoga kodupoole... kõik oli ilus kuni esisilla mõlemad rattad 50 km/h pealt blokeerusid - väga ilusti võttis auto seisma, aga kohalt minema enam ei saanud. pool tundi tuli edasi-tagasi nõksutada siis hakkas vaikselt liikuma, kahjuks ainult tagurpidi. Peale 10 km reeversiga sõitmist olin õnnelikult kodus.

Kas mure on levinud pooltelje otstest diferentsiaali või mis võimalikud/võimatud variandid veel olla võivad. Veider just see, et mõlemad rattad ära blokeeris, kuigi ragises üks pooltelje ots.

Loodetavasti mitte, aga kui kellegil sarnane probleem on olnud siis võiks võimalikest lahendustest teada anda.

Postitatud: K Aug 01, 2007 09:43
Postitas TFU
Kui seal sildades mingit spetsiifikat on siis äkki on abiks ka automark: LR Disco I 91 aasta.

Postitatud: K Aug 01, 2007 10:14
Postitas landy
Ilmselt lendas sul püsikiirusliigend pilbasteks ja seesmised metallitükid tekistasidki edasi liikumist.
Tagajärjed võivad oll üsna fataalsed. Ennustan kulukat remonti, sest munakus isemus on ilmslet kõvasti viga saanud.
Olles läbinud nädalavahetusel isesisva püsikiirusliigendi vahetamise koolituse (seda õuses ja vihma käes) võin öelda, et mingi kosmosetehnoloogiaga tegu pole. Üksi nikerdades ca 2,5 tundi tööd (kui esmakordselt seda käepäraste vahenditega teha).

Näiteid tagajärgedest:
Esmalt põsikiirusliigend-
http://www.landrover.pri.ee/lr90/galeri ... /index.htm
Seejärel fiffer-
http://www.landrover.pri.ee/lr90/galeri ... /index.htm
ja siis jälle püsikiirusliigend-
http://www.landrover.pri.ee/lr90/galeri ... /index.htm

Postitatud: K Aug 01, 2007 12:04
Postitas TFU
Selge, aga mis jupp see püsikiirusliigend on? Kas see, mis on suure munaka sees ja näeb välja nagu pooltelje ots - laagrid sees jne.

mis on püsikiirusliigendi hind?

Postitatud: K Aug 01, 2007 13:54
Postitas landy
Täpselt nii.

Püsikiirusliigend näeb (katkiselt) välja selline:
http://www.landrover.pri.ee/lr90/galeri ... mage10.htm
http://www.landrover.pri.ee/lr90/galeri ... mage25.htm

Vahetamiseks on vaja lisaks tavavõtmetele ka nr 12-kant padrunit või silmust nr 13 (Pidurisuporti lahti võtmiseks)!

Liigendite hindadest ja otsimisest juttu pikemalt siin:
http://www.landroverclub.ee/foorum/viewtopic.php?t=1106

Seega hind 1500....8000 EEK

Kui rahakott väga pitsitab, siis võib kasutatut ka Inseneeri käest küsida.

Sams ennustan sulle veel järgmiseid kuklusid:
*sisemise pronkspuksi vahetus
*simmerite/tihendite vahetus
*võimalik, et ka viga saanud ja kulunanud munaku vahetus
*kui juba lahti kistud, võiks ka uued rattalaagrid panna.

Postitatud: R Aug 03, 2007 16:13
Postitas totu
Blokeerusid mõlemad esirattad? Sel juhul peaülekanne kinni. Püsikiirusliigend ei saa, vähemalt teoreetiliselt, mõlemaid rattaid blokeerida. Ilmselt jooksis lahti kardaaniflantsi mutter ja "tigu" jooksis "taldriku" peale (ilmselt diffri korpusse kinni). Tagurpidi liikudes surub hüpoidülekanne "teo" võlli tagasi. Esimese liigutusena võtaksin kardaani esisilla küljest lahti tutvuks nimetatud mutri seisundiga.

Postitatud: T Aug 21, 2007 18:51
Postitas TFU
püsikiirusliigendid OK, diferentsiaal puru(mõlemad poolteljed käivad tühjalt ringi) - täpsemad kahjud selgitamisel

Postitatud: T Aug 21, 2007 20:16
Postitas landy
TFU kirjutas:püsikiirusliigendid OK, diferentsiaal puru(mõlemad poolteljed käivad tühjalt ringi) - täpsemad kahjud selgitamisel
Herr. Inseneeril pesk uue difri näol õnneks rohtu olema, mida sisse panna.