Disco I ja käändtelje laagrid

Kui on mured 1989-1998a. toodetud Discovery-ga

Moderaatorid: inseneer, landy

Vasta
põdramaja
Unistan offroadist!
Postitusi: 64
Liitunud: R Veebr 23, 2007 11:21
Asukoht: Tallinn

Disco I ja käändtelje laagrid

Postitus Postitas põdramaja »

Asi siis sedapuhku järgmine: vahetati ühes töökojas need laagrid ära ja tunduski (vähemalt linnasõidul) et igasugused vibratsioonid kadunud ja sõit kordades mugavam kui enne. Samas jäi aga kahtlus hinge, sest mul õnnestus passida terve päeva seal juures ja vaadata kuidas vahetus toimus. Olles autohuvilisena enne tutvunud workshop manualiga ja lähtudes asjatundjate hoiatustest soovitustest omasin teavet mis ja kuidas oleks juhendi järgi tulnud teha. Kõik oli OK kuni pandi tagasi ülemine käändtelje laager: võeti samad tihendid (shimid) mis vanal laagril ja kruviti kogu kupatus kokku. Prooviti käsitsi et asi liigub ja otsest loksu sees pole ja kõik. Nagu olen aru saanud, et kui käändteljest lokse välja ei saa, siis võid panna uued laagrid, aga tolku ei suurt midagi.
Kahtlused on saanud tänaseks üksjagu kinnitust juurde - nimelt maanteel kiirusel 100+ on vibratsioon täiesti alles (küll mõnevõrra vähem kui enne).
Võimalik, et mu kahtlused on täiesti asjatud ja töö tehti korrektselt ning viga hoopis näiteks silla puksides, aga ei tahaks pukside vahetust niisama ette võtta olemata veendunud, et asi ei ole kehvasti vahetatud käändtelje laagrites. Küsimus siis olekski kas kellelgi mõtteid või teada konkreetset kohta- inimest kes mu kahtlused oleks kompetentne kummutama. Variant oleks ka ise teha aga see nõuaks investeeringut tööriistadesse jms.
RV8
Aitab LR varuosadega!
Postitusi: 498
Liitunud: L Aug 13, 2005 11:53
Asukoht: TALLINN
Kontakt:

Postitus Postitas RV8 »

shim pole olemuselt tihend, see on metallseib, mille abil lõtk kompenseeritakse. Lõtk on tootmistolerantsidest. Tõenaosus, et uued laagrid vanade shimidega 100% sobivad , pole eriti suur. Shime on 4 paksust, tehases kombineeritakse 4 st paksuest vajalik, neid lõppkokkuvüttes ei pea 4 olema. Samas pole käämdmiku laager ainuke põhjus. vaadake hoolega kõiki pukse ja ka amorte, rehvide balanseeringut. Kui on workshop manual, seal peaks olema piisavalt täpselt kogu protseduur kirjas.
Taisto
MT-rehvid ja muda!
Postitusi: 106
Liitunud: T Mär 20, 2007 08:47
Asukoht: Vanamõisa, Harjumaa

Discovibraator

Postitus Postitas Taisto »

Arvasin ka et ilge jama ja kardaan kõver või misveelkõik - lasin rehvid balansseerida ja vinksvonks.

Alati ei olegi kõige hullem kõige esimene lahendus...

Jaksu!
Maailm keerleb kui Discokera!
põdramaja
Unistan offroadist!
Postitusi: 64
Liitunud: R Veebr 23, 2007 11:21
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas põdramaja »

Sama lugu siin, käisin ja lasin rehvid üle tasakaalustada ja asi normis. Enne seda jõudsin muidugi esisilla puksid vahetada ja uued amordid tellida.... Muidugi ilmnes nagu maa-alt uus jama - nimelt kiirendades (eriti neljanda käiguga kiirusel 60km/h ja viiendaga üle saja) on selline hääl nagu loperdaksid poolteljed või käiks kardaan kuhugi vastu. Ehk pöörlev metallist asi käiks vastu metalli. Asi on järjest hullemaks läinud. On kellelgi ehk mõtteid mis võiks viga olla. Pooltelgede ära võtmisel ja tagasi panemisel ei saa vist millegagi sedasi puusse panna et need hakkaks kuidagi valesti käima?
põdramaja
Unistan offroadist!
Postitusi: 64
Liitunud: R Veebr 23, 2007 11:21
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas põdramaja »

Asi väga proosaline - esimese kardaani rist läbi ja loks sees
Rein
Land Rover-mu ainus armastus!
Postitusi: 1150
Liitunud: K Juul 16, 2008 19:49
Asukoht: Lõuna
Kontakt:

Postitus Postitas Rein »

Kas need käändteljed asuvad pealuu korpuse üleval ja all, nagu UAZ ikul?
Kasutaja avatar
tai
pekki ei söö
pekki ei söö
Postitusi: 459
Liitunud: T Apr 11, 2006 22:19
Asukoht: Pärnu /Tallinn

Postitus Postitas tai »

kõnealused laagrid jah asuvad nii ylal kui all nagu uazil.
milleks 4x4 kui on olemas KRAZ 6322
Kasutaja avatar
landy
Site Admin
Site Admin
Postitusi: 10303
Liitunud: R Juul 01, 2005 17:31
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas landy »

MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
-----------------------------------
SERIES II A 109"( '70 )-"Tindiplekk" / LR90 ( '88 )- "Inetu Pardipoeg" + palju unistusi
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
totu
Kohe panen 33" rehvid!
Postitusi: 256
Liitunud: L Veebr 10, 2007 18:36
Asukoht: Harjumaa

Postitus Postitas totu »

ABS ga versioonil on laager ainult all, üleval on puksiga läbi aetud. See viimane ei ole kusjuures reguleeritav.
Raud on tore.
trophy
MT-rehvid ja muda!
Postitusi: 115
Liitunud: T Mär 06, 2007 16:50
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas trophy »

Juba olin valmis sulge haarama... Kontrolli kardaani riste!!! Kardaani risti rikke dif diagnostikas minu praktikas yks kindel reegel... Gaasi lisamisel vibratsioon suureneb,gaas maha... vibra kas kaob vöi väheneb. Loomulikult ka mida suurem kiirus, seda suurem vibratsioon.
ONE LIFE. LIVE IT !!!
põdramaja
Unistan offroadist!
Postitusi: 64
Liitunud: R Veebr 23, 2007 11:21
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas põdramaja »

Lisaks kardaaniristidele oli läbi ka kardaani ja tagsilla vahel olev kummimuhv (rubber coupler mis asendab kardaani risti). Tegi ikka hirmsat häält - nagu keegi peksaks altpoolt kuvaldaga pikki põhja.
Vasta

Mine “Tehnilised küsimused-Discovery I”