Disco I ja käändtelje laagrid
Disco I ja käändtelje laagrid
Asi siis sedapuhku järgmine: vahetati ühes töökojas need laagrid ära ja tunduski (vähemalt linnasõidul) et igasugused vibratsioonid kadunud ja sõit kordades mugavam kui enne. Samas jäi aga kahtlus hinge, sest mul õnnestus passida terve päeva seal juures ja vaadata kuidas vahetus toimus. Olles autohuvilisena enne tutvunud workshop manualiga ja lähtudes asjatundjate hoiatustest soovitustest omasin teavet mis ja kuidas oleks juhendi järgi tulnud teha. Kõik oli OK kuni pandi tagasi ülemine käändtelje laager: võeti samad tihendid (shimid) mis vanal laagril ja kruviti kogu kupatus kokku. Prooviti käsitsi et asi liigub ja otsest loksu sees pole ja kõik. Nagu olen aru saanud, et kui käändteljest lokse välja ei saa, siis võid panna uued laagrid, aga tolku ei suurt midagi.
Kahtlused on saanud tänaseks üksjagu kinnitust juurde - nimelt maanteel kiirusel 100+ on vibratsioon täiesti alles (küll mõnevõrra vähem kui enne).
Võimalik, et mu kahtlused on täiesti asjatud ja töö tehti korrektselt ning viga hoopis näiteks silla puksides, aga ei tahaks pukside vahetust niisama ette võtta olemata veendunud, et asi ei ole kehvasti vahetatud käändtelje laagrites. Küsimus siis olekski kas kellelgi mõtteid või teada konkreetset kohta- inimest kes mu kahtlused oleks kompetentne kummutama. Variant oleks ka ise teha aga see nõuaks investeeringut tööriistadesse jms.
Kahtlused on saanud tänaseks üksjagu kinnitust juurde - nimelt maanteel kiirusel 100+ on vibratsioon täiesti alles (küll mõnevõrra vähem kui enne).
Võimalik, et mu kahtlused on täiesti asjatud ja töö tehti korrektselt ning viga hoopis näiteks silla puksides, aga ei tahaks pukside vahetust niisama ette võtta olemata veendunud, et asi ei ole kehvasti vahetatud käändtelje laagrites. Küsimus siis olekski kas kellelgi mõtteid või teada konkreetset kohta- inimest kes mu kahtlused oleks kompetentne kummutama. Variant oleks ka ise teha aga see nõuaks investeeringut tööriistadesse jms.
shim pole olemuselt tihend, see on metallseib, mille abil lõtk kompenseeritakse. Lõtk on tootmistolerantsidest. Tõenaosus, et uued laagrid vanade shimidega 100% sobivad , pole eriti suur. Shime on 4 paksust, tehases kombineeritakse 4 st paksuest vajalik, neid lõppkokkuvüttes ei pea 4 olema. Samas pole käämdmiku laager ainuke põhjus. vaadake hoolega kõiki pukse ja ka amorte, rehvide balanseeringut. Kui on workshop manual, seal peaks olema piisavalt täpselt kogu protseduur kirjas.
-
- MT-rehvid ja muda!
- Postitusi: 106
- Liitunud: T Mär 20, 2007 08:47
- Asukoht: Vanamõisa, Harjumaa
Discovibraator
Arvasin ka et ilge jama ja kardaan kõver või misveelkõik - lasin rehvid balansseerida ja vinksvonks.
Alati ei olegi kõige hullem kõige esimene lahendus...
Jaksu!
Alati ei olegi kõige hullem kõige esimene lahendus...
Jaksu!
Maailm keerleb kui Discokera!
Sama lugu siin, käisin ja lasin rehvid üle tasakaalustada ja asi normis. Enne seda jõudsin muidugi esisilla puksid vahetada ja uued amordid tellida.... Muidugi ilmnes nagu maa-alt uus jama - nimelt kiirendades (eriti neljanda käiguga kiirusel 60km/h ja viiendaga üle saja) on selline hääl nagu loperdaksid poolteljed või käiks kardaan kuhugi vastu. Ehk pöörlev metallist asi käiks vastu metalli. Asi on järjest hullemaks läinud. On kellelgi ehk mõtteid mis võiks viga olla. Pooltelgede ära võtmisel ja tagasi panemisel ei saa vist millegagi sedasi puusse panna et need hakkaks kuidagi valesti käima?
Skeemid ja varuosakataloogid abiks:
http://www.landroverclub.ee/est/files/m ... 5-1996.pdf
http://www.landroverclub.ee/est/files/m ... /DISCO.htm
http://www.landroverclub.ee/est/files/m ... 5-1996.pdf
http://www.landroverclub.ee/est/files/m ... /DISCO.htm
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
-----------------------------------
SERIES II A 109"( '70 )-"Tindiplekk" / LR90 ( '88 )- "Inetu Pardipoeg" + palju unistusi
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
-----------------------------------
SERIES II A 109"( '70 )-"Tindiplekk" / LR90 ( '88 )- "Inetu Pardipoeg" + palju unistusi
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!