Väntvõlli pöörete andur

Kui on mured 1989-1998a. toodetud Discovery-ga

Moderaatorid: inseneer, landy

Vasta
Taisto
MT-rehvid ja muda!
Postitusi: 106
Liitunud: T Mär 20, 2007 08:47
Asukoht: Vanamõisa, Harjumaa

Väntvõlli pöörete andur

Postitus Postitas Taisto »

Masin: Disco 300Tdi 1996.

Sündroom: ca 2500 pöörde juures kiirendades kargab "Check engine" tuluke põlema ja masina jõudlus langeb. Kui liiast kiirendada, sureb masin üldse välja, samas käivitub uuesti. Kui gaseerida mõõdukalt, saab sõita normaalse kiirusega, ainult kiirendus on kui Pobedaga kiirteel.

Stend näitab, et väntvõlli pöörete andur (timing sensor) on õhtal. Seega pöörete näidud 4. sissepritsepihusti ja väntvõlli juures on erinevad ja mootor lähtub väiksematest pööretest, miska ei anna kütet peale piisavalt tõenäolikult.

Uus andur olemas tänu Andrusele. Loomulikult ei jaga nüüd mõistus, kas seda oleks võimalik vahetada ilma mootorit lahti laskmata või plokikaant/klapikambrit maha võtmata.

Andur asub tõenäolikult otse mootori taga üleval vastu armatuuripoolset kereosa. Ja anduri kabla on köidetud muidugi kaablite turvavoolikusse.

On kellelgi olnud kogemusi või mootorit maha võttes näind, kus täpselt see asjandus asub. Kas tõesti tuleb mootor lahti võtta?

Taisto
Viimati muutis Taisto, R Sept 14, 2007 20:40, muudetud 2 korda kokku.
Maailm keerleb kui Discokera!
Taisto
MT-rehvid ja muda!
Postitusi: 106
Liitunud: T Mär 20, 2007 08:47
Asukoht: Vanamõisa, Harjumaa

Anduur

Postitus Postitas Taisto »

Niisiis. Tundub, et keegi pole Discol seda andurit kunagi vahetanud. Isegi esindus mitte... :shock:

Aga manuaal tore asi andis siiski selgust ja füüsiline junnamine sinnaotsa. Manuaal nimetab seda asja ENGINE SPEED SENSOR. Selle kõrval on kohe olemas Injection Timing Sensor ja nende kahe omavahelisest tõrkumisest ongi kogu see jama.

Tundub, et anduri kättesaamiseks tuleb mootor käigukastipoolsest otsast ikkagi alla lasta ca 10 cm. Siis saab ülalt kapoti alt ligi. On teine pistetud täpselt selle koha peale, kus mootoriruum ära lõpeb ja isolatsioonimatt vastu tuleb. Ju siis arvati, et seda kunagi keegi ei vaheta... 8)

Jaksu kõigile, kes ei sõida Toyotaga... :wink:
Maailm keerleb kui Discokera!
Kasutaja avatar
landy
Site Admin
Site Admin
Postitusi: 10303
Liitunud: R Juul 01, 2005 17:31
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Anduur

Postitus Postitas landy »

Taisto kirjutas: Tundub, et anduri kättesaamiseks tuleb mootor käigukastipoolsest otsast ikkagi alla lasta ca 10 cm. Siis saab ülalt kapoti alt ligi. On teine pistetud täpselt selle koha peale, kus mootoriruum ära lõpeb ja isolatsioonimatt vastu tuleb. Ju siis arvati, et seda kunagi keegi ei vaheta... 8)
Eks see mootor töötati välja ilmselt siiki Defenderile pankut silmas silma pidades. Võrreldes paljude uuemate autodega on asjadele ligipääs isegi lihtne. :wink:

Kui lammutama hakkad, tee võimlusel pite ka, siis ehk teistel kergem jännata tulevikus.
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
-----------------------------------
SERIES II A 109"( '70 )-"Tindiplekk" / LR90 ( '88 )- "Inetu Pardipoeg" + palju unistusi
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
Taisto
MT-rehvid ja muda!
Postitusi: 106
Liitunud: T Mär 20, 2007 08:47
Asukoht: Vanamõisa, Harjumaa

Mõtlemisainet...

Postitus Postitas Taisto »

Maailm keerleb kui Discokera!
Taisto
MT-rehvid ja muda!
Postitusi: 106
Liitunud: T Mär 20, 2007 08:47
Asukoht: Vanamõisa, Harjumaa

Appi!

Postitus Postitas Taisto »

Mootori pöörete andur sai vahetatud ja ei midagi!
Kummardus siinkohal vapratele meestele Carservice´is, kes selle vägitükiga hakkama said! Tulemusele vaatamata...

Järgmine idee: EGR klapp? Kas keegi on paigaldanud nn "blanking plate"`i EGR klapi sisse? Ehk see oleks kõige odavam nipp järgmise katse läbiviimiseks antud olukorras.

Või kõrgsurvepump tervikuna vahetada?

Kas keegi oskab sellele probleemile abi anda?
Pea pool aastat juba hakkab saama kiirenduseta traktoriga sõitu. Tahaks mõnikord siiski möödasõitu sooritada...

Aitäh igasuguse abi eest!
Maailm keerleb kui Discokera!
Kasutaja avatar
Veiko Varik
Tunneb LR hingeelu!
Postitusi: 264
Liitunud: P Okt 14, 2007 20:38
Asukoht: LR pesa
Kontakt:

Postitus Postitas Veiko Varik »

Selle EGR-i võid pimedaks teha küll.On olnud ka juhtumeid kus see pihusti andur läheb pahaks.Seda aga kontollida muud moodi ei saa kui teiselt autolt(töötavat) andurit laenata.

W
RV8
Aitab LR varuosadega!
Postitusi: 498
Liitunud: L Aug 13, 2005 11:53
Asukoht: TALLINN
Kontakt:

Postitus Postitas RV8 »

Korras 300 tdi mootri puhul on tehnoülevatusel suitsutest läbitav ka ilma EGR ta. võib kasutada "pimestamist" veel kontrollida
1. kõikide pihustite tööd (ise pihustid maha võtta ja KarlaAutosse viija), muretseda uued vaskseibid pihustite tagsi paigaldamiseks
2. Veenduda turbo korrasolekus kas või selle järgi, et turbo siisstulevas otsas õliuputust ei ole.
3 pumba seadet kontrollida (pole veel näinud 10 aasta jooksul ühtegi surnud 300 tdi pumpa, aga kunagi on ikka 1 krd)
Taisto
MT-rehvid ja muda!
Postitusi: 106
Liitunud: T Mär 20, 2007 08:47
Asukoht: Vanamõisa, Harjumaa

Lõppeks

Postitus Postitas Taisto »

Et siis ühesõnaga - probleem oli ikkagi neljandas pihustis ja kui see sai puhtaks oli ka probleem otsas.

Aitäh Joe`s Garaaž!

Taisto
Maailm keerleb kui Discokera!
põdramaja
Unistan offroadist!
Postitusi: 64
Liitunud: R Veebr 23, 2007 11:21
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas põdramaja »

Karla Auto kohapealt niipalju, et polnudki vaja ise pihusteid kontrollimiseks maha katkuda. Viisin auto (300tdi 98a) kohale ja tüübid tegid kogu töö ise. Muidugi, eks ise tehes säästab mõned kroonid kuna töö neil suht kallis.
Vasta

Mine “Tehnilised küsimused-Discovery I”