Igavene krigin ja kolin Disco jõuülekandes

Kui on mured 1989-1998a. toodetud Discovery-ga

Moderaatorid: inseneer, landy

Vasta
prt
Unistan offroadist!
Postitusi: 62
Liitunud: T Aug 07, 2007 16:27
Asukoht: KAUSALA

Igavene krigin ja kolin Disco jõuülekandes

Postitus Postitas prt »

Mure järgmine:
Keset täiesti rahulikku maanteesüitu hakkas pihta väga julm kolin ja kriuksumine auto põhja alt. Mõtlesin, et on midagi kohe asvaldile pudenemas ja pidasin auto kinni. pidurid ei olnud kuumad, ja kõik agregaadid olid omal kohal.
Kriuks on selline süstematiline ja metalli kõlaga. Koju jõudes katsusin kardaaniristid ja nuutühendused üle - kõik ilusti määritud ja ilma lõtkuta.
Panin vahekasti vabale ja proovisin kardaane liigutada - mõlema kardaani liigutamisel oli kõva kolks vahekastist kuulda. Samuti tundus nagu ei liigu kardaan ühtlaselt, vaid takerdab kusagile kinni. Sõidu ajal oli samuti tunda, et aeg-ajalt miski nagu ahistab minekut.
Auto on Discovery 95 300tdi
Veermiku õlid vahetatud umbes kaks kuud tagasi.
Märkimisväärseid lekkeid polnud praegu näha aga niiske on iga tihend ikka.
Äkki vanemad olijad oskavad nõu anda, kuis tegelikule veale jälile saada?
Kasutaja avatar
landy
Site Admin
Site Admin
Postitusi: 10304
Liitunud: R Juul 01, 2005 17:31
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas landy »

Ega siin palju variante pole, kas vahekastis mõni laager ära lõppenud või võll/hammasratas purunenud.

Äkki on sellest abi:
http://www.landroverclub.ee/est/files/m ... Manual.pdf
Viimati muutis landy, R Sept 21, 2007 06:00, muudetud 1 kord kokku.
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
-----------------------------------
SERIES II A 109"( '70 )-"Tindiplekk" / LR90 ( '88 )- "Inetu Pardipoeg" + palju unistusi
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
prt
Unistan offroadist!
Postitusi: 62
Liitunud: T Aug 07, 2007 16:27
Asukoht: KAUSALA

Postitus Postitas prt »

Uurisin seda remondi juhist ja tunne tekkis, et miskit võib olla vahekasti differentsiaaliga.

Tuleb patoloogiks kehastuda ja uurima hakata.

kas difri pool koos korpusega irdub eraldi kah või tuleb kogu mäng tagant poolt välja kiskuda?
LR90
ELRK liige
ELRK liige
Postitusi: 575
Liitunud: L Juul 02, 2005 10:52

Postitus Postitas LR90 »

kas difri pool koos korpusega irdub eraldi kah või tuleb kogu mäng tagant poolt välja kiskuda?


Vahekasti differ tuleb maha ilma vahekasti mahavõtmata, esimene
kardaan eest ja leiad kinnituskohad.
prt
Unistan offroadist!
Postitusi: 62
Liitunud: T Aug 07, 2007 16:27
Asukoht: KAUSALA

Postitus Postitas prt »

Leidsin tööriisakastist stetoskoobi. Tõstsin autol kõik 4 ratast maast lahti ja lasin käiguga ringi käia. Kuulates selgus, et kõige suuremat jorinat teeb käigukast ja vasak tagaratas. Ehk siis kogu kriuks võibki peituda koolnud rattalaagris. Kui laagrid-tihendid vahetatud selgub mis tegelikult viga oli.

BTW vahekast oli kuulates kõige vaiksemini töötav agregaat.
prt
Unistan offroadist!
Postitusi: 62
Liitunud: T Aug 07, 2007 16:27
Asukoht: KAUSALA

Postitus Postitas prt »

Vasaku tagarattalaagri vahetasin ära. Täielik vaikus - ilmselt oli viga sisemise laagri purunemises.
Kui rummu kätte sain, pudenesid enamus koonusrullid ise välja.
Kui oleks kodus 52mm padrun ja korralik meisel olnud, oleks aega kogu operatsiooniks üsna vähe kulunud.

Eelmisele omanikule annaks rattavõtmega vastu kurki, sest rattalaager oli TÄIESTI kuiv.

Igatahes probleem ilmselt lahendatud.
Kasutaja avatar
junior
Esimesed mudapiisad :-)
Postitusi: 38
Liitunud: N Dets 10, 2009 08:35
Asukoht: Kuressaare

Postitus Postitas junior »

prt kirjutas:Vasaku tagarattalaagri vahetasin ära. Täielik vaikus - ilmselt oli viga sisemise laagri purunemises.
Kui rummu kätte sain, pudenesid enamus koonusrullid ise välja.
Kui oleks kodus 52mm padrun ja korralik meisel olnud, oleks aega kogu operatsiooniks üsna vähe kulunud.

Eelmisele omanikule annaks rattavõtmega vastu kurki, sest rattalaager oli TÄIESTI kuiv.

Igatahes probleem ilmselt lahendatud.
Tekkis ka vajadus rattalaagrit kontrollida, aga sobilikku padrunit ei ole käepärast. Minu arvutuste tulemusena peaks sinna minema tollmõõdus padrun 2"1/16. siit küsimus mis padrunit on keegi kasutanud? Kus seda hankida saaks?
Jüri Tel. 5247120
DISCOVERY I 300Tdi
Tubiniit
Kohe panen 33" rehvid!
Postitusi: 238
Liitunud: R Jaan 08, 2010 17:55
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Tubiniit »

Helista tööpäeval 5070436, vastab Peeter Utkin või Toomas. Küsi padrunvõtit 52mm Disco 1-le. Kui neil pole, võin laenata.
LR Discovery I 83kW manuaal
Kasutaja avatar
junior
Esimesed mudapiisad :-)
Postitusi: 38
Liitunud: N Dets 10, 2009 08:35
Asukoht: Kuressaare

Postitus Postitas junior »

Leidsin üles õige teema selle kohta. http://www.landroverclub.ee/foorum/view ... sc&start=0
Jüri Tel. 5247120
DISCOVERY I 300Tdi
Vasta

Mine “Tehnilised küsimused-Discovery I”