Esimese kardaani isu ristide järele

Kui on mured 1989-1998a. toodetud Discovery-ga

Moderaatorid: inseneer, landy

Vasta
retne
Ma armastan offroad-i!
Postitusi: 19
Liitunud: P Juun 24, 2007 19:38
Asukoht: enamasti Tallinn

Esimese kardaani isu ristide järele

Postitus Postitas retne »

Lühidalt: kui auto omanikuks sain, oli esimese kardaani sillapoolse risti üks kauss täitsa nõeltest tühi ja teine pooleldi tühi. Kuna oli näha, et nad kõik on ühest ajastust ja kinni kuivanud niplitega, siis sai vahetatud kõik 4 risti mõlemas kardaanis.

Paar nädalalt tagasi ilge lumetormiga Saaremaale sõites hakkasid gaasijalga kasutades laulma "ritsikad". Selge pilt - jälle rist. Kuna muud valikut ei olnud, läks sõit palju aeglasemaks ja ettevaatlikumaks, aga sai tehtud - Saaremaale ja tagasi Tallinnasse. Tagasitee lõpp oli juba nagu vibromassaaž.

Eile hoidsin LR kuulsust ülal ja lamasin parklas auto all, sussid püsti. Tänan küsimast, VÄGA külm ei olnudki. Tulemuseks esikardaan laual. Sel korral on läbi vahekasti poolne rist.

Ma ei mõista kahte asja - esiteks vahekasti poolne ots on ju palju mõistlikuma nurga all - ei tohiks nii palju murda ja lõhkuda. Teiseks - nende ristidega sain ma sõita umbes 6000 km. Nii ongi või? Tunnistan, et ristid ei olnud midagi erilist - suhteliselt soodsad ja määritavad. Määrimise eest vastutan peaga, sest seda sai tehtud korralikult ja tihti!

Mis see nüüd on - juhus?

Ja veel - sõidan hetkel esimese kardaanita. Landy siin kusagil mainis, et tema sõitis nii 500+ km ja kõik jäi ellu. Kavatsen kuni nädalavahetuseni vast nii 150-200 km linnas liigelda. Kas on ok või väga paha mõte?

Tänab!

Igaks juhks: auto disco I diisel, tehase amordid-vedrud jne.
totu
Kohe panen 33" rehvid!
Postitusi: 256
Liitunud: L Veebr 10, 2007 18:36
Asukoht: Harjumaa

Postitus Postitas totu »

Tehniliselt ei oska ühtegi ohtu näha, kui siis neliveole reguleeritud esisilla kokkujooksu negatiivne mõju juhitavusele.
Raud on tore.
Kasutaja avatar
landy
Site Admin
Site Admin
Postitusi: 10304
Liitunud: R Juul 01, 2005 17:31
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas landy »

Äkki oleks mõtekas võtta seekord Utkinilt originaal e. A-osad. Ehk kestab kauem.

Ühe kardaaniga sõites ei juhtu midagi muudkui lukus keskdifriga vahekast saab veidi rohkem vatti, kuna jõud kantakse pidevalt üle vaid ühele väljavõttele.
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
-----------------------------------
SERIES II A 109"( '70 )-"Tindiplekk" / LR90 ( '88 )- "Inetu Pardipoeg" + palju unistusi
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
retne
Ma armastan offroad-i!
Postitusi: 19
Liitunud: P Juun 24, 2007 19:38
Asukoht: enamasti Tallinn

Postitus Postitas retne »

Tänan info eest - pisut rahulikum on nüüd hädavajalikke sõite teha, kuigi järeldan ikkagi, et vahekast ei armasta pikalt sellist poolikut piinamist.

Landy: loogiline soovitus. Küsisin algse küsimuse seepärast, et 10+ aastat BMW omamine näitas, et tootja ise ei tee alati kõige vastupidavamaid valikuid. :) Kohe Hiiu suunas jooksu panemist takistab mind ainult see, et tahan enne aru saada, kas see ilmselgelt korduv mure on ainult ristide kvaliteedi küsimus või on midagi muud veel valesti.

Disco I rahvas - kaua teil üldiselt esimese kardaani ristid elavad? Minu sõidumaneeride osas ehk niipalju taustaks, et sõidan vähe, aga aastaringselt, määrdega ei koonerda üheski sõlmes, nelivedu kasutan pea alati kui pinnas piisavalt pehme on. Sõidan palju metsas, aga enamiku teie mõistes ilmselt rohkem naljasõite. Ei tõmble, ei hüppa, ei sõida üle kändude.
Discovery
ELRK liige
ELRK liige
Postitusi: 374
Liitunud: T Sept 16, 2008 11:01
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Discovery »

retne kirjutas:nelivedu kasutan pea alati kui pinnas piisavalt pehme on.
Nelivedu on Sul kogu aeg sees, sõltumata pinnasest. Discodel on ju pidev 4x4.

Mina ostsin enda masina sügisel, sõitnud sellega piisavalt, ja ära vahetanud vaid 1 risti, sedagi tagumise kardaani juurest.
Disco I ES, 300Tdi
retne
Ma armastan offroad-i!
Postitusi: 19
Liitunud: P Juun 24, 2007 19:38
Asukoht: enamasti Tallinn

Postitus Postitas retne »

Discovery: oleme siis terminites täpsed - keskdiferentsiaali manuaalne lukustus. :)

Tagumised ristid olid mul ostes ok ja on ka nüüd - seal ilmselt kardaani pikkus ja paremad nurgad soosivad riste.
LR90
ELRK liige
ELRK liige
Postitusi: 575
Liitunud: L Juul 02, 2005 10:52

Postitus Postitas LR90 »

retne kirjutas:Discovery: oleme siis terminites täpsed - keskdiferentsiaali manuaalne lukustus. :)

Tagumised ristid olid mul ostes ok ja on ka nüüd - seal ilmselt kardaani pikkus ja paremad nurgad soosivad riste.
retne, disco esisild veab ka siis kui keskmine differ lukus ei ole :)
retne
Ma armastan offroad-i!
Postitusi: 19
Liitunud: P Juun 24, 2007 19:38
Asukoht: enamasti Tallinn

Postitus Postitas retne »

:D Ma olen juba pikali, ärge enam lööge ... :D

Tegelikult kõik, mida ma oma sõiduharjumuste juures "neliveoga" tahtsin öelda, oli see, et keskdiff on lukustatud. Disco veoskeemiga viisin end kurssi siis, kui esimene kord esikardaani alt ära võtsin, autosse istusin ja ... ei liikunud. Vähemalt enne difriluku hoovastiku väikest järeleaitamist. Täitsa nõus - see neliveo termin on enamasti vale tähendusega käibel.

See selleks. Rääkige nüüd oma ristide mured kõik välja eksole. :)
Kasutaja avatar
tt
ELRK liige
ELRK liige
Postitusi: 391
Liitunud: N Aug 24, 2006 11:22
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas tt »

minu käes oldud ajal (75k km) on esikardaan tahtnud 3-e risti, 3. pidas nii 20k - aga seda vist sellepärast, et vahetamisel läks 1 tihend vist vähe pahasti vahele.

tagumine rist eelmisest omanikust, kummimuhvil pole ka miskit häda (veel).
Pilt
Kasutaja avatar
tyybel
MT-rehvid ja muda!
Postitusi: 187
Liitunud: N Mär 27, 2008 12:18
Asukoht: Tallinn Pirita/mõnikord ka Viljandi

Postitus Postitas tyybel »

retne kirjutas:Küsisin algse küsimuse seepärast, et 10+ aastat BMW omamine näitas, et tootja ise ei tee alati kõige vastupidavamaid valikuid. :)
OT Minu kogemus on küll Defekaga - esimese kardaani originaalristid läksid ca 2 nädalat peale vahetamist mäsaks, kuigi sai põhiliselt linnasõitu loksutud. Ei tea, oli nüüd ristide v kardaani v tähtede seisu süü.
"olematu auto" +372 5074010
Pilt
põdramaja
Unistan offroadist!
Postitusi: 64
Liitunud: R Veebr 23, 2007 11:21
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas põdramaja »

Tänaseks 45000 sõidetud ja ainult korra ristid vahetatud. Tegelikult polnud seda 1 korda vajagi, aga toona ei teadnud Disco füüsisest palju ja sai arvatud, et ristid loksuvad. See oli kohe peale Saksast toomist, tegelikult siis olid ristid jumala OK.
trophy
MT-rehvid ja muda!
Postitusi: 115
Liitunud: T Mär 06, 2007 16:50
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas trophy »

Kas sul kardaan on ikka tasakaalustatud ? Minu vanal esikardaanil oli millegipärast tasakaalustus jublakas puudu. Uute ristidega sain sõita u 10 000 km. Autole on tehtud muuseas ka 2" tõste
Nüüd on all hr Utkini käest saadud uus kardaan ( tasakaalustatud ja puha). Paistab olevat jämedamate ristidega.
Eks elu näitab, kaua sõita saab :roll:
ONE LIFE. LIVE IT !!!
retne
Ma armastan offroad-i!
Postitusi: 19
Liitunud: P Juun 24, 2007 19:38
Asukoht: enamasti Tallinn

Postitus Postitas retne »

Tasakaalustamise osas on seis natuke ähmane - üks plekitükk on kenasti küljes ja kohti, kust mõni puudu võiks olla nagu ei märka. Väike küsimus tiksub, et ehk on enne minu aega üks otstest 180 kraadi võrra valesti kokku pandud kui risti vahetati. On kellelgi kogemust - kas selline viga väljendub vaikselt või suure raputamisega?

Hetkel on seis ok - vibratsiooni pole. Eks näe, kuidas vastu peab.
trophy
MT-rehvid ja muda!
Postitusi: 115
Liitunud: T Mär 06, 2007 16:50
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas trophy »

Kuidas vastu on pidanud?
ONE LIFE. LIVE IT !!!
Vasta

Mine “Tehnilised küsimused-Discovery I”