Esimese kardaani isu ristide järele
-
- Ma armastan offroad-i!
- Postitusi: 19
- Liitunud: P Juun 24, 2007 19:38
- Asukoht: enamasti Tallinn
Esimese kardaani isu ristide järele
Lühidalt: kui auto omanikuks sain, oli esimese kardaani sillapoolse risti üks kauss täitsa nõeltest tühi ja teine pooleldi tühi. Kuna oli näha, et nad kõik on ühest ajastust ja kinni kuivanud niplitega, siis sai vahetatud kõik 4 risti mõlemas kardaanis.
Paar nädalalt tagasi ilge lumetormiga Saaremaale sõites hakkasid gaasijalga kasutades laulma "ritsikad". Selge pilt - jälle rist. Kuna muud valikut ei olnud, läks sõit palju aeglasemaks ja ettevaatlikumaks, aga sai tehtud - Saaremaale ja tagasi Tallinnasse. Tagasitee lõpp oli juba nagu vibromassaa.
Eile hoidsin LR kuulsust ülal ja lamasin parklas auto all, sussid püsti. Tänan küsimast, VÄGA külm ei olnudki. Tulemuseks esikardaan laual. Sel korral on läbi vahekasti poolne rist.
Ma ei mõista kahte asja - esiteks vahekasti poolne ots on ju palju mõistlikuma nurga all - ei tohiks nii palju murda ja lõhkuda. Teiseks - nende ristidega sain ma sõita umbes 6000 km. Nii ongi või? Tunnistan, et ristid ei olnud midagi erilist - suhteliselt soodsad ja määritavad. Määrimise eest vastutan peaga, sest seda sai tehtud korralikult ja tihti!
Mis see nüüd on - juhus?
Ja veel - sõidan hetkel esimese kardaanita. Landy siin kusagil mainis, et tema sõitis nii 500+ km ja kõik jäi ellu. Kavatsen kuni nädalavahetuseni vast nii 150-200 km linnas liigelda. Kas on ok või väga paha mõte?
Tänab!
Igaks juhks: auto disco I diisel, tehase amordid-vedrud jne.
Paar nädalalt tagasi ilge lumetormiga Saaremaale sõites hakkasid gaasijalga kasutades laulma "ritsikad". Selge pilt - jälle rist. Kuna muud valikut ei olnud, läks sõit palju aeglasemaks ja ettevaatlikumaks, aga sai tehtud - Saaremaale ja tagasi Tallinnasse. Tagasitee lõpp oli juba nagu vibromassaa.
Eile hoidsin LR kuulsust ülal ja lamasin parklas auto all, sussid püsti. Tänan küsimast, VÄGA külm ei olnudki. Tulemuseks esikardaan laual. Sel korral on läbi vahekasti poolne rist.
Ma ei mõista kahte asja - esiteks vahekasti poolne ots on ju palju mõistlikuma nurga all - ei tohiks nii palju murda ja lõhkuda. Teiseks - nende ristidega sain ma sõita umbes 6000 km. Nii ongi või? Tunnistan, et ristid ei olnud midagi erilist - suhteliselt soodsad ja määritavad. Määrimise eest vastutan peaga, sest seda sai tehtud korralikult ja tihti!
Mis see nüüd on - juhus?
Ja veel - sõidan hetkel esimese kardaanita. Landy siin kusagil mainis, et tema sõitis nii 500+ km ja kõik jäi ellu. Kavatsen kuni nädalavahetuseni vast nii 150-200 km linnas liigelda. Kas on ok või väga paha mõte?
Tänab!
Igaks juhks: auto disco I diisel, tehase amordid-vedrud jne.
Äkki oleks mõtekas võtta seekord Utkinilt originaal e. A-osad. Ehk kestab kauem.
Ühe kardaaniga sõites ei juhtu midagi muudkui lukus keskdifriga vahekast saab veidi rohkem vatti, kuna jõud kantakse pidevalt üle vaid ühele väljavõttele.
Ühe kardaaniga sõites ei juhtu midagi muudkui lukus keskdifriga vahekast saab veidi rohkem vatti, kuna jõud kantakse pidevalt üle vaid ühele väljavõttele.
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
-----------------------------------
SERIES II A 109"( '70 )-"Tindiplekk" / LR90 ( '88 )- "Inetu Pardipoeg" + palju unistusi
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
-----------------------------------
SERIES II A 109"( '70 )-"Tindiplekk" / LR90 ( '88 )- "Inetu Pardipoeg" + palju unistusi
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
-
- Ma armastan offroad-i!
- Postitusi: 19
- Liitunud: P Juun 24, 2007 19:38
- Asukoht: enamasti Tallinn
Tänan info eest - pisut rahulikum on nüüd hädavajalikke sõite teha, kuigi järeldan ikkagi, et vahekast ei armasta pikalt sellist poolikut piinamist.
Landy: loogiline soovitus. Küsisin algse küsimuse seepärast, et 10+ aastat BMW omamine näitas, et tootja ise ei tee alati kõige vastupidavamaid valikuid. Kohe Hiiu suunas jooksu panemist takistab mind ainult see, et tahan enne aru saada, kas see ilmselgelt korduv mure on ainult ristide kvaliteedi küsimus või on midagi muud veel valesti.
Disco I rahvas - kaua teil üldiselt esimese kardaani ristid elavad? Minu sõidumaneeride osas ehk niipalju taustaks, et sõidan vähe, aga aastaringselt, määrdega ei koonerda üheski sõlmes, nelivedu kasutan pea alati kui pinnas piisavalt pehme on. Sõidan palju metsas, aga enamiku teie mõistes ilmselt rohkem naljasõite. Ei tõmble, ei hüppa, ei sõida üle kändude.
Landy: loogiline soovitus. Küsisin algse küsimuse seepärast, et 10+ aastat BMW omamine näitas, et tootja ise ei tee alati kõige vastupidavamaid valikuid. Kohe Hiiu suunas jooksu panemist takistab mind ainult see, et tahan enne aru saada, kas see ilmselgelt korduv mure on ainult ristide kvaliteedi küsimus või on midagi muud veel valesti.
Disco I rahvas - kaua teil üldiselt esimese kardaani ristid elavad? Minu sõidumaneeride osas ehk niipalju taustaks, et sõidan vähe, aga aastaringselt, määrdega ei koonerda üheski sõlmes, nelivedu kasutan pea alati kui pinnas piisavalt pehme on. Sõidan palju metsas, aga enamiku teie mõistes ilmselt rohkem naljasõite. Ei tõmble, ei hüppa, ei sõida üle kändude.
-
- Ma armastan offroad-i!
- Postitusi: 19
- Liitunud: P Juun 24, 2007 19:38
- Asukoht: enamasti Tallinn
Ma olen juba pikali, ärge enam lööge ...
Tegelikult kõik, mida ma oma sõiduharjumuste juures "neliveoga" tahtsin öelda, oli see, et keskdiff on lukustatud. Disco veoskeemiga viisin end kurssi siis, kui esimene kord esikardaani alt ära võtsin, autosse istusin ja ... ei liikunud. Vähemalt enne difriluku hoovastiku väikest järeleaitamist. Täitsa nõus - see neliveo termin on enamasti vale tähendusega käibel.
See selleks. Rääkige nüüd oma ristide mured kõik välja eksole.
Tegelikult kõik, mida ma oma sõiduharjumuste juures "neliveoga" tahtsin öelda, oli see, et keskdiff on lukustatud. Disco veoskeemiga viisin end kurssi siis, kui esimene kord esikardaani alt ära võtsin, autosse istusin ja ... ei liikunud. Vähemalt enne difriluku hoovastiku väikest järeleaitamist. Täitsa nõus - see neliveo termin on enamasti vale tähendusega käibel.
See selleks. Rääkige nüüd oma ristide mured kõik välja eksole.
- tyybel
- MT-rehvid ja muda!
- Postitusi: 187
- Liitunud: N Mär 27, 2008 12:18
- Asukoht: Tallinn Pirita/mõnikord ka Viljandi
OT Minu kogemus on küll Defekaga - esimese kardaani originaalristid läksid ca 2 nädalat peale vahetamist mäsaks, kuigi sai põhiliselt linnasõitu loksutud. Ei tea, oli nüüd ristide v kardaani v tähtede seisu süü.retne kirjutas:Küsisin algse küsimuse seepärast, et 10+ aastat BMW omamine näitas, et tootja ise ei tee alati kõige vastupidavamaid valikuid.
"olematu auto" +372 5074010
Kas sul kardaan on ikka tasakaalustatud ? Minu vanal esikardaanil oli millegipärast tasakaalustus jublakas puudu. Uute ristidega sain sõita u 10 000 km. Autole on tehtud muuseas ka 2" tõste
Nüüd on all hr Utkini käest saadud uus kardaan ( tasakaalustatud ja puha). Paistab olevat jämedamate ristidega.
Eks elu näitab, kaua sõita saab
Nüüd on all hr Utkini käest saadud uus kardaan ( tasakaalustatud ja puha). Paistab olevat jämedamate ristidega.
Eks elu näitab, kaua sõita saab
ONE LIFE. LIVE IT !!!
-
- Ma armastan offroad-i!
- Postitusi: 19
- Liitunud: P Juun 24, 2007 19:38
- Asukoht: enamasti Tallinn
Tasakaalustamise osas on seis natuke ähmane - üks plekitükk on kenasti küljes ja kohti, kust mõni puudu võiks olla nagu ei märka. Väike küsimus tiksub, et ehk on enne minu aega üks otstest 180 kraadi võrra valesti kokku pandud kui risti vahetati. On kellelgi kogemust - kas selline viga väljendub vaikselt või suure raputamisega?
Hetkel on seis ok - vibratsiooni pole. Eks näe, kuidas vastu peab.
Hetkel on seis ok - vibratsiooni pole. Eks näe, kuidas vastu peab.