Rõhk rehvides

Kui on mured 1989-1998a. toodetud Discovery-ga

Moderaatorid: inseneer, landy

Vasta
Discovery
ELRK liige
ELRK liige
Postitusi: 374
Liitunud: T Sept 16, 2008 11:01
Asukoht: Tallinn

Rõhk rehvides

Postitus Postitas Discovery »

Rehvideks siis 235/70/16 mõõtu asjandused.

Hayne's ütleb rehvirõhuks ette 1,9, taha 2,3. Paraku on selle rõhuga rehvid kuidagi lössis, eriti eest. Veiko soovitas lasta sisse 2,7/2,8, kui õigesti mäletan. Praegu on ees 2,4, taga 2,5. eks "Veiko rõhuga" oli lippamine mõnus ja kergem, aga kardan, et hakkab keskelt rehvi sööma.

Mis on teiste kogemused?

Ja veel: kui manuaal näeb ette, et rõhu vahe ees-taga on 0,4, kas siis seda vahet peaks arvestama ka siis, kui rohkem sisse lasta? Mõtlen oma tehnikakauge peaga, et äkki selles rõhuvahes on arvestatud ka ülekannet ja kui seda vahet mitte arvestada, siis äkki hakkab ülekannet miskitpidi pooma? Landy soovitas kunagi koguni kõik neli rehvi täpselt ühesugused alla panna, sest erinevate tootjate rehvidel on ikka mingi vahe sees ja see vahe ei meeldi ülekandele. Palju siis rõhu vahe mõjutab?

Sellised mõtted siis. Kiitke või laitke.
Disco I ES, 300Tdi
Kasutaja avatar
Veiko Varik
Tunneb LR hingeelu!
Postitusi: 264
Liitunud: P Okt 14, 2007 20:38
Asukoht: LR pesa
Kontakt:

Postitus Postitas Veiko Varik »

Soovitasin 2.5 ette ja 2.6 kuni 2.8 taha.Pikaajalised katsed on näidanud,et kulumise need ei mõjuta kuid juhitavusele mõjuvad hästi.

Veiko
Rändsell
MT-rehvid ja muda!
Postitusi: 108
Liitunud: T Nov 20, 2007 23:45
Asukoht: Lääne-Virumaa

Postitus Postitas Rändsell »

Minu autoks küll DII, kuid rehvirõhk (tavaolukorras) käsiraamatu järgi sama (ees 1,9 taga 2,3). Isiklik kogemus - väljaspool asfalti parim suhe, suurema rõhuga on endal hambad lahti ja minu arvates rehv ei haaku enam emakese maaga piisavalt õigesti... Maanteel ka täitsa ok. Ees on jah pisut "lössis" olemine, kõik oleneb ju ka rehvimargist ja -tüübist. Katsetasin ka võrdseid rõhuvariante ning kangemaid kraade suhtega 0,4, aga jõudsin lõpuks ikka tagasi ette antud näitajate juurde.

Manomeeter peab loomulikult usaldusväärne ja korras olema, suvalises tanklas ära parem kontrolli. See siis minu kogemus.

LR ei ole Ferrari, meie õnneks.

rs
Viimati muutis Rändsell, T Apr 14, 2009 20:16, muudetud 2 korda kokku.
Rändsell
MT-rehvid ja muda!
Postitusi: 108
Liitunud: T Nov 20, 2007 23:45
Asukoht: Lääne-Virumaa

Postitus Postitas Rändsell »

Lisaks veel - Landy soovitus- "kõik neli rehvi samasugused" on täiesti elementaarne pideva neliveoga maastikuauto jaoks. Lisaks tasub rehvide kulumist jälgida ning vajalikul hetkel esimene jooks ja tagumine jooks ringi vahetada. Kestab kauem ja peab paremini.

rs
Kasutaja avatar
landy
Site Admin
Site Admin
Postitusi: 10303
Liitunud: R Juul 01, 2005 17:31
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas landy »

On VÄGA suur vahe kas alla protirehv või originaallrehv. Minul protirehviga max 1,9 sees (LR 90).
KÕIK neli rehvi kindlasti samasugused, muidu hakkad varsti vahekasti remontima. Erinevaid rehve võib mõningate mööndustega vaid lülitatava nelikveoga autodel pruukida
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
-----------------------------------
SERIES II A 109"( '70 )-"Tindiplekk" / LR90 ( '88 )- "Inetu Pardipoeg" + palju unistusi
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
Ojala
MT-rehvid ja muda!
Postitusi: 135
Liitunud: L Juun 07, 2008 10:25
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Ojala »

Sõidan ka kogu aeg 1,9 -ga nii ees kui taga, pole midagi jubedat. Rehviks MT
Muidugi kui kindla plaaniga metsa siis kuskil 1,5 u
olen kunagi sõitnud LR-iga

Kiur ojala
Tel: 56935072
e-mail: sail@hot.ee
Sa võid olla alkoholsõltuvuses. Kui vähegi võimalik, lõpeta joomine otsekohe.
RV8
Aitab LR varuosadega!
Postitusi: 498
Liitunud: L Aug 13, 2005 11:53
Asukoht: TALLINN
Kontakt:

Postitus Postitas RV8 »

Lössis jah, eriti esimesd. kus juures aastatepikkune kogemus kinnitab, et rõhk on igati sobilik eriti esimestel 1,8 -1,9 ees. Kulumine on ühtalne, taga 2,3. Väited kehtivad tehasaspoolsete või lähedaste rehvimõõtude juures. Ülal mainitud soovitatava 2,3 ga ees ei nõustu. Ma tean küll inimesi , kes hoiavad teadlikult ülerõhku, vähendades veeretakistust ja kütuse kulu. Jalgrattarehv on selleks kõige sobilikum.
Rein
Land Rover-mu ainus armastus!
Postitusi: 1150
Liitunud: K Juul 16, 2008 19:49
Asukoht: Lõuna
Kontakt:

Postitus Postitas Rein »

Insa Turbo Sahara 235/70 R16 Ja 2,2 kõigil.
Viimati muutis Rein, E Nov 17, 2014 23:34, muudetud 1 kord kokku.
Myller
MT-rehvid ja muda!
Postitusi: 150
Liitunud: T Juul 05, 2005 14:34
Asukoht: Saaremaa
Kontakt:

Postitus Postitas Myller »

Juhend ütleb 1.8 ees ja 2.2 taga originaalrehvide puhul. Ilmselt on selleks oma põhjus olemas. Hea pehme on nii sõita küll ja haarduvus maastikul on päris hea. Ma ei pea siin maastiku all nabani muda silmas. Lumes toimisd rehvid sellise rõhuga ka normaalselt.

Kalev
JyriA
Ma armastan offroad-i!
Postitusi: 17
Liitunud: E Juul 30, 2012 21:32

Postitus Postitas JyriA »

tere,

ma soojendaks pisut seda teemat. Nimelt- kas ma saan õigesti aru, et helgemad pead siin ei soovita manuaalis ettenähtud erinevaid rehvirõhke esi- ja tagasillal?
Ja seda just diferentsiaali head tervist silmas pidades, mitte sõidumugavust?
Ja kas siis inseneri-härrad Land Roveri peakontorist lasevad meil südamerahus oma diffreid lõhkuda?

Jüri
Tubiniit
Kohe panen 33" rehvid!
Postitusi: 238
Liitunud: R Jaan 08, 2010 17:55
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Tubiniit »

Manuaalis toodud rõhud on sellised, mis koduperenaise autole on sobivaim. Aktiivne meeskasutaja valib omale sobivad rehvirõhud. Keskdiferentsiaal võimaldab seda.
Ees hoian 1.9..2.0kp/cm3, tagasilla rõhud 2,2...2,7kp/cm3 sõltuvad koorma raskusest. Tühja autoga maanteel sõites väldib kõva tagavedrustus koos paraja tagarattarõhuga külgtuule käes kõikumise. Oluline on samal sillal olevate rehvide võrdne rõhk. Olen kontrolli mõttes lasknud esi ja tagasilla diferentsiaalid vahetada - 240000km läbisõit peale laagrite kulumise polnud muid kulumisjälgi tekitanud. Vahekasti kontroll on veel tegemata.
LR Discovery I 83kW manuaal
JyriA
Ma armastan offroad-i!
Postitusi: 17
Liitunud: E Juul 30, 2012 21:32

Postitus Postitas JyriA »

Seega võib Sinu praktikale toetudes öelda, et rehvirõhk võib olla esi- ja tagasillal erinev, nagu manuaalis öeldud?
Tubiniit
Kohe panen 33" rehvid!
Postitusi: 238
Liitunud: R Jaan 08, 2010 17:55
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Tubiniit »

LandRoveritel on erinevalt teistest maastikuautomarkidest pidev nelivedu ja keskdiferentsiaal ning kõval pinnasel see on tõsiselt soovitav.
Pehmel pinnasel lukustatud keskdiferentsiaaliga sõitmisel võib rõhkude ühtlustamine anda parema läbitavuse. Viimasel korral pehmel lumega kaetud maal, kui rattad niikuinii pidevalt libisesid, jätsin ühtlustamata, kuna sellest poleks kasu olnud.
LR Discovery I 83kW manuaal
JyriA
Ma armastan offroad-i!
Postitusi: 17
Liitunud: E Juul 30, 2012 21:32

Postitus Postitas JyriA »

Jääme siis manuaali juurde.
Tubiniit
Kohe panen 33" rehvid!
Postitusi: 238
Liitunud: R Jaan 08, 2010 17:55
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Tubiniit »

Manuaali rõhud on igasugu olukordade keskmised rõhud. Tühja autoga on asfaldil manuaali tagarattarõhud liiga kõrged, pehmel pinnasel on kõik liiga kõrged. Täiskoormaga asfaldil võiks rohkem olla - mõnusam sõita, väsitab vähem ja kütusekulu väiksem. Iga rehvimargi puhul on õiged rõhud erinevad! Need kogemused tulevad kiirelt, aga alustada tuleb manuaali rõhkudest.
LR Discovery I 83kW manuaal
Vasta

Mine “Tehnilised küsimused-Discovery I”