Rõhk rehvides
Rõhk rehvides
Rehvideks siis 235/70/16 mõõtu asjandused.
Hayne's ütleb rehvirõhuks ette 1,9, taha 2,3. Paraku on selle rõhuga rehvid kuidagi lössis, eriti eest. Veiko soovitas lasta sisse 2,7/2,8, kui õigesti mäletan. Praegu on ees 2,4, taga 2,5. eks "Veiko rõhuga" oli lippamine mõnus ja kergem, aga kardan, et hakkab keskelt rehvi sööma.
Mis on teiste kogemused?
Ja veel: kui manuaal näeb ette, et rõhu vahe ees-taga on 0,4, kas siis seda vahet peaks arvestama ka siis, kui rohkem sisse lasta? Mõtlen oma tehnikakauge peaga, et äkki selles rõhuvahes on arvestatud ka ülekannet ja kui seda vahet mitte arvestada, siis äkki hakkab ülekannet miskitpidi pooma? Landy soovitas kunagi koguni kõik neli rehvi täpselt ühesugused alla panna, sest erinevate tootjate rehvidel on ikka mingi vahe sees ja see vahe ei meeldi ülekandele. Palju siis rõhu vahe mõjutab?
Sellised mõtted siis. Kiitke või laitke.
Hayne's ütleb rehvirõhuks ette 1,9, taha 2,3. Paraku on selle rõhuga rehvid kuidagi lössis, eriti eest. Veiko soovitas lasta sisse 2,7/2,8, kui õigesti mäletan. Praegu on ees 2,4, taga 2,5. eks "Veiko rõhuga" oli lippamine mõnus ja kergem, aga kardan, et hakkab keskelt rehvi sööma.
Mis on teiste kogemused?
Ja veel: kui manuaal näeb ette, et rõhu vahe ees-taga on 0,4, kas siis seda vahet peaks arvestama ka siis, kui rohkem sisse lasta? Mõtlen oma tehnikakauge peaga, et äkki selles rõhuvahes on arvestatud ka ülekannet ja kui seda vahet mitte arvestada, siis äkki hakkab ülekannet miskitpidi pooma? Landy soovitas kunagi koguni kõik neli rehvi täpselt ühesugused alla panna, sest erinevate tootjate rehvidel on ikka mingi vahe sees ja see vahe ei meeldi ülekandele. Palju siis rõhu vahe mõjutab?
Sellised mõtted siis. Kiitke või laitke.
Disco I ES, 300Tdi
- Veiko Varik
- Tunneb LR hingeelu!
- Postitusi: 264
- Liitunud: P Okt 14, 2007 20:38
- Asukoht: LR pesa
- Kontakt:
Minu autoks küll DII, kuid rehvirõhk (tavaolukorras) käsiraamatu järgi sama (ees 1,9 taga 2,3). Isiklik kogemus - väljaspool asfalti parim suhe, suurema rõhuga on endal hambad lahti ja minu arvates rehv ei haaku enam emakese maaga piisavalt õigesti... Maanteel ka täitsa ok. Ees on jah pisut "lössis" olemine, kõik oleneb ju ka rehvimargist ja -tüübist. Katsetasin ka võrdseid rõhuvariante ning kangemaid kraade suhtega 0,4, aga jõudsin lõpuks ikka tagasi ette antud näitajate juurde.
Manomeeter peab loomulikult usaldusväärne ja korras olema, suvalises tanklas ära parem kontrolli. See siis minu kogemus.
LR ei ole Ferrari, meie õnneks.
rs
Manomeeter peab loomulikult usaldusväärne ja korras olema, suvalises tanklas ära parem kontrolli. See siis minu kogemus.
LR ei ole Ferrari, meie õnneks.
rs
Viimati muutis Rändsell, T Apr 14, 2009 20:16, muudetud 2 korda kokku.
On VÄGA suur vahe kas alla protirehv või originaallrehv. Minul protirehviga max 1,9 sees (LR 90).
KÕIK neli rehvi kindlasti samasugused, muidu hakkad varsti vahekasti remontima. Erinevaid rehve võib mõningate mööndustega vaid lülitatava nelikveoga autodel pruukida
KÕIK neli rehvi kindlasti samasugused, muidu hakkad varsti vahekasti remontima. Erinevaid rehve võib mõningate mööndustega vaid lülitatava nelikveoga autodel pruukida
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
-----------------------------------
SERIES II A 109"( '70 )-"Tindiplekk" / LR90 ( '88 )- "Inetu Pardipoeg" + palju unistusi
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
-----------------------------------
SERIES II A 109"( '70 )-"Tindiplekk" / LR90 ( '88 )- "Inetu Pardipoeg" + palju unistusi
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
Sõidan ka kogu aeg 1,9 -ga nii ees kui taga, pole midagi jubedat. Rehviks MT
Muidugi kui kindla plaaniga metsa siis kuskil 1,5 u
Muidugi kui kindla plaaniga metsa siis kuskil 1,5 u
olen kunagi sõitnud LR-iga
Kiur ojala
Tel: 56935072
e-mail: sail@hot.ee
Sa võid olla alkoholsõltuvuses. Kui vähegi võimalik, lõpeta joomine otsekohe.
Kiur ojala
Tel: 56935072
e-mail: sail@hot.ee
Sa võid olla alkoholsõltuvuses. Kui vähegi võimalik, lõpeta joomine otsekohe.
Lössis jah, eriti esimesd. kus juures aastatepikkune kogemus kinnitab, et rõhk on igati sobilik eriti esimestel 1,8 -1,9 ees. Kulumine on ühtalne, taga 2,3. Väited kehtivad tehasaspoolsete või lähedaste rehvimõõtude juures. Ülal mainitud soovitatava 2,3 ga ees ei nõustu. Ma tean küll inimesi , kes hoiavad teadlikult ülerõhku, vähendades veeretakistust ja kütuse kulu. Jalgrattarehv on selleks kõige sobilikum.
tere,
ma soojendaks pisut seda teemat. Nimelt- kas ma saan õigesti aru, et helgemad pead siin ei soovita manuaalis ettenähtud erinevaid rehvirõhke esi- ja tagasillal?
Ja seda just diferentsiaali head tervist silmas pidades, mitte sõidumugavust?
Ja kas siis inseneri-härrad Land Roveri peakontorist lasevad meil südamerahus oma diffreid lõhkuda?
Jüri
ma soojendaks pisut seda teemat. Nimelt- kas ma saan õigesti aru, et helgemad pead siin ei soovita manuaalis ettenähtud erinevaid rehvirõhke esi- ja tagasillal?
Ja seda just diferentsiaali head tervist silmas pidades, mitte sõidumugavust?
Ja kas siis inseneri-härrad Land Roveri peakontorist lasevad meil südamerahus oma diffreid lõhkuda?
Jüri
Manuaalis toodud rõhud on sellised, mis koduperenaise autole on sobivaim. Aktiivne meeskasutaja valib omale sobivad rehvirõhud. Keskdiferentsiaal võimaldab seda.
Ees hoian 1.9..2.0kp/cm3, tagasilla rõhud 2,2...2,7kp/cm3 sõltuvad koorma raskusest. Tühja autoga maanteel sõites väldib kõva tagavedrustus koos paraja tagarattarõhuga külgtuule käes kõikumise. Oluline on samal sillal olevate rehvide võrdne rõhk. Olen kontrolli mõttes lasknud esi ja tagasilla diferentsiaalid vahetada - 240000km läbisõit peale laagrite kulumise polnud muid kulumisjälgi tekitanud. Vahekasti kontroll on veel tegemata.
Ees hoian 1.9..2.0kp/cm3, tagasilla rõhud 2,2...2,7kp/cm3 sõltuvad koorma raskusest. Tühja autoga maanteel sõites väldib kõva tagavedrustus koos paraja tagarattarõhuga külgtuule käes kõikumise. Oluline on samal sillal olevate rehvide võrdne rõhk. Olen kontrolli mõttes lasknud esi ja tagasilla diferentsiaalid vahetada - 240000km läbisõit peale laagrite kulumise polnud muid kulumisjälgi tekitanud. Vahekasti kontroll on veel tegemata.
LR Discovery I 83kW manuaal
LandRoveritel on erinevalt teistest maastikuautomarkidest pidev nelivedu ja keskdiferentsiaal ning kõval pinnasel see on tõsiselt soovitav.
Pehmel pinnasel lukustatud keskdiferentsiaaliga sõitmisel võib rõhkude ühtlustamine anda parema läbitavuse. Viimasel korral pehmel lumega kaetud maal, kui rattad niikuinii pidevalt libisesid, jätsin ühtlustamata, kuna sellest poleks kasu olnud.
Pehmel pinnasel lukustatud keskdiferentsiaaliga sõitmisel võib rõhkude ühtlustamine anda parema läbitavuse. Viimasel korral pehmel lumega kaetud maal, kui rattad niikuinii pidevalt libisesid, jätsin ühtlustamata, kuna sellest poleks kasu olnud.
LR Discovery I 83kW manuaal
Manuaali rõhud on igasugu olukordade keskmised rõhud. Tühja autoga on asfaldil manuaali tagarattarõhud liiga kõrged, pehmel pinnasel on kõik liiga kõrged. Täiskoormaga asfaldil võiks rohkem olla - mõnusam sõita, väsitab vähem ja kütusekulu väiksem. Iga rehvimargi puhul on õiged rõhud erinevad! Need kogemused tulevad kiirelt, aga alustada tuleb manuaali rõhkudest.
LR Discovery I 83kW manuaal