Küsimus keskdiferentsiaali luku kasutamisest maanteesõidul

Kui on mured 1989-1998a. toodetud Discovery-ga

Moderaatorid: inseneer, landy

Vasta
Tubiniit
Kohe panen 33" rehvid!
Postitusi: 238
Liitunud: R Jaan 08, 2010 17:55
Asukoht: Tallinn

Küsimus keskdiferentsiaali luku kasutamisest maanteesõidul

Postitus Postitas Tubiniit »

Täna hommikuses lumesajus minu Disco I käitus nagu tavaline sõiduauto, peale peale keskdifri lukustamist aga nagu normaalne Disco I. Kuna keskdifrit sõidu ajal ümber ei lülita, siis millistes teeoludes on mõistlik ta kohe sisse lülitada ning kas peale rehvide kiirema kulumise on muid negatiivseid tagajärgi?
LR Discovery I 83kW manuaal
Kasutaja avatar
landy
Site Admin
Site Admin
Postitusi: 10304
Liitunud: R Juul 01, 2005 17:31
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas landy »

Lukustatud kesdifernetsiaali EI TOHI kasutada hea haarduvusega teeoludes, sest siis saad peagi oma keskdifrist jagu.
See on kasutamiseks "läbi libisevates" oludes (lumi, jää, muda, rohi, pinnastee ja äärmisle juhul kruustee)

Pikemalt keskdifri toimetamisetest:
http://www.landroverclub.ee/foorum/viewtopic.php?t=15
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
-----------------------------------
SERIES II A 109"( '70 )-"Tindiplekk" / LR90 ( '88 )- "Inetu Pardipoeg" + palju unistusi
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
totu
Kohe panen 33" rehvid!
Postitusi: 256
Liitunud: L Veebr 10, 2007 18:36
Asukoht: Harjumaa

Postitus Postitas totu »

Ja lülitatav täiesti sõidu ajal, tähtis et rattad pöörleksid ühesuguse kiirusega.
Raud on tore.
Tubiniit
Kohe panen 33" rehvid!
Postitusi: 238
Liitunud: R Jaan 08, 2010 17:55
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Tubiniit »

Tänud!
Täna hommikul oli olukord heast haarduvusest kaugel. Seni olen teda kasutanud ainult maastikul, kruusateel mitte.
Peale keskdifri lukustamist tänahommikuses lume ja jää supis paranes oluliselt juhitavus ning ka ABS ei hakanud igast piduri puudutusest tööle.
Diferentsiaalide tööpõhimõttega olen ammu tuttav ning keskdiferentsiaali vajalikkus minu meelest Disco I puhul on rehvide erinevatest rõhkudest ees ja tagasillal, millest tingituna esi ja tagasilla rattad pöörlevad erineva kiirusega.
Saan aru, et lukustatud keskdiferentsiaal on nõrgem kui lihtslt jäigalt ühendatud esi ja tagasilla kardaan.
LR Discovery I 83kW manuaal
Mõmmi
Esimesed mudapiisad :-)
Postitusi: 34
Liitunud: T Mär 13, 2007 12:42
Asukoht: UK/Tartu

Postitus Postitas Mõmmi »

Diferentsiaali eesmärk on lubada ratastel pöörelda erinevate kiirustega. Auto rattad läbivad kurvides erinevaid teepikkusi, seepärast on diferentsiaali vaja, vastasel korral hea haarduvusega teel suureneb rehvide kulumine ja koormatakse üle jõuülekanne (ingl k transmission windup). Diferentsiaaliga ülekanne on sama jäik nagu nagu ilma või väidad, et hammasrattad on elastsed. Lukustatud keskdiferentsiaaliga kipub su auto kurvides otse minema ja haardepiiri ületamisel võib sattuda nelja ratta libisemisse.
"A Land Rover immobilised is a moral defeat for the driver and bad publicity to the vehicle"
totu
Kohe panen 33" rehvid!
Postitusi: 256
Liitunud: L Veebr 10, 2007 18:36
Asukoht: Harjumaa

Postitus Postitas totu »

Ise ei ole küll märganud maanteesõidul, libedaga, mingit juhitavuse sõltuvust keskdifri luku asendist, või kui siis lukus difriga otseminemise efekti. Rehvirõhkude väikesed erinevused ei mõjuta ratta ümbermõõtu kuigivõrd, küll aga erinevad rehvimõõdud või ka -mudelid samade mõõtudega. Diagonaalrehvidega on teine teema aga eeldan et jutt ikka radiaalidest.
Raud on tore.
Kasutaja avatar
landy
Site Admin
Site Admin
Postitusi: 10304
Liitunud: R Juul 01, 2005 17:31
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas landy »

Kusjuures teatud lumites/libedates tingmustes on lukus keskdifriga sõites mul auto tunnetus parem.
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
-----------------------------------
SERIES II A 109"( '70 )-"Tindiplekk" / LR90 ( '88 )- "Inetu Pardipoeg" + palju unistusi
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
retne
Ma armastan offroad-i!
Postitusi: 19
Liitunud: P Juun 24, 2007 19:38
Asukoht: enamasti Tallinn

Postitus Postitas retne »

Inglased (sellised hallipäised sõiduõpetaja näoga) ise arvavad, et difrilukku võiks kasutada kohe kui olud on libedad. Ses mõttes, et ei ole mõtet kangelast mängida ja esimese hooga ilma "proovida".

Meiesugused tuustid arvavad, et milleks poolt lõbu lihtsalt raisku lasta minna - ikka enne proovime ilma ja siis vaatame, kuidas lõbu pikendada saab. :)

Tõsiselt rääkides on minu seisukoht selles, et linnas ei kasuta ma kesklukku üldse - ka praegu. Minu arvates on sellega kaasnev "jäikus" niigi piiratud manöövriga maastikumasinaga pisikeste putukate vahel siblides ebameeldiv.

Aga. Miks ma üldse sõna võtsin. Jälle omast kogemusest soovitan värsketel Disco omanikel veenduda, et neil keskdiffer üldse sisse lülitub. Kes on seda lülitamise osa altpoolt vaadanud, teavad, et seal on salongivända ja kasti küljes oleva hoova vahel selline U-kujuline tükk. Minul oli selle U põhi liiga kitsas ehk hoob liiga lühike, mis väljendus selles, et salongi vänta liigutades süttis armatuuris vastav tuli ja juhi julgus läks kaks korda vägevamaks küll, aga tegelikult oli auto ikka üherattaveoga. Kord kardaaniriste vahetades tekkis hetk, kus esikardaani all polnud ja auto oli vaja garaaži saada. Ja siis selgus, et tegelikult keskdiffer ei lukustunudki. :)

Minu 5 senti.
Vasta

Mine “Tehnilised küsimused-Discovery I”