1. leht 1-st

Küsimus keskdiferentsiaali luku kasutamisest maanteesõidul

Postitatud: N Nov 18, 2010 11:48
Postitas Tubiniit
Täna hommikuses lumesajus minu Disco I käitus nagu tavaline sõiduauto, peale peale keskdifri lukustamist aga nagu normaalne Disco I. Kuna keskdifrit sõidu ajal ümber ei lülita, siis millistes teeoludes on mõistlik ta kohe sisse lülitada ning kas peale rehvide kiirema kulumise on muid negatiivseid tagajärgi?

Postitatud: N Nov 18, 2010 12:27
Postitas landy
Lukustatud kesdifernetsiaali EI TOHI kasutada hea haarduvusega teeoludes, sest siis saad peagi oma keskdifrist jagu.
See on kasutamiseks "läbi libisevates" oludes (lumi, jää, muda, rohi, pinnastee ja äärmisle juhul kruustee)

Pikemalt keskdifri toimetamisetest:
http://www.landroverclub.ee/foorum/viewtopic.php?t=15

Postitatud: N Nov 18, 2010 16:36
Postitas totu
Ja lülitatav täiesti sõidu ajal, tähtis et rattad pöörleksid ühesuguse kiirusega.

Postitatud: N Nov 18, 2010 17:02
Postitas Tubiniit
Tänud!
Täna hommikul oli olukord heast haarduvusest kaugel. Seni olen teda kasutanud ainult maastikul, kruusateel mitte.
Peale keskdifri lukustamist tänahommikuses lume ja jää supis paranes oluliselt juhitavus ning ka ABS ei hakanud igast piduri puudutusest tööle.
Diferentsiaalide tööpõhimõttega olen ammu tuttav ning keskdiferentsiaali vajalikkus minu meelest Disco I puhul on rehvide erinevatest rõhkudest ees ja tagasillal, millest tingituna esi ja tagasilla rattad pöörlevad erineva kiirusega.
Saan aru, et lukustatud keskdiferentsiaal on nõrgem kui lihtslt jäigalt ühendatud esi ja tagasilla kardaan.

Postitatud: T Nov 23, 2010 10:38
Postitas Mõmmi
Diferentsiaali eesmärk on lubada ratastel pöörelda erinevate kiirustega. Auto rattad läbivad kurvides erinevaid teepikkusi, seepärast on diferentsiaali vaja, vastasel korral hea haarduvusega teel suureneb rehvide kulumine ja koormatakse üle jõuülekanne (ingl k transmission windup). Diferentsiaaliga ülekanne on sama jäik nagu nagu ilma või väidad, et hammasrattad on elastsed. Lukustatud keskdiferentsiaaliga kipub su auto kurvides otse minema ja haardepiiri ületamisel võib sattuda nelja ratta libisemisse.

Postitatud: N Nov 25, 2010 15:32
Postitas totu
Ise ei ole küll märganud maanteesõidul, libedaga, mingit juhitavuse sõltuvust keskdifri luku asendist, või kui siis lukus difriga otseminemise efekti. Rehvirõhkude väikesed erinevused ei mõjuta ratta ümbermõõtu kuigivõrd, küll aga erinevad rehvimõõdud või ka -mudelid samade mõõtudega. Diagonaalrehvidega on teine teema aga eeldan et jutt ikka radiaalidest.

Postitatud: N Nov 25, 2010 16:20
Postitas landy
Kusjuures teatud lumites/libedates tingmustes on lukus keskdifriga sõites mul auto tunnetus parem.

Postitatud: E Dets 13, 2010 09:51
Postitas retne
Inglased (sellised hallipäised sõiduõpetaja näoga) ise arvavad, et difrilukku võiks kasutada kohe kui olud on libedad. Ses mõttes, et ei ole mõtet kangelast mängida ja esimese hooga ilma "proovida".

Meiesugused tuustid arvavad, et milleks poolt lõbu lihtsalt raisku lasta minna - ikka enne proovime ilma ja siis vaatame, kuidas lõbu pikendada saab. :)

Tõsiselt rääkides on minu seisukoht selles, et linnas ei kasuta ma kesklukku üldse - ka praegu. Minu arvates on sellega kaasnev "jäikus" niigi piiratud manöövriga maastikumasinaga pisikeste putukate vahel siblides ebameeldiv.

Aga. Miks ma üldse sõna võtsin. Jälle omast kogemusest soovitan värsketel Disco omanikel veenduda, et neil keskdiffer üldse sisse lülitub. Kes on seda lülitamise osa altpoolt vaadanud, teavad, et seal on salongivända ja kasti küljes oleva hoova vahel selline U-kujuline tükk. Minul oli selle U põhi liiga kitsas ehk hoob liiga lühike, mis väljendus selles, et salongi vänta liigutades süttis armatuuris vastav tuli ja juhi julgus läks kaks korda vägevamaks küll, aga tegelikult oli auto ikka üherattaveoga. Kord kardaaniriste vahetades tekkis hetk, kus esikardaani all polnud ja auto oli vaja garaaži saada. Ja siis selgus, et tegelikult keskdiffer ei lukustunudki. :)

Minu 5 senti.