2. leht 3-st

Postitatud: N Jaan 05, 2012 23:00
Postitas Tubiniit
Kui Reinu video 1.05 peal seisma panna, näitab mõlemat väljavahetatud piduriklotsi. Minu meelest on ka neil jääkpaksus erinv. Kui silindrid, kolvid ja tihendid on OK, surutakse pidurdamisel mõlemad klotsid ühesuguse jõuga vastu ketast ja kulumine on ideaaltingimustel võrdne.
Erinev kulumine võib tekkida ühe poole teisega võrreldes pikemaajalisest kontaktist kettaga, piduriketta eri poolte erinevast töötlusest(oletus, ma pole metallitehnoloog, kuid erinevus peaks silmaga näha olema või sõrmega tuntav) või piduriklotside erinevast materjalist(vähetõenäoline)

Postitatud: N Jaan 05, 2012 23:06
Postitas Rein
Ei töötle seal neid kettaid keegi :( suva jurakas raud avormi ja valmis. Ju siis lihtsalt suprti anomaalia neid nii kulutada.

Postitatud: R Jaan 06, 2012 11:49
Postitas Tubiniit
Peale valu tuleb ketta mõlemad pooled siledaks treida. Et ketas peale seda kõveraks ei läheks, peab ta homogeensest materjalist olema. 20 aasta jooksul on mulle 2 kõverat ketast sattunud.
Võibolla on ketta sissepoole jääv külg vormis pealmine ning hüpoteetiliselt on võimalik, et see külg jääb valugaaside tõttu poorsem.
Aga see eest, kui pidurid on korras, on nad Disco 1-l suurepärased!

Postitatud: R Jaan 06, 2012 18:38
Postitas tyyp07
Tubiniit kirjutas:Peale valu tuleb ketta mõlemad pooled siledaks treida. Et ketas peale seda kõveraks ei läheks, peab ta homogeensest materjalist olema. 20 aasta jooksul on mulle 2 kõverat ketast sattunud.
Võibolla on ketta sissepoole jääv külg vormis pealmine ning hüpoteetiliselt on võimalik, et see külg jääb valugaaside tõttu poorsem.
Aga see eest, kui pidurid on korras, on nad Disco 1-l suurepärased!
Arvad, et sama viga minu ja Reinu autol? Mõlemad oleme saanud taha defektiga kettad? Krt vähe usutav 8)

Postitatud: R Jaan 06, 2012 19:02
Postitas Tubiniit
Pakkusin hüpoteesina ketaste valuvea ühena võimalikest piduriklotside erineva kulumise põhjustest, kusjuures ei välista sama vea võimalikkust erinevatel autodel, kui te mõlema autol on pidurisilindrid, kolvid ja tihendid heas seisundis ning kasutuses olevad kettad ja klotsid on nn B-varuosad.
Metallitehnoloog ma pole ning vahendid puuduvad hüpoteesi tõestuseks.

Postitatud: R Jaan 06, 2012 21:28
Postitas Rein
Ma piugem usun seda et välimisi klotse surutakse väiksema jõuga.

Postitatud: R Jaan 06, 2012 21:30
Postitas tyyp07
Rein kirjutas:Ma piugem usun seda et välimisi klotse surutakse väiksema jõuga.
Sama usku ka mina.

Postitatud: R Jaan 06, 2012 21:47
Postitas LR90
tyyp07 kirjutas:
Rein kirjutas:Ma piugem usun seda et välimisi klotse surutakse väiksema jõuga.
Sama usku ka mina.
Aga äkki sisemised kolvid jäävad kergemini kinni :oops:

Postitatud: R Jaan 06, 2012 21:48
Postitas tyyp07
On kah võimalus. Eks mingil hetkel peaks asjasse süvenema ja asja sügavuti uurima.

Postitatud: P Jaan 08, 2012 21:59
Postitas Rein
LR90 kirjutas:
tyyp07 kirjutas:
Rein kirjutas:Ma piugem usun seda et välimisi klotse surutakse väiksema jõuga.
Sama usku ka mina.
Aga äkki sisemised kolvid jäävad kergemini kinni :oops:
No nii võrselt mõlemad sisemised kulunud, poole millimeetrise täpsusega, vasak hakkas hullult kõhisema ja parem juba oli ka hakanud metalli puudutama. Nii täpselt ei saa olla mõlemal sadulal sisemised kinni.

Postitatud: P Jaan 08, 2012 22:24
Postitas Tubiniit
Infoks: minu Disko 1-l jäid möödunud kevadeks sisemised kolvid kinni mõlemal pool nii, et nad ei pidurdanud ning kettad läksid seespoolt rooste. Seejuures olid nad ülevaatuse normile vastavuse piiri peal.
Taga said kõik kolvid ja tihendid välja vahetatud ning tänu korras piduritele õnnestus kolm päeva tagasi vältida avarii, milles oleksin ise süüdi olnud.

Postitatud: P Jaan 08, 2012 22:29
Postitas Rein
No ei ole kinni, suht peenikese kruvikaga väänates läksid lupsti algasendisse tagasi.

Postitatud: P Jaan 08, 2012 22:30
Postitas Rein
No ei ole kinni, suht peenikese kruvikaga väänates läksid lupsti algasendisse tagasi. Välimisi lükkasin ka tagasi, et liikumist kontrollida, sama moodi, nagu siidipidi.

Postitatud: P Jaan 08, 2012 22:55
Postitas Tubiniit
Kui nad Sul korras on, kas on mõtet selle vähemtähtsa probleemiga tegeleda? "Autol võib kõik muu puududa, aga pidurid peavad olema!", ütles üks I EW aegne sõiduõpetaja. Praegu on Disco 1-ga sõites võimalik kõiki tema häid omadusi nautida.
Üritan teema meeles pidada ning kevadel rattaid vahetades uurin ka klotside olukorda.

Postitatud: R Veebr 03, 2012 12:44
Postitas mcsokk
Minu Discol sama teema,et sisemised sööb ära ja välimised peavad kolm vahetust vastu,kusjuures kolvid liiguvad ilusti.Kõigehullem on see,et kui klots ära kulub jookseb klots ketta ja suporti vahele ja kiilub piduri kinni.Aretasin tihvtide peale ringi.Esimesi pole aga 3a.jooksul kordagi vahetanud.